![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem overbevolking is je blijkbaar onbekend? Er is niets egoïstisch aan het krijgen van weinig kinderen. Wel integendeel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
De genetische verschillen binnen 1 populatie is groter dan tussen verschillende populaties. Dat is een wetenschappelijk feit, waar je niet onderuit kunt. Wil men effectief overstappen naar farmacogenetica, dan kan dat enkel op basis van de individuele blauwdruk, anders sta je nog steeds geen stap verder.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is niet zoiets als een "snelle metaboliseerder zijn" of een "trage metaboliseerder" zijn. Dat is afhankelijk van het farmacon (want verschillende farmaca kunnen verschillende metabole paden gebruiken). Men kan voor farmacon a een snelle en voor farmacon b een trage metaboliseerder zijn. De percentages die je geeft zijn dus niet relevant. Voor het ene farmacon zijn er veel raciale verschillen, voor het andere niet. Kijk bijvoorbeeld naar mijn voorbeeld: het metabolisme van alcohol bij aziaten en bij westerlingen. Citaat:
Laatst gewijzigd door lomeanor : 30 oktober 2007 om 13:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Is dat echt? Dat leek me eerder logica. Het was nota bene uit de mond van professor Cassiman dat ik dat voor het eerst hoorde.
Mja, ik denk dat het eerder te maken heeft met wat er precies wordt verstaan onder die verschillen. Ik dacht ook dat we kortbij behandelingen obv SNP's stonden. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2007 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is namelijk een waarheid, maar het is een waarheid die constant verkeerd wordt gebruikt door leken, omdat ze ze eigenlijk niet begrijpen. Het is niet omdat er meer verschillen zijn binnen één ras dan tussen de rassen, dat je geen rekening moet houden met die verschillen. Als het iemand interesseert wil ik het wel uitleggen, anders begin ik er niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Het metabolisme is de determinerende factor, niet het ras.
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed. Een kleine uitleg over de "popular science" uitspraak waar ik het over had.
Stel je voor dat de rode en de blauwe lijn de genetische diversiteit tussen twee verschillende rassen voorstellen. A en C zijn de uitersten van het ene ras, B is het gemiddelde. D en F zijn de uitersten van het andere ras, E is het gemiddelde. De uitspraak "er is meer diversiteit binnen het ras dan tussen twee rassen" moet je als volgt interpreteren: het verschil tussen A en C of tussen D en F is groter dan het verschil tussen B en E. Maar dat wil niet zeggen dat de rode lijn gelijk is aan de blauwe lijn. Er is een relevant verschil tussen de rode en de blauwe lijn (namelijk het verschil tussen B en E). |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Partijlid
|
![]() Het metabolisme en de genetica spelen hier geen rol. Het gaat hem er omdat, met de stelling die velen hier op dit forum innemen ze zorgen dat we met zekerheid uitsterven.(geen vreemdelingen binnen) Dus aan alle fanatieke Vlamingen zou ik willen zeggen, ga en vermeningvuldig jullie of je sterft uit! Een laatste voorbeeldje wil ik nog geven: Stel, en ik zeg wel stel, we bouwen een muur rond Vlaanderen en laten geen vreemden meer binnen, dan is mijn berekening dat vlaanderen binnen 50 jaar niet meer bevolkt is door 6,5 miljoen mensen maar slechts noch door +- 4 miljoen, alle parameters zijn in dit getal verrekend, zoals jaren waar het geboortecijfer stijgt, jaren waarin we minder sterfgevallen hebben enz. Er zij ook nog slechtere scenario's! En nee ik heb geen glazenbol. Als we de bevolking op peil willen houden moet ieder gezin (man+vrouw) minstens 2 kinderen op deze wereld zetten. Alle cijfers onder 2 geeft een resultaat: UITSTERVEN Laatst gewijzigd door Juvenalis : 30 oktober 2007 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Of vind je dat de Amish in de VS ook een ras is? Of bepaalde Joodse gemeenschappen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 30 oktober 2007 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Die groepen waar je hier naar verwijst zijn reeds aan het decimeren, en kunnen hun aantal nog relatief op peil houden door nieuwe leden die toetreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Oh, en je kan geen eindeloze lijst van uitzonderingen opsommen (geen raciaal verschil in het ene iso-enzyme, wel een raciaal verschil in het andere) om je theorie te bestendigen Ik zal het tegen Cassiman zeggen, de volgende keer dat ik em tegen kom in de gang.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
het vlaamse ras is met uitsterven bedreigd !!!! vlamingen, ga en vermenigvuldig u !!!!
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij je genen die niet worden gecodeerd tov die wel worden gecodeerd bedoelt?
![]() |
![]() |