![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#982 |
Minister
|
![]() Waar haalt u dat in godsnaam uit? De taalwet is federale materie, maar dat had u nog niet door waarschijnlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus een meerdeid in 1 gemeente (grootteorde van enkele duizenden mensen) is veel belangrijker dan een meerderheid in heel België (meer dan 5 miljoen mensen)? Vindt u dat democratisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 |
Banneling
|
![]() In een gemeente is de wet van de democratische meerderheid datgene wat de gemeentelijke meerderheid beslist. Dat is toch de evidentie zelf.
Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk er dan ook maar bij dat ditzelfde voor de franstaligen geldt... Hoog tijd dat er een einde komt aan hun ondemocratische overheersing op politiek gebied en hun voortdurende pogingen om vlaamstalig gebied te verfransen... Citaat:
Hoog tijd dat ze hun échte plaats gaan kennen in belgië,en dat hun arrogantie aan banden wordt gelegd... En nu lopen ze als een stel kleine kindjes naar de raad van europa omdat ze hun zin niet krijgen,wie zijn er dan de grootste jankers hier in belgië mijn beste... Citaat:
Hoe zit het met het statuut van de vlamingen in grensgemeenten zoals bauvechain mijn beste waar men alleen in de taal van moliëre terecht kan... En mijn beste hoe zit het op nationaal niveau waar de franstalige minderheid evenveel politieke zitjes heeft als de vlaamse meerderheid... Zullen we hier op nationaal vlak dan de regeltjes ook maar aanpassen op zijn waals en de francofonen nog slechts die politieke mandaten geven waar ze recht op hebben namelijk 40% van het totaal aantal zetels...Dat zou pas democratie zijn mijn beste... Toch straf dat U alléén maar van democratie spreekt als U denkt dat de rechten van de francofonen worden geschonden ...Maar dat U het volledig ondemocratisch politiek staatsbestel in belgië blijkbaar als volkomen normaal beschouwd ,waar een minderheid steeds zijn wil kan opleggen aan de meerderheid... En elke poging om een écht democratisch beleid te voeren kan blijven blokkeren en tegenwerken... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#988 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kent u het principe van democratie wel? De meerderheid beslist. En enkele duizenden tegenover meer dan 5 miljoen is geen meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Banneling
|
![]() Neen, wij Belgen zijn dom. Maar u zult zeker uw verhelderend Hollands licht laten schijnen.
Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#993 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
|
![]() Citaat:
Nu, als u dat nodig vindt, hierbij mijn verhelderende Hollandse licht: U heeft uzelf, in uw Belgicisme, teveel het hoofd op hol laten brengen door de redenaties van uw Franstalige landgenoten. Op het moment dat een democratische meerderheid een wet stemt, heeft iedereen zich eraan te houden. C'est ça. Nu kan een minderheid zich een slechte verliezer tonen en vinden dat de wet niet voor hen geldt maar daar hoeven we geen rekening mee te houden, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs een waar het nationaal parlement burgemeesters gaat benoemen, los van de gemeente is strikt genomen democratisch. Bij ons kan je dus stellen dat er geen definitie is van de gemeentelijke democratie. Dus nogmaals: probeer het te veranderen, indien niet, leg u neer bij de huidige wet. Je begint stillekes aan een libertarisch discours te houden, system. De staat, mijn gat, in mijn gemeente doe ik wat ik wil.
![]() |
![]() |
#996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat, beste system, is dat je ervan uit moet gaan dat een Vlaming alleen Nederlands spreekt, wat zijn goed recht is. Zelfs al zou 99,9% van een Vlaamse gemeente Franstalig zijn, een Vlaming heeft er recht op dat zijn democratisch gekozen overheid, bestuurder of vertegenwoordiger z�*jn taal spreekt. Edit: Het handhaven van die wet gebeurt niet om Franstaligen te pesten. Het gebeurt om mensen zich geen vreemde te laten voelen in hun eigen land, gemeente of deelraad en om ieders rechten te respecteren die hem toebehoren. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 mei 2008 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén daarvan is dat de grote meerderheid van die meerderheid pas in de faciliteitengemeenten is komen wonen nad�*t reeds wettelijk was vastgelegd dat die gemeenten tot het Vlaamse Gewest behoorden. Diezelfde meerderheid was volgens mij perfect op de hoogte van de in zo'n faciliteitengemeente geldende wetten op het taalgebruik. Dat een bepaalde politieke partij garen denkt te moeten spinnen bij die 'ervaring van een aanslag op een democratisch recht', is volgens mij op z'n minst niet netjes. Indien de leden/kiezers/vertegenwoordigers van die politieke partij (en hun 'bondgenoten') menen de politiek in ons land naar hun hand te kunnen zetten zonder daarbij op weerstand te stuiten, kunnen ze maar beter de juiste conclusie trekken: de politiek achter zich laten, en kiezen voor iets dat misschien beter bij hun 'niveau' past. Ik zal hen alleszins niet proberen tegen te houden. Edit: blijkbaar is de meerderheid in �*ndere faciliteitengemeenten wèl in staat de geldende wetten te respecteren. Hoe zou dat komen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 mei 2008 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad Hertog, hij snapt het inderdaad niet aangezien hij wél vindt dat op gemeentelijk niveau als de meerderheid toevallig frans spreekt zij alle rechten verwerven om hun regeltjes op te dringen en te veranderen naar hun goeddunken...Daartegenover staat dan dat hij absoluut niet kan hebben dat de taalmeerderheid van dit land het vlaams dus op politiek gebied gezien dan ook een rechtmatige meerderheid in kamer,senaat én regering hoort te bezitten...
Wéét U trouwens dat reynders zelfs op federaal niveau de richtlijnen aan de laars lapt die bepalen dat er in belgië de staatsambtenaren volgens taalverhouding 60% van de vlaamse taalrol en 40% van de franse taalrol horen te zijn... Vorig jaar bedroeg het totaal aantal franstalige staatsambtenaren al rond de 55% van het totaal aantal staatsambtenaren,en desondanks ging Reynders verder met de aanwerving van kandidaten uit de franse taalrol... |
![]() |
![]() |