Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2008, 18:44   #81
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik heb onlangs iets heerlijks meegemaakt, ik reed met mijn auto terug naar huis in een kleine dronken toestand. En ik zie flikken staan in mijn straat (alcoholcontrole zeker) en ze doen teken dat ik moet stoppen. Maar ze stonden eigenlijk net achter mijn huis, en ik doe alsof ik ga stoppen en op het laatste moment doe ik dan met mijn afstandsbediening mijn elektrische poort open en rijd ik naar binnen en sloot ik de poort snel.

Ze hebben zelfs niet aangebeld.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 18:46   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Hoezo nederlandse rijexamens zijn moeilijker dan de onze? Ik moest op het mijne in het centrum van Gent rijden, moeilijke kruispunten doen en links afslaan, parkeren, draaien in een straat en vertrekken op een helling ...

Ik btw in totaal 26 uur rijles gevolgd. Toen pas kon ik het goed
Keren in een straat
Achteruit in een vak loodrecht op de rijrichting inparkeren
Vooruit in een vak loodrecht op de rijrichting inparkeren
Fileparkeren tussen 2 autos
Achteruit een bocht om een hoek maken (dees is de moeilijkste)
Vertrekken vanop een helling
achteruit rijden in een rechte lijn
....

dat zijn zowat de maneuvers die je kan verwachten op een examen in Nederland. Allemaal binnen gewoon verkeer. Daarop komt nog een deel autosnelweg (en geen E314 lekker chillen zoals bij ons, maar de A13 tussen Den Haag en Rotterdam, absolute drukte) en stadscentrum Den Haag.

Ik ben er gefaald omdat ik op de autosnelweg te passief reed (95 waar ik 100 mocht, en dus niet inhaalde) en bij een oprit een BMW hinderde die wilde op rijden (je moet gentleman zijn en naar het linkerrijvak proberen te gaan, ook al is er pokke veel verkeer naar belgische begrippen).

Uiteindelijk heeft mijn ma achter mijn rug een afspraak gemaakt in Belgie voor tijdens het kerstverlof, en toen heb ik het gehaald.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 18:49   #83
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
(je moet gentleman zijn en naar het linkerrijvak proberen te gaan, ook al is er pokke veel verkeer naar belgische begrippen).
Ja DAAAAAAAAH
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 18:55   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ja DAAAAAAAAH
Voor een beginnende chauffeur zonder rijervaring is dit niet zo evident mijn beste.
Oud 17 januari 2008, 19:33   #85
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een beginnende chauffeur zonder rijervaring is dit niet zo evident mijn beste.
en nu spelen we ermee
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:23   #86
largo_w

Standaard

Citaat:
ik ken die "beginners" ze zijn met veel en zouden best nooit meer op straat mogen met een auto...
en raar maar waar vaak zijn het ook nog eens vrouwen. Geen gevoel voor het rijden (ah nee jij ziet één rechts van u die u gaat rammen-omdat hij geen keus heeft trouwens- en blijft gezellig rechts leuteren)met als excuus "er was wel veel volk"...pfff gewoon gevaarten die mensen hoeven geen rijbewijs!
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 17 januari 2008, 20:28   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
en nu spelen we ermee
Nog steeds niet. Ik heb geen auto en ik rij ook niet veel. Maar ja, we hebben het papierke. Ik ben waarschijnlijk die zondagsrijder waar jullie allemaal zo op vloeken
Oud 17 januari 2008, 20:31   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik ben waarschijnlijk die zondagsrijder waar jullie allemaal zo op vloeken
heb jij dat gevoel ook?

oef...ik was even bang dat ik hier één onschuldige f1 driver aan het uitlachen was
Citaat:
Oud 17 januari 2008, 20:32   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Achteruit in een vak loodrecht op de rijrichting inparkeren
Vooruit in een vak loodrecht op de rijrichting inparkeren
Ik snap niet hoe ik van de eerste keer door mijn rijexamen ben geraakt want ik kan tot op de dag van vandaag nog altijd niet deftig parkeren . Ik ben een stereotiepe vrouw wat dat betreft, maar gelukkig rij ik wel sociaal.

Citaat:
Fileparkeren tussen 2 autos
Wat is 'fileparkeren'?

Citaat:
Ik ben er gefaald omdat ik op de autosnelweg te passief reed (95 waar ik 100 mocht, en dus niet inhaalde)

Citaat:
en bij een oprit een BMW hinderde die wilde op rijden (je moet gentleman zijn en naar het linkerrijvak proberen te gaan, ook al is er pokke veel verkeer naar belgische begrippen).
Daar heb ik dan wel weer begrip voor.

Citaat:
Uiteindelijk heeft mijn ma achter mijn rug een afspraak gemaakt in Belgie voor tijdens het kerstverlof, en toen heb ik het gehaald.
In belgique hangt het vaak af van waar je gaat. Sommige examencentra hebben gewoonweg weinig "moeilijke" situaties in hun buurt liggen en ze kunnen je moeilijk een 3 uur durend examen geven om naar een lastige buurt te geraken. Maar misschien is dat in Nederland ook wel zo. Maar de maneuverstest die je moet doen in NL lijkt me idd ietsje moeilijker dan die in belgique (of toch toen ik mijn examen deed - zo'n 12 jaar terug dus).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:34   #90
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet. Ik heb geen auto en ik rij ook niet veel. Maar ja, we hebben het papierke. Ik ben waarschijnlijk die zondagsrijder waar jullie allemaal zo op vloeken
Nee hoor, ik vloek niet op zondagsrijders... meestal omdat ik voor mij een puntje zie, en 30 seconden later datzelfde puntje in m'n achteruitkijkspiegel zie

...ik ben waarschijnlijk die hersenloze rallyzot waar jullie allemaal zo op vloeken
Oud 17 januari 2008, 20:39   #91
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Nee hoor, ik vloek niet op zondagsrijders... meestal omdat ik voor mij een puntje zie, en 30 seconden later datzelfde puntje in m'n achteruitkijkspiegel zie

...ik ben waarschijnlijk die hersenloze rallyzot waar jullie allemaal zo op vloeken
tof jullie zijn beide het prototype mens van wie het rijbewijs vlug mag ingetrokken worden...
Citaat:
Oud 17 januari 2008, 20:39   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik snap niet hoe ik van de eerste keer door mijn rijexamen ben geraakt want ik kan tot op de dag van vandaag nog altijd niet deftig parkeren . Ik ben een stereotiepe vrouw wat dat betreft, maar gelukkig rij ik wel sociaal.

Wat is 'fileparkeren'?
Tussen twee autos achteruit in parkeren. In Belgie is het vergemakkellijkt door de achterste auto weg te laten, en het is dus achter een auto parkeren geworden.

Citaat:
Ik had zenuwen ja.

Citaat:
Daar heb ik dan wel weer begrip voor.
Ik ook, maar dat zijn nu eens dingen die je typisch leert door veel te rijden. Je doet niks gevaarlijks, want in princiepe heb je voorrang.

Citaat:
In belgique hangt het vaak af van waar je gaat. Sommige examencentra hebben gewoonweg weinig "moeilijke" situaties in hun buurt liggen en ze kunnen je moeilijk een 3 uur durend examen geven om naar een lastige buurt te geraken. Maar misschien is dat in Nederland ook wel zo. Maar de maneuverstest die je moet doen in NL lijkt me idd ietsje moeilijker dan die in belgique (of toch toen ik mijn examen deed - zo'n 12 jaar terug dus).
Achteruit een bocht om is hel. Ja mag dus niet consant in die spiegel zitten te loeren om te kijken of je juist zit. Neen, je moet je omgeving ook in de gaten houden.
Oud 17 januari 2008, 20:40   #93
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
you, me and a baseball bat

Ach ja, het is maar wat je verstaat onder zondagsrijder. Maar 60 rijden waar je 90 mag begint voor mij aardig in de buurt te komen (net nog meegemaakt). Maar ik heb evenzeer de pest aan asociale (bumperkleven vanuit een 'jij komt er niet tussen'-reflex) als roekeloze/agressieve chauffeurs ('ah... daar is de afrit, even snel op de rem gaan staan en van het uiterst linkse baanvak naar die afrit raken', 'voorsorteren is voor janetten', 'ik wil zien wat er op zijn hoedenplank ligt', 'ah... volgens dat bord zijn er werken op mijn rijvak 500 meter verder... mwah... ik zie dan wel wat ik doe', 'EEN REGENDRUPPEL!!!! KEIHARD REMMEN!!!!', ...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:41   #94
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
tof jullie zijn beide het prototype mens van wie het rijbewijs vlug mag ingetrokken worden...
Ik doe niks verkeerds dus ge kunt er naar fluiten haha Vloek nog maar wat als ge achter mij zit als ik met mijn pimpsloep op mijn gemak zit te cruisen als een bompa
Oud 17 januari 2008, 20:42   #95
largo_w

Standaard

Citaat:
Tussen twee autos achteruit in parkeren. In Belgie is het vergemakkellijkt door de achterste auto weg te laten, en het is dus achter een auto parkeren geworden.
wtf?
Citaat:
Oud 17 januari 2008, 20:44   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
you, me and a baseball bat

Ach ja, het is maar wat je verstaat onder zondagsrijder. Maar 60 rijden waar je 90 mag begint voor mij aardig in de buurt te komen (net nog meegemaakt). Maar ik heb evenzeer de pest aan asociale (bumperkleven vanuit een 'jij komt er niet tussen'-reflex) als roekeloze/agressieve chauffeurs ('ah... daar is de afrit, even snel op de rem gaan staan en van het uiterst linkse baanvak naar die afrit raken', 'voorsorteren is voor janetten', 'ik wil zien wat er op zijn hoedenplank ligt', 'ah... volgens dat bord zijn er werken op mijn rijvak 500 meter verder... mwah... ik zie dan wel wat ik doe', 'EEN REGENDRUPPEL!!!! KEIHARD REMMEN!!!!', ...)

Alle gekheid op een stokje, ik probeer meestal de toegelaten snelheid te rijden en ik hou rekening met mijn mede chauffeurs. Alleen is dat vaak niet voldoende, maar daar reageer ik niet op. 70 is te traag, ze willen 80 of 90 rijden....waar ge 70 moogt. Tsja. Ik schuif dan niet, en doe simpelweg alsof die bumperklever niet bestaat. En dan ziet ge hem op zijn stuur meppen in uw achteruitkijkspiegel haha
Oud 17 januari 2008, 20:44   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
wtf?

Er achteruit in te parkeren eh. DUs niet gewoon u vooruit er echter te zetten

Toch doen de meeste mensen dit nog gewoon fout....
Oud 17 januari 2008, 20:44   #98
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is 'fileparkeren'?
Achteruit inparkeren tussen 2 auto´s in.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Weezer : 17 januari 2008 om 20:46.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:46   #99
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjah, ze moeten het kunnen bewijzen eh
Oud 17 januari 2008, 20:49   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Overigens kan ik fileparkeren met een toyota auris perfect. Met een andere auto gaat het me niet af. Truukje werkt niet

En op gevoel probeer ik dat niet, een auto een bruut lomp apparaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be