![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Dezelfde straf als zou hetzelfde met een mens gedaan zijn.
Ik begrijp niet dat dieren 'minder belangrijk' worden geacht dan mensen. Integendeel. Huisdieren zijn eerlijker en betrouwbaarder dan sommge mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijlen moesten nog niet ingeleverd worden dacht ik...en dat is toch wel "onweerstaanbare drang" zeker! Laatst gewijzigd door andev : 15 november 2007 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() 15/11 Bron
"Branco is nog lang niet buiten levensgevaar" Branco, de rottweiler die in brand werd gestoken in de Genkse wijk Driehoeven, is er veel erger aan toe dan eerst gedacht. Zijn longen zijn aangetast, zijn geslachtsorganen verschroeid en ook een oor en een oog zijn zwaar verbrand. Volgens de artsen van de dierenkliniek Causus in Oudenburg, die het dier gratis verzorgen, is het ook lang niet zeker dat Branco de aanslag zal overleven. “Veel hangt af in hoeverre zijn huid nog gaat loskomen en hoe zijn lichaam reageert op de infecties. Bovendien zijn we bang dat hij een lever- of nierblokkage oploopt”, zegt dierenarts Koen Vandendriesche van dierenkliniek Causus. Het was Marnix Meermans die het bericht over Branco las in onze krant en aan zijn vriend Koen Vandendriesche vroeg om zich over het dier te ontfermen. “En dat is aan het gebeuren”, zegt Marnix. “Helemaal gratis. Ook de huidtransplantaties die nodig zijn. Benefieten of inzamelacties zijn dus niet meer nodig.” Huid Het dier werd dinsdagavond binnengebracht in de kliniek in Oudenburg, tussen Brugge en Oostende, en meteen onderzocht. “We hebben bloed getrokken, foto’s genomen en hem geschoren. Niet alleen op de plaatsen waar hij verbrand is, maar ook errond”, gaat de dierenarts verder. “Alleen op die manier kan je zien hoe erg zijn huid is aangetast. En het ziet er niet goeduit. Zijn huid komt op verschillende plaatsen los. Het is nog te vroeg om het te hebben over een huidtransplantatie omdat we moeten afwachten hoeveel huid er nog los komt. Foto’s van zijn longen hebben aangetoond dat ook die aangetast zijn. Maar ook zijn geslachtsorganen, een oog en een oor zijn zwaar verschroeid. Bovendien is zijn poot opgezwollen door vochtophoping. We hebben inmiddels alle wonden opgekuist en afgedekt. We moeten zijn toestand nu dag per dag bekijken en hem permanent verzorgen." "Voor prognoses is het nog altijd te vroeg,maar Branco is nog steeds in levensgevaar. We proberen de pijn zoveel mogelijk te verzachten met pijnstillers.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die hond steft, hoop ik dat de daders eens een barbeque ongeluk krijgen, kwestie van de natuur in evenwicht te krijgen.
Wel, ik heb ooit eens iemand vervloekt, omdat ze een huisdier een gebroken ribben en poot geslagen had. Ik ben dat dier er ook geen buitenhalen. Ze begon me uit te schelden, maar enkele weken later, lag ze zelf in het gips. Ik had er niets mee te maken, maar ze viel van de trap. Resultaat: gebroken been en ribben, net als het dier dat ze mishandeld had. Eerlijk gezegd heb ik er nog mee gelachen ook. Klinkt cru, maar boontje komt vroeg of laat om zijn loontje. En als de regel van drie geldt: de breuk heelde slecht en ze hebben haar been tot 2 maal toe moeten herbreken om het terug goed te krijgen. Blijkbaar doet een pillenverslaving niemand deugd. Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 november 2007 om 16:30. |
![]() |
![]() |