![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Gaat u akkord met dit voorstel ? | |||
Ronduit ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,47% |
Ronduit neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 74,58% |
Sommige zaken zijn goed, andere onaanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,95% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een cirkelredenering. "Grond is Vlaams omdat ze tot Vlaamse grond behoort."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg duikboot, Vlaamse grond is grond behorend tot de Vlaamse gemeenschap. Daar gelden de wetten door het Vlaamse parlement gestemd. Als er wat inwijkelingen niet van diewetten willen weten, dan geef jij die grond maar af?
Ik vraag me af waarom België dan ooit zijn grondgebied verdedigd heeft tegen anderen die even illegitiem die grond kwamen bezetten. Ik ben NIET voor oorlog, maar repressief optreden moet kunnen.In ieder geval NIET belonen met het "dan maar afgeven" van die gemeentes. Geef dan België terug aan Nederland. Waarom is België ooit onafhankelijk geworden?
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 17 november 2007 om 17:46. |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Uw voorstel is ook mijn eerste keus, al vrees ik voor de uitvoering ervan, maar moet dit niet lukken dan liever een confederaal model met misschien toegevingen maar toch meer Vlaanderen. Liever dat dan dat het huidige onwerkbare systeem blijft duren. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 november 2007 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met de mededelingen in de pers dat de Vlaamse bevolking radicaliseert, elke dag meer, is het NIET de moment om ook maar IETS toe te geven. Onze eisen, onverkort. Te nemen of te nemen. Basta!
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 17 november 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#88 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er moet nu een duidelijk signaal zijn, en soms moet daarvoor - voor het welzijn van het Vlaamse volk - een kleine toegeving voor gedaan worden, om grote rampen in de toekomst te vermijden en de verfransing van Vlaams-Brabant te stoppen. Ik stel voor om Brussel uit te breiden met Kraainem, Wezembeek-Oppem, Linkebeek en Drogenbos (de meest verfranste gemeenten dus), de Franstaligen zullen hier wellicht op ingaan. In ruil kunnen we volgende eisen en realiseren: - een héél dikke staatshervorming en de benodigde 2/3e meerderheid (splitsing sociale zekerheid, regionalisering van dit en dat ...) - het afschaffen van taalfaciliteiten in de gemeenten Wemmel en Sint-Genesius-Rode, nergens nog tweetalige verkeersborden in Vlaanderen - Franstalige scholen en bibliotheken in Vlaanderen moet drastisch verminderd - al dan niet afgeschaft - worden - hogere gemeentebelasting voor Franstaligen alsook een vernieuwde strenge wooncode - een subsidie beloven voor een Franstalige woonachtend in Vlaanderen die zal verhuizen naar Brussel of Wallonië om de uittocht van Franstaligen te stimuleren - ook het kartel MR&FDF moeten we proberen doen barsten ![]() - er moet ook via subsidies migratie aangemoedigd worden van allochtone Brusselaars naar andere oorden (bij voorkeur hun land van herkomst of waar ze hun roots hebben) Er komt zo geen corridor, we vermijden de as Wallonie-Bruxelles en Vlaams-Brabant is gered van verfransing. Bovendien krijgen we een dikke staatshervorming en is de ontmanteling van België bijna een feit. Migratie van anderstaligen aanmoedigen via subsdies is nog niet zo'n gek idee, Frankrijk doet dat ook. Via de komende staatshervorming (de splitsing van de sociale zekerheid) zal er extra geld vrijkomen waarmee we migratie van anderstaligen kunnen aanmoedigen. Maar de eventuele uitbreiding van Brussel is in ieder geval de sleutel!
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 17 november 2007 om 18:38. |
||
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leterme en co zijn geen naieve beginnelingskes, ze wisten ook bij voorbaat dat wat ze beloofden niet makkelijk te verwezenlijken zou zijn. Ze wisten ongetwijfeld vooraf dat er zich serieuze krachten tegen hun zouden keren. Daarmee hebben ze ongetwijfeld allemaal rekening gehouden of hadden ze rekening moeten mee houden want het was het logische gevolg van hun beloften. Dat ze nu trouw blijven aan hun beloften, wat er ook van kome. Dat ze het spel uitspelen zoals ze het begonnen zijn. Nu de kar keren zou gewoon het zoveelste verraad op rij zijn. Laatst gewijzigd door satiper : 17 november 2007 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geef zerlfs voor onze onafhankelijkheid geen mm² grond af! Al namen ze in het zuiden alle staatsschuld op zich!
Gedaan! Waarom geef je niet ineens toe en verfrans je gewoon Vlaanderen? Wa ne zever zeg. De STERKSTEN moeten NIKS toegeven. De toegevingeen moeten uit het zuiden komen, of we kuisen onze schup af!
#91 |
|
![]() Feit is dat jullie dat nu graag hebben of niet, dat er zeer dringend een wettelijk kader moet komen voor de Rand rond Brussel. Dit mag geen twee jaar meer duren.
De verfransingsgolf gaat zo snel dat de volledige Vlaamse rand rond Brussel dreigt verloren te gaan. Moest men dan zwaaien met referenda dan is het helemaal voorbij. Daarom dat er snel moet ingegrepen worden. Aangezien de meesten onder jullie geweld afzweren, zal er moeten gepraat worden met de Franstaligen. Zelfs bij onafhankelijkheid zal er moeten gepraat worden over wat de staatsgrenzen zullen zijn. |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tiens ! Hoe zou die Prof geworden zijn hé De Wever ? Kanaal Z. De "Knack", ex-pro-liberaal tijdschrift, is er de eigenaar van ...
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zal komen eenmaal u mijn opwerping beantwoord heeft. Die luidt: die gemeenten zijn uw eigendom niet, gelieve ze dus niet in te zetten in uw politieke strategie.
In afwachting warm ik me nog even aan de jaren '70-CVP-sfeer die uw berichten uitademen (terwijl zelfs de CD&V zulke labbekakkerigheid al niet meer tentoon spreidt). |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat dat Max boos is op het Blok en hen middels zijn FDF-travestie in een slecht daglicht wil stellen. "Uiterst rechts wil de faciliteitengemeenten opgeven terwijl het kartel daar niet aan denkt", zoiets.
|
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() De uitbreiding van Brussel betekent de facto de uitbreiding van de tweetaligheid.
Als voorstander van een tweetalig Vlaanderen-Wallonië vind ik een uitbreiding van Brussel dus te beperkt. |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
De waarheid is gewoon dat deze topic dient als een ballonnetje die ik oplaat om een discussie te beginnen. Meer niet, ik dacht wel dat het openingsbericht duidelijk genoeg was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() Ik vind het een bijzonder gevaarlijk voorstel, Max.
Hou vooral de uitgangspositie in gedachten: Wallonië wil geen verdere staatshervorming, een deel van Vlaanderen wel. Wat je bereid bent te geven is voor iedereen bijzonder duidelijk: de uitbreiding van Brussel. Maar wat daartegenover moet staan, daarover ben je absoluut niet duidelijk. BHV splitsen: hoe precies? Bevoegdheden: welke kerntaken blijven federaal? En de franstaligen in de andere gemeenten van de rand: hen dwingen te verhuizen door taal-specifieke belastingen te heffen? Is dat wel praktisch mogelijk/legaal? Al met al langs de ene kant een bijzonder duidelijk gegeven, maar aan de andere kant alleen maar vraagtekens. Ik hoop niet dat CD&V/NVA die richting opgaat, uit wanhoop om toch iets uit de (b)rand te slepen. Want dat geef ik je op een briefje: als je nu Brussel laat uitbreiden, dan kan je dat binnen 10 of 15 jaar weer voor een aantal andere gemeenten moeten doen. |
![]() |