![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
| Bekijk resultaten enquête: Wie houdt het langst de zenuwen onder controle? | |||
| CD&V/N-VA/VLD |
|
22 | 46,81% |
| CDH/MR/FDF |
|
25 | 53,19% |
| Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat denk ik niet. Wel heeft hij zijn eigen achterban onderschat, want hij was, met de koninklijke nota, bereid een bocht te maken. Juist zijn achterban heeft hem teruggefloten.
|
|
|
|
|
#83 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb hier thuis 2 gemiddelde FRbelgen. Halen meeste info uit FR-media en ook beetje uit VL media. Geen millimeter haar op hun hoofd dat eraan denkt dat de FRbelgen ook maar 1 % fout zitten. Zijn er 110% van overtuigd dat de VL overdrijven. Wie dus denkt dat de FRbelgen op een bep. moment zullen opstaan en zeggen: "tiens, de VL hebben gelijk" = dromers |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vlaanderen niet meer
|
|
|
#89 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wel alleen maar zeggen: wat de VL redelijk vinden is voor de FRbelgen toaal onredelijk. En ik geef dus enkel het standpunt van 2 FRbelgen die redelijk hoog opgeleid zijn, vrij goed NL beheersen en ook 1 en ander opvangen uit de NL-media. Wat moet dat dan niet zijn bij de FRbelgen die weinig politieke kennis hebben en geen contact hebben met de "stem uit VL"? |
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als "redelijk hoog opgeleide FRbelgen" al met dergelijke vooroordelen rondlopen, zegt dat heel veel over hun krampachtige houding tegenover andere culturen en hun gebrek aan openheid. Blijkbaar is de Franse cultuur sterk in zichzelf gekeerd en heeft moeite zich open te stellen voor andere. |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door straatrue : 25 november 2007 om 10:10. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, dat zegt veel over de bekrompenheid waarmee ze tegen alles aankijkt. Een universitair diploma is immers geen garantie ervoor. Jammer genoeg.
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En ze heeft filosofie gestuurd = toch wel leren redeneren, geloof ik. |
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als u het over redeneren heeft, welke "redenatie" ligt dan wel aan de grondslag van haar besluit dat de Franstaligen over heel de lijn gelijk hebben en de Vlamingen ongelijk? Kunt u ons dat eens uitleggen? |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat dit weldegelijk gezegd kan worden in enkele volzinnen. Maar goed, ook hier stel ik vast dat u eerder leeft van vooroordelen dan van gegrond denkwerk.
|
|
|
|
|
#97 |
|
Minister-President
|
Straatrue, als je het forum van "le soir" leest en volgt merk je wel dat er af en toe toch Walen zijn die hun eigen situatie objectief bekijken en toegeven dat het zo niet verder kan en dat de Walen het heft moeten in handen nemen om erbovenop te geraken. Jammer genoeg overheersen daar de fr Brusselaars die echt haat prediken en schelden, en de rattachisten die Wl bij Frankrijk willen.
Als je als Vlaming ( en sporadisch ook als Waal )daar probeert de zaken objectief uit te leggen, word je gewoon uitgescholden. Laatst gewijzigd door omaplop : 25 november 2007 om 10:26. |
|
|
|
|
#98 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En... zoals voor veel jongeren. De taalstrijd enz. = passé. Studeert nog extra jaar. Zit op kot met FR, VL en nog enkele buitenlanders en geen enkel taalprobleem of ander politiek conflict tussen studenten VUB, ULb enz... |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|