![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zucht, ik had het over jouw interpretatie van MIJN POST, beste Circe! En ondertussen ga je maar door met haat- en calimeropraat dat het een lieve lust is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() De enige die haat- en calimeropraat verkoopt ben jij. Omdat je zo onverdraagzaam bent dat je de nuchtere realiteit weigert onder ogen te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Hoe de oorzaken aanpakken is inderdaad niet eenvoudig en die aanpak moet heel divers zijn, maar dat is geen reden om het dan maar niet te proberen. Ik denk in ieder geval dat repressie niet werkt. Zeker niet als dat de enige vorm van aanpakken is en daar komt het ondertussen zo wel wat op neer. terzijde: Waarom heeft dat project met die buurtvaders eigenlijk niet lang geduurd? En nee, Circe, jij hoeft daar niet op te antwoorden. Ik stel de vraag expliciet aan Rudy. Ik vind zo'n speciale overlastteams echt fout! Want dan krijg je idd toestanden zoals nu met die jonge skaters. Maar nogmaals, zij zijn niet de enige slachtoffers daarvan. Ook allochtonen worden soms onterecht aangepakt voor vermeende overlast hé! En dat werkt averechts natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 oktober 2007 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Wat wel zeker is, dat is dat de linkse aanpak onze steden voor een groot deel onleefbaar hebben gemaakt...
Maar ja, een pony op de kermis dat mag niet... Kinderen, die 's nachts buurten minder leefbaar maken... Dat moet kunnen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Eerst de situatie uit politieke en multiculturele correctheid laten verloederen en uit de hand lopen, en daarna, als nultolerantie de enige uitweg is, komen jammeren. Hoe hypocriet weer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buurtvaders op weg naar derde reanimatie-poging Bron: Het Volk (18/08/04) MECHELEN - Toenmalig burgemeester Bart Somers en schepen van Welzijn Ali Salmi kondigden in 2001 met veel tromgeroffel het Mechelse buurtvaderproject aan. Patrouilles van Marokkaanse ouders zouden voor extra sociale controle zorgen in door allochtone boefjes geteisterde stadswijken. Maar het project kwam nooit echt van de grond. Na een eerste reanimatiepoging in 2002, bleven de buurtvaders steeds vaker in hun koffiehuis zitten. In het najaar onderneemt het stadsbestuur een nieuwe reddingspoging. Bart Somers (VLD) en Ali Salmi (toen Agalev, nu Spirit) haalden de mosterd voor het buurtvaderproject in Amsterdam-West, waar patrouillerende allochtone ouders erin slaagden de straatcriminaliteit in hun wijk op relatief korte tijd te halveren. Niet door repressief op te treden, maar door jonge oproerkraaiers aan te spreken op hun gedrag. Herstel van de sociale controle door volwassenen die respect en aanzien genieten bij de jonge allochtonen, daar gaat het om. Beetje aanmodderen Na een studiebezoek van Somers en Salmi aan Nederland werden in het najaar van 2001 ook in Mechelen buurtvaderpatrouilles opgericht. Hun acties bleken echter al snel niet even succesvol. De problemen stapelden zich op en een klein jaar later werd het project bij gebrek aan vrijwilligers stopgezet. De stad wierf een halftijdse preventiewerker aan om de activiteiten van de elf allochtone vaders te coördineren en te begeleiden. Maar ook na de heropstart bleven de vrijwilligers maar wat aanmodderen. ,,Het project is van bij de aanvang schromelijk onderschat'', zegt Ben Abdellay van de vzw Marokkaanse Ouders Mechelen (Marom), die de allochtone ouders ronselde. ,,Van professionele begeleiding was geen sprake. De stad liet de ouders aan hun lot over. Het draagvlak in het verenigingsleven was heel klein. Tegelijk was de druk vanuit het stadsbestuur en de media om resultaten te boeken, enorm groot. Er werden verwachtingen gecreëerd die de vaders niet konden of wilden inlossen. De fut was er bij de meeste deelnemers - allemaal mensen die voltijds werken - dan ook vrij snel uit. Ook de komst van een preventiewerker heeft niets opgelost. Na twee vergaderingen hebben we niets meer van haar gehoord.'' Taalbarrière Schepen van Welzijn Jowan Lamon (Groen!), opvolger van Ali Salmi, erkent dat de stad fouten heeft gemaakt. ,,Het project heeft te weinig ondersteuning gekregen, dat klopt. We hebben te veel gevraagd van onze vrijwilligers. Met een tiental mensen elke avond permanentie verzorgen, is niet niks. Bovendien speelde de taalbarrière de buurtvaders parten. De meeste kenden weinig of geen Nederlands en slaagden er niet in hun bevindingen te communiceren naar andere instanties zoals de politie of de wijkmanager.'' De stad wil het initiatief in het najaar heroriënteren naar een buurtbemiddelingsproject, en daarvoor opnieuw een preventiewerker aanwerven. ,,We willen het systeem van patrouillerende ouders in de mate van het mogelijke behouden. Maar de stadsdiensten zullen veel nadrukkelijker bij het project betrokken worden'', aldus Lamon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de mening van Gennez kan ik wel begrip opbrengen. De rechterhand van de wet kan ook fouten maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Rudy : 15 oktober 2007 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() En Paula D'Hondt was helemaal geen groene. Leg eens uit wat er en hoe het dan precies zo fout is gegaan toen? Ik denk dat er van in het begin een gebrek aan degelijk beleid rond immigraten is geweest. En daar kan je niet één schuldige partij op kleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ene partij die steeds maar riep dat er geen degelijk beleid rond migranten was en daarvoor dringend de mond moest gesnoerd worden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Het is simpel, die kinderen zijn gearresteerd omdat de cijfers anders te éénzijdig zijn. Hoe zou het staan in de statistieken van NERO, "overlast allochtoonse jeugd 100%", neen dat gaat niet dus de autochtone jeugd oppakken voor een bagatel om de statistieken gelijk te houden is de meest waarschijnlijke verklaring.
Zeg nu niet dat ze dat niet durven, ze durven alles om hun gelijk te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat jongeren opgepakt worden om te skaten gaat misschien vrij ver, maar zoals hier al gemeld is kan dit echt wel tot overlast/gevaar zorgen en worden er beschadigingen aangebracht. Als ik met mijn auto tegen een paaltje van de gemeente zou rijden, dan moet ik daar voor opdraaien, al is het maar een krasje. Maar krassen op bankjes, op arduinen stenen, op trapleuningen... moet dat maar kunnen omdat het een "sport" is?
Mijn mening is dat jongeren maar naar een skatepark moeten gaan om hun kunstjes te showen. Als ik wil voetballen ga ik dat ook niet midden op straat of op een drukbezocht marktplein doen. En is er geen terrein in de buurt, dan heb ik pech! Iedereen zou zo maar eens op straat zijn hobby moeten uitoefenen... Een partijtje golf, speerwerpen, rugby, een schietclub op straat... Van mij mogen ze daar dus vrij streng tegen optreden, maar probeer als gemeente/stadsbestuur wel de jongeren een alternatief/ruimte te geven waar ze het wel kunnen doen.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er fout is gegaan? Onbekend maakt onbemind. En met de vinger wijzen naar was bij wijze van spreken al racistisch. Ik overdrijf misschien, maar dat is zowat het gevoel dat ik uit die tijd overhoud. Die cultuurrelativisten wilden dat we de Marokkanen en Turken in hun wijken met rust lieten met eigen winkels, eigen taal. Kortom dorpen binnen de steden. Die cultuurrelativisten waren zich van geen kwaad bewust maar extreem-rechts heeft alzo wel de zondebok gevonden voor alles wat scheef liep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ze kunnen dan liefst schietspelletjes spelen op hun playstation. Misschien een gat in de markt voor de spelletjesproducenten: een schietspel waarbij gasten op skateboards flikken moeten afknallen in een stad... of zou dat teveel target practice zijn voor als ze 18 worden. Wat willen onze leiders nu? als jongeren beginnen te schieten is het vanwege de geweldadige computerspelletjes, als ze buiten spelen met hun skate board worden ze opgepakt als criminelen. Als ze naar 't unief gaan krijgen ze dan te horen dat ze niet fit genoeg meer zijn. Volgens mij zijn onze politici al even dom als onze flikken, they are in it for the money! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan daar maar één ding op zeggen: "je hebt gelijk". Let op, buiten een virtuele wereld kunnen spelen wordt misschien nogwel een luxe.
Laatst gewijzigd door Rudy : 15 oktober 2007 om 17:52. |
![]() |
![]() |