![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals er een wet bestaat, die zegt dat de verrichte arbeid * de verloning = een constante, zo zal er ook wel een wet bestaan die zegt dat de verrichte arbeid * aantal ambtenaren = een constante.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die volgt nu:
Niet hun 'werk' maar hun 'bezigheidstherapie' stapelt zich op. En dan nog: ik zie dezelfde "ambetantenaren" dagelijks en al jarenlang tijdens hun werkuren zich een beetje op internet bezighouden met chatten en downloaden, IRC en fora. Je kunt dat zien aan hun adres dat toehoort aan een overheidsinstantie. Om 09:01 smorgens zie ik hen inloggen, hangen er de hele 'werk' dag rond want zijn actief, chatten heel de tijd. Om 16:25 is het dan van kben naar huis tot straks en even na 17:00 zijn ze daar weer, nu vanaf thuis, om verder te doen wat ze op hun 'werk' deden. Ik neem hen dit uiteraard niet persoonlijk kwalijk. Ze doen gewoon wat niemand hen verbiedt, de desinteresse van hun 'werk'gever kan tellen. Af en toe haalt een zeer extreem geval dan de pers, zoals die kerel die ze 5 jaar lang (!) maandelijks zijn loon overschreven zonder dat hij ook maar 1 keer in al die tijd kwam opdagen. De reden dat dit allemaal kan is heel simpel: ze worden betaald met andermans geld (belastingen) dus foert en het is ideaal om afhankelijkheid en politiek-correct gedrag èn stemkeuze te bevorderen. Je bent dus compleet belachelijk met je boude omgedraaide bewering. Citaat:
Loon naar prestatie dus. Citaat:
Voor zulke betaalde leugenaars is er maar één aanpak: hun mandaat afnemen en ze een jobke laten zoeken in de privé sector die door hun smeerlapperij een rat-race is geworden.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 15 oktober 2007 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest dat zo worden, ze zouden geen 3000 kandidaten hebben voor een jobke als cipier, 'merkwaardig' genoeg dé job bij uitstek waar ze om de haverklap staken, lol.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Iemand waarmee ik al heb samengewerkt werkt nu voor de overheid nl. als maatschappelijk assistent en ik kan u vertellen dat is pas een cut-throat business in vergelijking met de privé soms: presteren voor weinig geld tot aan de burn-out, want er staan er toch genoeg te wachten om het over te nemen. Scheer aub niet alles over 1 kam, vele mensen die van belastingsgeld worden uitbetaald doen dit in de eerste plaats uit idealisme en een sterk geloof in solidariteit met mensen die in de shit zitten. U kan een ander maatschappij-ideaal hebben, maar op de man spelen tov deze hard werkende Vlamingen is niet op zijn plaats denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Schepen
|
![]() En dan meer on topic: Ik werd misselijk van de overdreven aandacht voor Van Temsche.
Het verschil met de Afghaanse moord is dat VanTemsche zelf zei dat hij met racistische ideeën rondliep, iets wat we van de Afghaan niet weten. Ook vermoordde VanTemsche dubbel zoveel mensen én in Antwerpen, niet Brussel (waar bijna niemand vlaamse media consumeert). Dit zijn allemaal kleine elementen waardoor je deels kan verklaren waarom de Vlaamse media hun aandacht ongelijk verdelen, maar het is inderdaad onvoldoende om het enorme verschil te verantwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan deze persoon waar u mee hebt samengewerkt een functie invullen in de privé sector, waar massa's mensen tekort zijn, zelfs tegen deze hoge loonkost. Dan is er een persoon minder te betalen met afgenomen geld (belastingen). Dan kan de belastingsdruk worden verlaagd. Dan kan de werkdruk in de prive sector worden verlaagd, of, als vrije keuze, meer worden verdiend voor dezelfde prestatie. Dan neemt armoede verder af. Dan is er opnieuw een maatschappelijk assistent minder nodig. En het verhaaltje herhaalt zich. Het is decennia lang de verkeerde richting opgegaan. De belastingsdruk wordt almaar meer geconcentreerd op minder mensen. De belastingsbasis versmalt. Je kunt een activiteit nog zo hoog belasten als je wilt, als de activiteit niet meer voorkomt dan is je belastingsinkomst nul. De simpele regel is dat tegenover elk loon evenredige prestatie moet staan. En een prestatie is niet zand naar de zee brengen of armoede en afhankelijkheid in de hand werken. Een prestatie is iets doen waarvoor mensen vrijwillig betalen. Zoals naar de winkel gaan, hetgeen je voor jezelf nodig acht uitkiezen, en betalen aan de kassa. Dan is iedereen tevreden. De verkoper èn de klant. Als een klant niet tevreden is met het gekochte dan kan hij gewoon naar een andere winkel gaan in een vrije markt. Het staatsapparaat verplicht bij wet de mensen om klant te worden. Als de klant niet tevreden is dan kan hij enkel bij de volgende verkiezing op een andere partij stemmen, en Belziek is al zodanig verloederd dat alle partijen al moeten samentroepen om de uit ontevredenheid ontstane partijen van de macht te kunnen blijven houden, en ongeacht welke zogezegd 'aan de macht" is, ze zet klakkeloos hetzelfde postjes-creërende wanbeleid verder, almaar meer kiezers beginnen dit te beseffen en stemmen tégen -elke- regimepartij.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kereltje, je maakt je grenzeloos belachelijk. Je hebt er niet de flauwste notie van wat het vergt om een gemeente of een ocmw draaiende te houden ondanks de politici die verkozen werden om haar te besturen. Nochtans zijn beide instanties van het grootste belang om van enige samenleving te kunnen spreken, of dacht je dat de privé-sector staat te springen om verlieslatende activiteiten zoals het aanleggen en onderhouden van wegen en rioleringen, om nog maar te zwijgen van het uitbaten van zwembaden, sportcomplexen, culturele centra e.d.m.? Denk je dat diezelfde privé-sector staat aan te schuiven voor een portie van de "winstgevende" activiteiten van een ocmw, dat de zwaksten onder ons moet helpen staande houden? Zij bedanken daar feestelijk voor, want die zaken brengen hen niks op. Het is derhalve de taak van de overheid om tegemoet te komen aan die behoeften en daar hoort nu eenmaal personeel bij. En dat personeel, mijn beste, werkt verdomd hard, neem dat gerust van mij aan. Je zou beter eens een tijdje voor zo'n overheid gaan werken; in plaats van te kafferen over zaken waar je duidelijk geen ballen van kent.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik betaal vrijwillig voor een solidaire maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Erw;3000188]Die volgt nu:
Niet hun 'werk' maar hun 'bezigheidstherapie' stapelt zich op. En dan nog: ik zie dezelfde "ambetantenaren" dagelijks en al jarenlang tijdens hun werkuren zich een beetje op internet bezighouden met chatten en downloaden, IRC en fora. Je kunt dat zien aan hun adres dat toehoort aan een overheidsinstantie. Om 09:01 smorgens zie ik hen inloggen, hangen er de hele 'werk' dag rond want zijn actief, chatten heel de tijd. Om 16:25 is het dan van kben naar huis tot straks en even na 17:00 zijn ze daar weer, nu vanaf thuis, om verder te doen wat ze op hun 'werk' deden. Correctie :om 15u50 is het "'k ben naar huis". Want om 15u55 staan ze aan de prikklok om te kunnen prikken om 16u00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Ik voede even een gedachtenoefening uit.
Stel: "Asielzoeker neergestoken door dolle bejaarde" |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=m.r.;3004532]
Citaat:
ik zie dat men forumt tijdens de werkuren. ik werk niet, ik kan het dus volgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik woon op de grens Berlaar/Lier. "Lierke Plezierke", wat vroeger een leuke provinciestad was. Maar nu : 1) 3 messenmoorden sinds december 2006 (toevallig steeds door allochtonen op autochtonen). Het betrof hier roofmoorden (motief was geld en geen racisme) en dus zijn deze moorden niet relevant voor jou (slechts een "fait divers")? 2) toenemend aantal berovingen op straat, zelfs op klaarlichte dag in het stadscentrum (vorige week nog 2 dames brutaal van hun handtas/geld/papieren/... beroofd door ook weer allochtone jongeren) 3) toenemend aantal geweldplegingen, vaak zonder duidelijk aanwijsbare reden. Ikzelf ben een klein jaar geleden 's avonds in het centrum van Lier (toen ik mijn kinderen van de muziekschool ging halen) ook al eens zonder reden en zonder waarschuwing hardhandig geslagen en geschopt door 2 toevallig passerende jongeren (allochtonen die blijkbaar even een "verzetje" nodig hadden...). Vele mensen vinden het criminele gedrag van een belangrijk deel van de allochtone jongeren wel degelijk maatschappelijk relevant ! Zolang "links" dit negeert en onbespreekbaar maakt, zullen meer en meer mensen verzuren en meer extreme standpunten innemen. In andere Europese landen (oa Nederland, Duitsland, Zwitserland, ...) is dit probleem wel bespreekbaar (en publiceert het ministerie van Justitie daar ook correcte cijfers over). Ze slagen er dan ook beter in een gericht beleid te voeren. En doordat de burgers merken dat de problemen bespreekbaar zijn, en dat echte maatregelen worden genomen, zullen minder burgers verzuren. Maar in Belgie verkiest men om alle problemen te "negeren" en net zoals een struisvogel de kop in het zand te steken. En dan is men verbaasd dat steeds meer mensen verzuren of op meer extreme partijen gaan stemmen ? Ik hoop ook op een veilige samenleving zonder spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Maar dat kan enkel indien de huidige problemen (die steeds toenemen) bespreekbaar en opgelost worden. (en aub zonder voor "racist" uitgescholden te worden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Zonder miserie is de functie 'maatschappelijk assistent' overbodig." betekent: hoe minder miserie hoe minder miseriebestrijders. Dit laatste woord onder voorbehoud, want als ik lees hoe het staatsapparaat 'werkt' dan vind ik de term 'miserie-instandhouders' of 'miserie-in de hand werkers' gepaster. Een jobke in den bouw enz is waarschijnlijk minder aantrekkelijk. Citaat:
Rare zin hoor. Solidareit impliceert immers vrijwilligheid.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 27 oktober 2007 om 09:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=circe;3005063]
Citaat:
Ik werk overigens in een permanent-vroeg ploeg. Als ik thuiskom zie ik die kerel nog enkele uren live bezig, totdat het 16:25 is, en dan vanaf 17:00, alsem thuiskomt van zijn 'werk' bij het staatsapparaat...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 27 oktober 2007 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij ziet helemaal niks. Of ga je hier nu beweren dat je van al de forummers hier het werkregime kent? Hoe weet jij wie er tijdens welke uren aan het werk hoort te zijn? Wie een dagje verlof heeft? Wie ziek thuis is en wat verstrooiing zoekt op het forum? Wij tijdens zijn middagpauze wat komt forummen? Je opmerking is zoals gewoonlijk veel geblaat en weinig wol.
Je mag eens proberen om van mij een bericht te vinden dat ik tijdens mijn werkuren postte... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en leer eens deftig citeren)
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 oktober 2007 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |