![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De eenvoudigste oplossing van de armoede | |||
Helemaal eens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Niet helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Er was eens... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() enfin ik moet even gaan zitten
om te verweken dat - de intentie nog maar hebben op zich - om armoede te willen beeindigen - agressie en verontwaardiging opwekt en als misdadig wordt gezien - en dat zelfs door een groentje ![]() het heeft iets van docters die lijken gingen opensnijden in de middeleeuwen om het menselijk lichaam te kunnen begrijpen en die daarvoor op de brandstapel werden gezet door hun mentaal onderontwikkelde tijdgenoten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() ja dromen onder andere van dat je vws kan negeren
![]() samen met een hele schare commies en nog wat groepiehoertjes intussen wij zijn en blijven onontkenbaar ![]() ![]() hoe meer we gekortwiekt worden en bestreden - hoe sterker we worden onkruid vergaat niet ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() en eens luizen en vlooien ergens heel even een kansje gezien hebben te gedijen ....
dan zijn het als geen ander ... konijnen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Voor iemand die zichzelf econoom waant mag dat toch wel basiskennis zijn. Gewoon de rapporten van de Wereldgezondheidsorganisatie over comparatieve gezondheidszorgeneconomie er af en toe eens op naslaan. http://www.who.int/
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Partijlid
|
![]() In de jaren 50 bestond er een categorie van mensen die ook werkloos waren en door de toenmalige RVA of hoe het mag noemen aan het werk werden gesteld/gezet, die mensen kregen verder hun werkloosheids uitkering en een kleine toeslag, die mensen vielen dan onder de noemer:
" VERPLICHT tewerk gestelde WERKLOZE" Wat let jullie, vooruit aan de slag... Laatst gewijzigd door Juvenalis : 22 december 2007 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() de jaren 50 zijn gelukkig voorbij juvenalis
de middeleeuwen ook en de slavernij werd afgeschaft en elke verplicht werk is niks meer of niks minder dan slavernij iedereen die daar niet ondubbelziinnig tegen is bevindt zich mentaal nog in de middeleeuwen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid,het duveltje382 is GEEN LID VAN HET VWS
![]() |
#91 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ok, maar dan moet je niet klagen...maar werken verdomme, werken is geen slaverij, het kan ook bevrijdend werken! Dan kan mijn bijdrage aan jouw luilekker leventje geschonken worden aan mijn geldbeugeltje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Zolang wij bewust een systeem steunen waarvan de *essentie* erin bestaan armoede en ongelijkheid te creëeren, zult ge de zaak dus daar moeten aanpakken. Iedereen die ooit een cursus politieke economie heeft gevolgd kent de essentie van de kapitalistische organisatie, namelijk de differentiële motor die eerst mensen verkleint tot de arbeid die ze kunnen leveren, hun onderlinge verschillen (qua sociale status, qua sekse, qua ras, qua nationaliteit, etc...) dan tegen elkaar uitspeelt, om uit het verschil meerwaarde te zuigen. In de Verenigde Staten zijn er tientallen miljoenen mensen die *drie* en meer jobs kloppen, en nog in de armoede leven. Het verrichten van arbeid of het beschikbaar stellen daarvan heeft dus op zich niks te maken met armoedebestrijding Het gaat erom wie de productieve krachten mag beheren en hoeveel hij daarvoor moet kunnen krijgen: in een kapitalistisch systeem mogen machtige individuen (de middenklasse en de bourgeoisie) de zaak beheren zodat ze steeds machtiger worden; in meer rationele, waardige organisatievormen beheert de gemeenschap deze productieve krachten en vloeien de winsten ervan naar de gemeenschap. Dat is de keuze die ge moet maken. Binnen een kapitalistisch systeem aan armoedebestrijding willen doen zonder dat systeem aan te pakken, is gelijk Joden proberen redden als kampwachter in Auschwitz. Dat werkt niet hé. Dus de onzin die stelt dat ge door de armen snel een job te geven het probleem zichzelf zal oplossen, moet stoppen. Dat argument is te klein voor woorden.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 december 2007 om 18:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() dubbel
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
![]() alleen wie mentaal nog in de middeleeuwen verblijft denkt dat ie alles moet verdragen en nooit mag klagen en altijd braaf ja moet knikken. Voor wie de verlichting is aangebroken is de wetenschap daar dat niemand zo weinig waard is - zelfs de minste van de minste niet - zelfs de minste van de minste mag voorwaarden stellen aan zijn arbeid - de voorwaarde namelijk om door zijn arbeid voordeel te kunnen doen en arbeid aldus te weigeren die geen voordeel oplevert. verder uiteraard ook de voorwaarde dat werk nooit verplicht mag gesteld worden door anderen gezien dit soort werk intrinsiek mensonwaardig is
Citaat:
het feit dat iedereen dit zo vanzelfsprekend vind is reden genoeg voor mij om dat heilige huisje te blijven tarten - tot op de dag dat het volledig gesloopt is en niemand nog geshokeerd is wanneer ik niet werk - pas dan voel ik mij moreel gezien terug in staat eventueel terug te gaan werken. Als het moet is er dus geen sprake van - mijn eerste voorwaarde om te willen werken is dat het niet verplicht is ( het loon komt zelfs pas op de tweede plaats ) Citaat:
Citaat:
als jij iets aan jouw leven wil veranderen dan moet jij iets doen en bvb ook gaan doppen ipv gemakzuchtig te blijven werken en braaf belasting betalen en intussen van mij te verwachten dat ik me net zoals jij ga laten uitbuiten en ga werken zonder dat dat mijzelf voordeel opbrengt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 18:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() mss ben ik maar een marginale eenzaat maar jullie werkadeptschap is werkelijk gestoord hoor - knettergek en dwangneurotisch
werken is niet verkeerd maar bij jullie is het een dwangneurose ik zou dus zeggen werk maar werk met mate overdrijf voor één keer toch eens niet ![]() plezier maken is niet verboden hoor ![]() nogmaals - de middeleeuwen zijn voorbij ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() als je stopt met erover te zagen dan ga ik mss werken
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() voila weer een voorbeeld van hoe de werkezelsmentaliteit de gezondheid kan schaden en zelfdestructieve uitwerkingen kan hebben - trouwens als zijn vingers nu minder snel genezen daardoor dan kost dat onze gezondheidszorg toch weer meer - dus dit bewijst dat men soms mensen beter eens zou dwingen om niet te werken dan om wel te werken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 18:53. |
![]() |
![]() |