Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 16:40   #81
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
............
Wil je subsidies opheffen? Okay maar dan voor iedere partij.
Dat zou inderdaad ideaal zijn, want om een andere "administratieve" reden krijgt bijvoorbeeld momenteel PVV geen subsidie omdat die groep geen "leden" heeft of werft, slechts (tamelijk veel) stemmers, vrienden en enige al dan niet democratische en/of (dji)haatpredikende tegenstanders; een en ander echter zonder dat PVV de democratie enig geweld aandoet.
Citaat:
Of wil je de SGP slachtofferen alleen maar omdat jij bang bent voor de islam?
Mm, als je met alle geweld accenten wilt uitharden, voor mijn part; die dingen liggen echt wel in elkaars verlengde en/want de democratie heeft geen middelen tot zelfbescherming, kan zelfs "democratisch" worden afgeschaft en zulke uitholling is in gang op het moment dat "democratisch" wordt besloten om een on- of antidemocratische club toe te laten tot het landsbestuur.
Oud 10 december 2007, 16:46   #82
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
...........
Binnen de Gereformeerde Gemeente is de gepredikte opvatting dat vrouwen onderdanig moeten zijn aan hun man. Heb je trouwens een andere reden voor het verplicht dragen van een hoed door vrouwen?
Niet alleen binnen die Gereformeerde Gemeenten, maar evenzeer bij de binnen de hervormde kerk gebleven en met G-gemeenten sympathiserende "midden-orthodoxie" cq "gereformeerde bond"; hoed is trouwens niet verplicht maar wel ".... met gedekten hoofde" dus een (niet te kleine) hoofddoek volstaat eveneens ......

Overigens zijn GG/G-bond/SGP op bijbelse grond laakbaar, zoals ik al eerder aangaf:
Citaat:
Zij zouden Galaten 3 eens aandachtig mogen lezen en daarbij de verzen 3 en 28 niet overslaan.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/gala/3.html

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 10 december 2007 om 16:57.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:24   #83
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Nog even aan mijn ouders gevraagd (ik lees zelf al jaren niet in de bijbel).

Volgens het Oude Testament waren er in Israël vrouwelijke profeten. Ze hadden hetzelfde aanzien als mannen.
In het Nieuwe Testament echter heeft Paulus gezegd dat 'vrouwen moeten zwijgen'. Strikte toepassing daarvan ontzegt vrouwen dan elke publieke functie. Vroeger waren er dan ook volop discussies of er wel een vrouw mocht worden geaccepteerd voor een functie als onderwijzer of zelfs kleuterleid(st)er.
Er is een ontwikkeling gaande naar meer emancipatie. Mijn ouders verwachten dat over enkele decennia ook binnen de sgp vrouwen passief stemrecht krijgen. Vooral op de Veluwe zijn nogal wat conservatieve Gereformeerden die die ontwikkeling vertragen. Bovendien zijn er ook enkele strengere kerkgenootschappen die het meest conservatief zijn: 'Oud Gereformeerde Gemeente' en 'Gereformeerde Gemeente in Nederland'.
Dat zijn afsplitsingen van de 'Gereformeerde Gemeente'.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be