Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 04:37   #81
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Drie toiletten, die elk 150.000 euro kosten. Klein vraagje, hoeveel werkuren, hoeveel materiaal en hoeveel belastingen zouden deze kosten en hoeveel winst word hier op gemaakt.
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...bron=detailArt

Het is maar hoe je het bekijkt he.
Je quote mijn tekst, wat dan een 'antwoord' zou moeten insinueren, maar je reageert totaal niet op de inhoud.

Wat hekel je hier eigenlijk in deze post?
Degene die de toiletten verkoopt?
Degene die ze koopt?
Hoeveel werkuren, materiaal en winst hierop worden gemaakt: geen idee.
Jij?
Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen inzake deze post van je is dat het nogmaals bevestigt dat het Belgisch regime, dat belastingsgeld - geld afgenomen van burgers - uitgeeft dit onbeschaamd aanwendt voor eigen luxe, en dat terwijl de 'prestaties' van het regime hoegenaamd geen luxe verdienen, veeleer een afzetting en vervanging door mensen die de goede werking van de samenleving vooropzetten, en niet dat van zichzelf en hun met belastingsgeld gespijsde belangengroepen-minderheden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 oktober 2007 om 04:37.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 04:45   #82
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het feit dat België zo'n hoge (gemiddelde!) productiviteit heeft is een van de grootste perverse effecten van ons land.
Aan u zal't niet gelegen zijn zeker?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 06:34   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
is het grote probleem dan niet dat de inkomsten voor thuis te zitten gewoon te hoog zijn?
Ik krijg echt niet alles zonder er iets voor te doen hoor.

En als ik het enkel met wat ik krijg als invalide moet doen, wel dan kom ik niet toe om enkel de verzorging en huishoudelijke hulp te betalen.

Trouwens, over krijgen om thuis te zitten gesproken.
Ik weet niet of iemand van jullie een huishoudelijke hulp met dienstencheques heeft of zo werkt, Maar de kostprijs daarvoor aan de staat is dus een pak meer dan iemand als samenwoonde thuis te laten doppen. Een samenwoonde moeder krijg 400€ per maand dop, als ze voltijdsgewerkt heeft, maar een dienstencheque kost de staat 6€ per uur.
30 uur per week, 4 weken per maand = 120 uur per maand maal 6 € = 720€ per maand plus de kosten van het uitgeven en uitbetalen van die cheques en daar moeten de kosten voor de kantoren die deze mensen werken sturen ook nog eens bij.

Men andere woorden, 1 deeltijdse dienstencheque werkster kost ons een meer dan 2 voltijdse samenwonende doppende moeders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 06:38   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je quote mijn tekst, wat dan een 'antwoord' zou moeten insinueren, maar je reageert totaal niet op de inhoud.

Wat hekel je hier eigenlijk in deze post?
Degene die de toiletten verkoopt?
Degene die ze koopt?
Hoeveel werkuren, materiaal en winst hierop worden gemaakt: geen idee.
Jij?
Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen inzake deze post van je is dat het nogmaals bevestigt dat het Belgisch regime, dat belastingsgeld - geld afgenomen van burgers - uitgeeft dit onbeschaamd aanwendt voor eigen luxe, en dat terwijl de 'prestaties' van het regime hoegenaamd geen luxe verdienen, veeleer een afzetting en vervanging door mensen die de goede werking van de samenleving vooropzetten, en niet dat van zichzelf en hun met belastingsgeld gespijsde belangengroepen-minderheden.
Wat ik hekel in deze draad? mss wel niets, mss probeer ik juist meer studerende te overtuigen dat ze moeten verder leren, zodat ze later aan het hoofd van een eigen groot bedrijf kunnen komen te staan.

Wat ik hekel in die post, wel daar heb ik een andere draad voor gestart.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 07:16   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Vreemde evolutie, en dat onder het zogezegde "terreurbewind" van de vakbonden. Meer nog, arbeiders die plots het licht zien, en LDD of VB stemmen, en zodoende bovenstaande tendens nog wat versterken, al dan niet bewust. Vanwaar deze tendens? In welk een droom leven deze mensen, in welke trance worden zij gebracht?

Iedereen miljonair???

Wel gezien het inkomen uit belastingen zo super belast wordt, is het miscchien logisch dat het geld voorgesteld wordt als een inkomen waar het minst belast wordt...

Dus ja het terreurbewind van de vakbonden die weigeren de sociale lasten + belastingen = een aanslag van 70% van uw inkomen om te bouwen naar een fiscaal vriendelijker systeem... creeert dan zo'n gevolgen.

Dus vind ik wel dat je hier de verkeerde conclusies trekt.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 07:58   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Aan u zal't niet gelegen zijn zeker?
Valt nog mee. 'k betaal 60% belastingen per uur dat ik werk. ^^
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 17:30   #87
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het feit dat België zo'n hoge (gemiddelde!) productiviteit heeft is een van de grootste perverse effecten van ons land.

Voor de duidelijkheid: dat is dus niet positief, hé...
Niet dat dit onderwerp er bij gesleurt moet worden, maar waarom?

Citaat:
Danku vrije markt.
Maar idd. We kunnen nu meer doen met minder volk. We kunnen derhalve nóg meer doen, als iedereen werkt. En dat is evident.
Dat is alleen maar logisch.

Citaat:
Wat is dat toch, die 'maatschappelijke rijkdom'?
De materiele bazis die ons in staat stelt om verder te blijven evolueeren. Dat gaat van de bedrijfswinsten die geherinvesteert kunnen worden in moderne productie technieken, tot de bieftuk en pataten waarmee wij ons in leven houden.

Citaat:
Als je het puur over 'geld' hebt.
In 1999 koste een werknemer die 60 000 frank ontvangde, 160 000 aan zijn werkgever. Wat denk je?
Het is niet nogal voorbarig om hiermee, direct een enorme stijging in de sociale zekerheid te kunnen vaststellen?

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 13 oktober 2007 om 17:39.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be