Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 14:57   #81
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Toch wel raar als we het vb de schuld geven dat het altijd maar dan ook altijd als platte praat wordt verkocht... maar juist die mensen zoals uzelf mogen wel de linksen aanvallen...

vreemd hoe je door het leven durft gaan als hypocriet...
Moet je eens de nieuwsberichten vergelijken tussen:
(vergelijken op basis van interviews, tijdsduur en frequentie van uitzenden)
-de moord door allochtonen in de bus
-de moord door een geflipte op allochtonen

Hypocriet en selectief nieuws... zeker weten, maar je moet het wel DURVEN ZIEN eh!

Doet mij denken aan Libanon, daar was ook zo'n correcte berichtgeving:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=25
Citaat:
Nacht na nacht herhaalde zich hetzelfde scenario: de fedayeen bezetten een wijk in Damour, vermoordden de inwoners en trokken zich tegen de ochtend weer terug. Een deel van de inwoners van Damour kon 's nachts doorheen de Palestijnse linies ontsnappen, en van hen kennen we de gruwelijke details: vrouwen met afgesneden borsten, verminkte lijken die in groteske houdingen in de bomen waren opgehangen. Het lot van de familie Kanaan is misschien symbolisch voor heel het Libanese drama: vijf jaar lang hadden zij onderdak verleend aan een Palestijns gezin. Maar de Kanaans werden allemaal vermoord: de grootvader, de vader, de moeder en de vier kinderen. De laatste overlevenden werden afgeslacht toen de fedayeen de kerk bestormden waar zij een toevlucht hadden gezocht.
Maar de media hadden geen belangstelling voor Damour. De stad kwam slechts één keer in het nieuws, jaren later, toen de Israeli's bij hun invasie in Libanon de stad bombardeerden en er de Palestijnen uit verjoegen. Toen was verontwaardiging algemeen. Niemand vond het toen nodig te herinneren aan de barbaarse manier waarop de Palestijnen de stad hadden veroverd. Arafat heeft zich nooit moeten verantwoorden voor de uitroeiing van de christenen in Damour.
Citaat:
Een andere reeks misdaden waarvoor de media nooit belangstelling hadden waren de zogenaamde paspoortmoorden. In Libanon stond de godsdienst op het identiteitsbewijs vermeld. Moslimmilities hielden dikwijls willekeurige voorbijgangers tegen voor een paspoortcontrole. Als zij christenen bleken te zijn werden zij ter plaatse doodgeschoten. Honderden, zoniet duizenden maronieten werden op die manier afgemaakt. Maar slechts één geval haalde de media: de dader was toen namelijk een christen en zijn slachtoffers waren moslims. De voorgeschiedenis van deze zaak is typisch voor de Libanese burgeroorlog: twee groepen jongeren uit christelijke families waren doodgeslagen met bijlen en knuppels terwijl zij een route verkenden voor een autorally. De oorlog had toen nog niet heel het gewone leven ontwricht. Twee van de vermoorde jongens waren broers. Hun vader was een journalist met pro-Palestijnse sympathieën. Hij behoorde niet bij een of andere militie. Maar toen hij de dood van zijn twee zonen vernam sloegen bij hem de stoppen door. Met enkele gewapende vrienden trok hij door de straten van Beiroet en begon aan zijn reeks paspoortmoorden tegen moslims. Daarbij vielen 100 doden. Dat kwam wel in de kranten. Men bedacht er zelfs een lugubere naam voor: Zwarte Zaterdag. Die ene, geisoleerde wanhoopsdaad van een door verdriet krankzinnig geworden vader moest dienen om alle Libanese christenen af te schilderen als fanatici en moordenaars
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 3 oktober 2007 om 14:59. Reden: typos
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 15:03   #82
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ja, dat doet het VB nou net wèl. Voor het VB staat elke moslim zowat synoniem met hoofddoeken, Al Qaida, criminaliteit en profitariaat. Door hun jarenlange hetze tegen �*lle vreemdelingen (Eigen Volk Eerst remember!) is het klimaat zozeer vergiftigd (wat hun doel is) dat niemand meer aan een vreemdeling kan denken zonder de link met moslimterrorisme te leggen. Die link is in werkelijkheid onbestaande of zo minimaal dat hij nauwelijks wat betekent. De paar fundamentalisten die verdacht werden 'iets te gaan doen' zaten snel achter de tralies. In Antwerpen hebben we één moslimbetoging gehad onder aanvoering van Abu Jah Jah, en die is toen zo hardhandig uiteen geranseld door de politie (veel harder dan wat het VB onlangs in Brussel overkwam, dat was maar even het stof eruit kloppen) dat er nooit geen tweede meer is gekomen. Ondertussen staat DE vreemdeling (van alle nationaliteiten en origine) al wèl dertig jaar synoniem met terrrorisme en profitariaat. Of het nbu een Pool, Rus, Afrikaan of Aziaat is, voor het VB zijn het zonder onderscheid moslimterroristen.
Gij zijt echt ofwel straalbezopen (en nu niet beledigd komen doen he) ofwel een paar vijzen kwijt. Met verstandelijk achtergestelden discussieer ik niet.
Leef maar voort in uw VB-haat-wereldje. Doei!!!!

Laatst gewijzigd door sn00py : 3 oktober 2007 om 15:05.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 16:12   #83
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Gij zijt echt ofwel straalbezopen (en nu niet beledigd komen doen he) ofwel een paar vijzen kwijt. Met verstandelijk achtergestelden discussieer ik niet.
Leef maar voort in uw VB-haat-wereldje. Doei!!!!
Doei sn00py!

Ps: bedankt voor het uiten van uw bezorgdheid om mijn algemene gezondheid en innerlijk welzijn, maar ik kan je gerust stellen: ik heb helemaal geen pijn.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 16:14   #84
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Hypocriet en selectief nieuws... zeker weten, maar je moet het wel DURVEN ZIEN eh!
Ik durf al maar ik zie nog niks en zeker geen verschil. Waar? Waar? Wat scheelt er?
Oud 3 oktober 2007, 16:20   #85
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doei sn00py!

Ps: bedankt voor het uiten van uw bezorgdheid om mijn algemene gezondheid en innerlijk welzijn, maar ik kan je gerust stellen: ik heb helemaal geen pijn.
Daarom zegt men: zot zijn doet geen zeer.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 16:24   #86
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Vandaag in Gva:

Assisenproces Hans Van Themsche

03/10

'Luna stierf in mijn armen'
De getuigenis van Sonja Verbeeck was opmerkelijk. Zij had gezien hoe Van Themsche de 2-jarige Drowart had neergeschoten. Ze probeerde het meisje nog tevergeefs te helpen.

"Ze heeft me nog even aangekeken en toen is ze in mijn armen gestorven", zei ze huilend. "Ik probeerde de schotwonde dicht te houden met mijn handen. Ik voelde haar hart nog kloppen en riep om hulp", herinnerde ze zich.

Alle getuigen zijn het er over eens. Hans Van Themsche liep met een kordate pas, staarde recht voor zich uit en had een lege blik in de ogen. "Zoals een soldaat stak hij de straat over. Het leek wel een robot. Hij leek op dat ogenblik geen persoon", aldus Ingrid Neujens.

Voor Oulematou kwam alle hulp te laat. Volgens buurtbewoonster Anna De Loof had de oppas met haar laatste snik nog geprobeerd om Luna te beschermen.

Eerder vandaag kwam Koç aan het woord. Ze overleefde als enige de raid van Van Themsche. De vrouw hield zich kranig en vertelde over wat ze sindsdien beleeft.

Koç is een ander mens geworden
"Ik durf amper nog buiten komen, ik sluit me op in mijn huis. Ik schrik van de kleinste dingen en herbeleef voortdurend wat er die dag gebeurd is."

De Turkse vrouw heeft Hans Van Themsche zelf niet gezien. Ze voelde iets in haar lichaam, dacht aan een gasontploffing en liet haar boek vallen. Nadien werd ze door de ambulance weggebracht.

Koç dacht niet aan een moordpartij. Ze achtte dat onvoorstelbaar in Vlaanderen. Ze begrijpt nog steeds niet waarom ze werd neergeschoten. "Ik begrijp niet dat hoe je mensen kunt beoordelen die je niet eens kent", zei ze. "Maar ik haat hem niet, waarom zou ik?"

Aan de verontschuldigingen van Van Themsche hecht ze weinig belang. Die waren niet gemeend, vond ze. Van Themsche zelf zat weggedoken. Hij huilde met schokjes.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 3 oktober 2007 om 16:24.
Oud 3 oktober 2007, 16:58   #87
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Morgen het vervolg, niet vergeten hé.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 17:14   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat doet het VB nou net wèl. Voor het VB staat elke moslim zowat synoniem met hoofddoeken, Al Qaida, criminaliteit en profitariaat. Door hun jarenlange hetze tegen �*lle vreemdelingen (Eigen Volk Eerst remember!) is het klimaat zozeer vergiftigd (wat hun doel is) dat niemand meer aan een vreemdeling kan denken zonder de link met moslimterrorisme te leggen. Die link is in werkelijkheid onbestaande of zo minimaal dat hij nauwelijks wat betekent. De paar fundamentalisten die verdacht werden 'iets te gaan doen' zaten snel achter de tralies. In Antwerpen hebben we één moslimbetoging gehad onder aanvoering van Abu Jah Jah, en die is toen zo hardhandig uiteen geranseld door de politie (veel harder dan wat het VB onlangs in Brussel overkwam, dat was maar even het stof eruit kloppen) dat er nooit geen tweede meer is gekomen. Ondertussen staat DE vreemdeling (van alle nationaliteiten en origine) al wèl dertig jaar synoniem met terrrorisme en profitariaat. Of het nbu een Pool, Rus, Afrikaan of Aziaat is, voor het VB zijn het zonder onderscheid moslimterroristen.

Sterk openingsartikel trouwens!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 17:17   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Sterk openingsartikel trouwens!
Wel wel, m'n stelling wordt bevestigd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
Je moet nu toch al haast mentaal gehandicapt zijn om zo'n nonsens serieus te nemen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 17:21   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, je hebt nog altijd niet duidelijk gemaakt waarom je het nodig vond om te liegen in je artikel. De rest van je betoog komt dan toch niet zo geloofwaardig meer over, dat weet je toch?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 17:22   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wel wel, m'n stelling wordt bevestigd:
Zij die mij willen beledigen, kunnen het niet en zij die mij kunnen beledigen, doen het niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 oktober 2007, 17:41   #92
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zij die mij willen beledigen, kunnen het niet en zij die mij kunnen beledigen, doen het niet.
Ik wist niet dat ge filosoof waart Raf.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 17:48   #93
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle getuigen zijn het er over eens. Hans Van Themsche liep met een kordate pas, staarde recht voor zich uit en had een lege blik in de ogen. "Zoals een soldaat stak hij de straat over. Het leek wel een robot. Hij leek op dat ogenblik geen persoon", aldus Ingrid Neujens..
Tiens ....
Ontoerekeningsvatbaar dan zeker ??? Op't moment van de feiten toch ... Moet hij dan wel op een assisenproces verschijnen ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 17:51   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik wist niet dat ge filosoof waart Raf.
Er is wel meer dat je over mij niet weet, beste.

Citaat:
Oud 3 oktober 2007, 18:21   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welk nest is zwarter?
Dat van ons inclusief het VB of dat van de moslim waar het in hun koran ergens geschreven staat dat alle anderen die geen moslim zijn zich moeten onderwerpen aan hun. Enfin iets dergelijks.
En daar bidden ze 5 keer daags voor. Dus het moet er diep inzitten en de wens verhoort te worden nog dieper.
Hoeveel moslims hebben al niet een bom rond hun buik gehangen om niet gelovigen op te blazen, al prevelend en biddend naar Allah?
Zijn en waren dat ook geen HVtemsen op hun eigen manier?

En er zullen er nog zeer veel komen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 oktober 2007 om 18:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:29   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer dan 40% van alle wapens worden verkocht aan de moslims overal ter wereld.
Wat denken ze hier, dat ze naar kleiduiven schieten?
Oud 3 oktober 2007, 18:34   #97
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Abba, we wachten nu op een gelijkaardige profielschets van de racistische moordernaars van o.a. Peter Mombaerts, de racistische killers van Guido Demoor, ...
Je gaat toch niet discrimineren hé?
Ik had het over de appelen en jij begint over de peren. Wat is je probleem?
Oud 3 oktober 2007, 18:40   #98
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over de appelen en jij begint over de peren. Wat is je probleem?
Bent u een allochtoon ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:47   #99
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Maar het VB doet dat toch niet.Het heeft zelfs allochtone leden en mandatarissen.
Ha ja? Met hoeveel zijn ze dan? Zijn ze dan senator of kamerlid? Zetelen ze in de partijraad? Welke topfunctie bekleden ze binnen de partij? Of zitten ze ergens weggemoffeld in een of andere gemeente- of ocmw-raad in één of ander boerengat? Hoe komt het dat ik ze nog nooit op het scherm heb gezien en de rest van de VB-top niet meer weg van het TV-scherm is weg te slaan te laatste jaren?

Ps: een vraagje: zie jij al een zwarte Vlaming zoals bv de Sint-Niklase schepen Wouter Van Bellingen senator worden voor het Vlaams Belang of parlementslid elders in de besturen? Theoretisch zou dat moeten kunnen, tenzij racisme zich niet enkel tot taal of cultuur zou beperken bij het VB maar wel degelijk ethnisch, op het uiterlijk dus, is gebaseerd. Wat denk je? Graag een eerlijk antwoord.
Oud 3 oktober 2007, 18:48   #100
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Bent u een allochtoon ?
Nee, een Belgicist. Alle middelen zijn goed om het VeeBee van de macht weg te houden, al moet ik er zelfs alle dagen frans voor spreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be