Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 16 oktober 2007, 15:38   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wedje maken?
De ongelovige tomassen hier gaan binnenkort heel wat in te slikken hebben! Allemaal onheilsprofeten omdat Vlaanderen niet onmiddelijk zijn onafhankelijkheid heeft...
Ik heb ook liever een ander scenario, maar realisme is op zijn plaats : er zal een Belgische regering gevormd worden, ook al zou DEZE regeringsvorming mislukken.
Als we als Vlamingen willen laten zien dat we met één en ander niet akkoord zijn, wanneer het regeringsakkoord eindelijk af is, moeten we maar allemaal uit onze schulp komen, samenslaan met alle Vlaamse bewegingen en partijen, en een mars op Brussel organiseren, OP EEN WERKDAG en dus STAKEN die dag!
Als er geen volk genoeg is om indruk te maken, tja, dan zijn er te weinig mensen voor de echte Vlaamse zaak he, hebben we het allemaal te goed of een ander excuus...
Gaan we volk bijeen krijgen? Ik ben benieuwd. Als het nodig is, zal ik er zijn.
staken? de veebee'ers zullen per definitie al niet mee doen.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 oktober 2007 om 15:41.
Pelgrim is offline  
Oud 16 oktober 2007, 15:41   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
staken? Staken schaadt, werken baadt, dus de veebee'ers zullen per definitie al niet mee doen.
...

oproepen tot staken zonder stakingskas en dagvergoeding ... het moet een elitair feestje worden of zo ???

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2007 om 15:42.
Anna List is offline  
Oud 16 oktober 2007, 15:43   #83
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn doel is onafhankelijkheid, en zoals alle volkeren ter wereld, vind ik niet dat daar een prijs voor betaald hoeft te worden, meer zelfs daarvoor betalen is een belediging

ik zal dus niks in te slikken hebben, hierin verschillen we duidelijk van strategie. hoewel jij zegt dat ons einddoel hetzelfde is, ik zal je geloven

maar je doelstelling afhankelijk maken van een mars op brussel na regeringsvorming ?! wat een hopeloos romantisch idee van Vlaanderen heb jij ?

ik heb 5 resoluties in de hand, gestemd in het Vlaams parlement ... unaniem ... sta mij dus toe BdW een lapzwans te noemen als hij met minder genoegen neemt. sta mij toe van jou een lapzwans te noemen als ook jij met minder genoegen neemt.

dat heeft ongelooflijk veel lobbywerk en inspanning gekost om die 5 resoluties erdoor te krijgen ... en nu worden die bij het vuil gegooid ??? door een zichzelf nationalistisch noemende partij ?!?

faut le faire ...
BDW heeft 5 (vijf) zetels
BDW heeft NOOIT gezegd dat HIJ ONMIDDELIJK België ging splitsen.
BDW heeft WEL gezegd dat BHV zal gesplitst worden
BDW heeft WEL gezegd dat er géén uitbreiding van Brussel komt en géén corridor komt. Hij heeft het nog maar pas allemaal herhaald, en CD&V politici zijn allemaal akkoord. Dus waarom hebben we te klagen? Omdat we onze droom niet onmiddelijk gerealiseerd zien? Tja, onze droom was ons ook niet beloofd he. En als die dus niet uitkomt, moet je het zeker niet op Bartje steken : HIJ heeft onze droom niet beloofd, maar verbetering van de toestand voor Vlaanderen, en DIE zal er komen!

Komt die er niet, omdat de Walen na een tijdje het regeerakoord opblazen, en de regering laten vallen, dan zal BHV eenzijdig gesplitst worden door ALLE Vlaamse partijen... Eender hoe : we zullen winst hebben!

.
Eddy B is offline  
Oud 16 oktober 2007, 15:44   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

feit is dat om een succesvolle nationale staking te organiseren je vakbonden nodig hebt.
De vakbonden zullen niet meedoen aan een staking om te splitsen.
Weet je waarom? Omdat degenen die zo hard roepen om te splitsen dezelfden zijn als diegenen die die affiche hebben gemaakt. Degenen die zo hard roepen om een staatshervorming zijn degenen die voornamelijk antisyndicale en asociale afbraakmaatregelen willen nemen.

Niks staking dus. Braafkes betogen op een zondagmorgen, wanneer ons bomma op de klein kinderen kan passen.
Oud 16 oktober 2007, 15:47   #85
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

& als we nu eens Brussel lieten uitbreiden met een gemeente uit het Waals gewest en één uit het Vlaams gewest ? Zowel in vlaanderen als in Wallonië een referendum laten houden op welke gemeente de keuze valt & in het Brussels gewest om die keuze te aanvaarden ?

In wezen verliest er niemand : alleen worden 2 ééntalige gemeenten plotsklaps 2talig bvb; Zaventem & Waterloo & niemand "betaalt" een prijs :
/Halle /Vilvoorde komt volleidg bij Vlaams Brabant, Waals-Brabant en Vlaams-Brabant verliezen elk één gemeente & de gewestgrenzen liggen definitief vast.

Het is te zeggen er kan nog een procedure gevonden worden om zulke grenzen indien gewenst te wijzigen, gewesten bij te creeêren enz.. waarvan een volksreferendum in het ganse getroffen gebied doorslaggevend zou moeten zijn. (Ik inspireer me op de pogingen in de duitse bodsrepubliek om
aan de Ländergrenzen te raken, wat door volksreferenda belet werd).
Oud 16 oktober 2007, 15:50   #86
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
& als we nu eens Brussel lieten uitbreiden met een gemeente uit het Waals gewest en één uit het Vlaams gewest ? Zowel in vlaanderen als in Wallonië een referendum laten houden op welke gemeente de keuze valt & in het Brussels gewest om die keuze te aanvaarden ?

In wezen verliest er niemand : alleen worden 2 ééntalige gemeenten plotsklaps 2talig bvb; Zaventem & Waterloo & niemand "betaalt" een prijs :
/Halle /Vilvoorde komt volleidg bij Vlaams Brabant, Waals-Brabant en Vlaams-Brabant verliezen elk één gemeente & de gewestgrenzen liggen definitief vast.

Het is te zeggen er kan nog een procedure gevonden worden om zulke grenzen indien gewenst te wijzigen, gewesten bij te creeêren enz.. waarvan een volksreferendum in het ganse getroffen gebied doorslaggevend zou moeten zijn. (Ik inspireer me op de pogingen in de duitse bodsrepubliek om
aan de Ländergrenzen te raken, wat door volksreferenda belet werd).
Zijde zot?

Geen milimeter grond geven we nog af, al is het een ruil! Aan Brussel wordt niks meer aangeplakt, en dat zal ook zo uit de regeringsonderhandelingen komen.
Maingain is volgende verkiezing gereduceert tot burgemeestertje. Of waarom dacht je dat die zo hard roept? Voor de Franstaligen? Nee hoor, voor zijn STEMMEN!

.
Eddy B is offline  
Oud 16 oktober 2007, 15:52   #87
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
oproepen tot staken zonder stakingskas en dagvergoeding ... het moet een elitair feestje worden of zo ???
Waarom? Kan je niet één dag wedde opgeven om je droom proberen waar te maken? Hier op't forum zo hard van je patatten geven, en dan niet eens een dag je job laten voor wat ze is?

.
Eddy B is offline  
Oud 16 oktober 2007, 20:58   #88
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Gewesten ook niet.

Allebei afschaffen en vervangen door echte deelstaten die gebaseerd zijn op de economische en sociale werkelijkheid: Vlaanderen en Wallonië.
Als we democratie en zelfbeschikkingsrecht respecteren vrees ik dat die grens niet zal lopen waar jij wil!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 17 oktober 2007, 07:34   #89
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als we democratie en zelfbeschikkingsrecht respecteren vrees ik dat die grens niet zal lopen waar jij wil!
Bent u ook zo gefixeerd op taal als sommige Vlaams-nationalisten?

Ik vind de indeling van België in taalkundige gehelen het domste dat we ooit gedaan hebben. Brussel stopt niet aan de gewestgrenzen die ook de grenzen van het officieel tweetalige deel van België zijn. Vlaanderen is economisch verweven met Brussel en daarom is elke scheiding tussen Vlaanderen en Brussel nefast. Wallonië hangt economisch veel minder af van Brussel, een aantal gemeenten als Waterloo niet meegerekend maar dat is verwaarloosbaar. De economische achteruitgang van Brussel sinds 1989 is dan ook een meetbaar, vaststaand feit.

België indelen op de basis Franstalig deel links en Nederlandstalig deel rechts is die hele economische realiteit ontkennen. Ik zou het zelfs nog verdedigbaar vinden om twee deelstaten te hebben, Vlaanderen en Wallonië, maar met Vlaanderen inclusief Brussel en Waals-Brabant. Maar dat lijkt me onmogelijk.
Montalcino is offline  
Oud 17 oktober 2007, 07:45   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Kan je niet één dag wedde opgeven om je droom proberen waar te maken? Hier op't forum zo hard van je patatten geven, en dan niet eens een dag je job laten voor wat ze is?
ik had t uiteraard niet over mijzelf, maar wat zjin de slaagkansen van zulk een oproep, net vanwege de reden die ik aangaf.
Anna List is offline  
Oud 17 oktober 2007, 20:00   #91
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent u ook zo gefixeerd op taal als sommige Vlaams-nationalisten?
Ik heb niets over taal gezegd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 17 oktober 2007, 20:11   #92
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik had t uiteraard niet over mijzelf, maar wat zjin de slaagkansen van zulk een oproep, net vanwege de reden die ik aangaf.
Als de Vlamingen dat niet kunnen, zijn ze Vlaanderen (nog) niet waard.
Natuurlijk is niet iedereen fanatiek, maar als een zekere toegave weer in het verlengde ligt van het verleden, in plaats van de beloofde toekomst, denk ik wel dat vele mensen ontzetten kwaad zullen zijn, en er werkelijk hun zetel voor <illen uitkomen!
Vraag is : welke PARTIJ wil er zich voor inzetten?
VV en V-SB zeker, maar dat zijn beginners zonder centen om een echte campagne te voeren... Of de kapitalisten van Warande zouden ons kunnen steunen... Iemand enig idee waar die te contacteren zijn? Je hoort er NIKS meer van... VBO kunnen we wel een contact adres van vinden, maar of die echt de onafhankelijkheid willen steunen met hun portemonee... De beste kandidaten zitten bij het VB, en ik hoor van daar weinig initiatief , alleen maar gezeur...

.
Eddy B is offline  
Oud 17 oktober 2007, 20:42   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

warande wil geen soeverein Vlaanderen. Zij denken dat Brussel een DC kan worden. En zij zien geen problemen met verengelsing van het onderwijs.
VBO is een instelling van het belgisch establishment.

Geen van beide lijken me goeie bondgenoten.
Oud 17 oktober 2007, 20:56   #94
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
warande wil geen soeverein Vlaanderen. Zij denken dat Brussel een DC kan worden. En zij zien geen problemen met verengelsing van het onderwijs.
VBO is een instelling van het belgisch establishment.

Geen van beide lijken me goeie bondgenoten.
En welke dan wel?
Jij hebt wel iets tegen kapitalisten, maar uiteindelijk moet je ergens gaan bedelen he...

.
Eddy B is offline  
Oud 17 oktober 2007, 22:00   #95
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb niets over taal gezegd.
(hier ga ik toch nooit een direct antwoord op krijgen, maar goed, wie niet waagt niet wint)

Wat bedoelde u dan wel?
Montalcino is offline  
Oud 17 oktober 2007, 23:07   #96
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welke dan wel?
Jij hebt wel iets tegen kapitalisten, maar uiteindelijk moet je ergens gaan bedelen he...
in 2009 vormen V-SB en VV samen een Vlaamse regering die de onafhankelijkheid uitroep.
Pelgrim is offline  
Oud 18 oktober 2007, 04:21   #97
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
in 2009 vormen V-SB en VV samen een Vlaamse regering die de onafhankelijkheid uitroep.
Hebben jullie leden in suid-afrika misschien?

.
Eddy B is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:51   #98
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

...t

(dat is wat men een "steve" noemt)
Oud 18 oktober 2007, 15:51   #99
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
...t

(dat is wat men een "steve" noemt)
We zijn hier ni om te snookeren he

.
Eddy B is offline  
Oud 19 oktober 2007, 00:00   #100
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(hier ga ik toch nooit een direct antwoord op krijgen, maar goed, wie niet waagt niet wint)

Wat bedoelde u dan wel?
Ik had het over democratie en zelfbeschikkingsrecht, de mensen laten beslissen, weet je wel...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be