![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dat zien aan houding en gedrag. Trouwens er zijn maar 5% echte homo's onder de mannen, de rest is allemaal in meer of mindere maten bi. Zoals er slechts 5% echte hetero vrouwen zijn de rest is ook allemaal in meer of mindere maten bi. Alleen word het verdrongen door de maatschappijlijke normen die ons worden opgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vraagje: wat zijn eigenlijk de wetenschappelijke studies waarop het Rode Kruis zich beroept om homo's als bloeddonor te weigeren, zonder de Witte Brigade van het CGKR op hun dak te krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je hier voor een stuk een punt hebt maar ... als je redenering het gehele hogere percentage aan besmetten in deze groep zou kunnen verklaren, dan hadden niet homoseksuele mannen maar wel (hetero- of andersseksuele) vrouwen het hoogste aantal besmettingen voor hun rekening! In deze beroepssectoren zijn vrouwen namelijk nog altijd oververtegenwoordigd. Daarnaast is het een door onderzoek bevestigd feit dat homoseksuele mannen veel meer seks hebben dan een heterokoppel, en deze op hun beurt ook meer seks hebben dan een homoseksueel vrouwenkoppel, maar dat doet er niet echt toe voor deze discussie. Het is dus blijkbaar vaak de man die verlangt naar een grotere hoeveelheid seks. (Seksueel) psychologen verklaren de grotere hoeveelheid seksuele contacten mèt verschillende partners door het feit dat deze mensen zich niet kunnen voortplanten, en dat seks voor hun dus vooral en zelfs bijna uitsluitend een procreatieve bezigheid is. Seks om de seks dus, omdat het leuk is. En trouw blijven aan dezelfde partner heeft weinig zin want problemen hieromtrent rond kinderen stellen zich hier niet.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 november 2007 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Homo's gaan gewoon ook, ze zeggen gewoon niet dat ze het zijn.
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Onder de mannen die homoseksuele contacten hebben, is maar 5% echt homoseksueel en de rest bi. Bij vrouwen is dat idem dito. Maar je uitspraak over vrouwen doet me vermoeden dat je bedoelt dat onder alle mannen en vrouwen slechts 5% echt volledig hetero is. Klopt dit? Nu herinner ik me wel laatst gelezen te hebben dat 1 op 3 vrouwen dagdroomt van seks met een andere vrouw. Maar om te zeggen dat slechts 5% volledig heteroseksueel gaat lijkt me een beetje te vergaand? Heb je misschien een bron voor de uitspraak ofzo?
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Zit een raar kniekje in, ja, maar klik dan even op het woord ONTOEGANKELIJK, dan opent zich de nieuwe link.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?bcaids.htm
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Homoseksualiteit wordt m.i. niet altijd aangeleerd maar kan in sommige gevallen wel worden aangemoedigd. Échte homoseksualiteit is een lichamelijke of psychische afwijking (van de norm) waarvoor men eigenlijk vooral in de medische wereld een oplossing zou moeten zoeken. In tegenstelling tot wat holebi-bewegingen propageren, is het zeker niet 'hetzelfde' of 'normaal' als heteroseksualiteit. Ze hebben dus blijkbaar ook meer moeite met het aanvaarden van hun afwijking. Mensen met bijvoorbeeld een oogafwijking of schizofrenie gaan zich toch ook niet groeperen als een minderheid, elke vorm van medische hulp weigeren of bespotten, doen alsof hun afwijking 'normaal' is en hier subsidies voor vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er dan nog een andere mogelijke verklaring?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Homoverenigingen promoten de homoseksuele afwijking en indirect ook HIV, ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Ik kan hier zelfs niet op zeggen dat Uhuh totaal geen punt heeft. Dan zou ik liegen.
Nog niet zo lang geleden werd homoseksualiteit als een psychische stoornis beschouwd (Freud). Nog altijd worden er in bepaaklde kringen oorzaken gezocht van homoseksualtieit (en alle andere "afwijkende" vormen van seksualiteit). En die worden soms ook gevonden. Kan men op basis daarvan spreken van een afwijking van de norm of abnormaal gedrag? Ja, als men alles wat afwijkt van de norm (zijnde een (jong) fysiek en psychisch gezond heterokoppel met beide liefst mooie lichamen!) abnormaal noemt wel. In het woord afwijkend of abnormaal zit natuurlijk verweven dat daarmee bedoelt afhankelijk van de heersende norm, en die is cultureel en tijdsgebonden. Tegenwoordig is het niet meer politiek correct om te stellen dat homoseksualiteit een psychische stoornis is, van pedofilie is het dat wel. In de Griekse oudheid zou pedofilie zelfs maatschappelijk aanvaardbaar geweest zijn, wat nu ondenkbaar is. Alles is relatief.
![]() |