![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gebruik uw verstand, godverdomme. Onnozele.
![]() |
![]() |
#982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar verder heb je gelijk. Ik ben inderdaad onnozel. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 |
Parlementslid
|
![]() Je gebruikt deze foto in jouw anti abortus campagne. Je geeft een link die een totaal van de pot en pan gerukte versie van de feiten geeft. En ik kan wel veilig aannemen dat je die link brengt om dat je akkoord gaat met de inhoud.
Je zou eigenlijk beter moeten weten. En je vooral beter moeten documenteren. In plaats van zomaar blind aan te nemen. Je zou ook eens kunnen beseffen dat feiten flaneren in grote grijze zones. De stelling dat kind en moeder afzonderlijke menselijke wezens zijn tijdens de zwangerschap is niet waar en niet onwaar. Dichter bij een aanvaardbare houding is stellen dat kind en moeder een wonderbaarlijk mooie symbiose vormen. De natuur zit vol met prachtige symbiosen. En dat beperkt zich zeker niet tot mens of menselijk. Het is totaal onmogelijk om exact te bepalen wat een mens is en wat niet. Het is totaal onmogelijk om te bepalen wat menselijk is en wat niet. Dat aanvaarden is op zichzelf al het natuurwonder mens in het juiste perspectief zien. En daar heb je zelfs geen god voor nodig. Gewoon de menselijke eigenschappen verwondering, verbazing en deemoed. En voor de rest ligt de beslissing tot abortus bij de betrokken symbiose moeder-kind. Het spreekt van een ongelooflijk oppervlakkige kijk op de dingen als je stelt dat een moeder zonder de inbreng van het groeiende kind kan beslissen. Een moeder voelt dat kind aan, een moeder spreekt met dat kind, er is overleg op een niveau waar jouw gedraineerde hersenen niet bij kunnen. Dat je daar niet bij kan, dat je het gewoon niet kan bevatten, concludeer ik uit je eerdere berichten.
![]() |
#984 |
Minister-President
|
![]() Ik stel voor dat we met die bijdrage afronden.
![]()
![]() |
#985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, en het einde van de meeste illusies.
![]() |
![]() |
#988 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#989 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van die privé-berichten zal wel weer maar wat stoerdoenerij geweest zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#990 |
|
![]() Of hij is zijn zogenaamde steun zelf aan het typen.
![]() |
![]() |
#991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 augustus 2009 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#995 |
Minister-President
|
![]() Wat voor een onzin is dit. Alsof een embryo tegen de moeder zegt dat het afgemaakt wil worden... Neem je dit nu ècht serieus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leek me eerder een poging om te determineren wat nu precies een mens mocht zijn.
Citaat:
En je opmerking betreffende baby, kind .... die zijn toch ook niet bedeeld met volwaardige rechten ( en plichten ) ? Citaat:
btw hoe zie jij dat dan praktisch als we ze zouden moeten bedelen met net dezelfde rechten als ieder ander persoon ? stemrecht ? zakelijk recht ? ... noem maar op ... Wat je vertelt is onzin juridisch kan je ze niet gelijk stellen wat niet wilt zeggen dat je ze bv deze mensen in wording een aantal rechten zou kunnen bedelen net als een minderjarige bepaalde rechten kent. Maar dat doen we dan ook precies moest je dat nog niet opgevallen zijn... zo kan bv abortus na een bepaalde draagtijd niet meer... je kan dat ebschouwen als een eerste 'recht' : recht op leven Citaat:
Citaat:
![]() Het gaat inderdaad over het bewust ( = opzettelijk ) iemand van het leven beroven maar bovendien moet het met voorbedachte rade zijn anders spreekt men enkel van doodslag. Citaat:
Als een embryo dan toch een volwaardig persoon is, volgens jou, waarom krijgt het leven van die vrouw dan voorrang Citaat:
![]() Je herhaalt hier immers dat bij "gelijkstand" ( dus dat beiden hebben dezelfde kansen indien de ander zou sterven ) dat de keuze van de moeder of ze al dan niet zou willen sterven determineert of men een ander mens gaat liquideren. Citaat:
Nog zo even sprak je zelf van een 'gelijkstand' Er zijn tal van gevallen waar men tot abortus overgaat van zodra er een risico bestaat voor de moeder. Citaat:
Maar daar ging 't 'm niet over De embryo, als volwaardig persoon beschouwende, en toch een beslissing van de vrouw lijkt me hier dan weer hogergeschikt. Het is tenslotte de keuze van de vrouw tenslotte dat die 'mens' in haar lichaam groeit en het is de verdere natuurlijke gang van zaken dat zij nu in een levensbedreigende situatie vertoeft. Verderbordurende op die redenering vind ik het dus maar meer dan 'rechtvaardig' dat zelfs bij de geringste kans op overleving van de embryo zij zichzelf 'opoffert'. Citaat:
Citaat:
ps. ik ga de volgende reacties drastisch inkorten, synthetiseren indien het kan en ik daar machtig toe ben, of in stukken breken, Jeronimo... dit soort telefoonboekpostings is niet haalbaar op langere termijn en leidt gegarandeerd uiteindelijk tot een hoop extra misverstanden Laatst gewijzigd door praha : 29 augustus 2009 om 23:06. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook deze jouw post mag je daarbij rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet hoe het voelt en aanvoelt? Wat U schrijft beweer ik al helemaal niet!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarom ben ik het er nog steeds niet met je eens _ zelf al volg ik al een tijdje je premisse dat het hier om een 'mens' zou gaan waar ik het ook niet mee eens ben_ zie ik langs de kanten de logica van die uitzonderingen in. Tenzij dat stukje over ernstig risico als de 'kansen' in het voordeel ( wat meestal wel is ) van die vrouw zouden uitvallen dan lijkt het me logisch dat men ( dus niet zij want zij heeft tenslotte die verantwoordelijkheid aangegaan een 'mens' in haar buik te laten groeien en heeft niks te protocollen ) kiest voor die optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |