Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 18 november 2007, 11:14   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen, het spijt me.
Door uw citaat en uw link begrijp ik dat u er nog steeds van uitgaat dat ik een flamingante elite bedoel maar niets is minder waar. Het gaat me er nu juist om dat de houding die ik beschrijf 'mainstream' is geworden. Ik bedoel dus weldegelijk een Vlaamse elite.
Ok dan "de elite van de vlaamse beweging" als dat woordje "flamingant" u niet aanstaat ...Het is misschien ongelukkig gekozen omdat u het woord slecht verstaat... http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ord=flamingant
Maar kijk daarin hoort niet iemand als Keulen hoor
Citaat:
De mensen die u aanwijst zijn wel Vlamingen maar behoren tot de Belgische elite. Ik hoop dat u dat verschil onderkent.
U gaat er constant vanuit dat de vlaamse elite geen deel kan zijn van de belgische elite, hoe komt dat? (ale ik heb al wat langer door wat je hier wilt doordrammen hoor tis dat niet maar ik wil het je zien schrijven)
Citaat:
Er bestaat namelijk geen Belgische democratie meer en dus ook geen Belgische politici, laat staan een Belgische politieke elite. Er bestaan wel belgicistische politici maar dat is wat anders. Dat die Belgische democratie niet meer bestaat is niet iets wat �*k heb verzonnen. Het was een feit vanaf het moment dat er geen Belgische partijen meer bestonden.
Natuurlijk bestaat er een Belgische democratie...
U bedoelt vanaf dat België federaal werd? Dat is onzin... Een federatie kan heel goed werken alleen wil een minderheid dit kost wat kost ondermijnen tamelijk belachelijk naar mijn denken en naar het denken van de meerderheid van ons' lands bevolking.
Citaat:
Er bestaan wel een Vlaamse democratie en een Franstalige/Waalse democratie. Maar elke gemeenschap heeft eigen partijen, eigen politici en dus eigen standpunten en belangen én, dat is hier cruciaal, een eigen kiezerspubliek. Wat tot nu toe steeds de situatie was, is dat de franstaligen/Walen dit wél beseften en naar buiten toe als één blok optraden maar dat de Vlamingen nog steeds handelden vanuit een Belgische reflex, een Belgische context. Het is nu voor het eerst dat Vlamingen één lijn trekken en daaraan vasthouden, hoewel de Vlaamse media nog niet zover zijn, is gebleken.
Oej maar ik vrees dat u ook de definitie van federatie moet herbekijken, u snapt het gewoon niet... hier: http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=federatie
Franstaligen/walen willen wat goed is voor hun gemeenschap en dat willen vlamingen ook zo werkt het al lang in België... Kijk we kunnen zo bezig blijven want u gaat blijven ontkennen dat aarde bruin is maar dat maakt die aarde volgens mij niet bruin.
Citaat:
Het besef is gegroeid dat Vlaanderen de facto een zelfstandige democratie is. Natuurlijk zal men, als men tenminste België in stand wil houden, compromissen moeten sluiten met 'de overkant'. Maar 'de overkant' rekent ze er niet op af als ze iets goeds of slechts doen, het is het eigen - Vlaamse - kiezerspubliek dat dat wel doet. Dat besef is er de reden van dat er wel een Vlaamse (politieke) elite, zij het schoorvoetend, moést opstaan.
Ok kijk dan toch maar eens die definitie van federalisme nog eens goed na
Citaat:
Wat je nu ziet is dat in feite twee landen met elkaar in onderhandeling zijn om een 'verdrag' te sluiten, niets meer en niets minder. Politici moeten niet meer de belangen verdedigen van heel België maar slechts van hun eigen gewest, het andere gewest heeft immers eigen belangenvertegenwoordigers.
Natuurlijk we hebben twee (/drie) gewesten die elkaars belangen aan het behartigen zijn en samen gaan ze- met ieders belangen in het achterhoofd- tot een gemeenschappelijk programma komen dat goed is voor beide (/alle) partijen... Wow dat men dat nog moet uitleggen ook. U heeft hier het wiel niet uitgevonden hoor maar u zoekt een vlaamse elite en zal die vinden, he! Een elite die enkel vlaams denkt. Een elite(terzijde gelaten dat dit woord al zeer ambigu is hé...) die de eisen van de vlaamse beweging inwilligd het liefst. Zo niet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 11:15   #82
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben op bepaalde vlakken een heel harde tante maar kan zeker ook een complimentje kwijt aan wie het verdient.
d.i. Als je hetzelfde denkt als zij, mind you!
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 11:21   #83
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Dat lijkt mij anders meer de tactiek van zie die cordons en censuurwetten gebruiken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 november 2007, 13:38   #84
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik doe nu al studies om later bij een bepaalde elite te kunnen horen, dusja...
en ik ben niet de enige in mijn jaar die verdoken N-VA -sympathieën heeft
Als het goed uitpakt, mogen sommigen later wel eens een cognacje ofzo komen drinken, das beloofd

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 18 november 2007 om 13:38.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 november 2007, 23:52   #85
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok dan "de elite van de vlaamse beweging" als dat woordje "flamingant" u niet aanstaat ...Het is misschien ongelukkig gekozen omdat u het woord slecht verstaat... http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ord=flamingant
Maar kijk daarin hoort niet iemand als Keulen hoor
Neen, niet 'de elite van de Vlaamse beweging' maar een 'Vlaamse eilite'. En ik zei u al dat Keulen en Vandeurzen geen flaminganten zijn.

Citaat:
U gaat er constant vanuit dat de vlaamse elite geen deel kan zijn van de belgische elite, hoe komt dat? (ale ik heb al wat langer door wat je hier wilt doordrammen hoor tis dat niet maar ik wil het je zien schrijven)
U wilt persé woorden anders begrijpen. Maar ja, er zijn bekende vlamingen die behoren tot de Belgische elite, de Europese elite en zelfs de wereldelite. Dat maakt ze echter nog niet tot Vlaamse elite.

Citaat:
Allang niet meer.
Citaat:
U bedoelt vanaf dat België federaal werd? Dat is onzin... Een federatie kan heel goed werken alleen wil een minderheid dit kost wat kost ondermijnen tamelijk belachelijk naar mijn denken en naar het denken van de meerderheid van ons' lands bevolking.
Een federatie heeft federale partijen en/of een federale kieskring. Zie USA, Duitsland e.a.

Citaat:
Oej maar ik vrees dat u ook de definitie van federatie moet herbekijken, u snapt het gewoon niet... hier: http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=federatie
Franstaligen/walen willen wat goed is voor hun gemeenschap en dat willen vlamingen ook zo werkt het al lang in België... Kijk we kunnen zo bezig blijven want u gaat blijven ontkennen dat aarde bruin is maar dat maakt die aarde volgens mij niet bruin.

Ok kijk dan toch maar eens die definitie van federalisme nog eens goed na
Ik denk dat u zelf die definitie niet goed heeft gelezen. Volgens die definitie is Belgie niet eens een federatie.

Citaat:
Natuurlijk we hebben twee (/drie) gewesten die elkaars belangen aan het behartigen zijn en samen gaan ze- met ieders belangen in het achterhoofd- tot een gemeenschappelijk programma komen dat goed is voor beide (/alle) partijen... Wow dat men dat nog moet uitleggen ook. U heeft hier het wiel niet uitgevonden hoor maar u zoekt een vlaamse elite en zal die vinden, he! Een elite die enkel vlaams denkt. Een elite(terzijde gelaten dat dit woord al zeer ambigu is hé...) die de eisen van de vlaamse beweging inwilligd het liefst. Zo niet...
Aja joh, ga lekker zo door.
Ik heb het nu een paar keer uitgelegd, ik vind het eigenlijk wel genoeg zo. Een laatste keer: Een deel van de huidige generatie politici begint eindelijk te denken vanuit Vlaanderen en niet meer vanuit Belgie. Dat zijn niet persé flaminganten, Vlaams-nationalisten, Vlaamse Beweging-aanhangers, maar mensen die nuchter, redelijk en met goede argumenten opkomen voor de belangen van Vlaanderen. Ze ziin de Belgische reflex ontworsteld die ervoor zorgde dat ze zich altijd richtten naar de Franstaligen. Eindelijk gedragen ze zich, op zijn minst, als gelijkwaardige gesprekspartners in plaats van slaafse volgers. Dat is winst.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 november 2007 om 00:03.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 18 november 2007, 23:58   #86
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet om het één of ander maar ik denk dat één van de redenen dat Knuppel zich niet in deze discussie bemoeit is gelegen in het feit dat ze het helemaal NIET met me eens is. Of laten we zeggen: voor een klein deel wél.
Ik denk dat veel Vlaams-nationalisten zoals Knuppel denken: ''Je kunt me nog meer vertellen maar ik geloof (nog) niet in het bestaan van die ''Vlaamse elite''; We zijn te vaak teleurgesteld in Vlaamse politici om nu ineens de huidige generatie als ''elite' te bestempelen. Eerst maar eens zien wat ze bereiken.''
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 november 2007, 00:20   #87
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit land is nooit een democratie geweest en zal dat nooit zijn. Je moet wel heel naief zijn te denken dat de burger hier aan de macht is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 november 2007, 04:53   #88
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dit land is nooit een democratie geweest en zal dat nooit zijn. Je moet wel heel naief zijn te denken dat de burger hier aan de macht is.
we hebben hier te maken met een partijslaaf eerste-klas.
alles van de verhofstadt bende is goed, tot de domino's vallen en de messteken in de rug volgen.
Dan wordt het gat van de nieuwe meester gelikt.

Voetvolk is belangrijk, zelfs bij de vld. Vooral bij de vld. Of ze zijn eraan voor de moeite de volgende keer. (nu heeft die andere zielepotefirma spa de aandacht wat weggetrokken)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 november 2007 om 04:54.
born2bewild is offline  
Oud 19 november 2007, 05:14   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
dus toch vlaamse elite waarom zoek je dan op de site van het VB?
Daar heb je er veel hoor:
Verhofstadt
vandelanotte
de schoolmeester (Yveke )
...
maar ook:
familie Lippens
Familie Beckaert
Jefke colruyt en consoorten
Filip Vlerick
Willy naesens
...
Velen maken ook deel uit van de algemen belgische elite!

Of was het dat niet dat je bedoelde? of nog een andere soort elite? of een ander soort "vlaams zijn"
verhofstadt is de slechtste premier die dit land ooit gekend heeft. Maar ik ben hem zeer dankbaar, niemand had dit koninkrijk rapper naar de afgrond kunnen voeren dan de pipo die zelfs het budget van zijn eigen (model?)partij niet in orde kreeg, tenzij met wat rare leningen..of nee wacht,...het waren "giften"...

Geloof het of niet, wat die knul betekend heeft voor het Vlaams Bewustzijn, daarvoor hadden we anders moeten wachten tot Martens XXIII.

zijn bezoek aan GW Bush was hilarisch. Als GW een verzetje had gewild, hij had zo een blowjob gekregen van dat rare ventje uit dat verre landje

lachen jong, echt waar geloof me

enne, een vld gelovige (die bestaan dus ) die vandela ook een "goeie" vinden...het zegt veel.. heel veel.
ge moogt kiezen : over u, over de vld, over vandela.
De puinhopen van paars, zegt u dat iets. Nee zeker.

8 jaar vrhfstdt (in feite : slngn) en de rijpe zweer staat op springen.

kies maar hetgeen het minst affronteert.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 november 2007 om 05:35.
born2bewild is offline  
Oud 19 november 2007, 06:24   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Staat dat in de sterren geschreven?
djimi is offline  
Oud 19 november 2007, 07:09   #91
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het valt te vrezen. Zolang één bepaalde meerderheid zich nooit in een stemming mag uitdrukken, en de structuren zo gebouwd zijn dat die ene meerderheid nooit tot een wet kan leiden, kan dit land per definitie geen (parlementaire) democratie, om de eenvoudige reden dat het dat niet wil.
Kortaf is offline  
Oud 19 november 2007, 07:35   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

Het valt te vrezen.
Dat wil ik nog aannemen, maar je zal toch wel kunnen beamen dat 'angst' eigenlijk geen goede raadgever is, mag ik hopen?

Vriendelijke groeten,

den djimi.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 19 november 2007, 07:58   #93
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wil ik nog aannemen, maar je zal toch wel kunnen beamen dat 'angst' eigenlijk geen goede raadgever is, mag ik hopen?
Inderdaad, maar imho gaat het eerder om frustratie. Akkoord dat ook dat geen goede raadgever is. Maar zowel angst als frustratie zijn toch wel krachtige motoren, denk ik. Ze doen koortsachtig zoeken naar een uitweg.
Kortaf is offline  
Oud 19 november 2007, 09:35   #94
largo_w

Standaard

Citaat:
Hij bedoeld volgens mij "de monarchie"...

Verder zal ik deze draad passen aangezien ik denk dat er voldoende tegenkracht (discussie zullen we het niet noemen zeker) is geboden aan het onzinnige.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 19 november 2007, 10:27   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet om het één of ander maar ik denk dat één van de redenen dat Knuppel zich niet in deze discussie bemoeit is gelegen in het feit dat ze het helemaal NIET met me eens is. Of laten we zeggen: voor een klein deel wél.
Ik denk dat veel Vlaams-nationalisten zoals Knuppel denken: ''Je kunt me nog meer vertellen maar ik geloof (nog) niet in het bestaan van die ''Vlaamse elite''; We zijn te vaak teleurgesteld in Vlaamse politici om nu ineens de huidige generatie als ''elite' te bestempelen. Eerst maar eens zien wat ze bereiken.''

Ik hoef helemaal niet te reageren want ik ben het op velerlei vlakken roerend eens met Hertog van Gelre. Ook in deze discussie.
Ik voeg daaraan toe dat onze Vlaamse elite zich altijd al heeft laten omkopen voor postjes en lintjes. Wat er overschiet is een Belgische elite. ALS daar nu verandering in komt dan is dat uitsluitend omdat de situatie in Belgique daartoe dwingt.
De énige reden waarom ik mij niet moeide in deze discussie is omdat ik er gewoon van wil genieten hoe Hertog er hier eentje onder tafel in argumenteert.
Oud 19 november 2007, 10:58   #96
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
gewoon van wil genieten hoe Hertog er hier eentje onder tafel in argumenteert.
Dan zal je op je honger moeten blijven vrees ik...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 19 november 2007, 11:51   #97
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wil ik nog aannemen, maar je zal toch wel kunnen beamen dat 'angst' eigenlijk geen goede raadgever is, mag ik hopen? den djimi.
Dat heeft niets met angst te maken... maar alles met feiten. Dit is aangetoond in 1830 en wordt nu verder bewezen in het verslag van Office for Democratic Institutions and Human Rights, http://www.osce.org/documents/odihr/...0/27430_en.pdf

...Ondoorzichtige politiek van de media inzake voorlichting, partijen die verkiezingsmanipulatie aanklagen kunnen geen klacht indienen bij justitie, de verkiezingen worden uitgevoerd door technocraten die ontsnappen aan controle door het Parlement... Wanneer denkt ge dat ze hier verandering zullen aanbrengen? En dan kunnen we nog verder gaan met een ganse rits andere problemen, die niet in dat rapport staan.
Jean-Pierre is offline  
Oud 19 november 2007, 11:54   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien de geschiedenis van dit land, de machtshonger van haar Grote Leiders, en haar verwachtte levensduur, meen ik bijzonder veilig te zitten met mijn uitspraak.
Distel is offline  
Oud 19 november 2007, 11:55   #99
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij bedoeld volgens mij "de monarchie"...
Neen, ik bedoel democratie. De monarchie is maar één aspect van het ondemocratische karakter van dit land.

Laatst gewijzigd door Distel : 19 november 2007 om 11:56.
Distel is offline  
Oud 19 november 2007, 11:59   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zal je op je honger moeten blijven vrees ik...
Zo streng voor jezelf...
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be