Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 18:36   #981
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nogmaals, noch u of ik zijn hier onbekend op het forum, en nog minder voor mekaar, dus denk ik dat ik mag raden wat uw standpunt is.
Neen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 18:45   #982
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U heeft al bronnen gekregen. Dedecker als eerste bron.

Het staat u natuurlijk vrij om deze bronnen te betwisten, maar dat doe je niet echt. Je toont ons geen bronnen die volgens u betrouwbaarder zijn en andere cijfers weergeven. Ook de politieke tegenstrevers -en dat zijn er heel wat- van Dedecker doen dat niet. Ook de media doet dat niet. En jij ook niet.

Je kunt natuurlijk blijven doorvragen naar bronnen en bronnen van bronnen om toch maar de cijfers van Dedecker ongeloofwaardig te maken,...

...., maar zolang je zelf niet met gefundeerde cijfers komt aandraven die Dedecker tegenspreken, blijft je plaat hangen op het welles-nietes-niveau zal je wel begrijpen.

Het is in elk geval duidelijk dat de cijfers die Dedecker geeft, bij velen de wenkbronnen doen fronsen. Blijkbaar ook bij jou.

En daar gaat het eigenlijk om.

Het migratierbeleid is onbetaalbaar. Het geld van de Sociale Zekerheid raakt op. Straks moeten we met z'n allen (lees:eigen volk) langer gaan werken omdat de uitgaven van de Sociale Zekerheid, stilletjes aan groter worden dan de inkomsten. Alle syndicale verworvenheden ten spijt.

Ik weet natuurlijk wel dat de vergrijzing van de bevolking ook een belangrijke rol speelt, maar toch....

ontegengesprokencijfers van meer dan 7 miljard euro op jaarbasis...., daar kunnen heel wat pensioentjes wél mee uitbetaald worden.

ipv te verkondigen dat de pensioenen onbetaalbaar worden op termijn, kan met net zo goed stellen dat het vreemdelingenbeleid onbetaalbaar wordt in het voordeel van onze gepensioneerden.

Zij hebben er tenminste nog voor gewerkt.

Paulus.
Neen; ik heb geen bron gekregen; en "de informatie werd aangehaald door JMDD" is ook geen bron.

Ik wil de originele bron (met link) voor de cijfers die Pericles hier eerder gaf.
Als die cijfers bestaan en correct zijn; kan dat toch niet moeilijk zijn.

De rest van je logica is onzin. Ik zou cijfers moeten zoeken om de aangehaalde cijfers te weerleggen.

Wat me de wenkbrauwen doet fronsen is dat JMDD blijkbaar geen bronnen moet geven waarop hij zich baseert voor zijn schattingen.
Oud 30 maart 2010, 18:51   #983
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je hebt hier een punt.

Het onderhavige programma is een over-the-top voorstelling over het VB dat deel uitmaakt van het bekende haatdiscours van onze Franstalige vrienden, waarin uiteindelijk iedere Vlaming een NAZI is. Vooral voor intern gebruik dus.
Heb je de documentaire gezien?
http://yelloman1.blogspot.com/2007/0...du-vlaams.html
Gelieve met te vertellen waar ze beweren/insinueren dat iedere Vlaming een nazi is.
Oud 30 maart 2010, 19:10   #984
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; ik heb geen bron gekregen; en "de informatie werd aangehaald door JMDD" is ook geen bron.
Het staat u natuurlijk vrij om deze bronnen te betwisten, maar dat doe je niet echt. Je toont ons geen bronnen die volgens u betrouwbaarder zijn en andere cijfers weergeven. Ook de politieke tegenstrevers -en dat zijn er heel wat- van Dedecker doen dat niet. Ook de media doet dat niet. En jij ook niet.

Je kunt natuurlijk blijven doorvragen naar bronnen en bronnen van bronnen om toch maar de cijfers van Dedecker ongeloofwaardig te maken,...

...., maar zolang je zelf niet met gefundeerde cijfers komt aandraven die Dedecker tegenspreken, blijft je plaat hangen op het welles-nietes-niveau zal je wel begrijpen.

Citaat:
Ik wil de originele bron (met link) voor de cijfers die Pericles hier eerder gaf.
Als die cijfers bestaan en correct zijn; kan dat toch niet moeilijk zijn.
Wat houd je dan tegen om die te gaan zoeken? Je kan er je slag mee thuis halen.

Citaat:
De rest van je logica is onzin. Ik zou cijfers moeten zoeken om de aangehaalde cijfers te weerleggen.
Cijfers uit een bron weerleggen met cijfers uit een betrouwbaarder bron is geen onzin. Het is een faire manier van weerleggen.

Citaat:
Wat me de wenkbrauwen doet fronsen is dat JMDD blijkbaar geen bronnen moet geven waarop hij zich baseert voor zijn schattingen.
Dedecker schreef er een gans boek over, mocht het je ontvallen zijn. Daar staat cijfermateriaal in.

Het staat je vrij om deze te weerleggen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 19:39   #985
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind de cijfers niet die Pericles aanhaalde; ook geen andere cijfers over de werkloosheid van geregulariseerde asielzoekers uit 1999; daarom wil ik graag de bron met link.
Als deze cijfers bestaan en correct zijn kan dat toch niet moeilijk zijn.

Citaat:
Cijfers uit een bron weerleggen met cijfers uit een betrouwbaarder bron is geen onzin. Het is een faire manier van weerleggen.
Cijfers uit een bron? Kan ik dan eindelijk die bron krijgen.
Faire manier van weerleggen? Ik dacht dat het fair was om in een discussie; wanneer je cijfers aanhaalt; op zijn minst ook de bron kan geven.
Anders kan ik hier ook zo'n cijfers geven.
80% van de Paulussen zijn werkloos en hebben nog nooit gewerkt.
Geef jij mij nu de cijfers en bron die dit weerleggen.

Citaat:
Dedecker schreef er een gans boek over, mocht het je ontvallen zijn. Daar staat cijfermateriaal in.

Het staat je vrij om deze te weerleggen.

Paulus.
Daar staat amper cijfermateriaal in en bronnen geeft hij niet.
Dankzij SDX weten we
"DD trekt de cijfers van Nl. door naar Blg. omdat - volgens datzelfde onderzoek van de KBS de situatie in Blg. nóg schrijnender is!"
http://forum.politics.be/showthread....83#post4571983
JMDD vertrekt dus van cijfers uit Nederland en baseert zich op een rapport van KBS waarvan we de titel niet mogen weten en waar geen cijfers instaan; om zijn cijfers aan te maken!
Dankzij SDX weten we ook
"Nee, cijfers van zelfstandige ondernemers staan er niet in"
http://forum.politics.be/showthread....32#post4572632

Dat is dan ook de kritiek die ik heb op het boek van JMDD :
Hij geeft geen bronnen.
Hij rekent de opbrengsten niet mee.
Oud 30 maart 2010, 19:43   #986
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In Nederland is een onderzoeker gepromoveerd op een onderzoek naar de vraag `waarom er geen onderzoek is gedaan naar de kosten-baten van immigratie`.
Citaat:
Het antwoord van onderzoeker Jan van de Beek die vandaag op het onderwerp promoveert, zal weinig mensen verbazen: vooral politieke correctheid van de politieke elite heeft goed onderzoek, vanaf de jaren ’80, decennialang belemmerd.[...]
„Vanaf de jaren ’80 gold ook een vrij breed herenakkoord dat over immigratie-effecten niet werd gepraat. Dat was vooral uit angst om extreemrechts in de kaart te spelen. Later wilde men voorkomen dat de immigranten de schuld zouden krijgen van de hervormingen van de verzorgingsstaat die nodig waren.[...]
Daarnaast was er het Instituut Sociaal Economisch Onderzoek (ISEO) dat belangrijke data over minderheden bezat. Van de Beek beschrijft in zijn proefschrift dat het ISEO die data niet vrij gaf voor elk type onderzoek. Zo mochten gegevens wel gebruikt worden voor onderzoek naar discriminatie op de arbeidsmarkt, maar niet voor een kosten-batenanalyse.
En even de uitsmijter:
Citaat:
„Het probleem is dat politici in Nederland door het ontkennen van de problemen ook ontslagen werden van de plicht om ze op te lossen. En kijk naar de uitkomsten dertig jaar later. Er zijn weinig westerse landen waar immigranten het relatief zo slecht doen op de arbeidsmarkt als in Nederland. Ik durf de stelling aan dat er een direct verband is tussen de ’kop in het zand’ strategie van de elites in de jaren ’80 en ’90 en het feit dat Wilders nu zo goed scoort in de peilingen.”
UVA-WETENSCHAPPER: ONDERZOEK NAAR KOSTEN IMMIGRATIE ALTIJD ’VERBODEN’
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 21:31   #987
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Ik vind de cijfers niet die Pericles aanhaalde; ook geen andere cijfers over de werkloosheid van geregulariseerde asielzoekers uit 1999; daarom wil ik graag de bron met link.
Als deze cijfers bestaan en correct zijn kan dat toch niet moeilijk zijn.
Je antwoord niet op mijn vraag. Als het naar uw eigen zeggen niet zo moeilijk kan zijn om met cijfers te komen aandraven die u gelijk geven,...

...waarom doe je dat dan niet?

Citaat:
Cijfers uit een bron? Kan ik dan eindelijk die bron krijgen.
Faire manier van weerleggen? Ik dacht dat het fair was om in een discussie; wanneer je cijfers aanhaalt; op zijn minst ook de bron kan geven.
Die bron is in de eerste instantie het boek van Dedecker toch? Wat begrijp je daar niet aan? Deze bron lijkt mij zeer geloofwaardig, eens te meer omdat hij niet wordt tegengesproken. Noch door zaijn politieke tegenstanders, noch door de media.

Citaat:
Daar staat amper cijfermateriaal in en bronnen geeft hij niet.
Dankzij SDX weten we
"DD trekt de cijfers van Nl. door naar Blg. omdat - volgens datzelfde onderzoek van de KBS de situatie in Blg. nóg schrijnender is!"http://forum.politics.be/showthread....83#post4571983
Wat vindt u mis aan deze bron?

Citaat:
JMDD vertrekt dus van cijfers uit Nederland en baseert zich op een rapport van KBS waarvan we de titel niet mogen weten en waar geen cijfers instaan; om zijn cijfers aan te maken!
Dankzij SDX weten we ook
"Nee, cijfers van zelfstandige ondernemers staan er niet in"
http://forum.politics.be/showthread....32#post4572632
Cijfers van zelfstandige ondernemers? Wat doet dat ter zake? Maar best dat deze er niet in staan, want daar gaat het boek niet over.

Citaat:
Hij geeft geen bronnen.
De waarheid is dat u geen bronnen hebt.

Zo veel is duidelijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 maart 2010 om 21:32.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 21:45   #988
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Hij geeft geen bronnen.
Dankzij SDX weten we ook dat jouw kritiek op een boek dat je blijkbaar nog steeds niet zelf gelezen hebt, kant noch wal raakt, dankzij SDX weten we ook dat JMDD wel degelijk bronnen meegeeft in zijn boek, welbepaald 7 bladzijden lang en alles samen 192 bronnen!

Dankzij SDX weten we ook dat JMDD nergens zélf een berekening maakt, maar cijfers overneemt van onderzoeken van de OESO (het OESO dat zélf verklaart dat de situatie in Blg. nóg schrijnender is dan de situatie in Nl.!), het CPB en de KBS!

Dankzij SDX weten we ook wat oa. Geert Noels, econoom en oprichter van denktank Econopolis, over massa.immigratie denkt en het 'knakken' van het bbp per hoofd sinds 2004, sinds de enorme aanwas van migranten en de bevolkingsgroei bij 'nieuwe' Belgen!

Een ontwikkelde verzorgingsstaat en ruimhartige immigratie bijten elkaar.

Daar sta je dan weer met je 'kritiek' op dingen die je zelf verzint!

Oeverloos gezeik, telkens en telkens opnieuw...over en over en over - daar is een naam voor in de psychologie...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 21:57   #989
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Oeverloos gezeik, telkens en telkens opnieuw...
Ondertussen heeft ze hier toch maar mooi een paar alerte burgers van de straat af gehouden, en is de islamisering weer een stuk verder opgerukt en ons weer een stuk meer gaan kosten dan toen De Decker zijn berekening maakte.

Dus zo zinloos is die actie van Artisjok niet.
Oud 30 maart 2010, 22:09   #990
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve met te vertellen waar ze beweren/insinueren dat iedere Vlaming een nazi is.
Lees de letterlijke zin even:

...dat deel uitmaakt van het bekende haatdiscours van onze Franstalige vrienden, waarin uiteindelijk iedere Vlaming een NAZI is.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 22:27   #991
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ondertussen heeft ze hier toch maar mooi een paar alerte burgers van de straat af gehouden, en is de islamisering weer een stuk verder opgerukt en ons weer een stuk meer gaan kosten dan toen De Decker zijn berekening maakte.

Dus zo zinloos is die actie van Artisjok niet.
Inderdaad Kodo Kodo, voor haar niet nee, zo had ik het nog niet bekeken, zou dát nou de 'verborgen agenda' zijn van onze pro-verrijking-forumgang(st)ers?
Oud 30 maart 2010, 22:51   #992
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.
Waar staat dit in het forumreglement? In je gat gebeten omdat ik juist zit waar het aankomt op " raden" naar jou mening?
Je haalt bij iedere discussie dezelfde argumenten aan; wil je beweren dat je andere oorzaken ziet voor problemen met subgroepen moslims dan de "socio economische achterstelling"?
Dat zou het halve forum verbazen!
Maar ga gerust uw gang hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 22:52   #993
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Aan dergelijke onnozele discussies doe ik niet meer mee.
Met alle respect maar ik ga mij niet verlagen
Als ge niet kunt inzien dat, indien het niet juist zou geweest zijn wat JMDD zei , hij politiek zou worden afgemaakt, is dat maar zo.
En ik had het niet over de migranten in het algemeen, maar over de geregulariseerden, dat zou toch voldoende duidelijk moeten geweest zijn. JMDD had het trouwens ook alleen maar over die categorie.

Dat inburgeringscursuske van niemendal en enkele taallessen op kleuterniveau gaat hen flink vooruit helpen .
Trouwens ,waarom steken we daar tijd en geld in ? Er is geen vraag naar die mannen.
Ge moet eens proberen te emigreren naar Canada. ze gaan zich daar met u niet bezighouden en als ge niets kunt waar zij iets mee kunnen doen ,kunt ge vertrekken.

Saluut en de kost. Het gaat u goed. Ge zult tegen de volgende moeten leuteren.
Alle respect voor Alice dat dat mens dat volhoudt.
Awel, ik vraag me dat ook af, hoe ik het volhou!
Oud 31 maart 2010, 00:32   #994
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Dat zou het halve forum verbazen!
Link?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 05:50   #995
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je antwoord niet op mijn vraag. Als het naar uw eigen zeggen niet zo moeilijk kan zijn om met cijfers te komen aandraven die u gelijk geven,...

...waarom doe je dat dan niet?
Waar beweer ik dat het gemakkelijk is om met cijfers te komen aandraven?
Als de cijfers die Pericles gaf, bestaan en correct zijn kan dat toch niet moeilijk zijn.

Citaat:
Die bron is in de eerste instantie het boek van Dedecker toch? Wat begrijp je daar niet aan? Deze bron lijkt mij zeer geloofwaardig, eens te meer omdat hij niet wordt tegengesproken. Noch door zaijn politieke tegenstanders, noch door de media.
Dedecker is ze toch niet zelf gaan tellen zeker? Als hij cijfers heeft; heeft hij ze overgenomen en dan ken ik graag de bron.

Citaat:
Wat vindt u mis aan deze bron?
De cijfers zijn die van Nederland; de titel van het onderzoek van KBS mogen we niet weten. Mogen we dit onderzoek niet nalezen of zo?

Citaat:
Cijfers van zelfstandige ondernemers? Wat doet dat ter zake? Maar best dat deze er niet in staan, want daar gaat het boek niet over.
Als je de kosten berekent; moet je dan de opbrengsten niet meerekenen?

Citaat:
De waarheid is dat u geen bronnen hebt.

Zo veel is duidelijk.

Paulus.
Waarvan heb ik geen bronnen?
Van de werkloosheidscijfers van geregulariseerden? Neen die heb ik niet; maar ik geef daar dan ook geen cijfers over.
Dat Pericles geen bronnen heeft voor zijn cijfers is ook al duidelijk.
Oud 31 maart 2010, 05:59   #996
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dankzij SDX weten we ook dat jouw kritiek op een boek dat je blijkbaar nog steeds niet zelf gelezen hebt, kant noch wal raakt, dankzij SDX weten we ook dat JMDD wel degelijk bronnen meegeeft in zijn boek, welbepaald 7 bladzijden lang en alles samen 192 bronnen!

Dankzij SDX weten we ook dat JMDD nergens zélf een berekening maakt, maar cijfers overneemt van onderzoeken van de OESO (het OESO dat zélf verklaart dat de situatie in Blg. nóg schrijnender is dan de situatie in Nl.!), het CPB en de KBS!

Dankzij SDX weten we ook wat oa. Geert Noels, econoom en oprichter van denktank Econopolis, over massa.immigratie denkt en het 'knakken' van het bbp per hoofd sinds 2004, sinds de enorme aanwas van migranten en de bevolkingsgroei bij 'nieuwe' Belgen!

Een ontwikkelde verzorgingsstaat en ruimhartige immigratie bijten elkaar.

Daar sta je dan weer met je 'kritiek' op dingen die je zelf verzint!

Oeverloos gezeik, telkens en telkens opnieuw...over en over en over - daar is een naam voor in de psychologie...
Waarom mag ik dan de titel niet weten van het onderzoek van KBS;
"DD trekt de cijfers van Nl. door naar Blg. omdat - volgens datzelfde onderzoek van de KBS de situatie in Blg. nóg schrijnender is!"

of is het nu plots een onderzoek van OESO geworden?
"maar cijfers overneemt van onderzoeken van de OESO (het OESO dat zélf verklaart dat de situatie in Blg. nóg schrijnender is dan de situatie in Nl.!"
Oud 31 maart 2010, 06:04   #997
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat dit in het forumreglement? In je gat gebeten omdat ik juist zit waar het aankomt op " raden" naar jou mening?
Je haalt bij iedere discussie dezelfde argumenten aan; wil je beweren dat je andere oorzaken ziet voor problemen met subgroepen moslims dan de "socio economische achterstelling"?
Dat zou het halve forum verbazen!
Maar ga gerust uw gang hoor!
Dit staat nergens in het forumreglement; dat is mijn persoonlijke mening.
Dat is geen kwestie van "In je gat gebeten", maar ik ben het beu om telkens te lezen hou jij mijn mening verdraait en "raadt".
Als je graag raad-spelletjes leest; vind je wel een gepaste draad onder K&K.
Oud 31 maart 2010, 13:31   #998
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit staat nergens in het forumreglement; dat is mijn persoonlijke mening.
Dat is geen kwestie van "In je gat gebeten", maar ik ben het beu om telkens te lezen hou jij mijn mening verdraait en "raadt".
Als je graag raad-spelletjes leest; vind je wel een gepaste draad onder K&K.
Graag een quote waar uw mening verdraait zou zijn!
Anders is het dus "in je gat gebeten omdat ik juist zit met mijn veronderstellingen over uw argumenten!"
Oud 31 maart 2010, 14:05   #999
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mag ik dan de titel niet weten van het onderzoek van KBS;

of is het nu plots een onderzoek van OESO geworden?
"maar cijfers overneemt van onderzoeken van de OESO (het OESO dat zélf verklaart dat de situatie in Blg. nóg schrijnender is dan de situatie in Nl.!"
Het zijn cijfers van ; én OESO én de KBS én het CPB!

Dat zijn al 3 onderzoeken die DD geraadpleegd en geciteerd heeft in zijn boek + de bevindingen van Geert Noels!
Oud 31 maart 2010, 14:37   #1000
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn cijfers van ; én OESO én de KBS én het CPB!

Dat zijn al 3 onderzoeken die DD geraadpleegd en geciteerd heeft in zijn boek + de bevindingen van Geert Noels!
En nu eindelijk de titels van die onderzoeken?
Dan kunnen we die bronnen controleren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be