![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Pies Descalzos;3072646]
Citaat:
Ik geloof niet in God. Ik geloof echter wel in het instituut Kerk en de normen en waarden die het katholieke geloof uitdraagt. Daarin speelt 'religie' dus nog steeds een prominente rol. De stelling is uiteindelijk zo rekbaar voor discussie dat er geen einde aan kan komen. Ik geef toe dat rotsvast geloven in God en een hemel met rijstpap met gouden lepeltjes na je dood indruist tegen wat een gemiddeld mens aan kennis heeft vergaard. Maar het lost enkele existentiële vragen niet op en dan krijg je religie.
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Weet ik veel. Indien ja , dat moet die maar gaan chatten op Ketnet.
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() [quote=backfire;3074193]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pfff. Een typisch moslim-antwoord, zeker? Je verhaal hangt zo slecht aan mekaar dat ons bomma er met alle goede wil van de wereld nog geen halve muts van kan breien. 'of wa?'
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() [quote=system;3074204]Ik beperk mij tot de kern, hoor. Heb geen uitstaans met pauselijke banvloeken op contraceptie etc. En tussen 'uitdragen' en het in praktijk brengen zit in het geval van de katholieke kerk een wrange grens. Maar het is inderdaad een persoonlijk standpunt.
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan ik best inkomen, ik ben evenmin een robot, maar het vetgedrukte is nog steeds geen synoniem voor het aanbidden van een god(in) of voor het blindelings volgen van door zijn/haar volgelingen uitgevaardigde obscure voorschriften en geschreven heilige boeken.
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij beseft het dan wel niet, maar een gelovige die zijn of haar leven inricht of laat beinvloeden door één of andere heilig boek of blindelings de aan die bepaalde godsdienst religieuze voorschriften volgt, bevindt zich nu niet bepaald in de meest uitgelezen positie om van niet-gelovigen bewijzen te eisen...
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens jouw persoonlijke interpretatie wat betreft geloven misschien niet, nee. Ik heb zo mijn twijfels of het overgrote deel van de mensheid het ook zo bekijkt.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 november 2007 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Naast de kwestie. Jij verlangt van ongelovigen bewijzen terwijl gelovigen wel de laatste zijn die deze kunnen voorleggen, laat staan eisen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 november 2007 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ongelovigen zijn altijd ONLOGISCH bezig en ze blijven gewoon ontkennen zonder geen enkel bewijsje! ![]()
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals zoveel gelovigen kun jij beweren dat jij je god ziet in een bloem, in een lachend kindergezicht, in een ondergaande zon, in om het even wat, het zijn noch aanwijzingen, noch bewijzen, enkel een subjectieve visie dat op geen enkele manier kan worden gestaafd als zijnde het ultieme godsbewijs. Atheisten hebben van religieuzen geen lesjes te krijgen in logica. Het zijn niet wij die beweren dat er een godheid bestaat zonder er ook maar één greintje bewijs voor te leveren.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 november 2007 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je even ophouden iedereen te beledigen die anders denkt dan jij? Ongelovigen bestaan niet eens, ieder mens gelooft wel ergens in, soms in het bestaan van God, soms niet maar dat superioriteitssgevoel tegenover anders denkenden is volslagen misplaatst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Partijlid
|
![]() Er zal heus wel iemand zich gekwetst voelen.
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegen wie heb je het?
![]() |
![]() |
#98 |
Partijlid
|
![]() Zo heel veel versta ik er niet van. Ik probeer wel maar talen is nooit mijn beste vak geweest.
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Los van het feit dat we nu nog steeds niet snappen waar we vandaan komen, zou ik 'gelovige' mensen niet als dom willen bestempelen.
Indien die theorie zou opgaan, zou dat willen zeggen dat er meer gelovigen zouden moeten zijn onder de 'kansarmen'. Ik heb het hier even niet over de islamieten maar over katholieken. Ik zie geen grotere opkomst van mensen in kerken in armere buurten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |