Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wie houdt het langst de zenuwen onder controle?
CD&V/N-VA/VLD 22 46,81%
CDH/MR/FDF 25 53,19%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 25 november 2007, 05:17   #81
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Belgie barst!!!!
Wie dit noch niet ziet is steeke blind
We hebben genoeg van dat LEOPOLD2 gedoe!!!
Vlamingen zijn geen slaven
Sedert wanneer niet meer????
Patrik is offline  
Oud 25 november 2007, 07:55   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik denk dat Leterme gewoon de heftigheid onderschat heeft waarmee de Franstaligen proberen een splitsing van BHV en een staatshervorming te blokkeren.
Dat denk ik niet. Wel heeft hij zijn eigen achterban onderschat, want hij was, met de koninklijke nota, bereid een bocht te maken. Juist zijn achterban heeft hem teruggefloten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 november 2007, 08:46   #83
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Wel heeft hij zijn eigen achterban onderschat, want hij was, met de koninklijke nota, bereid een bocht te maken. Juist zijn achterban heeft hem teruggefloten.
Zo hoort het ook.
I amsterdam is offline  
Oud 25 november 2007, 09:06   #84
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Le Soir noemt N-VA vergif 23/11/07“Een vergif genaamd N-VA”, titelt Le Soir op haar frontpagina. De Franstalige krant schuift de schuld voor het uitblijven van een regeerakkoord volledig in de schoenen van “le poison” N-VA omdat die voet bij stuk houdt en de Vlaamse communautaire eisen herhaalde over een gedeeltelijke regionalisering van de gezondheidzorg, van het arbeidsmarktbeleid, van de kinderbijslag en van de fiscaliteit. “Imbuvable pour les francophones”, stelt de krant.

Of korter: non, non, non … Waar hoorden we dat nog?

Wie houdt het best de zenuwen onder controle?
Le soir vertolkt nochtans de mening van de gemiddelde FRbelg
Ik heb hier thuis 2 gemiddelde FRbelgen. Halen meeste info uit FR-media en ook beetje uit VL media.
Geen millimeter haar op hun hoofd dat eraan denkt dat de FRbelgen ook maar 1 % fout zitten.
Zijn er 110% van overtuigd dat de VL overdrijven.
Wie dus denkt dat de FRbelgen op een bep. moment zullen opstaan en zeggen: "tiens, de VL hebben gelijk" = dromers
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 09:08   #85
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb hier thuis 2 gemiddelde FRbelgen.
u praat alsof u het over 2 duitse schepers heeft.
born2bewild is offline  
Oud 25 november 2007, 09:09   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier thuis 2 gemiddelde FRbelgen. Halen meeste info uit FR-media en ook beetje uit VL media.
Geen millimeter haar op hun hoofd dat eraan denkt dat de FRbelgen ook maar 1 % fout zitten.
Wie dus denkt dat de FRbelgen op een bep. moment zullen opstaan en zeggen: "tiens, de VL hebben gelijk" = dromers
En wat gaan deze "FRbelgen" doen als ze moeten vaststellen dat ook zij dromen toen ze dachten dat de "NLbelgen" wel zouden toegeven?
Oud 25 november 2007, 09:15   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
u praat alsof u het over 2 duitse schepers heeft.
Oud 25 november 2007, 09:19   #88
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Wel Straatrue, DAT zegt misschien iets over de situatie in België, maar vooral over de situatie bij jou thuis. JIJ LIGT ONDER DE SLOEF MAN!

Vlaanderen niet meer

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 09:38   #89
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wel Straatrue, DAT zegt misschien iets over de situatie in België, maar vooral over de situatie bij jou thuis. JIJ LIGT ONDER DE SLOEF MAN!

Vlaanderen niet meer
Misschien lig ik wel graag onder de sloef?

Ik wel alleen maar zeggen: wat de VL redelijk vinden is voor de FRbelgen toaal onredelijk.
En ik geef dus enkel het standpunt van 2 FRbelgen die redelijk hoog opgeleid zijn, vrij goed NL beheersen en ook 1 en ander opvangen uit de NL-media.
Wat moet dat dan niet zijn bij de FRbelgen die weinig politieke kennis hebben en geen contact hebben met de "stem uit VL"?
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 10:08   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien lig ik wel graag onder de sloef?

Ik wel alleen maar zeggen: wat de VL redelijk vinden is voor de FRbelgen toaal onredelijk.
En ik geef dus enkel het standpunt van 2 FRbelgen die redelijk hoog opgeleid zijn, vrij goed NL beheersen en ook 1 en ander opvangen uit de NL-media.
Wat moet dat dan niet zijn bij de FRbelgen die weinig politieke kennis hebben en geen contact hebben met de "stem uit VL"?
Mij frappeert het dat u zelf stelt dat er bij u in het gezin maar weinig informatie gehaald wordt uit de Vlaamse media. Mocht ik met een anderstalige getrouwd zijn, dan zou ik erover waken dat er in het gezin een gelijkheid speelt. Ook al omdat ik het dan belangrijk zou vinden dat onze kinderen voor beide openstaan en weten wat er aan beide zijden te koop is. Die eenzijdigheid bij jullie roept bij mij toch wel vragen op.

Als "redelijk hoog opgeleide FRbelgen" al met dergelijke vooroordelen rondlopen, zegt dat heel veel over hun krampachtige houding tegenover andere culturen en hun gebrek aan openheid. Blijkbaar is de Franse cultuur sterk in zichzelf gekeerd en heeft moeite zich open te stellen voor andere.
Oud 25 november 2007, 10:10   #91
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mij frappeert het dat u zelf stelt dat er bij u in het gezin maar weinig informatie gehaald wordt uit de Vlaamse media. Mocht ik met een anderstalige getrouwd zijn, dan zou ik erover waken dat er in het gezin een gelijkheid speelt. Ook al omdat ik het dan belangrijk zou vinden dat onze kinderen voor beide openstaan en weten wat er aan beide zijden te koop is. Die eenzijdigheid bij jullie roept bij mij toch wel vragen op.

Als "redelijk hoog opgeleide FRbelgen" al met dergelijke vooroordelen rondlopen, zegt dat heel veel over hun krampachtige houding tegenover andere culturen en hun gebrek aan openheid. Blijkbaar is de Franse cultuur sterk in zichzelf gekeerd en heeft moeite zich open te stellen voor andere.
Even verduidelijken, mijn dochter heeft een universitair diploma, is vrij goed tweetalig en heeft lange tijd zowel de FR als VL media gevolgd en is nu tot het besluit gekomen dat de VL er volledig naast zitten.

Laatst gewijzigd door straatrue : 25 november 2007 om 10:10.
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 10:11   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even verduidelijken, mijn dochter heeft een universitair diploma, is vrij goed tweetalig en heeft lange tijd zowel de FR als VL media gevolgd en is nu tot het besluit gekomen dat de VL er volledig naast zitten.
Wel, dat zegt veel over de bekrompenheid waarmee ze tegen alles aankijkt. Een universitair diploma is immers geen garantie ervoor. Jammer genoeg.
Oud 25 november 2007, 10:15   #93
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, dat zegt veel over de bekrompenheid waarmee ze tegen alles aankijkt. Een universitair diploma is immers geen garantie ervoor. Jammer genoeg.
Bekrompenheid = waarde-oordeel vanuit uw standpunt.

En ze heeft filosofie gestuurd = toch wel leren redeneren, geloof ik.
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 10:16   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekrompenheid = waarde-oordeel vanuit uw standpunt.

En ze heeft filosofie gestuurd = toch wel leren redeneren, geloof ik.
Ja, dat is een waardenoordeel. Dat klopt.

En als u het over redeneren heeft, welke "redenatie" ligt dan wel aan de grondslag van haar besluit dat de Franstaligen over heel de lijn gelijk hebben en de Vlamingen ongelijk? Kunt u ons dat eens uitleggen?
Oud 25 november 2007, 10:18   #95
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, dat is een waardenoordeel. Dat klopt.

En als u het over redeneren heeft, welke "redenatie" ligt dan wel aan de grondslag van haar besluit dat de Franstaligen over heel de lijn gelijk hebben en de Vlamingen ongelijk? Kunt u ons dat eens uitleggen?
Nee, dan moet ik een volledige verhandeling schrijven; dat laat ik over aan BDW die blijkbaar graag heelder teksten schrijft.
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 10:24   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dan moet ik een volledige verhandeling schrijven; dat laat ik over aan BDW die blijkbaar graag heelder teksten schrijft.
Ik denk dat dit weldegelijk gezegd kan worden in enkele volzinnen. Maar goed, ook hier stel ik vast dat u eerder leeft van vooroordelen dan van gegrond denkwerk.
Oud 25 november 2007, 10:26   #97
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Straatrue, als je het forum van "le soir" leest en volgt merk je wel dat er af en toe toch Walen zijn die hun eigen situatie objectief bekijken en toegeven dat het zo niet verder kan en dat de Walen het heft moeten in handen nemen om erbovenop te geraken. Jammer genoeg overheersen daar de fr Brusselaars die echt haat prediken en schelden, en de rattachisten die Wl bij Frankrijk willen.

Als je als Vlaming ( en sporadisch ook als Waal )daar probeert de zaken objectief uit te leggen, word je gewoon uitgescholden.

Laatst gewijzigd door omaplop : 25 november 2007 om 10:26.
omaplop is offline  
Oud 25 november 2007, 10:27   #98
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit weldegelijk gezegd kan worden in enkele volzinnen. Maar goed, ook hier stel ik vast dat u eerder leeft van vooroordelen dan van gegrond denkwerk.
Ik zal het haar nog eens vragen. Heb haar al enige tijd niet gezien; zit vaak in het kern van het probleem = Brussel.
En... zoals voor veel jongeren.
De taalstrijd enz. = passé.

Studeert nog extra jaar. Zit op kot met FR, VL en nog enkele buitenlanders en geen enkel taalprobleem of ander politiek conflict tussen studenten VUB, ULb enz...
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 10:29   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Straatrue, als je het forum van "le soir" leest en volgt merk je wel dat er af en toe toch Walen zijn die hun eigen situatie objectief bekijken en toegeven dat het zo niet verder kan en dat de Walen het heft moeten in handen nemen om erbovenop te geraken. Jammer genoeg overheersen daar de fr Brusselaars die echt haat prediken en schelden, en de rattachisten die Wl bij Frankrijk willen.

Als je als Vlaming ( en sporadisch ook als Waal )daar probeert de zaken objectief uit te leggen, word je gewoon uitgescholden.
Inderdaad, ik kan er over meepraten. Ik was lange tijd actief op Vox Latina waar ik meermaals met pek en veren werd overgoten en waar de verwerpenswaardige scheldwoorden tegen me werden gebruikt. Ik heb daar altijd heel kalm op gereageerd of in meerdere gevallen gewoon links laten liggen, en me steeds tot het inhoudelijke beperkt. Slechts een witte raaf van Franstalige zijde gaf me dan gelijk; 't overgrote deel verloor zichzelf in scheldtirade. Uiteindelijk heeft men mij zonder opgave van reden uitgesloten, wat tot een heftige discussie leidde op het forum tussen voor- en tegenstanders van me.
Oud 25 november 2007, 10:29   #100
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

ja, de media worden in FRbelgië overheerst door FRBrusselaars.
daarom vers l'avenir, zegt Guido Fonteyn = krant met de Waalse mening.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be