Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2007, 01:21   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Volgende keer mogen ze echt opkrassen. Daar sta je dan als student met een budget van +- 1200 euro, komt SABAM even doodleuk 1 / 3 van je fondsen opeisen.
Da's 3 a 400 euro X zoveel fuiven, acts, achterzaaloptredens per dag, week, maand, jaar..., wow, ik denk dat het kassagerinkel van SABAM als een op hol geslagen alarmbel moet klinken.

Citaat:
Alsof daar ooit iets aan gedaan gaat worden. En dan nog.. Dan richten ze tot even doodleuk een nieuwe organisatie op?
Laat het overgrote deel van de afdokkende no-returners daar dan ook eenstemmig hun middenvinger naar opsteken, via een internet-petitie of zo.
Eens zien hoelang de reden van bestaan van dit rovershol, nog kan verantwoord worden.

Zoals Bhairav reeds aanhaalde, ze moeten het maar rooien met hun reguliere verkoop en goede optredens, bewijzen dat ze 't waard zijn.
Hey, dan pas komen de money for nothing and chicks for free.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 18:10   #82
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nog iets. Bo, vraag eens aan uw man of hij de LP "Ummagumma" kent. Bestaat volgens mij niet op CD. Zal ik direct weten of het om een echte fan gaat.
Sorry, maar Ummagumma bestaat WEL op CD. Mijn man heeft die en deze is wel legaal.

Als je het nog zoekt:

http://www.cduniverse.com/search/xx/.../Ummagumma.htm

Laatst gewijzigd door Boadicea : 6 oktober 2007 om 18:18.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 18:17   #83
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wat is er gebeurt toen men in de tijd lege casetten beginnen verkopen is? Dan werd er ook geroepen dat men nu muziek zou gaan kopiëren.Wat deed men er aan? Die lege casetten zijn opgeslagen, en een deel van de opbrengst ging naar de muziekindustrie.Vandaag is dat net hetzelfde: lege CD's en DVD's zijn ook extra belast.Een deel van de opbrengst gaat in de artiesten hun zakken terecht komen.
Nu zijn er ook artiesten die nog niet gekend zijn, en die hebben het wél graag dat ze gedownload worden, en aldus verspreid onder de bevolking.Dat zijn jongens die geen geld hebben om reklame te maken voor zichzelf.Dankzij Internet en downloaders beginnen die gekend te worden,krijgen soms kontakten aangeboden, om muziek op te nemen of concerten te geven...
Klopt wat je zegt. Ik geloof dat ik het ergens aangegeven heb dat enkele liedjes gratis weggeven perfect als publiciteit gebruikt kan worden. Ik ken een site waarop je gratis muziek van onbekende artiesten kan downloaden als publiciteit.
Er zijn groepen die zo ook hun publiciteit maken. Vooral als het om zelfstandige artiesten zijn, die zelf op eigen houtje hun CD's uitgeven in plaats van een groot platenlabel.

Op deze site: www.cdbaby.com, kan je bijvoorbeeld tonnen CD's kopen van groepen die je normaal niet in de winkel vind. Hier halen deze muzikanten hun geld vandaan.
Oud 6 oktober 2007, 18:25   #84
Boadicea

Standaard

Citaat:
Zelfs als ik er geld uitsla, wordt die straatzanger er niet armer van. Hij wordt er ook niet rijker van. Tenzij zijn lied door mijn toedoen bekender wordt en één of andere studio hem een contract aanbiedt, of iets dergerlijks.

Nu meen ik een tijd geleden gelezen te hebben dat Sabam "auteursrechten" wou gaan eisen voor tuinfeesten. De aanwezigen en de buurtbewoners kunnen namelijk luisteren naar muziek waar zij niet voor betaald hebben.

Om de vergelijking met mijn tomaat compleet te maken (speciaal voor Boadicea ), dat wil zeggen dat ik mijn gasten geen tomaten mag aanbieden, ze hebben er immers niet voor betaald.
Dat vind ik absurd. Een tuinfeest mag in mijn ogen wel en ik denk niet dat SABAM zijn neus daar in moet steken. Zolang de buren van de muziek genieten en het geen overlast wordt, snap ik er het nut niet van.

De vergelijking tussen muziek en tomaten slaat ergens op niets. De muziek die jij download en versprijd, is niet door jou gemaakt. Zelfgeteelde tomaten zijn wel door jou gemaakt, bij manier van spreken en deze mag je wat mij betreft naar hartelust uitdelen.
Maar als je de tomaten van een tomatenboer gaat vermenigvuldigen en uitdelen, zit je wel in die man zijn zak, want elke tomaat die hij zo niet verkoopt, is geld dat het hem minder opbrengt. Als iedereen zijn tomaten gaat klonen en gaat uitdelen, kan hij uiteindelijk zijn tomaten niet meer verkopen. Dan gaat niemand nog zijn geld steken in iets dat hij gratis kan krijgen en is het gedaan met de tomatenboer.
Oud 6 oktober 2007, 19:49   #85
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als iedereen zijn tomaten gaat klonen en gaat uitdelen, kan hij uiteindelijk zijn tomaten niet meer verkopen. Dan gaat niemand nog zijn geld steken in iets dat hij gratis kan krijgen en is het gedaan met de tomatenboer.
En het probleem?

Jij blijft echt geloven dat zelf iets produceren waardoor je niet meer bij een ander terecht hoeft, bestelen van deze laatste is. In dat geval kan je maar beter stoppen met produceren, want dan is alles diefstal.

Er is in mijn vergelijking (zowel bij de tomaten als bij de muziek) niemand die een verlies doet. Ieders hoeveelheid goederen blijft hetzelfde of neemt toe. Dat noemt Pareto-efficiënt.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 6 oktober 2007 om 19:58.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 20:18   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar Ummagumma bestaat WEL op CD. Mijn man heeft die en deze is wel legaal.

Als je het nog zoekt:

Bedankt voor de tip. Welgemeend.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 20:24   #87
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je het nog zoekt:

zie ook http://www.discogs.com/search?type=a...mma&btn=Search
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 20:37   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik absurd. Een tuinfeest mag in mijn ogen wel en ik denk niet dat SABAM zijn neus daar in moet steken.
SABAM is onverbiddelijk. Ze controleren via de facturen van entertainers (sinterklaasfeesjes) de klanten. De klanten krijgen een gepeperde rekening. De departementen van de overheid zijn momenteel grote melkkoeien.

Kortom, het gaat in de eerste plaats om gefactureerde prestaties. De klant betaalt de SABAM.

Ondertussen bestaat naast SABAM ook "de billijke vergoeding".

Het worden dus melkkoepraktijken waar volgens mij op den duur de modale artist het grootste slachtoffer van wordt. Die geraakt z'n werk aan de straatstenen niet meer kwijt omdat er teveel instanties iets aan moeten winnen.

Wat kost tegenwoordig een single ? En wie, behalve de professionele gebruiker wenst zo'n single te kopen? Ik merk tegenwoordig zelfs dat de goed georganiseerde DJ's niet meer nodig hebben dan een goedgevulde iPod.
Oud 6 oktober 2007, 20:38   #89
Boadicea

Standaard

Citaat:
En het probleem?

Jij blijft echt geloven dat zelf iets produceren waardoor je niet meer bij een ander terecht hoeft, bestelen van deze laatste is. In dat geval kan je maar beter stoppen met produceren, want dan is alles diefstal.

Er is in mijn vergelijking (zowel bij de tomaten als bij de muziek) niemand die een verlies doet. Ieders hoeveelheid goederen blijft hetzelfde of neemt toe. Dat noemt Pareto-efficiënt.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Als NIEMAND verlies doet ... dan weet ik niet wat de misdaad is en waarom die vrouw zoveel mocht afdokken.
Oud 6 oktober 2007, 20:38   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Tx Steven.

R.
Oud 6 oktober 2007, 20:40   #91
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
SABAM is onverbiddelijk. Ze controleren via de facturen van entertainers (sinterklaasfeesjes) de klanten. De klanten krijgen een gepeperde rekening. De departementen van de overheid zijn momenteel grote melkkoeien.

Kortom, het gaat in de eerste plaats om gefactureerde prestaties. De klant betaalt de SABAM.

Ondertussen bestaat naast SABAM ook "de billijke vergoeding".

Het worden dus melkkoepraktijken waar volgens mij op den duur de modale artist het grootste slachtoffer van wordt. Die geraakt z'n werk aan de straatstenen niet meer kwijt omdat er teveel instanties iets aan moeten winnen.

Wat kost tegenwoordig een single ? En wie, behalve de professionele gebruiker wenst zo'n single te kopen? Ik merk tegenwoordig zelfs dat de goed georganiseerde DJ's niet meer nodig hebben dan een goedgevulde iPod.
Daar ben ik het 100 % eens. De comsument/muziekliefhebber wordt uitgemolken door diverse organisaties, die enkel ik eigen belang functioneren. Ik zit er niets mee in om te betalen voor een liedje te mogen bezitten, ALS de artiest zelf er iets aan heeft. Helaas zijn het dikwijls de distributeurs die er het meest aan hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be