Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2011, 00:44   #981
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja man, alé andere poging : heb je al een gloeilamp ? en een pc ?
Nee, ik heb geen gloeilamp en nee, ik heb geen PC, ik werk op een Mac. 'Fin, werken is veel gezegd: op een Mac werkt niets. dat gaat daar allemaal vanzelf.

Maar wat jij wil zeggen is dat ik ook energie consumeer en andere dingen? Ja, maar bijzonder weinig. Zéér weinig. Ik produceer één zak afval om de drie weken. Daar zit geen glas, papier of composteerbaar spul in. 1 zak om de drie weken aan afval. Ik koop namelijk zo weinig mogelijk afval. Ik koop wat ik nodig heb, niet wat ik me kan permitteren.

Qua energie, ongeveer 70% produceer ik zelf. 't Is te zeggen, dat doen de zonnepanelen en de windmolen. Ikzelf doe zo weinig mogelijk. Zoals de rest van de natuur.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 00:44   #982
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij kan ook best wel een paar hectaren tsjernobyl natuurgebied opkopen
Rondom tsjernobil zijn er tientallen dorpen die volledig ontruimd zijn.
Een natuurgebied van zeer vele km in oppervlakte en van beste landbouw kwaliteit die voor eeuwig verdoemd is.

Men vergeet dat gemakshalve.
Oud 18 maart 2011, 00:47   #983
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat mag jij hopen

Kudos voor the likes of Maddox en Patrick die de moeite blijven doen om uitleg te geven. Ik heb het wel gehad met uitleg te geven aan een bende idioten wiens eigen ideetjes dé realiteit moeten zijn voor iedereen. Sla eerst een een cursus fysica open, leer dan eens wat basisconcepten van kernenergie, en kom dan nog wat verder praten.
Ga op een ander stoeffen, je kent er de botten van, zoveel is duidelijk. Het is dankzij mensen met een mentaliteit als de jouwe, dat de wereld naar de verdoemenis gaat...Meer woorden wil ik aan jou ook niet meer vuil maken, je bent het niet waard.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 00:48   #984
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En daar gaan wonen, en jou uitnodigen, met de rest der kernenergie-freaks, voor een gezellige vakantie
Oud 18 maart 2011, 00:50   #985
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
het is ook maar een koekje van eigen deeg

trouwens ik ben niet voor zo'n kernrotzooi programma's hoor, laat dat duidelijk zijn, ik ben voor cleane kernenergie zonder stress en zonder miserie
Goed zo ! Maar bestaat dat ? Kernenegie zonder stress ? Moeilijk om stressloos te zijn als je met je kloten op een tijdbom zit ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 18 maart 2011 om 00:50.
Oud 18 maart 2011, 00:50   #986
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet echt een zeer lange investering zijn.

Maar ja..voor het nageslacht in de 1000é generatie misschien?
Ze zullen u eren.
Oud 18 maart 2011, 00:52   #987
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Goed zo ! Maar bestaat dat ? Kernenegie zonder stress ? Moeilijk om stressloos te zijn als je met je kloten op een tijdbom zit ?
Zie misschien mijn draad over thorium in kerncentrales (nog geen reacties in gehad). Naar het schijnt geen afval en efficiënter dan de andere soorten kerncentrales, maar ik ken er het fijne niet van (en ik vind het te goed klinken om waar te zijn)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 00:55   #988
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nee, ik heb geen gloeilamp en nee, ik heb geen PC, ik werk op een Mac. 'Fin, werken is veel gezegd: op een Mac werkt niets. dat gaat daar allemaal vanzelf.

Maar wat jij wil zeggen is dat ik ook energie consumeer en andere dingen? Ja, maar bijzonder weinig. Zéér weinig. Ik produceer één zak afval om de drie weken. Daar zit geen glas, papier of composteerbaar spul in. 1 zak om de drie weken aan afval. Ik koop namelijk zo weinig mogelijk afval. Ik koop wat ik nodig heb, niet wat ik me kan permitteren.

Qua energie, ongeveer 70% produceer ik zelf. 't Is te zeggen, dat doen de zonnepanelen en de windmolen. Ikzelf doe zo weinig mogelijk. Zoals de rest van de natuur.
heb jij een vergunning voor die windmolen gaat dat vlot ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 01:05   #989
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Zie misschien mijn draad over thorium in kerncentrales (nog geen reacties in gehad). Naar het schijnt geen afval en efficiënter dan de andere soorten kerncentrales, maar ik ken er het fijne niet van (en ik vind het te goed klinken om waar te zijn)
http://www.wetenschapsblog.nl/2010/0...de-21ste-eeuw/
Net gelezen. Lijkt me al beter dan uranium.
Oud 18 maart 2011, 01:06   #990
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Denk dat ik je voor was
Maar niet op dit forum.
Google maar eens op thorium.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 01:07   #991
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ik rijd nooit met een auto en ik heb nooit met een auto gereden. Ik heb zelfs geen rijbewijs. Ik ben namelijk niet gek.
Te moeilijk?
Oud 18 maart 2011, 01:18   #992
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Denk dat ik je voor was
Maar niet op dit forum.
Google maar eens op thorium.
Ja, ik googelde maar ik vond geen sites met contra-argumenten, maar ik vond geen website met contra-argumenten (misschien omdat ik geen flauw idee heb wat contra-argumenten in het Engels zou zijn )

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 02:08   #993
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij af hoe dat precies werkt voor arme luizen zoals ik die in een gehuurd appartement in het centrum van een stad wonen. Ik heb geen dak om zonnepanelen te leggen. En ook geen tuin om een windmolen te plaatsen. Oh nee, wacht, wij zijn alleen maar goed om de zonnepanelen van huiseigenaars te betalen. Twee keer, natuurlijk, een keer via subsidies, een keer via de prijsstijgingen van de leveranciers.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 03:56   #994
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Te moeilijk?
Neen, ik wil dat niet. Ik wens niet met een auto te rijden.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 06:16   #995
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik wil best geloven dat je 70% van je electriciteit zelf produceert, maar niet 70% van je energieverbruik. Electriciteit is maar een klein deeltje van je totale energieverbruik.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 06:19   #996
Zwitser

Standaard

Citaat:
We zitten met onze kloten op een tijdbom. Die heet "aarde". We hebben pas weer een mooie demonstratie daarvan gezien...
De rampen die de mens in staat is te veroorzaken verzinken in het niets bij wat de natuur vermag.
Als we daar mee kunnen leven, waarom dan niet met kernenergie?
... repeat ...
Oud 18 maart 2011, 06:24   #997
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De straling die men in Tokyo momenteel meet is enkel de straling van wat stoom en vuile deeltjes die in de wind zijn verspreid. Bij een meltdown komt de kern vrij te liggen en zal je echt wel wat anders beginnen meten.
Bij een meltdown komt de kern niet vrij te liggen. Het reactorgebouw is ontworpen om zelfs bij een complete meltdown de zaak binnen te houden.
Er zijn in de geschiedenis van de kernenergie al verschillende "meltdowns" geweest, waarbij slechts bij een er van (Windscale) er ook radioactiviteit in het milieu terecht gekomen is. Bij de meltdowns in Three Mile Island en Lucens (in Zwitserland) is er geen radioactiviteit in het milieu gekomen.
Goede uitleg hier:
http://mitnse.com/2011/03/17/on-worst-case-scenarios/
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 18 maart 2011 om 06:39.
Oud 18 maart 2011, 07:31   #998
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe dat precies werkt voor arme luizen zoals ik die in een gehuurd appartement in het centrum van een stad wonen. Ik heb geen dak om zonnepanelen te leggen. En ook geen tuin om een windmolen te plaatsen. Oh nee, wacht, wij zijn alleen maar goed om de zonnepanelen van huiseigenaars te betalen. Twee keer, natuurlijk, een keer via subsidies, een keer via de prijsstijgingen van de leveranciers.
ha, dan leg je via het syndic zonnepanelen op het dak, zet je daar nog een windmolen bij, sluit je een contract af met een groene energieleverancier, en alsje dit collectief doet met gans het gebouw he bje bovendien nog 20 mensen meegesleurd in het verhaal.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 07:52   #999
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Bij een meltdown komt de kern niet vrij te liggen. Het reactorgebouw is ontworpen om zelfs bij een complete meltdown de zaak binnen te houden.
Er zijn in de geschiedenis van de kernenergie al verschillende "meltdowns" geweest, waarbij slechts bij een er van (Windscale) er ook radioactiviteit in het milieu terecht gekomen is. Bij de meltdowns in Three Mile Island en Lucens (in Zwitserland) is er geen radioactiviteit in het milieu gekomen.
Goede uitleg hier:
http://mitnse.com/2011/03/17/on-worst-case-scenarios/
Bij een meltdown gaat het door de bodem en komt gans de mantel los.
Daarom dat ze het totaal moeten overgieten met miljoenen kilo's beton. In de hoop het te kunnen dichten. En in de hoop dat de grond er onder het zal kunnen doen stuiten ergens.
Oud 18 maart 2011, 08:00   #1000
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1/ Een vliegtuig dat neerstort is natuurlijk een erg ongeluk, maar het is een éénmalig ongeluk. Eens dat het gebeurd is, telt men de doden, en afgelopen. Daardoor gaan geen generaties lang gehandicapte kinnnekes geboren worden, en stukken grond eeuwenlang onbewoonbaar worden...
Behalve als het vliegtuig op een kerncentrale stort natuurlijk, dan zou het er wel anders aan toe kunnen gaan...
Haal dan alle wagens van de weg. Die gaan nog vele generaties voor doden zorgen, en hebben in dit land alleen al meer slachtoffers op hun conto dan wereldwijd alle kerncentrales samen.

Citaat:
2/ Waar en door wie word er dan zo hard aan het opwekken van groene stroom gewerkt ? En dan nog wel met het doel op de langen duur volledig de kernenergie te vervangen ? In wélke landen is dat het geval ? Volgens mijn inlichtingen enkel in Denemarken en Noorwegen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...het-buitenland
Er wordt overal gewerkt aan het opwekken van groene stroom. Zoek bvb op: Thorntonbank.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be