![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kartels SP.a/Spirit van 24.87 naar 16.23% of 8.64% verlies. Of meer dan 1/3 van haar stemmen verloren. VLD van 24.73 naar 20.06% of -4.67% meer dan 1/5 van haar stemmen verloren. Dergelijke verliezen zijn dus helemaal geen uitzonderingen. Je moet trouwens ook eens de verkiezingsuitslagen van vroeger er bij nemen, dan ga je zien dat aardverschuivingen in de politieke wereld meer normaal dan uitzondering zijn. http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id=425&L=1 |
||
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit doet me plezier: ![]() En De Standaard intussen maar Belgicistische commentaren produceren aan de lopende band terwijl hun lezers Vlaams radicaliseren ![]() |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad: als de CD&V een oneerbare regering vormt, en als de NVA er daarom uittrekt, d�*n. Maar als de NVA de Conventie zou accepteren, ben ik er tamelijk zeker van dat die brave Vlamingen-die-het-na-drie-decennia-kotsbeu zijn de NVA ook een schop onder de kont zullen geven. Dan blijft alleen nog LDD over.
|
![]() |
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien denk ik dat je een grotere groep vlamingen gaat aanspreken/overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementslid
|
![]() Inmiddels op GVA BRON
N-VA kaatst de bal terug naar kartelpartner CD&V. Maar de kans is klein dat formateur Leterme alle communautaire eisen van N-VA kan inwilligen. Welke keuze maakt N-VA, volgens u? N-VA kiest voor het kartel en gaat zonder vette vis in de regering (23.68%) N-VA kiest voor zijn programma en stapt niet in de regering (70.63%) Geen idee (5.61%) Edit: Ik zit bij die 70.63% Laatst gewijzigd door Ovidius : 27 november 2007 om 12:01. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() We zijn ondertussen bekwame kremlinologen geworden. Een opgetrokken wenkbrauw kan al heel wat vertellen.
Neem nu deze NVA-reactie (uit GVA van vandaag): Citaat:
Waarom niet gewoon "onder de lat" zoals in vroegere comuniqués? Volgens mij is de NVA de uitstap aan het voorbereiden. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote publiek is geen lid van een partij, schrijft er geen mails of brieven naar, en reageert evenmin in de media of op het internet. 'De grotere groep Vlamingen' die zich wél interesseren voor de politiek zijn al overtuigd. Om invloed te hebben op de politiek is er echter meer nodig dan interesse en overtuiging. Rechtstreekse democratie bijvoorbeeld, maar laat Belgique NOOIT toe omdat dit het onmiddellijk einde van dit corrupte koningdom zou betekenen.
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Positief vind ik wil is dat er ook stilaan sprake begint te komen van deadlines ("het zou nu toch binnen de 24u rond moeten zijn") zodat er eindelijk eens knopen doorgehakt worden. Het lijkt mij wel duidelijk dat Leterme sowieso zwaar gehavend uit deze strijd komt. Als hij opgeeft kan hij wel in stilte gaan herstellen en tegen 2009 terug op het voorplan treden (mocht Cd&V dan via een andere formateur in een regering stappen lijkt het mij best dat hij niet aan de onderhandelingen deelneemt en evt. een niet te prominente minister-post op zich neemt). Als hij niet opgeeft zal hij waarschijnlijk onherstelbare schade oplopen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk hebben ze bij de N-VA iets meer haar op hun tanden gekregen sinds de JMDD-tijden.
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu te nemen of te laten.
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De waalse politici en pers hebben toch de indruk gewekt dat ze tegen separatistische eisen hebben moeten vechten (terwijl die nooit op tafel gelegen hebben)? |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel dat NVA eruit trekt, wat zijn de mogelijkhedenn dan voor de CD&V?
|
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat Leterme daar niet beschaamd voor is.
|
![]() |