![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten? | |||
Niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 2 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 4 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 6 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 8 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 10 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 12 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
tot 14 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
tot 16 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 20 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
tot 24 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
ander voorstel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb je een handvol kwoots gegeven van allerlei mensen die politieke en maatschappelijke posities bekleden, kwoots die gaan over ‘blanken aflappen’ en dus het equivalent zijn van ‘negers aflappen’. Merk tevens op dat geen enkele van deze mensen (in publieke functies) daar ooit voor is berispt, ontslagen en/of veroordeeld, maar als iemand op dit forum dezelfde toon aanslaat, dan zou die volgens jou beter wegblijven. Kortom, als die publieke figuren dat ongestraft in het openbaar kunnen zeggen, waarom zou iemand dat op dit forum niet mogen ? Daarom dat ik je hypocrisie daarover aankaartte. Ps, geef mijn stukje van de taart maar aan den hond.
![]() |
![]() |
#982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zullen dus uitzonderingen zijn, die na 18 weken nog naar Nederland moeten. Maar wanneer u daar ongerust over bent, mag van mij 22 weken ook! Met 18 weken denk ik anders wel dat de meeste vrouwen geen trip naar Nederland nog nodig zullen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Effe denken. •Morele en sociale normen. Ik volg die wel, omdat ik geleerd heb als ik dat niet doe, ik veel meer werk/gezeik/discomfort heb. •Empathie. Ik voel weinig tot geen empathie voor mensen die ik niet tot mijn "wij" groep heb genomen. •Ik laat me ook geen vals schuldgevoel aanpraten noch kan ik door goeie daden te stellen mezelf beter dan de rest voelen. (11-11-11 en soortgelijken die staan voor de schoof zijn kloten hier aan de deur. Ik ga wel uit principe zoveel mogelijk tijd van die mensen verspillen) •Berouw of spijt van eigen acties. Zelden. Op zijn best aanvaarding dat ik een fout gemaakt heb, en dus regel 2 van maddox heb overtreden. Wat wel een punt is, geweld en verleiding vergen moeite, en dat vermijd ik. Uitbuiting gaat gemakkelijker als de tegenpartij denkt dat ze de betere deal maken, ergo, begrijp uw slaafje. Wie belazert wie? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#987 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je doorboort op bepaalde thema's verandert hij voortdurend van strategie. Eerst stelt hij dat de geboorte het belangrijk punt is om al dan niet het beëindigen van het leven van foetus toe te laten, nadien komt hij met het idee dat een kind tot anderhalf jaar gewoon mag gedood worden en nu komt hij opeens, out of the blue af met het aflappen van negers (alleen de term al). An wat betreft die quotes die je gestuurd hebt, in sommige zie ik totaal geen graten en met andere personen zou ik ook geen discussie voeren op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | |||||
|
![]() Citaat:
Mensen vormen daar geen uitzondering op. Citaat:
Dat Patrick onderweg ergens stelt dat anderhalf jaar de (arbitraire) grens zou mogen zijn tot het ongestraft doden ervan, beschouw ik eerder als ’n provocatieve move, wellicht om – in zijn extreme logica - aan te tonen dat het aborteren van de vrucht tot vlak voor de geboorte minder ‘onmenselijk’ is, dan het doden van een kind tot 1,5 jaar. Citaat:
Citaat:
En in feite klopt het wel dat de eigen regels en principes – die de eigenheid en herkenning van een volk/cultuur uitmaken – niet zomaar kunnen toegepast worden op andere volkeren en culturen, gezien die allemaal een eigen versie hebben van ‘eigen volk eerst’ (een rondblik in onze multikulle steden zegt genoeg, me dunkt). Degenen die technologisch/verstandelijk verder stonden dan andere volkeren, deden dan ook niks anders dan die andere volkeren overvallen, tot slaaf maken en/of uitroeien en hun land inpikken. De laatste – pakweg – 10.000 jaar geschiedenis tonen dat ook aan. Citaat:
Ge ziet dus ook wel in dat er in élke bevolkingsgroep grote en minder grote racisten zitten en dat dit geen exclusiviteit is van witmans, eh. ‘Eigen volk eerst’ en het daaruit vloeiende ‘racisme’ is een universeel principe, hoe greeg sommigen dit ook zouden willen ontkennen. Daarom dat ik reageerde op je aanmaning, mbt het forumreglement. Waar het mi op neerkomt, is dat heel dat ons opgesolferde mensenrechtengedoe en politieke correctheid één grote hypocriete boel is, gezien de ongestrafte blanke haatkwoots van relevante politiek-maatschappelijke sujetten en de onafhoudende hetze van de laatste decennia, tegen zgn ‘white supremacy’. Nu, van mij mogen die alle dagen oproepen tot haat en geweld en openlijk aan witmans de oorlog verklaren, maar laat witmans dan ook toe om openlijk en ongestraft een eerlijke mening te hebben tov anderen. Dat maakt de relaties en tijdelijke wapenstilstanden samenwerkingsakkoorden minder hypocriet en weet men wat men aan elkaar heeft. Duidelijkheid troef. ![]()
![]() |
![]() |
#989 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |||||
|
![]() Citaat:
Echter, die doelstellingen beperken zich voor mijn part tot mezelf en de mijnen, familie, vrienden en iedereen van de soort die zich nuttig maakt en ik (vroeg of laat) van dat nut kan profiteren. Dat die ‘nuttigen’ van ergens anders komen, maakt me in wezen niks uit, als ze de eigen groep (de groep waartoe ik mezelf reken) mee kunnen helpen functioneren is dat al lang goed. Het zou me dan ook niks kunnen schelen, als morgen ’n paar miljard – voor mij onbekende - mensen zouden sterven, kwestie van de shit die overbevolking van de soort automatisch met zich meebrengt te vermijden. Er sterven alle dagen ongeveer 160.000 mensen, waar alleen diegenen om rouwen die familie, vrienden en collega’s zijn. U en ik zullen voor geen enkele van die doden een traan laten, wegens onbekend en niet behorend tot ‘de groep’. Tot zover m’n sympathie voor ‘de soort’ in z’n geheel. Citaat:
De rechten van de vrucht versus die van de moeder. De omgeving (echtgenoot, broers, zussen etc) waar die vrucht later in terecht zou komen, heeft hier mi geen zeggenschap over, gezien au fond niemand minder dan de moeder ‘rechten’ heeft tov haar ongeboren vrucht en dit tot de geboorte. Wie anders zou daar over kunnen/mogen beslissen ? Citaat:
Democratie is nog zoiets. Denk je dat in niet-westerse landen ooit zoiets als democratie zou ontstaan zijn, als westerlingen dat daar destijds niet hadden geïntroduceerd ? Afschaffing van de slavernij ? Of gelijke rechten voor man en vrouw ? Allemaal typisch westerse denkpatronen, niks van ginderachter. De UVRM is imo dan ook slechts nuttig bij toepassing ervan binnen de ‘eigen groep’, binnen de westerse grenzen, niet daarbuiten. Citaat:
Kortom, als toepassing van de UVRM ertoe leid dat volkeren met een ander denkpatroon hun kans schoon zien, om massaal te infiltereren immigreren bij hun cultureel-religieuze ‘vijand’ en zo op geweldloze wijze hún ‘eigen god/volk eerst’ dogma’s binnenbrengen, dan is heel die UVRM een farce van formaat, gezien de economisch/sociaal/maatschappelijke nadelen van die massa-immigratie steeds voor rekening zijn van het ‘ontvangende’ volk. Heel Europa kan er van meespreken. Of iemand zou me eens op de voordelen mogen wijzen, die massa-immigratie van ondergekwalificeerde bevolkingsgroepen uit andere culturele denkpatronen, ons ten dele zouden vallen. Citaat:
Dat gedragspatroon onderscheid de ‘goeden’ van de ‘slechten’. Puur natuur. Alleen de laatste decennia mogen bepaalde bevolkingsgroepen zowat alles zeggen en een andere niks meer. Daarom dat ik pleit voor volledige openheid van mening, zodat men gelijk vriend van vijand kan onderscheiden, maar helaas, die openheid gaat dan weer in tegen het dogma van dat censuurpamflet UVRM. En zo is de cirkel weer rond.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 januari 2020 om 00:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom krijgt het geboren leven wel een waarde op zich en spelen mogelijke omgevingsfactoren dan geen rol? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als we dan toch gaan denken hierover. wat is het verschil tussen het leven van een peuter, en van een bejaarde die gewoon aan't aftellen is? Of het verschil tussen een moslim en een christene? Ik ga van een simpel ding uit. Iets is waard wat de gek ervoor geeft.
![]() |
![]() |
#993 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ik me eigenlijk meer zorgen om maak is dat het debat hier grondiger gevoerd wordt dan in de Kamer...Hoe je als wetgevende macht zo lichtzinnig omspringt met ethische thema's is echt wraakroepend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pas op, dit is bij de beëindiging van het leven. Indien men de vrucht (later het kind) verder laat evolueren tot een volwassen persoon, dan speelt het belang van die persoon uiteraard wel mee. Ik vind trouwens dat het pijnloos beëindigen van het leven van iemand niet zo erg voor diegene waarvan het leven ontnomen wordt, het is veel erger voor de mensen rond die persoon (ouders, partners, kinderen, vrienden, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de moeder er geen waarde aan geeft wie heeft er dan wel iets over te zeggen?
![]() |
![]() |
#998 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om welke reden zou het geboren kind dan waarde hebben? Als niemand er waarde aan wil geven, gooien we het dan ook bij het te verbranden afval?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de contradictie die niemand uitgelegd krijgt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanaf het ogenblik dat het levensvatbaar is geworden kan men oordelen dat het eveneens een deel geworden is van de samenleving. En onderworpen is aan deze zijn normen. Daarom zou men akkoord kunnen gaan met 12 weken. In de discussies in het parlement is mij een zaak opgevallen. *De wachttijden voor abortus. Als deze een zekere verwachting in tijd overtreffen kan dit een rol spelen op de vraag naar 18 weken. Bepaling en beïnvloeding van de wachttijden, wie is er daar verantwoordelijk voor? * Integraal verslag - Commissievergaderingen - Zittingsperiode 55 Commissieslijst 0081 https://www.dekamer.be/kvvcr/showpag...=cri&count=all |
|
![]() |
![]() |