Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 18:23   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wauw!
Satan heeft gesproken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:25   #82
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
GOD heeft zoiets nooit gewild. Homoseksualiteit wordt immers niet aangeboren.

Het zijn eigenlijk saters die rondwaren in de menselijke wereld en die de zwakkelingen uitkiezen.

Tegenwoordig is de sater verheven tot een god.

Om mij in mensentaal uit te drukken : homoseksualiteit is een resultaat van onze onverschilligheid.

Maar GOD stelt ons inderdaad op proef.

HIJ weet dat het kwaad alleen door kwaad kan bestreden worden. Dat is onze uitdaging :

VASTBERADEN EN VOL INNERLIJKE RUST HET KWAAD MET KWAAD VERDELGEN
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 3 oktober 2007, 22:18   #83
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik heb een afwijking die ervoor zorgt dat mijn ene oog een andere schakering vertoont dan mijn andere oog. Moet dit ook behandeld worden?
Als jij dat wil. Maar de medische wereld blijft sowieso onderzoek verrichten naar oplossingen om 'afwijkingen' recht te kunnen zetten.
Citaat:
Dát zou juist tegen zijn natuur in handelen zijn! Het niet tot uiting komen van homoseksualiteit kan door de omgeving bepaald zijn, de homoseksualiteit zelf niet.
Omgekeerd kan ook. Men zou homoseksueel kunnen gaan handelen omdat de omgeving dat verwacht.
Citaat:
De pseudowetenschappelijke theorietjes die je hier poneert hebben met psychologie anders ook niet veel van doen. Daarin wordt gebruik gemaakt van statistiek, inductie, etc. Gebruik anders eens psychologische studies om alle claims die je hierboven hebt gemaakt aan te tonen.
Misschien kun jij ook eens beginnen met jouw pseudowetenschappelijke theorietjes aan te tonen voor je anderen verwijt dat ze dat niet doen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 22:24   #84
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het wordt niet veroorzaakt door de hypofyse, maar door het doorgeven van (dus ofwel t.b.v. het andere geslacht, ofwel hetzelfde geslacht)hormonen via de hypofyse. De wijze waarop die hormonen worden doorgegeven is genetisch vastgelegd en niet artificieel behandelbaar. Aangezien homoseksualiteit ook in de dierenwereld voorkomt zou je kunnen zeggen dat er in het geboortestadium (bij de versmelting van genetisch materiaal) een soort natuurlijke switch zit ingebouwd, die bepaalt of het kind homoseksueel of heteroseksueel wordt. Dat verklaart ook het constante percentage homoseksuelen dat je op de aardbol tegenkomt (dus hoewel alle omgevingsfactoren in landen anders zijn, is het verschil inpercentage homoseksuelen maar marginaal), en het constante percentage in het verleden, tevens in de dierenwereld.

Maar een biologisch gestimuleerd gedrag (vanuit het hormonale stelsel of zenuwstelsel) is toch iets héél anders dan een simpele mindswitch die je omzet, die de omgeving kan beïnvloeden.
M.a.w. bepaalde mensen bezitten biologisch gunstigere kenmerken om aan homoseksualiteit te doen dan anderen. En zoiets is erfelijk.

Homoseksualiteit an sich is niet erfelijk.
Citaat:
Dat denk ik niet. Ik denk dat jij een slecht inschattingsvermogen hebt. Dan zou je namelijk weten dat ik een zeer meelevend en inlevend persoon ben en volgens mijn omgeving op dat gebied grote kennis van zake heb, die ik ten positieve gebruik.
Nou wordt het helemaal mooi. Jij komt op mij over als een arrogante, betweterige kwal en daarom zou er iets schorren aan mijn inschattingsvermogen. Sorry, maar je bevestigt nogmaals het beeld dat ik van je krijg.
Oud 3 oktober 2007, 22:25   #85
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel homoseksuele gelovigen vragen zich ook af waarom God wil dat ze homoseksueel werden. Of is het misschien ''een test van wilskracht''?
Tja, en er zijn ook veel homoseksuelen die op wonderbaarlijke wijze 'genezen' als ze in aanraking komen met God. Waar wil je naartoe?
Oud 3 oktober 2007, 22:28   #86
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Tja, en er zijn ook veel homoseksuelen die op wonderbaarlijke wijze 'genezen' als ze in aanraking komen met God. Waar wil je naartoe?
Wil je dat eens staven met cijfers? Ik geloof er namelijk geen snars van. En ja, ik ben me bewust van die verhalen van "spontaan genezen" holebi's. Dat lijken me eerder psychisch zwakzinnigen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 06:26   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die zijn er niet. Er zijn wèl mensen die hun homoseksualiteit onderdrukken als ze in aanraking komen met god(sdienst), maar dat is niet hetzelfde als "genezen". Verre van zelfs.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:48   #88
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

ik vraag me af hoe zo een idiote topic zoveel reacties kan uitlokken....
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 15:35   #89
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Als jij dat wil.
Jeeij, freedom.

Citaat:
Maar de medische wereld blijft sowieso onderzoek verrichten naar oplossingen om 'afwijkingen' recht te kunnen zetten.
Vanaf wanneer is iets een afwijking? Beroepen we ons nu op statistiek? Of over normen, waarden, en die hele andere hutsekluts?

Citaat:
Omgekeerd kan ook. Men zou homoseksueel kunnen gaan handelen omdat de omgeving dat verwacht.
Geef mij anders een een voorbeeld waar de sociale druk om tegen de eigen natuur in homoseksueel te handelen even groot is als de sociale druk om tegen de eigen natuur in heteroseksueel te handelen.

Ik ken weinig voorbeelden van kinderen die aangemoedigd worden om homoseksueel gedrag te vertonen. Het tegendeel echter wel, en het gaat dan al heel wat verder dan gewoon 'aanmoedigen'.

Citaat:
Misschien kun jij ook eens beginnen met jouw pseudowetenschappelijke theorietjes aan te tonen voor je anderen verwijt dat ze dat niet doen.
Biological explanations

Main article: Biology and sexual orientation
In 1993, Dean Hamer found the genetic marker Xq28 on the X chromosome. Hamer's study found a link between the Xq28 marker and male homosexuality,[76] but the original study's results have been disputed.[77] Several mutations have been identified in flies, such as changes in the fruitless gene, cause male flies to court and attempt to mate with other males; however, when a modified male fruit fly is isolated with only female fruit flies, then he will attempt to mate with them.[78]
Twin studies give indications that male homosexuality is genetically mediated. One common type of twin study compares the monozygotic (or identical) twins of people possessing a particular trait to the dizygotic (non-identical, or fraternal) twins of people possessing the trait. Bailey and Pillard (1991) in a study of gay twins found that 52% of monozygotic brothers and 22% of the dizygotic twins were concordant for homosexuality.[79] Bailey, Dunne and Martin (2000) used the Australian twin registry to obtain a sample of 4,901 twins.[80]

Prenatal hormonal theory

Main article: Prenatal hormones and sexual orientation
Simon LeVay explains the basics of this theory:
In experimental animals it’s been well established that the sexual differentiation of the body and brain results primarily from the influence of sex hormones secreted by the testes or ovaries (Arnold 2002). Males have high levels of testosterone in fetal life (after functional development of the testes) and around the time of birth, as well as at and after puberty. Females have low levels of all sex hormones in fetal life, and high levels of estrogens and progestagens starting at puberty. High prenatal testosterone levels organize the brain in a male-specific fashion; low levels testosterone permits it to organize in a female-specific fashion. Hormones at puberty activate the circuits laid down in prenatal life but do not fundamentally change them. Thus, the range of sexual behaviors that adult animals can show is determined in large part by their prenatal/perinatal hormone exposure—manipulating these hormone levels can lead to atypical sex behavior or preference for same-sex sex partners as well as a range of other gender-atypical characteristics.[81]
Physiological differences in gay men and lesbians

Recent studies have found notable differences between the physiology of gay people and straight people. There is evidence that:
  • The average size of the INAH-3 in the brains of gay men is approximately the same size as INAH 3 in women, which is significantly smaller, and the cells more densely packed, than in heterosexual men's brains.[81]
  • The anterior commissure is larger in women than men, and larger in gay men than in straight men.[82]
  • Gay men's brains respond differently to fluoxetine, a selective serotonin reuptake inhibitor.[83]
  • The functioning of the inner ear and the central auditory system in lesbians and bisexual women are more like the functional properties found in men than in straight women (the researchers argued this finding was consistent with the prenatal hormonal theory of sexual orientation.[84]
  • The startle response (eyeblink following a loud sound) is similarly masculinized in lesbians and bisexual women.[85]
  • Three regions of the brain (medial prefrontal cortex, left hippocampus, and right amygdala) are more active in gay men than straight men when exposed to sexually arousing material.[86]
  • Gay and straight people emit different armpit odors.[87]
  • Gay and straight people's brains respond differently to two human sex pheromones (AND, found in male armpit secretions, and EST, found in female urine).[88][89][90]
  • Gay men have, on an average, slightly longer and thicker penises than straight men.[91]
  • Finger length ratios between the index and ring fingers may be different between straight and lesbian women.[92][93][84][94][95][96]
Cognitive differences in gay men and lesbians

Likewise, recent studies have found notable differences between the cognitive features of gay people and straight people. There is evidence that:
  • Gay men and lesbians are significantly more likely to be left-handed or ambidextrous than straight men and women;[97][98][99] Simon LeVay argues that because "[h]and preference is observable before birth[100]... [t]he observation of increased non-right-handness in gay people is therefore consistent with the idea that sexual orientation is influenced by prenatal processes."[81]
  • Gay men and lesbians are more verbally fluent than heterosexuals of the same gender[101][102] (but two studies did not find this result[103][104]).
  • Gay men are better than straight men at object location memory (no difference was found between lesbians and straight women).[105]
Fraternal birth order

Main article: Fraternal birth order and sexual orientation
There is evidence from numerous studies that gay men tend to have more older brothers than do straight men.[106] One reported that each older brother increases the odds of being gay by 33%. [107]
To explain this finding, it has been proposed that male fetuses provoke a maternal immune reaction that becomes stronger with each successive male fetus.[106] Male fetuses produce H-Y antigens which are "almost certainly" involved in the sexual differentiation of vertebrates.[106] It is this antigen which maternal H-Y antibodies are proposed to both react to and 'remember.' Successive male fetuses are then attacked by H-Y antibodies which somehow decrease the ability of H-Y antigens to perform their usual function in brain masculinization. This is now known as the fraternal birth order effect. There is a link to homosexuality only if the older brothers were biologically related and even when they were not raised together.[citation needed] Interestingly, this relation seems to hold only for right-handed males.[108] There has been no observed equivalent for women.

De 'andere' argumentatie:

Non-biological explanations

Environment

There is some evidence that gay men report having had less loving and more rejecting fathers, and closer relationships with their mothers, than straight men.[109] Whether this phenomenon is a cause of homosexuality, or whether parents behave this way in response to gender-variant traits in a child, is unclear.[110][111]
One researcher's Exotic Becomes Erotic theory theorizes that some children will prefer activities that are typical of the other sex and that this will make a gender-conforming child feel different from opposite-sex children, while gender-nonconforming children will feel different from children of their own sex, which may evoke physiological arousal when the child is near members of the sex which it considers as being "different", which will later be transformed into sexual arousal.

Innate bisexuality

Main article: Innate bisexuality
Further information: Kinsey Reports, Latent homosexuality Innate bisexuality (or predisposition to bisexuality) is a term introduced by Sigmund Freud (based on work by his associate Wilhelm Fliess) that expounds that all humans are born bisexual but through psychological development (which includes both external and internal factors) become monosexual, while the bisexuality remains in a latent state.
Alfred Kinsey's studies, Sexual Behavior in the Human Male[29] and Sexual Behavior in the Human Female[112], found that the majority of humans have had homosexual experiences or sensations and are bisexual. The Kinsey Reports found that approximately four percent of adult Americans were predominantly gay or lesbian for their entire lives, and approximately 10 percent were predominantly gay or lesbian for some portion of their lives.[113]
Some studies have disputed Kinsey's methodology and have suggested that these reports overstated the occurrence of bisexuality and homosexuality in human populations. "His figures were undermined when it was revealed that he had disproportionately interviewed homosexuals and prisoners (many sex offenders)."[114][115]

Malleability of homosexuality

In 1985, Fritz Klein argued that sexual orientation may change over time and is composed of various elements, both sexual and non-sexual.[116] A psychologist from the University of Utah measured changes in sexual attractions among white, highly educated lesbians and bisexual women over a two-year period and found that changes in sexual attraction were generally small (more so in lesbians), but that their self-identification of their sexualities and their sexual behavior were more variable.[117]
The American Psychological Association (APA) states that homosexuality "is not changeable", and that attempts at eliminating same-sex attractions are not effective and are potentially harmful.[74] More generally, the APA states, "psychologists do not consider sexual orientation to be a conscious choice that can be voluntarily changed",[74] and in 2001 United States Surgeon General David Satcher issued a report maintaining that "there is no valid scientific evidence that sexual orientation can be changed".[118]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Homosex..._homosexuality

Merk op dat het stukje dat voor omgevingsfactoren pleit nogal kort en mager onderbouwd is in vergelijking met dit dat pleit voor biologische...

Laatst gewijzigd door Casca : 4 oktober 2007 om 15:40.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 16:41   #90
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou wordt het helemaal mooi. Jij komt op mij over als een arrogante, betweterige kwal en daarom zou er iets schorren aan mijn inschattingsvermogen. Sorry, maar je bevestigt nogmaals het beeld dat ik van je krijg.
Het is maar een forum.
Oud 4 oktober 2007, 16:42   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, die zijn er niet. Er zijn wèl mensen die hun homoseksualiteit onderdrukken als ze in aanraking komen met god(sdienst), maar dat is niet hetzelfde als "genezen". Verre van zelfs.
Wat ik wou zeggen. Overigens zijn alle ''bekeerden'', voor zover ik gezien heb, kastplanten geworden.
Oud 5 oktober 2007, 16:54   #92
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waar is het aangetoond dat homoseksualiteit wordt veroorzaakt door de hypofyse? Maar stel dat het toch waar is, dan is dat dus een afwijking of ziekte die behandeld kan of moet worden?
Gezien ros haar duidelijk puur genetisch bepaald is, is dat dan een afwijking of ziekte die behandeld moet worden?
Baghtru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 16:57   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baghtru Bekijk bericht
Gezien ros haar duidelijk puur genetisch bepaald is, is dat dan een afwijking of ziekte die behandeld moet worden?
Behandelen? Aborteren die hap! Wie wil er nou in vredesnaam een ros kind? Zo'n schande overleef je toch niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:21   #94
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik vind ros haar erg mooi !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:07   #95
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

"In de genen"?? Get a life! Homo is een bewuste keuze! ik ken ex homo's die nu hetero zijn! Hun verklaringen bewijzen alles! Door te weinig en verkeerde steun van ouders krijg je homo kinderen! Ouders die alles maar toelaten, ouders die het hun niet kan schelen,ouders die willen dat hun kinderen bisexueel (nog erger!!) worden! de opvoeding! Daar zit het verschil.10-20 jaar gelden moest je niet afkomen met het woord "homo": je kreeg een ijzeren regel over je vingers en een bezem in je gat! Toen wisten ze er wel raad mee!
RECHTSSVLAANDEREN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:12   #96
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
"In de genen"?? Get a life! Homo is een bewuste keuze! ik ken ex homo's die nu hetero zijn! Hun verklaringen bewijzen alles! Door te weinig en verkeerde steun van ouders krijg je homo kinderen! Ouders die alles maar toelaten, ouders die het hun niet kan schelen,ouders die willen dat hun kinderen bisexueel (nog erger!!) worden! de opvoeding! Daar zit het verschil.10-20 jaar gelden moest je niet afkomen met het woord "homo": je kreeg een ijzeren regel over je vingers en een bezem in je gat! Toen wisten ze er wel raad mee!
Ik heb op school (meer dan dertig jaar geleden) nog les gehad van een homo en twee lesbiennes. (wat me niet weerhouden heeft van volbloed hetero te zijn en te blijven) Dus uw "foefke" van "10 �* 20 jaar geleden" zal je wel ergens hebben uitgezogen. Uit uw duim, bijvoorbeeld.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:16   #97
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zelfs als het een keuze zou zijn, wat dan nog? Alsof dat een argument is tegen gelijke rechten.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:54   #98
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Extreem-religieuze gezinnen brengen ook ''onbekeerbare'' homo's voort. Je kletst dus niet alleen uit je nek, je liegt ook dat je barst.
Oud 8 oktober 2007, 23:15   #99
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Behandelen? Aborteren die hap! Wie wil er nou in vredesnaam een ros kind? Zo'n schande overleef je toch niet?
Meisjes met rode haren kunnen nochthans goed kussen.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 23:31   #100
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch heeft Uh-Huh hier iets ...
In het begin van de draad werd gesteld dat een man zich TIJDENS zijn huwelijk bewust word van zijn homoseksualiteit ...Toch een teken dat zulke zaken op een redelijk korte termijn kunnen gebeuren ...
Waarom zou het dan omgekeerd niet kunnen , waarom zou iemand zich niet op redelijk korte termijn kunnen bewust worden van zijn hetero zijn ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be