![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het nu forceren via een minderheid zal niets oplossen. Zie maar naar Rwanda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brussel: vertel eens hoe de anti-Vlaamsheid daar aan het wegsmelten is. (Ik kom daar ook meermaals per week maar dat terzijde). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Kom nou, u denkt toch niet dat we elkaar met machettes te lijf gaan gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Schepen
|
![]() Neen, maar laten we ons zelfrespect ook niet verliezen louter omdat er regeringen zijn die geen haar op hun tanden hebben. Trouwens, de walen hebben veel minder om trots op te zijn. Eigenlijk is het nogal triest gesteld met de walen, ze hebben een hekel aal Frankrijk, daar willen ze absoluut niet bijhoren (gemerkt bij discuties met walen, het voorstel dat zij bij Frankrijk zouden gaan werd niet bepaald op gejuich onthaald) en ze kijken neer op Vlamingen, de Vlaamse taal wordt als "minderwaardig" beschoudt en doen de moeite niet om deze officiële Belgische taal te beheersen. Om een vb te geven: Enkele jaren geleden nog in Walibi aan de ingang (kassa's) was alle info in het Frans, geen Nederlands te bespeuren. En dat vlak over de taalgrens. Zeer triest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent blijkbaar toch niet goed thuis in de havenkringen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Zeg me dan eens wat dat zelfrespect nog waard is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft twee (eigenlijk drie, met het duits erbij) buitenlandse dialecten als officiëel aanvaardde talen. Oorspronkelijk werd er overal dialect gesproken. Nu de natiestaat geleidelijk aan belang inboet wordt er ook weer meer tolerant omgegaan met dialecten. Sommige mensen houden aan hun dialecten. Spijtig dat Mia Doornaert daar ietwat pejoratief over doet. Dialect is de meest natuurlijke omgangsvorm met taal, want eeuwenoud gegroeid.
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat niet. Maar voor wie wil, valt er heel wat te leren over wat een radicale minderheid binnen de onderdrukte meerderheid kan overkomen als ze los van haar eigen meerderheid gaat opereren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Ok, maar zouden we niet kunnen stellen dat het bijzaak is, omdat in wezen het Vlaamse volk recht heeft op zelfbeschikking en de meerderheid mag daar van vinden wat het wil, dat veranderd niets aan het fundamentele recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Schepen
|
![]() Het is waar, de scepter blijft in handen van minstens 1 van de traditionele partijen. Is het door gebrek aan alternatief? Door manipulatie? De kiezer schudt en deelt de kaarten zonder te weten wie er eigenlijk tegenover wie zit. Of is de complexiteit van België de reden (of het excuus)? Coalities en kartels maken het ook niet makkelijker,zijn deze wel democratisch verantwoord? Een keuze tussen cocktails, het VB (CS muilkorf inbegrepen) en Groen! Of is de doorsnee kiezer te beïnvloedbaar door de media die links als goed probeert af te schilderen en rechts als slecht? Wat met kleurtjes goochelen zodat de brave kiezer weet op welke "kleur" die moet stemmen? We hebben in België op enkele jaren al de hele regenboog gehad, de room ontbrak er nog aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Met fundamentele rechten worden de straten geplaveid. Wat telt is de werkelijke staat waarin het volk zich bevindt en de richting die het uit wil. Daar begint nog maar pas enig schot in te komen. Het zou niet slecht zijn met die evolutie rekening te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ HAMC: de bleiters van Batasuna zitten in den bak.
Ga je zolang blijven bleiten tot we je moeten wegsteken? Niet tevreden? Bol het af.
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Het leuke is dat wij "niet tevreden" kunnen zijn én hier gewoon blijven. En mensen als u hun speeltjes kunnen afpakken. We doen het waar u bijstaat, en ik kan niet zeggen dat ik niet tevreden ben over de evolutie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Mijn vrouw, een Schotse, die vraagt me dikwijls waarom gaan we hier niet gewoon weg uit dit land? Mijn antwoord blijft hetzelfde doorheen de jaren, ik blijf tot Belgie niet meer bestaat, en ik zal daar aktief aan meewerken of dat u nu instaat bent om me weg te steken of niet. Met de gevangenis maakt u mij niet bang, ik ben er al geweest.
Laatst gewijzigd door HAMC : 6 oktober 2007 om 00:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |