![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Systeem van studiebeurzen afschaffen? | |||
Ja, want wie geen geld heeft is per definitie onverstandig |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,00% |
Ja, want ik heb er als dom rijkeluiskind belang bij dat slimmeren uit een zwak milieu mij niet voorbijsteken, wat ze met studiebeurzen wel kunnen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,00% |
Nee, studiebeurzen behouden |
![]() ![]() ![]() |
21 | 70,00% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() kunnen we dat geld niet beter spenderen aan een "project" om een perpetuum mobile uit te vinden?
mits een beetje innovovatief te zijn, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() sorry maar ik vrees dat ik niet pas in uw vooroordelen. ik werk voor mijn geld. hard zelfs. en graag ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
verder is het op 14 onmogelijk om uit te maken of iemand een goede student zal zijn. er zijn jongeren die in het secundair eerste van de klas zijn, en aan de unief niet slagen. ook andersom zijn er jongeren die in het middelbaar selcht scoren en wel slagen aan in het hoger onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
los daarvan vind ik dat je student-zijn niet in leeftijdscategoriën kan vatten. een basisbeurs of studieloon moet dus vasthangen aan het statuut van student en niet aan de leeftijd. dit een probleem momenteel bv met het kindergeld voor studerenden, wat een discriminatie is tov oudere studenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik hou niet zo van sociale mobiliteit. dat systeem brengt de meest walgelijke narcistische ploert voort die de mensheid ooit gekend heeft, nl. de 'selfmade man'. ge kent dat wel. uit een simpel arbeidersgezinnetje, naar den unief gegaan en uiteindelijk ne 'grote meneer' geworden. het soort arrogantie en betweterigheid van dat soort lui is ongeëvenaard. dat zijn degenen die het hardst roepen om de SZ af te bouwen, die het hardst zagen over 'sociaal profitariaat', want iedereen kan iets worden als ge het maar 'wilt' en als ge maar 'hard werkt' en meer van die zever, want zij zijn toch wel het levende bewijs zeker. al degenen die het niet gemaakt hebben zijn m.a.w. 'losers' die het aan zichzelt te wijten hebben. gevaarlijk volk, kortom. een gevaar voor de verzorgingsstaat. de feodaliteit valt nog te verkiezen boven het systeem van sociale mobiliteit. de adel wist tenminste dat de lijfeigenen hun lot niet konden veranderen, net zomin als zijzelf dat konden. iedereen had zijn plaats in de wereld van bij de geboorte. er was rust, er was orde, er was structuur. de rat-race bestond niet. de mensen waren vrijer dan nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu word er zelfs een uitbuiting gepleegd op de studenten door middel van de dure kotenverhuur. Sommige koten kosten zelfs meer dan een heel huis huren buiten de studentensteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niks Big Brother-toestanden, wel sociale eerlijkheid/gelijkheid, zelfde kansen.We zijn nu éénmaal niet allemaal gelijk: ieder heeft zijn persoonlijke talenten, en als die niet overeenkomen met de financiële mogelijkheden, moet de Staat daar een mouw aan passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Als pol en soccers werk vinden is er wel degelijk een nood aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() ze zouden al die nietsnutten die aan de unief een of andere nep-richting volgen beter een schup en een gritsel geven om de parken en de straten te onderhouden. en dit tegen het minimumloon.
zo maken ze zicht tenminste NUTTIG voor de samenleving ipv zoveel geld van de hardwerkende belastingbetaler op te souperen. waar of niet, born2bewild? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Ik ken nochtans een aantal pol en soccers die in de prive aan de slag konden als bvb communicatieadviseur en dergelijke. Dus zo onnuttig is het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Man, gij kunt nogal een zaag spannen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk, ik heb een paar weken nog een lening van zes cijfers afgesloten op basis van weinig meer dan een winstverwachting. Echt veel onderpand stond daar niet tegenover. (en ja, dat was met een belgische bank)
![]() |