![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat lijkt het meest aangewezen? | |||
Twee vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Méér vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Langer werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Harder werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
werklozen laten werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
verplichte tewerkstelling voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
verplichte vrijwilligersarbeid voor geen loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
niet of nooit meer werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
intermitterend werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
iedereen op prepensioen op vijftig |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dertig jaar vreemdelingen-import om de arbeidersbewegingen kapot te krijgen, en de lonen naar beneden te drukken. Dertig jaar dat men stilletjesaan al onze industrieën naar arme landen verhuist. En wat er nu nog overschiet word de ultraliberale meute gangsters in de schoot geworpen. Met de bedoeling van Europa ook een derdewereldland te maken, waar arbeiders voor noppes werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Wie niet de uitbuiters hun hielen likt is een onverbeterlijke zaag ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om weer meer winst te kunnen uitkeren aan de arbeiders (in ons stelsel) hebben we niet kortere werktijden met meer loon nodig, maar langere werktijden met lagere kostprijs van een loon nodig. En dat wil niet zeggen dat ik bedoel dat de werknemers daar nu een lager netto loon moeten aan overhouden, of dat ze te weinig koopkracht hebben. Helemaal niet want geen enkele werkgever is gebaat aan werkkrachten die onvoldoende geld verdienen. Die lopen toch weg. Het probleem zijn de taksen op het loon die te hoog liggen. Maar daar hebben andere landen niks meer mee te maken. Zij kijken naar ons en genieten in stilte terwijl ze met hun lagere kostprijs ons ferm aan het voorbij steken zijn. Ons probleem is vadertje staat die een inhalige oude zak is. En ons tweede grote probleem is dat onze mensen hun neus ophalen voor vele werken. Wat oorspronkelijk voort komt uit te veel onderwijs en te weinig doelgericht onderwijs.
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zo eiste het ACV tijdens de laatste betogingen verhoging van de brutolonen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() Het eerste probleem is onze staat, ons brutoloon is vrij hoog maar wat de gewone man netto overhoud is schandalig weinig.
Dus de brutolonen moeten naar beneden en de nettolonen naar boven dan hebben zowel werkgever als werknemer terug meer ademruimte. Om dit te bekostigen moeten we onze sociale zekerheid herbekijken en hier liggen de vakbonden te zeer dwars. Als je amper 100 tot 200 euro minder verdient voor een ganse maand thuis te doppen ten opzichte van iemand die full time werkt dan stimuleer je luiheid, dat sommige personen dit bedrag dan ook nog langdurig krijgen en soms nog jonge mensen zijn tart elke verbeelding. ik pleit dus zeker om jonge werklozen na een periode van 6 maanden geen uitkering meer te geven, als je wilt werken kun je werken toch zeker jonge mensen maar als je je neus ophaalt voor alles ja dan vind je geen werk. Verder moet de staat haar geld gaan halen waar het zit namelijk bij de rijkere mensen en vooral de grote fiscale fraude in ons land. En misschien moeten politici eens in eigen boezem kijken want verdienen zij ook niet wat veel? En al die overheids organisaties en bedrijven moeten eens leren dat de overheid geen melkkoe is. Is niemand het nog niet opgevallen dat al die groepen van mensen die voor de overheid werken mekander afwisselen om te staken. De ene keer staken die van de lijn, een maand later staan de leraren te klagen, dan krijgen we de mannen van de post, om daarna de nmbs en natuurlijk moeten de ambtenaren dan ook weer bij krijgen en ga zo maar door en al deze groepen hebben de gouden slogan gevonden, meer koopkracht!!! alsof men bij deze overheids jobkes nog niet genoeg verdient voorwat men moet doen? probeer maar eens op het gemeentehuis te bellen om 16h of 16h30 , je mag er zeker van zijn dat je niet meer binnengeraakt. Men wil dat men de auto thuis laat maar te pas en te onpas rijden er geen bussen of treinen plus betaal je je arm aan dit openbaar vervoer. 19,60 euro voor 1 persoon van hasselt naar antwerpen en terug. Met dat bedrag rij ik seffens de zee op en af met mijn dieselwagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat de basis vergeten wordt steeds. De basis dat is de locale economie de kleine kmo, de kleine zelfstandigen, de werknemers en dergelijke. Hier in België dient dat allemaal om de pampers te verversen van de overheid en zijn personeel natuurlijk. Uiteraard daar zit ook behoorlijk wat personeel dat te weinig geld verdiend. Maar wat is weinig? Is 15500 �* 16500€ netto weinig geld? Of is het een probleem dat zoveel geld nog zo weinig kan doen? Want tenslotte een kuisvrouw die 48000 �* 50000bfr per maand krijgt is feitelijk niet weinig! Maar triest om te zien dat het een probleem is daar mee rond te komen.
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo één van de manke redeneringen is deze.
Als een kind in een speelgoedwinkel. Minister van Bremt voelt zich zeer goed. Waarom? Wel ze mag allerlei projecten opstarten met geld van dienstencheques. Strijkwinkeltjes organiseren voor mensen die hun was en plas nu rechtstreeks op het werk kunnen afgeven. Oh hoe leuk, ze heeft nog veel geld over zegt ze. Ze hoopt zelfs dat er meer projecten binnen komen dan dat er geld is. Kijk daar gaat een heel stuk geld van uw en mijn loon naartoe. Om de was en de strijk te laten doen van een paar mensen die er geen tijd voor hebben. Toch leuk dat we weten waar we mee bezig zijn nietwaar? Daar is de gemiddelde arbeider super gemotiveerd van. Kijk nog een vijs die hij indraait voor de ander zijn strijk, en nog één en nog één.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 juni 2008 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Wat zijn we met die zo geroemde "potentiële creëerders van welvaart" als ze
1 potentieel zo goed als alles in hun eigen zakken steken 2 potentieel de aarde naar de knoppen helpen? Er is heel wat potentieel dat maar al te reëel geworden is op dat vlak. In dat soort potentieel moet dus maar eens superhard gesnoeid worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u dat zagen noemt, ja dan moet dat maar,hé...Persoonlijk heb ik liever te doen met "zageventen" dan met gevaarlijke criminelen, die heelder volkeren in een quasi-slavernij dompelen, en de ganse planeet vervuilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn de dag van vandaag de meest expansieve (dienstenbedrijven). Dat daar het lage bevolkingsstratum uitgebuit wordt door het hogere stratum, mits belastingsvoordelen, dat moeten we er dan maar bij nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze zelf hun was, plas en strijk doen. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juni 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
x100 lijkt me redelijker. Wat is zo iemand? Iemand met een hoop verantwoordelijkheid waarvoor de doorsnee-werkman hard zou weglopen, en iemand met capaciteiten waar de doorsnee-werkman niet aan kan tippen. Niets meer, niets minder. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |