Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2007, 21:44   #81
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Vlaamse reus...

prachtige konijnen, die vlaamse reuzen. een konijn met een grote K.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 22 december 2007 om 21:44.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 21:45   #82
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Soms gebeurt dit ook. En zeker als de 'excellentie' slaapt.
Moest dat zo geweest zijn had JMDD dat al lang van alle daken geschreeuwd, de chauffeur ontslagen en stennis getrapt door zijn boete niet te willen betalen.
Oud 22 december 2007, 21:47   #83
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals, mij gaat het niet over de juridische kant van de zaak (waar u steeds mee afkomt, maar waarover ik het nergens heb). Een chauffeur doet nu eenmaal wat hem opgedragen wordt of denkt u misschien dat die chauffeur denkt "och, wat leuk, ik ga eens honderdveertig rijden". Als DD laat weten dat hij te laat dreigt te komen en "de Mark" zich dus een beetje moet haasten, zal hij op het gaspedaal drukken. Als DD zegt dat hij vandaag naar Kortrijk moet voor een lezing, dan zal "de Mark" hem daar naartoe voeren. Natuurlijk stemt "de Mark" wel in met wat hem gevraagd wordt en dus draagt hij ook een stuk verantwoordelijkheid. Daarom sprak ik over de eindverantwoordelijkheid die bij de opdrachtgever ligt. In menselijke verhoudingen bekeken.
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de chauffeur, zelfs als zijn politicus zegt dat hij harder moet rijden heeft hij, niet alleen de wettelijke maar ook de morele, plicht zijn eigen verstand te gebruiken en dat te weigeren. Dat is zijn plicht als chauffeur. "The fact that a crime (...) has been committed by a person pursuant to an order (...) shall not relieve that person of criminal responsibility."
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 22 december 2007 om 21:48.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 23:27   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de chauffeur, zelfs als zijn politicus zegt dat hij harder moet rijden heeft hij, niet alleen de wettelijke maar ook de morele, plicht zijn eigen verstand te gebruiken en dat te weigeren.

Hoelang schat jij dat die chauffeur nog in dienst zal zijn als hij weigert bevelen op te volgen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 23:28   #85
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoelang schat jij dat die chauffeur nog in dienst zal zijn als hij weigert bevelen op te volgen?
Als Dedecker ook maar een greintje integriteit in zijn lijf heeft, nog heel lang.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 00:19   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als Dedecker ook maar een greintje integriteit in zijn lijf heeft, nog heel lang.

Geert, jij weet net zo goed als ik dat dat in de praktijk zo niet gaat.
Je kunt het niet eerlijk , niet integer of wat dan ook noemen maar het is wel de realiteit.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 00:32   #87
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Als mijn baas vraagt (en betaalt) of ik 200 wil rijden zou ik dat natuurlijk doen, snelheidsbeperkingen zijn zever op de autostrade.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 00:34   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Daarom heeft JMDD ook een chauffeur...

Al dat gezever over 90 km/u draagt niks bij tot de strijd tegen de smog.
Wél goed om de schatkist te spijzen, vooral bij nachtelijke controles.

De maskers vallen weeral eens af.
Ik kan u nochtans zo wetenschappelijke publicaties over het fenomeen in de praktijk laten zien waarin hogere snelheid wel degelijk een invloed heeft op de emissies van het verkeer.

Er is een andere thread in maatschappelijke problemen over smog, daarin heb ik em gepost. Ik zou zeggen: begin het maar eens te ontkrachten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 00:35   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Als mijn baas vraagt (en betaalt) of ik 200 wil rijden zou ik dat natuurlijk doen, snelheidsbeperkingen zijn zever op de autostrade.
Laat die beslissing over aan verkeerskundigen.
Oud 23 december 2007, 00:36   #90
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Laat die beslissing over aan verkeerskundigen.
We leven jammer genoeg niet in een meritocratie. Vlaanderen is nog altijd een representatieve politiek en die kunnen de pot op.
Oud 23 december 2007, 00:37   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, misschien wel, maar 120 per uur is echt al veel hé, in de VS, met even goede wegen mogen ze maar 90 rijden. Trouwens boven de 120 is het moeilijker om uw auto onder controle te houden, en is de kans op een ernstig ongeval groter bij een kleine onoplettendheid. Veel mensen kunnen wel goed rijden aan 140 of 150, maar veel mensen kunnen ook nog goed rijden als ze gedronken hebben. Veel anderen kunnen dat echter niet.
Pas op, ik ben ook soms een snelheidsduivel, en bega veel verkeersovertredingen, maar ik schep daar niet over op, en besef wel dat het eigenlijk gevaarlijk is.
Het forum zit vol met van die lui die allen ten volle overtuigd zijn van hun gelijk. Vooral over hun rijgedrag....
Oud 23 december 2007, 00:38   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
We leven jammer genoeg niet in een meritocratie. Vlaanderen is nog altijd een representatieve politiek en die kunnen de pot op.
De representatieve democratie beslist 120 km/h. Dus u kunt de pot op.
Oud 23 december 2007, 00:38   #93
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan u nochtans zo wetenschappelijke publicaties over het fenomeen in de praktijk laten zien waarin hogere snelheid wel degelijk een invloed heeft op de emissies van het verkeer.

Er is een andere thread in maatschappelijke problemen over smog, daarin heb ik em gepost. Ik zou zeggen: begin het maar eens te ontkrachten.
Beste vriend, het handjevol chauffeurs dat 's nachts over onze autostrada 'scheurt' (nouja, sneller dan 90 km/u) maakt 0,0 verschil in die smogtoestand. Het is een internationaal probleem dat je op een heel ander niveau moet aanpakken. Ga jij maar eens de significantie bewijzen van die (hoeveel waren het ook al weer?) 800 of zo chauffeurs die ze hebben kunnen pakken. De budgettaire impact is anderzijds gemakkelijk berekend hoor...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 00:38   #94
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Het forum zit vol met van die lui die allen ten volle overtuigd zijn van hun gelijk. Vooral over hun rijgedrag....
We kunnen beter de snelheid terug dringen tot 50 per uur op de snelweg, er zijn mensen die niet goed rijden op 120 per uur.
Oud 23 december 2007, 00:40   #95
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
De representatieve democratie beslist 120 km/h. Dus u kunt de pot op.
Jammer dat ik geen belang hecht aan mensen die alleen maar daar zitten voor het geld, wij hebben nooit gekozen voor 120 per uur, dat hebben zij voor ons gedaan, de dikke nekken.

Btw, ik de pot op? Ik rijd echt wel 200 op de autostrade als ik dat wil, de politici gaan mij niet tegenhouden of denk jij dat die supermans zijn?
Oud 23 december 2007, 00:40   #96
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
en vr mijn part levenslang, leert hij mss eens zijn arrogante bakkes houden.

al er weer eens een ruzie is, mag je zeker zijn dat dedecker in de buurt rondhangt

die toestand met lefevre, en die zgn. gedopeerden, om mr iets te noemen.

en nt alleen dat, hij is enkel en alleen in de politiek gegaan om als opportunist pur sang, stemmen te halen en ruzie te stoken, al is het natuurlijk zijn recht om dit te doen, eens hij verkozen is, en aangezien hij dat is, .....
En nu tracht Verstrepen ook zijn gram te halen, Morel is aangeklaagd wegens laster. Geen enkele schaamte, die LDD-pipo's.
Oud 23 december 2007, 00:45   #97
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Iedereen mag wetten overtreden...volgens Mister XYZ

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Iedereen mag wetten overtreden[1], met de gevolgen voor rekening v/d overtreder. U bent zeer waarschijnlijk jaloers op hem, wegens z'n politiek succes, dat u blijkbaar niet ligt. Blijkbaar heeft u het rode gedachtengoed eigen gemaakt en daarin staat zo'n zever!![2]
"Patje" waarom geldt die wet niet voor hem, omdat gij het zegt, komaan hé wordt eens een beetje méér volwassen.
Gelieve het verband tussen[1] en [2] dus te bewijzen aan de hand van wat volgens jou die bronnen van "het rode gedachtengoed" zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2007 om 00:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 00:47   #98
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
En nu tracht Verstrepen ook zijn gram te halen, Morel is aangeklaagd wegens laster. Geen enkele schaamte, die LDD-pipo's.
Jongens, dit is niet de kleuterschool, dit is politiek...
Oud 23 december 2007, 00:48   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Beste vriend, het handjevol chauffeurs dat 's nachts over onze autostrada 'scheurt' (nouja, sneller dan 90 km/u) maakt 0,0 verschil in die smogtoestand. Het is een internationaal probleem dat je op een heel ander niveau moet aanpakken. Ga jij maar eens de significantie bewijzen van die (hoeveel waren het ook al weer?) 800 of zo chauffeurs die ze hebben kunnen pakken. De budgettaire impact is anderzijds gemakkelijk berekend hoor...
Beste Desiderius,

Voor de omgeving van deze autostrade maakt het wel degelijk uit dat het verkeer er trager rijdt. Detailmetingen van bvb een bepaalde wijk in rotterdam hebben aangewezen dat de 80km/h zone daar op de A13 wel degelijk een groot effect heeft op de luchtkwaliteit.

Dat er snachts ook maar 90 gereden mag worden is de fout van de overheid. Dat geeft nog steeds niemand het recht om sneller dan 90 te rijden als dat de opgelegde maximum snelheid is.
Oud 23 december 2007, 00:53   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer dat ik geen belang hecht aan mensen die alleen maar daar zitten voor het geld, wij hebben nooit gekozen voor 120 per uur, dat hebben zij voor ons gedaan, de dikke nekken.
Ik heb ook nooit gekozen voor het feit dat mensen al hunnen onnozele zever mogen verkopen, gelijk gij nu doet, maar toch bestaat er iets als vrije meningsuiting.

Citaat:
Btw, ik de pot op? Ik rijd echt wel 200 op de autostrade als ik dat wil, de politici gaan mij niet tegenhouden of denk jij dat die supermans zijn?
Tis goed ventje. Voelt ge u nu een grote man ?Als ge straks met het fietske of de bus naar het werk moet, omdat de flikken uw rijbewijs hebben afgepakt, gaat ge dan nog zo een grote mond hebben ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be