![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit is en blijft dat je de spelregels niet hebt gevolgd en dus een slapende hond hebt waker gemaakt. Als je gewoon naar de gesprekken van de VDAB was geweest had je zelfs de kans gehad NOOIT meer te worden opgeroepen. Daar de meeste van die consulenten zelf de wetgeving niet juist of onvoldoende kennen. Maar je bent zelf de oorzaak dat je dossier in handen is gekomen van de bureaumensen, mensen die niets anders hebben te doen dan uitzoeken hoe ze iemand zijn inkomen kunnen ontnemen. Zo is het algemeen gedacht dat een riziv-arts toelating moet geven om een opleiding te volgen tussen je ziektewet, doch de wet zegt dat die arts je geen toelating moet geven, maar je gewoon mag en kan verplichten om een opleiding te volgen. In Belgie kan je dus jaren lang door de mazen van het wettelijke net vallen, ze zijn zeer groot, daar de dag dat je de bureaumensen waker maakt, loop je tegen een muur. En paars heeft die muur nog wat hoger en dikker gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 |
Banneling
|
![]() Jantje: Als je gewoon naar de gesprekken van de VDAB was geweest had je zelfs de kans gehad NOOIT meer te worden opgeroepen. Daar de meeste van die consulenten zelf de wetgeving niet juist of onvoldoende kennen.
Maar je bent zelf de oorzaak dat je dossier in handen is gekomen van de bureaumensen, mensen die niets anders hebben te doen dan uitzoeken hoe ze iemand zijn inkomen kunnen ontnemen Ja, hierin moet ik je volkomen gelijk geven. Toch… het ligt ook een beetje aan de persoon die mij toentertijd vertelde dat iemand met een 33 % arbeidsongeschiktheid niet meer hoefde in te gaan op de uitnodigingen van de VDAB. ik had dat nooit zomaar mogen aannemen, zonder verdere uitleg of onderbouwing. Maar ja, het is nu eenmaal gebeurd en gedane zaken nemen geen keer. Laatst gewijzigd door Walter X : 15 augustus 2008 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#983 |
Banneling
|
![]() 't Is toch ontroerend vast te stellen hoeveel moeite onze overheden doen om werklozen aan het werk te helpen... Zelfs mensen met een handicap...
Maar het wordt schijnbaar niet altijd geapprecieerd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als niemand nog op de uitnodigingen ingaat van de VDAB, zitten die mensen ook zonder job hé! Dus spring toch even binnen, dan hou je hun ook aan de wiggel en dat bespaart je enorm veel miserie. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 augustus 2008 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
regelmatig telefoneren voor informatie, zelfs al ken je die al van buiten geeft ook een goede indruk: je verschaft die mensen "jobsecurity" iets waar jij geen behoefte aan hebt, maar ZIJ dus wel. Als je mee in de tredmolen zit heeft het weinig zin hem af te remmen. Daar krijg je enkel blauwe schenen van. Niemand verplicht je echter om kracht bij te zetten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zo werkt het spel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#988 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() troost je, ik heb ook ooit in de clinch gelegen (ik druk me eufemistisch uit) met een bepaalde "instantie"
Op een bepaald ogenblik besloot ik dat ik me zou gaan gedragen zoals ze mij bezagen: lomp, achterlijk, onderdanig en hersenloos! Ineens begon alles wèl te werken! dit is serieus een openbaring hoor! Wel niet altijd evident als ze MIJ dan gingen uitleggen wat ik constant niet aan hun verstand kreeg. Tandenbijten is dan de boodschap.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Aangezien ik niet zo'n groot acteertalent ben, heeft het spelletje dan ook niet lang geduurd! Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 augustus 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed. Ik ga wat krom is komen te staan, toch trachten terug recht te trekken met alle juridische middelen. Laatst gewijzigd door Walter X : 15 augustus 2008 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#993 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Banneling
|
![]() Eind goed, al goed.
Van vuile truken is dus geen sprake. Maar langs de andere kant ben ik er zeker van...jaja...zeker van.. Dat als er ene bij de RVA een houding aanneemt van: Onnozele ambtenaartjes, u moogt al blij zijn dat ik hier kom"... Dat ze wel ietsiepietsie de puntjes meer op de I zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien jokt de RVA door te beweren dat de VDAB eerst een aangetekende verwittiging heeft gestuurd (nog een kans gegeven heeft om mij opnieuw aan te bieden). Dat is een grove leugen. Laatst gewijzigd door Walter X : 15 augustus 2008 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met die aangetekende brieven hebben ze wel een stok achter de deur.
Maar een vuile stok. Ze geven de mensen 3 dagen tijd na verzending. Maar men heeft 10 of 15 dagen tijd om zijn aangetekende zending te gaan afhalen. En vermits de meeste postbode ze niet meer mee nemen op hun ronde maar gewoon een kaartje steken. Is men meestal over tijd. En zo heeft de RVA 1-0 een goal. Maar waar is de scheidsrechter?
![]() |
#998 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij moet jij een aangetekend schrijven NOOIT ontvangen hebben om rechtsgeldig te zijn. Het bewijs dat het is verstuurd is voldoende en de inhoud valt onder het briefgeheim. Een voorzitter van de arbeidsrechtbank kan en mag dit briefgeheim NOOIT schenden en/of opheffen, daar hij geen rechter is. Ik hoop dat je nu eindelijk begint door te hebben, dat je een spel hebt geöpend dat je NOOIT kan winnen. Tegen het RIZIV maakte je veel kans, tegen de RVA verlies je. Dit gewoon omdat er niemand het briefgeheim en het medische geheim mag inkijken bij een proces tegen de RVA. Je 33% verdienvermogenverlies staat trouwens niet ter discussie, maar je niet naleven van de spelregels. Trouwens je bent tegen de RVA bezig en die heeft bewijzen dat de VDAB je aangetekende schrijvens heeft gestuurt en 4maal heeft opgeroepen, oproepingen die je weigerde op te volgen. 1 maal per jaar persoonlijk gaan zeggen dat je niet met een voertuig mag rijden wegens medicatie tegen de pijn was voldoende geweest om al je rechten te behouden. De voorzitter kan jou dus evengoed werkonwillig vinden als de mensen van de RVA en de schorsing zelfs verlengen, omdat je een tergend en beledigend proces hebt opgestart. De taak van de RVA en VDAB is immers zorgen dat er zo zeinig mogelijk werkloosheidsuitkeringsgerechtigden zijn, een taak die ze in jou geval goed hebben volbracht. Dus 2-0 voor de RVA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kennen de spelregels immers heel goed bij de VDAB en RVA. |
|
![]() |
![]() |