![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nomaals: je weet niet eens over welke familieleden het gaan, laat staan over welke bewijzen. Of over de motivatie van hun schadeclaim. Maar dat belet je niet om te oordelen natuurlijk. Beschamend! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat je niet snapt dat de achtergrond van de dader relevant is in een zaak als deze en die van het slachtoffer niet, is overigens jouw probleem. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om daar toch enigszins aan te verhelpen bestaan er al jaren een soort van indicatieve tabellen, die meestal gebezigd worden ingevolge lichamelijk letsel of overlijden na een verkeersongeval, maar hier evenzeer kunnen gehanteerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat beschamend is, is het feit dat mensen die pas in derde of zelfs vierde graad familie zijn, gewoon geld uit haar dood proberen te kloppen. Maar ja, het zijn geen Blanke Belgen he, dus iedereen moet zwijgen en ja knikken van Edina. Sorry, maar enkel haar dochter en moeder hebben recht op schadevergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er inderdaad een familieband kan aangetoond worden, dan heeft men als nabestaande het recht op een (minstens) morele schadevergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kom, het doet een sereen proces (zoals het verkocht is, en men het wou doen overkomen) alleszins verworden in een ordinair franken en centiemen proces (al zijn het dan misschien enkel de advocaten die graag hun procentje willen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Zelfde opmerking. U weet dus nu al of er een familiale band is of niet ? Sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"rechter" Jantje deed uitspraak. Hoe goed kent "rechter" Jantje 't dossier? Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe goed kent "rechter" forumspook het dossier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Rare hersenkronkels hebben ze hier wel. Ik herinner me goed het proces dat VB volksvertegenwoordiger Johan De Mol aanspande tegen de auteurs van het boek "Het Gevaar Demol". De illustere VB mandataris eiste 260 000 euro morele schadevergoeding van de auteurs, maar die eis werd gelukkig door het hof van beroep afgewezen. Andere VB'r Filip De Man eiste schadevergoeding voor het plagiaat dat toen zou gepleegd door delen van zijn hagiografie over Demol over te nemen in Het gevaar Demol. De auteurs van Het gevaar Demol zijn wel veroordeeld tot het vergoeden van de gerechtskosten en de publicatie van het arrest in De Morgen ( 20 �* 25 000 euro).
Let wel, het gaat hier om een boek en niet eens over mensen! Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 12 oktober 2007 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, als men de ambitie heeft om serene processen te voeren, waar men enkel wil dat er erkend wordt dat er racisme in het spel was (dat er moord in het spel was, was nogal duidelijk), en een idianendansje gaat uitvoeren als dit door de jury wordt erkend, dan komt het nogal eigenaardig over, dat het franken en centiemen gedeelte ook een zeer grote rol, misschien voor sommigen wel de hoofdrol, spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me niet meer dan billijk dat er aan de slachtoffers en hun rechtstreekse nabestaanden een normale schadevergoeding wordt betaald. Voor de moeder en het dochtertje van Oelemata zou dat ongeveer gelijk kunnen gesteld worden aan het bedrag dat werd toegekend aan de echtgenote en de dochter van Guido Demoor (ook kostwinner). Ook de schadevergoeding die het gezin van Patrick Mombaerts ontving kan als richtlijn tellen. Indien het de Afrikaanse gewoonte is om die schadevergoeding te verdelen onder hun volledige clan, dan denk ik niet dat iemand daar een bezwaar tegen maakt. Dezelfde redenering kan men gebruiken voor Songul Kuc, die weliswaar reeds arbeidsongeschikt w�*s op het ogenblik van de feiten (ze droeg slechts sinds kort een hoofddoek omdat ze zich was gaan verdiepen in islam gezien haar gezondheidstoestand, én het feit dat ze meer tijd had omdat ze rugproblemen had en niet meer kon gaan poetsen). Me dunkt zijn er honderden voorbeelden van mensen die door criminele daden een blijvend letsel behouden en daardoor arbeidsongeschikt werden. Ik heb geen idee van de standaard vergoeding die men daarvoor voorziet, maar het lijkt me raar dat iemand die er levend uitkomt dan meer zou ontvangen dan de nabestaanden van degenen die de dood vonden. Ik vraag me trouwens steeds af WIE die schadevergoedingen betaalt. In geval van roofmoorden en andere duidelijk lucratieve financiele criminaliteiten lijkt het me evident dat de dikwijls begoede dader dit kan betalen. Maar wat als die dader (zoals in dit geval) nog geen eigen inkomsten heeft? Is het dan Jan Modaal die de kosten betaalt? Ook vb. in geval van ontoerekeningsvatbaarheid van de dader? Iemand?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger, in de tijd van onze voorouders, de Germaanse stammen, kon u weergeld betalen aan de familie van iemand die u gedood had.Ze sloegen elkaar dikwijls dood in die tijd, dat waren aanvaarde dingen, die nu éénmaal gebeurden tussen volwassenen.Mischien is dat ook zo in Afrika , vandaag nog, maar hier bij ons, in ons ondertussen beschaafde werelddeel Europa, is dat niet zo. Dat HVT de begrafeniskosten betaalt vind ik niet meer dan normaal, verder...de doden zijn dood, die krijgt u niet meer levend, zélfs niet met 900.000 euros. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Een morele schadevergoeding, totaal akkoord. Maar een fortuin vragen, 900.000 euros alstublieft, da's nog wat anders hé! Dat is gewoon verzoeken om profijt te trekken uit dit vreselijk gebeuren, uit al die verwoeste levens. Geldklopperij !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb ook zo het idee dat men zich wil verrijken op de dood van een nabestaande en zoiets stuit tegen de borst !
|
![]() |
![]() |