![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
Bekijk resultaten enquête: tweetalig forum frans-nederlands | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
40 | 41,67% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 58,33% |
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ga naar een Franstalig forum (Vox Latina, Toudi, Le Soir...) en plaats daar uw vraag. U krijgt veel eerder een antwoord dan u ooit heeft gedacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() neen we kunnen dit hier toch ook eens proberen... naast "het klimaat" ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Ik wens enkel mensen te overtuigen van hun fout... Uw fout is dat uw opmerking over uw bomma niet echt terzake is...
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() van waar die hang naar apartheid toch altijd ? ... laat die anderstaligen hier hun vraag toch stellen ! ze mogen , zoals de moderatie terecht opmerkte, gewoon volwaardig meedoen in alle discussies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Een subforum met verschillende talen zou een trekplijster kunnen (!!) zijn en het kan nog eens gezellig worden ook... Dus waarom niet proberen? Nu ik maak me geen illusies hoor... Maar ik vind het een leuk idee!
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat is daar nu zo moeilijk aan? Mag ik daar zelf over beslissen of ben jij vandaag mijn rechter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er hebben al meerdere Franstalige thread hier op politics.be open gestaan,waarom al deze heisa hier dan nog rond bouwen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Taal is een communicatiemiddel (in de eerste plaats onder andere..) 2 EU commissarissen hebben een forum, de ene een in principe engelstalig forum,
dat door de steeds talrijker wordende Esperantisten op de hun gebruikelijke wijze doorkruisd wordt door alle Engelstalige posts in het Esperanto te vertalen & die worden dan op hun beurt door de diverse "native speakers, poolse, italiaanse nederlandse, franse enz.." nog eens in hun moedertaal vertaald - mits wat geduld kan je dus op dit Euroforum alle discussies netjes in het Nederlands volgen. Het principe dat elk in een taal van zijn keuze mag posten lijkt me heel gezond (vermits men er dan donder op kan zeggen dat sommige zaken niet door iedereen begrepen zullen worden). Een zekere mate van veeltaligheid in de communicatie verruimt overigens de begrijpelijkheid - bepaalde betekenisnuances kunnen dikwijls slechts door een andere taal te gebruiken duiidelijk gemaakt worden. Dikwijls is een post in 2 talen nuttig - ik kijk al uit naar een of andere posting in bv. het Turks en Engels...
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een vergelijkende studie overigens ook waard. Eerlijkheidshalve moet ik er dadelijk aan toevoegen dat zowat alle "minderheden" een moeilijke verhouding hebben met de "meerderheden" en vv., op deze regel is België weliswaar uniek : hier is het de meerderheid die last heeft van één van de minderheden... Bij een adekwate erkenning van minderheidsrechten (en plichten) is de veeltaligheid eigenlijk een voordeel voor het culturele leven in een land (Dixit een Serviër uit de Vojvodina -Hongaarstalig-)
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() hmmm... er wordt veel gefluisterd in de gangen weinig concreets... Het is dus moeilijk daar affirmatief over te zijn dus gaan we het houden bij "niks", neen?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of houden we ons niet best bij een taaltje waar in de middelbare school al eens een uurtje les wordt over gegeven ? 't is maar een gedacht. Laatst gewijzigd door Rudy : 20 november 2007 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liberalist. Alles hangt af van de houding die de organisatoren, de moderatie, aannemen. De ingesteldheid. Er is een verschil tussen positief discrimineren, aanmoedigen, en gedogen. Maar we pleiten ondertussen voor de vrijheid van het individu versus collectief belang.
|
![]() |
![]() |