![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Desiderius? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 39,29% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Die man in je avatar, wie is dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Interessante vraag... Ik kan me voorstellen dat nogal wat mensen er geen probleem in zien om hun vrijheid voor een groot stuk in te ruilen voor een stuk zekerheid. Het enige probleem is dat het in de praktijk steevast neerkomt op het inruilen van veel meer vrijheid dan je wellicht voor ogen had tegen veel minder zekerheid dan je wel zou gewild hebben. D�*t is het bedrieglijke van dat soort oefeningen en d�*t is meteen ook mijn voornaamste kritiek op figuren als Rawls. Meestal heb je de perverse effecten pas in de gaten als het véél te laat is. Al met al denk ik dat mijn economische situatie veel minder een rol gespeeld heeft dan het feit dat ik in al die -in origine zeker goedbedoelde- systeempjes keer op keer zwaar ontgoocheld ben geraakt. Afgemeten aan een zeer strikte humanistische standaard, lijkt me het libertarische standpunt nog altijd het meest verdedigbare. (weze het uiteraard uitermate idealistisch)
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik leer elke dag voor de fun dingen bij... Heb een opleiding als fotograaf gevolgd omdat ik destijds anders niet aan de slag kon als pro. (er bestond toen nog een KB dat dit verbood; kan je nagaan hoe 'vrij' het ondernemerschap wel is in dit land) Telkens ik op reportage trek, bereid ik me zo goed mogelijk voor. Ik voel anderzijds niet meer de behoefte om nog academische titeltjes te verzamelen. Wat voor toegevoegde waarde zou dat precies hebben?
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Desiderius Erasmus (1469-1536); humanist en één van die erudiete figuren die ik altijd enorm heb bewonderd.
Mijn grootva zaliger heette ook Désiré (naar Desiderius Erasmus); héél toffe pee was dat! Een dubbele hommage dus.
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Clockwork Orange of Dr Strangelove?
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Welke richting zou je een student aanraden:
recht,economie of nog iets anders?
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() wat is het mooiste land /streek waar je geweest bent?
En waar wil je persé nog naartoe?
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Londen of Parijs?
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe sta jij tegenover het communisme op zijn Stalins?
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 3 oktober 2007 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* de muziekwereld: diner met Yo-Yo Ma, de cellist. (bezoek z'n site eens yo-yoma.com; heb laatst een CD gekocht waar hij Morricone's muziek een schitterende twist geeft) * de filmwereld: lunch met Tarantino; ik weet niet waarom, maar ik ben een hevige fan geworden. * de politiek: tapas met Bart Dewever stevig doorlullen over 'conservatisme' bij een koppige Spaanse wijn * de sportwereld: ontbijt met Kim Gevaert; een echt schatje toch? * TV personnages: ik weet niet of hij meetelt als TV personnage, maar doe mij maar Jan Eelen voor de brunch. Geniaal regisseur = * filosofen : nou, als ik even naar het verleden zou mogen terugzappen: Rawls for tea. * de ganse wereld: toch maar mijn echtgenote. Ik weet dat zoiets melig klinkt, maar 't is niet anders.
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Nog twee vraagjes:
1) Eerlijk gezegd ben ik die verheerlijking van vrijheid de jongste jaren wat sceptischer gaan bekijken. Werkt al die vrijheid uiteindelijk geen doelloosheid en gevoel van leegte in de hand? Kan het uitvoeren van een opgelegde taak niet verrassend bevredigend zijn? 2) Kun je geen stukje van je erfenis missen? Ik wil ook libertariër worden. Goeienacht alvast. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Doctor Strangelove (Peter Sellers)
a.k.a. Herr Doktor Merkwürdichliebe. http://nl.youtube.com/watch?v=iesXUF...elated&search=
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Dr. Strangelove vast en zeker.
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij was rechten een ontdekking en economie een uitdaging.
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Noord-Pakistan. Terug naartoe? Noord-Pakistan; 't zou het beste bewijs zijn dat het de goeie kant opgaat met de wereldvrede.
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen ik had het niet over academische titels, alhoewel ik me wel kan inbeelden dat een deeltijds opleiding geschiedenis leuk kan zijn als de interesse er is. Fotografie, erg interessant. Welke onderwerpen ? Ga je als je op reportage trekt, echt met een bepaald onderwerp in het hoofd op pad ? Of kijk je gewoon rond en trek je fotos van wat je interessant vindt ? Wat voor toestel bezit je ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Parijs.
Londen is gruwelijk vervuild de jongste jaren. Parijs is stukken gezelliger. Minder mercantiel qua uitstraling.
![]() |
#99 |
|
![]() Heeft volgens jou Lee Harvey Oswald John Fitzgerald Kennedy een kogel door het lijf gejaagd?
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat me om het recht om ongestoord -t.t.z. zonder betutteling, commentaar of andere zever- m'n leven in te richten zoals ik dat graag wil inrichten. Eerlijk, als ik vergelijk met dertig jaar geleden, dan krijg ik echt het gevoel dat we in een soort peutertuin leven. Compleet met een bende strenge nonnen die ons op de vingers tikken als we niet precies binnen de lijntjes kleuren. En de toegevoegde waarde van al die bemoeizucht is onderhand zo ontzettend klein geworden. Overigens, ik heb 'opgelegde' taken broodnodig... anders deed ik geen slag meer. Dus : die reportages, daar sluit ik contracten voor af en daar hang ik dus ook vast aan deadlines. En daar haal ik ook heel wat voldoening uit. Begrijp me niet verkeerd. 2. Nee, ik kan geen stuk erfenis missen. Sorry.
![]() |