![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel puinten geven jullie Diplomatius | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Mijn collega's hier op kantoor ? Daar kan ik weinig over zeggen, stel dat ze meelezen...
![]() Mijn confraters aan de balie: moeilijk om daarop te antwoorden. Net zoals in de rest van de wereld zijn er ook aan de balie leuke, interessante en vervelende mensen. De ene al wat meer dan de andere ![]() Of zoals ik hier ergens iemands onderschrift las: iedereen brengt vreugde, is het niet bij het komen, dan wel bij het gaan... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 11 oktober 2007 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Daar heb ik wel eens ooit aan gedacht, vooral omdat ik tijdens mijn studie mij erg verdiept heb in het internationale recht. Maar meedoen aan een examen en een job in de diplomatie verkrijgen zijn twee héél andere dingen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet als advocaat niemand verdedigen (enkele uitzonderingen nagelaten, aanstelling van ambtswege, maar dat laat ik even wegens te technisch buiten beschouwing). Het is ook een misvatting van velen dat elke advocaat alleen maar voor de vrijspraak gaat, ook al is het overduidelijk dat zijn cliënt betrokken is bij de feiten die hem ten laste worden gelegd. Er zijn altijd andere elementen om voor een rechtbank aan te brengen, al was het maar om uiteindelijk een mildere toepassing van de strafwet te bekomen. Het recht van verdediging vraagt immers dat elkeen het recht heeft om bijgestaan te worden door een advocaat, maar spreekt zich uiteraard niet uit over de wijze waarop zoiets moet gebeuren (deontologische kwesties daargelaten). Als men mij zou vragen om verkrachting 'goed te praten', en ik mijn cliënt er niet van kan overtuigen dat zoiets zijn dossier niet ten goede komt, dan scheiden onze wegen. Zie trouwens in dat verband ook de terugtrekking van V. VAn Aelst als raadsman in het dossier HVT. Zonder persoonlijke kritiek te leveren: ik heb wel eens confraters gezien die het inderdaad moeilijk hadden om hun cliënt (terdege) bij te staan. Persoonlijk heb ik daar mijn bedenkingen bij: ofwel sta je je cliënt bij, en spreek je met hem concreet in samenspraak af hoe de verdediging zal geschieden, ofwel trek je je terug als jullie beider visies dermate uit elkaar lopen dat een verdere samenwerking onmogelijk blijkt. edit: en op je vraag of ik het daar 'persoonlijk' moeilijk mee zou hebben is mijn antwoord eigenlijk... Neen. Dat betekent niet dat ik iemands daden goedpraat, maar dit is nu eenmaal een job. Een chirurg die geen bloed kan zien, zoekt ook beter een andere job, toch ? Laatst gewijzigd door Diplomatius : 11 oktober 2007 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is je mening over het vreemdelingenbeleid?
Laatst gewijzigd door Pluche : 11 oktober 2007 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is je horoscoop en geloof je in horoscopen?
Laatst gewijzigd door Pluche : 11 oktober 2007 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoeveel procent van je rechtzaken win je als advocaat en kan je tegen je verlies als je een rechtzaak verliest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) Hoe kijk je terug op Habermas' houding in de affaire-Sloterdijk? Groet, alvast bedankt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Kun je als stagair min of meer kiezen welke pro deo zaken je wil nemen (bv enkel strafzaken, of geen vreemdelingenzaken, of zo?). En meer specifiek voor de Brusselse balie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dag Diplomatius! Had jij me zo ooit eens geen ritje op je moto beloofd? ![]()
![]() |
#94 |
|
![]() Geloof je in een leven na de dood? Of is de dood niets voor jou?
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind u ook niet dat het tijd is dat we allemaal samen Percalion op de rooster leggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat doet me denken aan kampvuren en marshmallows.
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() Waterman. En ik vrees dat ik mezelf als te rationeel moet beschouwen om in horoscopen te kunnen geloven... Niet dat het soms niet leuk is om mensen daarover te horen babbelen, maar aan mij is het niet besteed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik kan zeer goed tegen mijn verlies, tenminste als ik ook echt 'ongelijk' had. Anders is er altijd nog hoger beroep ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat heeft (in België) althans geen repercussies; je mag als Belgische advocaat aan elke Belgische balie pleiten (behalve voor het Hof van Cassatie in burgerlijke zaken, daar zijn mogen alleen advocaten bij het Hof van Cassatie pleiten). Theoretisch mag je als advocaat je beroep ook wereldwijd uitoefenen, mits je te schikken naar enkele lokale gebruiken en reglementen (zoals je laten bijstaan door een advocaat ter plaatse.) - Kun je als stagair min of meer kiezen welke pro deo zaken je wil nemen (bv enkel strafzaken, of geen vreemdelingenzaken, of zo?). En meer specifiek voor de Brusselse balie.[/quote] Je kan (in Hasselt althans) 'min of meer' kiezen welke soort zaken je pro-deo behandelt, in die mate dat iedereen zijn voorkeurmaterie mag opgeven. Men tracht daar - in de mate van het mogelijke - rekening mee te houden. Anderzijds heb ik heel wat geleerd door dossiers van diverse aard te behandelen, ik heb dat ervaren als een goede leerschool. In Brussel meen ik dat de pro-deo dossiers wekelijks of maandelijks verdeeld worden tussen een deel stagiairs die aanwezig 'moeten' zijn op vergaderingen van het Bureau voor Juridische bijstand. Je bent als stagiair verplicht tijdens je stage een minimum aantal pro-deo dossiers te behandelen (ik weet niet meer dadelijk hoeveel), daarna mag je nog pro-deo dossiers behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb ook niet echt een type, toch niet uiterlijk. De combinatie tussen bepaalde karaktertrekken en een zekere 'uitstraling' kunnen mij wel raken. Een vrouw met een grote dosis zelfkennis, humor, intellectuele uitdaging en zelfrespect, zonder zelfingenomen te zijn, lijkt mij een ideale combinatie ![]() Verdere gegevens ga ik hier niet dadelijk op dit forum smijten denk ik... ![]() |
|
![]() |
![]() |