![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft zijn rappe groei deels te danken aan zijn ligging...
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Geraardsbergen loopt vol Franstaligen die je als vuil bekijken als je ze niet snel in het Frans antwoordt. Meestal uit de lagere sociale regionen, itt tot in de Rand. Wat aantoont dat het niet de sociale positie is die hen imperialistisch maakt, maar puur en alleen de taalkundige status, maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 november 2007 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Walen hebben een heel andere mentaliteit.
Een beetje zoals in Vlaanderen 30 jaar geleden. Ik vind niet dat ze echt hun manier van leven moeten veranderen: ze kennen veel minder stress, zijn veel vriendelijker, hebben meer tijd, maaar... Daar staat tegenover dat ze dan niet mogen eisen om evenveel luxe en koopkracht te hebben als diegenen die hard werken om vooruit te komen, en zeker niet mogen eisen dat die harde werkers voor hen opdraaien;; Ik woon in Walloniê en vind het hier reuze als gepensioneerde, maar als je hier afhangt van leveringen om bv te werken, dan word je hier zot als Vlaming: ze hebben totaal geen planning, beloven en beloven, maar er komt niets van in huis. De Walen zijn zeer vriendelijk, hebben tijd om te genieten, om te praten, en dus ook om te werken. Hier kan je nog tijdsafspraken maken om ergens te komen ( weinig opstoppingen) hier kan je nog je deur openlaten ( weinig inbraken) en hier zegt iedereen goeiendag tegen elkaar. Ik vind hier een leven dat in Vlaanderen niet meer denkbaar is , met voor- en nadelen. Ik vind niet dat we dat persé moeten veranderen, maar dan moeten ze ook de gevolgen aanvaarden, nl; minder rijkdom; Wat mij nochtans ook opvalt is dat Walen veel gemakkelijker van alles kopen, terwijl een Vlaming eerst nadenkt , vergelijkt en dan koopt. Eigenlijk is het een beetje zoals in sommige families : de ene werkt 16 uur per dag en leeft in luxe en de andere die 8 uur per dag werkt is jaloers omdat hij niet zoveel bezit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() De laatste tijd komen er nogal wat, zoals ik zei vaak mensen uit de lagere sociale regionen. Of ze er verblijven, of om een andere reden komen weet ik niet. Echte autochtone Franstaligen zijn er nauwelijks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Ik had net de indruk dat het aantal franstaligen hier sterk aan't afnemen was, de laatste jaren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Foute aanname. Ik beschouw mezelf als (lagere) middenklasse.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 november 2007 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat jij erop wou kloppen, zegt vooral veel over jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van
Citaat:
Het zegt inderdaad veel over de Vlaams-nationalisten dat jij na je vuilbekkerij onlangs in Gent ongekreukt je weg kon vervolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu mijn vader is nog gaan werken naar Anderlus. 's mogens om 3.30 de bus in Ledeberg. en 's avonds om 21 uur thuis. en als ze niet vlug waren de salle famands, was er een frans, of italiaans sprekende met zijne pré weg op het einde van de 6 dagen week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() op een ochtend stonden ze op en "kool uit de bekken" was niet meer zo belangerijk
zo ineens. En ook zo recent nog. Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 november 2007 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik veralgemeen ook niet naar Wallonië, ik heb het over de rand en de taalgrens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Ja maar het probleem is dat jouw winkel niet overleeft zonder klanten, snap je de techniek?! Steeds meer Franstalige inwoners en je kan opdoeken als je weigert Frans te spreken. Zij overleven wel das duidelijk.
Laatst gewijzigd door Ovidius : 13 november 2007 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||