Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2007, 11:53   #81
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Sterk, slank en fit heeft schijnbaar ook zijn nadelen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 14:43   #82
eno2
Banneling

Standaard

Ik zei het al en ik zeg het weer: niets kan erger zijn dan een piepende zandzak.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 14:45   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Cardio -training ken ik niet, maar zelf werk ik de hele dag buiten (onderhoud van een domein-houthakken, dode bomen omzagen, groententuin en grote boomgaard onderhouden), en s'avonds doe ik aan karate, 2 �* 3 maal per week dus + alle dagen een halfuurtje gewichtheffen. (twee gewichten van 14 kilo, en één wat zwaarder van 40 kilo). Ik slaap ongeveer 6 uur per dag, en eet 4 maal per dag (6 uur s'morgens, 12 uur, 6 uur savonds en rond 22 uur, na de training). Ik ben 48 jaar, dit put mij helemaal niet uit, integendeel, ik voel me ongemakkelijk als ik mij lichamelijk niet kan bezighouden. Ik eet zowat alles, zonder overdrijving, rook niet en drink niet.
Cardio-training, dat is zowat van alles dat het cardio-vasculaire stelsel (hart-longen) wat langduriger aan het werk zet en de capaciteit tot zuurstofopname en aerobe energievoorziening (zuurstofverbranding) maximaliseert. Dat is voor zowat alle sporten van belang, voor allerlei redenen.
Karate is wel zeer intensief, maar aëroob scoort het maar gemiddeld .(cardio=uithouding)
Je zou er goed aan doen, tien tot twintig minuten te lopen voor en na elke training. Dat heeft nu niks met uithoudin,g te maken, maar:Warm-up plus korte stretch vermijdt blessures, cooldown plus stretch vermindert mogelijke spierpijn na zware training en bevordert snelle recuperatie.
Maar misschien doe je specifieke warm-up en cooldown?
Of niet?

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2007 om 15:15.
Oud 31 december 2007, 11:37   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe word ik (ook op leeftijd) sterk, slank en fit?
En KALM.
Want na een workout ben ik tussen de sessies in zo plat als een vijg.
Oud 31 december 2007, 14:16   #85
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Cardio-training, dat is zowat van alles dat het cardio-vasculaire stelsel (hart-longen) wat langduriger aan het werk zet en de capaciteit tot zuurstofopname en aerobe energievoorziening (zuurstofverbranding) maximaliseert. Dat is voor zowat alle sporten van belang, voor allerlei redenen.
Karate is wel zeer intensief, maar aëroob scoort het maar gemiddeld .(cardio=uithouding)
Je zou er goed aan doen, tien tot twintig minuten te lopen voor en na elke training. Dat heeft nu niks met uithoudin,g te maken, maar:Warm-up plus korte stretch vermijdt blessures, cooldown plus stretch vermindert mogelijke spierpijn na zware training en bevordert snelle recuperatie.
Maar misschien doe je specifieke warm-up en cooldown?Of niet?
Voor elke training doen we inderdaad een 10 minuutjes opwarming: rondjes lopen op verschillende wijze (gewoon lopen, sprinten, met de hielen tegen de billen kletsen, knieën hoog optrekken, achteruit lopen enz), de gewrichten opwarmen door ze op cirkelvormige manieren te bewegen, armen en benen uitrekken, pompen op de handen, op de vuisten, op de vingers, met benen wijd uitéén, met benen dicht bijéén en de handen ver uit elkaar enz enz.
Daarna pas begint de training op zich.Het klopt dat je hartslag daarna wat versnelt is, maar ik had daar nooit over nagedacht. Wel werd mij gezegd dat die oefeningen spierscheuringen voorkomen.
Op het einde van de training doen we wat lenigheidsoefeningen voor een minuut of vijf, kalmpjes aan.

Laatst gewijzigd door forumspook : 31 december 2007 om 14:18.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 11:32   #86
eno2
Banneling

Standaard Overheid moet fitnessen subsidiëren

Overheid moet fitnessen subsidiëren
Titel van een artikel van 2 blz in de Standaard vandaag.
Het zijn professoren van de VUB die ervoor peiten dat bepaalde fitness-abonnementen dor de overheid moeten terugbetaald worden, voor senioren bv, plus een resem anderen.
Die kosten gemiddeld 600 euro per jaar...

Ik investeerde 400E in allerlei spulletjes voor thuistraining..., bankje, haltertjes, 100kg gewichtjes...
Betaal me dat terug, overheid!
Oud 19 januari 2008, 18:53   #87
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Overheid moet fitnessen subsidiëren
Titel van een artikel van 2 blz in de Standaard vandaag.
Het zijn professoren van de VUB die ervoor peiten dat bepaalde fitness-abonnementen dor de overheid moeten terugbetaald worden, voor senioren bv, plus een resem anderen.
Die kosten gemiddeld 600 euro per jaar...

Ik investeerde 400E in allerlei spulletjes voor thuistraining..., bankje, haltertjes, 100kg gewichtjes...
Betaal me dat terug, overheid!

ik word ziek van al dat terugbetaal gezeik ...... snappen de mensen niet dat diene zever eerst door belastingen betaald word !!!! en dan maar lullen en klage dat de belastinge te hoog zijn !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 20:46   #88
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor elke training doen we inderdaad een 10 minuutjes opwarming: rondjes lopen op verschillende wijze (gewoon lopen, sprinten, met de hielen tegen de billen kletsen, knieën hoog optrekken, achteruit lopen enz), de gewrichten opwarmen door ze op cirkelvormige manieren te bewegen, armen en benen uitrekken, pompen op de handen, op de vuisten, op de vingers, met benen wijd uitéén, met benen dicht bijéén en de handen ver uit elkaar enz enz.
Daarna pas begint de training op zich.Het klopt dat je hartslag daarna wat versnelt is, maar ik had daar nooit over nagedacht. Wel werd mij gezegd dat die oefeningen spierscheuringen voorkomen.
Op het einde van de training doen we wat lenigheidsoefeningen voor een minuut of vijf, kalmpjes aan.
Zoveel gezwoeg zou idd mogen vergoed worden...
Oud 19 januari 2008, 21:56   #89
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
snappen de mensen niet dat diene zever eerst door belastingen betaald word !!!! en dan maar lullen en klage dat de belastinge te hoog zijn !
daarom ook dat belastingen nuttig zijn voor dingen in het openbaar milieu (bibliotheken, openbare zwembaden, sociale huisvesting, sociale zekerheid, etc) en belachelijk voor luxeproducten, zoals ik fitness daar éen van vind.
Ge kunt u evengoed optrekken aan een boom (cfr Riksken) of thuis op de grond wat situps doen of serietjes pompen. Die toestellen zijn pure luxe.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 00:46   #90
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zoveel gezwoeg zou idd mogen vergoed worden...
Mijn "vergoeding" is mijn prima lichamelijke conditie. En die kan niemand mij "geven". Die moet ik zelf betalen, en verdienen. Niemand kan zich in uw plaats trainen, en dan zijn lichamelijke conditie aan u verkopen
Oud 20 januari 2008, 09:52   #91
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn "vergoeding" is mijn prima lichamelijke conditie. En die kan niemand mij "geven". Die moet ik zelf betalen, en verdienen. Niemand kan zich in uw plaats trainen, en dan zijn lichamelijke conditie aan u verkopen
Waarschijnlijk bent U na al die loodzware inspanningen te moe om te werken...
Oud 20 januari 2008, 12:21   #92
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele uurtjes per dag zandlopen zal ook wel niet slecht zijn...
Zandlopen is erg vermoeiend.
Het hangt af van leeftijd tot leeftijd, maar in mijn geval (22 jaar) moet men hartslag tussen de 130 en de 160 gaan om af te vallen. Is het lager, gaat er niet veel veranderen. Gaat het boven de 160 dan verbrand ik geen vet, maar train ik mijn uithoudingsvermogen.

Chipie, hoe oud ben jij, dan zal ik het voor jou ook ff uitrekene als je wilt?
Oud 20 januari 2008, 23:07   #93
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk bent U na al die loodzware inspanningen te moe om te werken...
De waarheid is dat die "loodzware inspanningen" mij meer goed doen dan me uit te putten.
Verder sta ik elke morgen om 6 uur op...om te gaan werken. En mischien zelfs wel zwaarder werk als dat van u.
Alhoewel de discussie niet over werken ging, maar over middellen om sterk, slank en fit te worden/blijven, en dat het u geen barst aangaat of ik, en anderen, nu wél of niet werken.
Ik heb opgemerkt dat u het woord "werken" zeer dikwijls gebruikt ...Moet ik daar uit afleiden dat u tot die klasse behoort, die haar geld verdient door ander mensen te doen werken in hun plaats ?
Oud 21 januari 2008, 01:24   #94
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Zandlopen is erg vermoeiend.
Het hangt af van leeftijd tot leeftijd, maar in mijn geval (22 jaar) moet men hartslag tussen de 130 en de 160 gaan om af te vallen. Is het lager, gaat er niet veel veranderen. Gaat het boven de 160 dan verbrand ik geen vet, maar train ik mijn uithoudingsvermogen.

Chipie, hoe oud ben jij, dan zal ik het voor jou ook ff uitrekene als je wilt?
chipie?
Oud 21 januari 2008, 01:28   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ben jij ook fit geworden zeker, van het zoeken?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 11:08   #96
Groentje-18

Standaard

Fitnessterugbetaling:

Gezien vanuit een beleid gericht op preventie van ziektes is dat absoluut geen goed diee. Hart-en vaatziektes zijn de grootste doodsoorzaken in onze landen, obesitas begint epidemische proporties aan te nemen en hieraan zijn ook een heel aantal nadelen gerelateerd die het leven niet alleen verkorten maar het ook kwalitatief minder aangenaam worden. -> Een dure boterham voor de overheid dus.
Daarbij blijkt uit onderzoek dat wanneer je het abonnement van een fitnessclub van mensen terugbetaald op voorwaarde dat ze voldoende gefitnessd hebbn, het aantal fitnessers plots shoquerend stijgt.

Sterk, slank en fit:
Ik vind gezondheid belangrijker dan al die bovenstaande factoren. Een goede gezondheid komt deels voort uit een gezonheidsbevorderende levensstijl en dit brengt een deftig gemiddeld gewicht en een goede fysieke fitheid met zich mee.
Oud 21 januari 2008, 12:10   #97
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Precies of je hebt een fitnessabonnement nodig om te bewegen . Ik zal zelf wel beslissen hoe ik beweeg, en de laatste keer dat ik het eens nakeek had ik niet meer nodig dan een paar schoenen, eventueel een fiets .

Wetenschap wordt schromelijk misbruikt om de vrijheid in te perken, elke keer opnieuw.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 12:11   #98
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Precies of je hebt een fitnessabonnement nodig om te bewegen . Ik zal zelf wel beslissen hoe ik beweeg, en de laatste keer dat ik het eens nakeek had ik niet meer nodig dan een paar schoenen, eventueel een fiets .

Wetenschap wordt schromelijk misbruikt om de vrijheid in te perken, elke keer opnieuw.
En wat heeft "wetenschap" hier mee te maken?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 15:06   #99
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht

idd, je hebt geen fitnessabonnement nodig om je te bewegen. Toch is fitness een goede sport om je spieren bij te kweken en wat aan conditie te trainen, zonder veel kans te maken op blessures. Bovendien kan je fitnessen in winter en zomer, ongeacht de weersomstandigheden.

Laatst gewijzigd door Duvelke : 21 januari 2008 om 15:07.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 15:48   #100
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
idd, je hebt geen fitnessabonnement nodig om je te bewegen. Toch is fitness een goede sport om je spieren bij te kweken en wat aan conditie te trainen, zonder veel kans te maken op blessures. Bovendien kan je fitnessen in winter en zomer, ongeacht de weersomstandigheden.
'k Zou er dringend moeten aan beginnen...maar tijd hé... na een paar jaar bijna niets meer (max 1x week)is er van fit niet veel sprake, slank nog wel

En bijna 25 jaar competitie volley gespeeld te hebben (4 of 5 x/week.... (en de bijhorende slijtage in enkels, knieën, rug en schouders...)

Laatst gewijzigd door lantjes : 21 januari 2008 om 15:54.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be