![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het hem op de man af gevraagd en hij ontkent in alle talen dat de microwezentjes tot hem praten. Hij zegt dat hij zelf, zonder hun hulp tot die conclusie is gekomen.
![]() |
![]() |
#982 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#983 |
Minister-President
|
![]() Beste Harrie,
zonder een oordeel te willen vellen over jou of je theorie. Heb je er al aan gedacht dat het mss wel de duivel is die jou te woord staat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#984 |
|
![]() Heb je het ook al gemerkt
![]() Het zit ergens in deze draad, maar kan het niet direct terugvinden. Ik vroeg hem hoe het kwam dat zijn microwezentjes hem De Waarheid hadden verteld, en dat onze microwezentjes zwijgen in alle talen. Toen antwoordde hij de het niet de microwezentjes waren die hem De Waarheid hadden verteld, maar dat hij zijn theorie zelf ontdekt had.
![]() |
#985 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#986 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik heb hier al haast ontelbaar vele keren gewezen op het verschil tussen feitelijke (wetenschappelijk toetsbare) en niet feitelijke uitspraken. het stukje tekst dat jij hierboven aanhaalt komt overigens uit een post waar ik zo'n poging doe. blijkbaar lees je niet eens wat ik schrijf. dat is niet echt een discussie volgens mij. vrede, redwasp
![]() |
#988 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die zullen toch op z'n minst subjectief, aangepast of zelf "verzonnen" al dan niet met medeweten, zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
blijkbaar is het echt nogal moeilijk om te snappen dat er verschillende soorten van spreken bestaan. niet iedere uitspraak is een propositie. niet propositionele uitspraken zijn niet toetsbaar (omwille van de vorm, niet omwille van de inhoud). http://www.kfs.org/~jonathan/witt/t652en.html vrede, redwasp
![]() |
#990 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
als harrie zou stellen dat zijn verhaal over atomen en ruimteschepen een metafoor is waarmee hij op zijn manier dat onuitsprekelijke wil aanduiden, dan valt er niets te weerleggen. we kunnen dan hoogstens debateren over de vraag hoe geslaagd die metafoor is, maar er zullen geen sluitende antwoorden op die vraag kunnen gegeven worden. (wat niet wil zeggen dat het debat onzinnig zou zijn). wat mij stoort is dat harrie blijft verkondigen dat zijn verzinsels geen metafoor zijn, maar een feitelijke beschrijving van de werkelijkheid. als dat zijn claim is, dan moeten we die verzinsels wel toetsen. zoals iedereen vermoedt, doorstaan ze niet de minste toetsing. vrede, redwasp
![]() |
#995 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Neen RW, interpretaties, verdraaien, in context zien, ... telt niet. Zo maken "jullie" alles sluitend, althans met woorden, en mijn tenen krullen er van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | ||
|
![]() Citaat:
Maar dat er daarbij 'niets te weerleggen' zou vallen, is nog maar zeer de vraag, net zoals de stelling dat het atheïsme niet te weerleggen zou zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 |
Banneling
|
![]() Atheïsme, Theïsme, de microwereld van Harriechristus, het Hindoeïsme, de 'godsdiensten van het Boek', enz, zijn van hetzelfde kaliber en dus aan mekaar gewaagd. Zij berusten allemaal op drijfzand voor wat betreft de 'rationele' bewijsvoering.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2010 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 14 mei 2010 om 21:39. |
|||