![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens zijn GG/G-bond/SGP op bijbelse grond laakbaar, zoals ik al eerder aangaf: Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 10 december 2007 om 16:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Nog even aan mijn ouders gevraagd (ik lees zelf al jaren niet in de bijbel).
Volgens het Oude Testament waren er in Israël vrouwelijke profeten. Ze hadden hetzelfde aanzien als mannen. In het Nieuwe Testament echter heeft Paulus gezegd dat 'vrouwen moeten zwijgen'. Strikte toepassing daarvan ontzegt vrouwen dan elke publieke functie. Vroeger waren er dan ook volop discussies of er wel een vrouw mocht worden geaccepteerd voor een functie als onderwijzer of zelfs kleuterleid(st)er. Er is een ontwikkeling gaande naar meer emancipatie. Mijn ouders verwachten dat over enkele decennia ook binnen de sgp vrouwen passief stemrecht krijgen. Vooral op de Veluwe zijn nogal wat conservatieve Gereformeerden die die ontwikkeling vertragen. Bovendien zijn er ook enkele strengere kerkgenootschappen die het meest conservatief zijn: 'Oud Gereformeerde Gemeente' en 'Gereformeerde Gemeente in Nederland'. Dat zijn afsplitsingen van de 'Gereformeerde Gemeente'. |
![]() |
![]() |