Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 november 2007, 20:42   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat doet er wel toe. Om te weten of zijn excuses enige oprechtheid en waarheidsgehalte hebben, is het belangrijk te weten wat nu die context was waarin hij die woorden uitsprak. Zo niet is het slechts, wat de Franstaligen omschrijven als, "verbiage".

"Als mijn woorden de joodse gemeenschap hebben gekwetst, dan heb ik mij daarvoor verontschuldigd", zei De Wever na afloop van het gesprek.
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...erpen/1.200317

verontschuldigingen moeten voldoen het werd hier door vele van uw kameraden uitgeroepen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 14 november 2007, 20:46   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

"Als mijn woorden de joodse gemeenschap hebben gekwetst, dan heb ik mij daarvoor verontschuldigd", zei De Wever na afloop van het gesprek.
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...erpen/1.200317

verontschuldigingen moeten voldoen het werd hier door vele van uw kameraden uitgeroepen!
Vooreerst is DW helemaal mijn "kameraad" niet, en daarnaast is het zo dat DW zich helemaal niet verschuilt achter een of andere "context". Mocht hij dat hebben gedaan, dan zou ik ook hier me afvragen wat dan wel de context was.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 november 2007, 20:50   #83
largo_w

Standaard

Citaat:
Vooreerst is DW helemaal mijn "kameraad" niet, en daarnaast is het zo dat DW zich helemaal niet verschuilt achter een of andere "context". Mocht hij dat hebben gedaan, dan zou ik ook hier me afvragen wat dan wel de context was.
welnee:

"Je n'ai en aucune façon voulu agresser le cartel et certainement pas les rendre responsables de la période difficile que nous vivons", a dit M. De Decker
dit is toch wat hij zei... Dat zijn excuses (net zoals die van de wever dus)!
Ik had het niet over de wever als een kameraad van u wel over medeforummers die vonden dat zich verontschuldigen meer dan genoeg is en dit nog over iets (niet te vergeten) dat heel wat erger is dan de nva even een halve kritiek toesturen! hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=97446
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 14 november 2007, 20:53   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welnee:

"Je n'ai en aucune façon voulu agresser le cartel et certainement pas les rendre responsables de la période difficile que nous vivons", a dit M. De Decker
dit is toch wat hij zei... Dat zijn excuses (net zoals die van de wever dus)!
Ik had het niet over de wever als een kameraad van u wel over medeforummers die vonden dat zich verontschuldigen meer dan genoeg is en dit nog over iets (niet te vergeten) dat heel wat erger is dan de nva even een halve kritiek toesturen! hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=97446
U sleurt er dus maar iets bij wat er niets mee te maken heeft. In ieder geval is het nog steeds niet duidelijk wat DD dan wel bedoeld heeft: hij doet ook geen enkele moeite om de "echte" draagwijdte van zijn woorden uit te leggen of ons te vertellen wat dan wel de context geweest was.

Wel zijn zijn woorden dat de N-VA het probleem is dat er wel een oplossing voor zal komen. Nu moet er mij eens uitgelegd worden hoe we die woorden anders kunnen uitleggen...
Oud 14 november 2007, 20:55   #85
largo_w

Standaard

Citaat:
U sleurt er dus maar iets bij wat er niets mee te maken heeft. In ieder geval is het nog steeds niet duidelijk wat DD dan wel bedoeld heeft: hij doet ook geen enkele moeite om de "echte" draagwijdte van zijn woorden uit te leggen of ons te vertellen wat dan wel de context geweest was.

Wel zijn zijn woorden dat de N-VA het probleem is dat er wel een oplossing voor zal komen. Nu moet er mij eens uitgelegd worden hoe we die woorden anders kunnen uitleggen...
Ik meld alleen want sommigen zouden graag eens twee maten en gewichten gebruiken soms...
Anyway ja het is misschien wat flou vind ik ook hij mag iets meer uitleg geven... Gelukkig is hij niet alleen om zijn taak te vervullen he!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 14 november 2007, 20:57   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik meld alleen want sommigen zouden graag eens twee maten en gewichten gebruiken soms...
Anyway ja het is misschien wat flou vind ik ook hij mag iets meer uitleg geven... Gelukkig is hij niet alleen om zijn taak te vervullen he!
Dit heeft niets van doen met de discussie en het punt dat hier aangebracht worden, nl. DD mag dan wel honderd keer zeggen dat de context "anders" was en dat zijn woorden niet die draagwijdte hadden, hij heeft nergens ons verteld wat die context dan wel is geweest en wat de betekenis van zijn woorden dan eigenlijk was.

Juist die afwezigheid van enige duiding laat me sterk vermoeden dat DD gewoon geschrokken is van de reactie die zijn woorden heeft veroorzaakt onder de Vlaamse politici (en de man blijkbaar niet gevoelig is voor wat in Vlaanderen leeft) en hij dus nu vlug terugkrabbelt, ook al om zijn positie als "wijze" niet in gevaar te brengen.
Oud 14 november 2007, 21:59   #87
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

"Er zal een regering zijn voor einde jaar." HA. En hoe is meneer der zo zeker van?
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline  
Oud 14 november 2007, 22:27   #88
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk een De Decker die eens iets zinnigs zegt.
Zadeh is offline  
Oud 14 november 2007, 23:04   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Idd, want van die gelijknamige windbuil uit Oostende hoef je dat niet te verwachten
Pietje is offline  
Oud 14 november 2007, 23:07   #90
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

De belgisisten schieten weer wakker
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
godisanidiot is offline  
Oud 14 november 2007, 23:13   #91
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
De belgisisten schieten weer wakker
Erg eh, nu was ik toch wel vergeten dat dit een exclusief flamingantenforum is.
Pietje is offline  
Oud 14 november 2007, 23:25   #92
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Erg eh, nu was ik toch wel vergeten dat dit een exclusief flamingantenforum is.
Helemaal niet erg, levert een extra lachbeurt op per post.
godisanidiot is offline  
Oud 15 november 2007, 01:33   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Idd, want van die gelijknamige windbuil uit Oostende hoef je dat niet te verwachten
Sorry, 't is niet Oostende maar Middelkerke, en al ben ik geen Gezond verstand stemmer, als al die fossiele, inclusief het koningshuis, over half zo veel verstand in hun hoofden zouden beschikken als dat die windbuil in slechts één van zijn kleine tenen heeft, zou België misschien niet in zo een strontsituatie zitten. Maar ja,.....Gij bent heel goed in het beledigen van andere he, en zelf te lomp zijn om te helpen donderen.
Garry is offline  
Oud 15 november 2007, 01:46   #94
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry, 't is niet Oostende maar Middelkerke, en al ben ik geen Gezond verstand stemmer, als al die fossiele, inclusief het koningshuis, over half zo veel verstand in hun hoofden zouden beschikken als dat die windbuil in slechts één van zijn kleine tenen heeft, zou België misschien niet in zo een strontsituatie zitten. Maar ja,.....Gij bent heel goed in het beledigen van andere he, en zelf te lomp zijn om te helpen donderen.
Ik probeer al zo lang de belgische toestand summier te omschrijven, wijl anderen dat blijkbaar met één enkel woord kunnen.
Hallebarde is offline  
Oud 15 november 2007, 01:46   #95
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar ja,.....Gij bent heel goed in het beledigen van andere he, en zelf te lomp zijn om te helpen donderen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=332
Savatage is offline  
Oud 15 november 2007, 02:57   #96
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dus als we P. Goossens mogen geloven, dan is Bart De Wever dé politicus van deze formatie, de enige die tenminste resultaten boekt, en moeten we dus voor hem stemmen.
Wie had je anders in gedachten? Als hij het slim blijft spelen, kan hij bij de volgende verkiezingen zijn soortgelijk gewicht omzetten in voorkeurstemmen en het kartel helemaal naar zijn hand zetten.

Misschien moet Leterme maar terugvallen op een oude droom: minister van financiën.
Superlux is offline  
Oud 15 november 2007, 13:17   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ook manifest ondermaats van onze pers, om ons niet in te lichten welke de letterlijke tekst was van gans de boodschap van De Dekkeir.
Als vb. zou blijken dat het een mondeling vraaggesprek was, waarbij hij een gedachtesprong maakte, dan ondersteunt dat zijn rechtzetting;
nu moeten we maar veronderstellen dat het zo was, en blijft de twijfel ... ja moe, dien ijzervreter, ik geloof er nul de ballen van

Raar hé, de pers die nogal belgisistisch is, werkt de argwaan tussen de gemeenschappen zo in de hand.
Het kan niet anders dan dat er stront aan de knikker zit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 november 2007, 13:30   #98
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Heb je het zo voor Vlamingenhaters?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 november 2007, 13:31   #99
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is geen belediging, dat is een verwensing

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 november 2007, 14:45   #100
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DS, donderdag 15 november 2007
Le Bel Armand valt even uit zijn rol

BRUSSEL - Waarom de misstap van senaatsvoorzitter Armand De Decker (MR) verbaast - en ook weer niet.

van onze redactrice

Armand De Decker is een typisch product van de betere Brusselse families. Zijn vader, afkomstig uit Ninove, was een kunstschilder die meermaals koning Boudewijn geportretteerd heeft. Luc De Decker ontwierp ook de bankbiljetten van twintig en vijftig frank.

Zijn zoon Armand is perfect tweetalig. Niet van thuis uit, maar uit overtuiging. Hoewel hij thuis wat Vlaams meekreeg, heeft hij zijn kennis van onze taal vooral aan zichzelf te danken. Toen hij begin jaren tachtig zijn eerste stappen in de politiek deed, was zijn Nederlands nog niet helemaal in orde, maar als voorzitter van achtereenvolgens het Brussels Parlement en de Senaat voelde hij zich verplicht om dat bij te schaven.

Zijn voornaamste geloofspunt in de politiek heet België. Hij gelooft oprecht dat het samengaan van de Germaanse en de Latijnse cultuur een meerwaarde betekent in Europa. Verder heeft hij bijzonder goede banden met het Hof. Zijn reactie op de dood van koning Boudewijn bestond in een oproep om opnieuw nationale partijen op te richten. Toen Yves Leterme (CD&V) deze zomer de Brabançonne verwarde met de Marseillaise stelde De Decker voor dat de gemeentescholen van zijn Ukkel ons volkslied opnamen in hun curriculum.

Weinigen kunnen zeggen dat ze de man Armand De Decker echt kennen. Soms vraag je je af of het een man is, of een masker, zegt een senator. In de Hoge Vergadering vraagt men zich soms ook af waar Armand De Decker zijn strijkijzer verbergt. Zelfs na een lange werkdag ziet hij er altijd perfect kreukloos uit. Zijn piekfijne uiterlijk leverde hem in het Brusselse de bijnaam Le Bel Armand op - en in zijn jonge jaren had hij wel wat van een Franse charmezanger.

Ondertussen omschrijft senator Patrik Vankrunkelsven (VLD) hem als 'een Engelse edelman': 'Hij is voornaam, houdt van uiterlijk vertoon, maar is bijzonder beminnelijk.' De Decker schrijdt recht als een kaars door de gangen van de Senaat. Hij verdedigt vol gloed gevestigde waarden. Eén senator wijst op zijn intellectuele lichtheid: 'De Decker is niet de Einstein van Kamer en Senaat.' Evengoed is de liberaal luisterbereid en respecteert hij iedereen, ook wie er slonziger bijloopt dan hijzelf. Zolang ze maar het protocol volgen.

'Protocol' is het woord dat keer op keer valt al het over De Decker gaat. 'Ik kon hem niet erger beledigen dan door de uitnodiging van de wekelijkse lunch na het bureau te weigeren', vertelt senator Myriam Vanlerberghe (SP.A). 'Niet alleen verstoorde ik de tafelschikking en kon er geen vrouw aan zijn rechterzijde zitten, hij begreep ook niet dat ik een uitnodiging van de voorzitter - zo'n eer - kon afslaan. Ik kreeg maar niet uitgelegd dat het niet persoonlijk was.'

Het Brussels parlementslid Jean-Luc Vanraes (VLD) kent De Decker al sinds begin de jaren80, toen ze vennoten waren in een advocatenkantoor. Het RTBF-interview 'verbaast' hem. 'De Decker zoekt de controverse nooit. Integendeel, hij is de man van de consensus', legt Vanraes uit.

Waarin ligt dan de verklaring voor De Deckers uitspraken? De senaatsvoorzitter is niet de man van politieke spelletjes of manoeuvres. De opdracht die - uitgerekend - de koning hem heeft toevertrouwd neemt hij bloedserieus. Wie hem kent, kan zich zelfs inbeelden dat hij fysiek lijdt onder deze crisis.

Mogelijk voelde de Brusselaar zich toch opgejaagd door zijn partij. Wou hij MR-voorzitter Didier Reynders, die er stilletjes nog altijd van droomt premier te worden, van dienst zijn? Of moet het incident gezien worden in de machtsstrijd bij de Brusselse liberalen, die sinds het overlijden van Jacques Simonet nog altijd onbeslist is?

Beslist speelt een zekere spanning tussen De Decker en FDF-voorzitter Olivier Maingain. Die is in zowat alles zijn tegenpool. Maingain heeft vooral oog voor de Franse gemeenschap. In tegenstelling tot De Decker, zul je hem zelden of nooit België of de Brusselse instellingen horen verdedigen. Maingain schrikt ook niet terug voor een krasse uitspraak meer of minder. De Decker daarentegen is een federalist (geen unitarist), een monarchist en wil maar wat graag een brugfiguur tussen de gemeenschappen zijn.

Le Soir noemde begin dit jaar 'politieke handigheid' en 'beleefdheid' als zijn belangrijkste kwaliteiten. Zijn voornaamste gebreken zijn volgens dezelfde krant 'mooipraterij' en 'pretentie': 'Hij schittert graag.' Het ziet ernaar uit dat ijdelheid De Decker uit zijn rol deed vallen. Bovenal wil hij het land redden, maar als het even kan, wil hij zijn rol daarin ook niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Discretie is zo'n geval enkel hinderlijk.

anja otte
Superlux is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be