Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 20:23   #981
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Om eventjes terug serieus te zijn: ik ga eerlijk bekennen dat ik op dit ogenblik de situatie mbt het VB in Vlaanderen, en de gevaren ervan voor onze maatschappij als veel erger beschouw dan het probleem van het Moslimextremisme.
Wow... Sorry maar die statement van je is echt wel... wow.
Stel je even de vraag hoe het VB kunnen worden is wat het nu is, zoek even hoe het VB zo kan groeien, als je dan nog steeds diezelfde conclusie trekt, dan discussieren we verder.

Citaat:
Want (om helemaal on-topic terug te komen) indien je tégen multiculturaliteit zijt, wat het VB is, kan je enkel voor een monocultuur zijn, lijkt mij. Helaas is een monocultuur een systeem dat in een grote maatschappij (waar sociale controle ingewikkeld is) bijna per definitie enkel op een dictatoriale manier kan gehandhaafd worden: men moet vermijden dat iemand op een andere manier zou proberen te leven dan die die cultureel is bepaald, en dus moet je op zo'n mensen verplichten "in de pas te lopen", indien nodig met dwang.
Ik meen me te herrinneren dat ik eerder vroeg wat precies multicultuur inhoudt, en zal die vraag nog maar eens herhalen, wat houdt volgens jou die multicultuur in?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:24   #982
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De verwarring slaat hier toe, warm hé?
Een monocultuur heeft helemaal geen dictatoriaal systeem nodig om te kunnen bestaan. Leefden wij hier in een dictatuur voordat al die islamieten met hun rotcultuur alles kwamen verpesten?
Wat wel een dictatoriaal systeem vereist is een multiculturele samenleving; een samenleving waar alle cultuurgemeenschappen braafjes naast elkaar leven omdat de man die beslist over leven en dood niet van ambrasmakers houdt.
Vergeet ook niet dat het samenhokken van culturen onder dwang explosief kan zijn eens die dwang wegvalt, denk even aan Yougoslavië
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 19 juli 2006, 20:26   #983
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Een citaat:

The Church tried to stem this violence with the Peace and Truce of God movements, which was somewhat successful, but trained warriors always sought an outlet for their violence.

Grappig he, die lieve christenen
Ik meen me niet te herrinneren dat ik grote uitspraken gemaakt heb ivm de kruistochten, dus zie ik absoluut niet in waarom je zo reageerd op die link.
Oud 19 juli 2006, 20:28   #984
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Wie zit hier weg te reletiveren ?
Gij misschien ?
Foei !

Ik geef enkel aan dat je een andere religie niet van alle zonden op aarde moet
gaan beschuldigen, de rest moet er niet voor onder doen.
Het zou je ondertussen al lang duidelijk moeten zijn dat ik elk geloof gevaarlijk beschouw. christenfundie's zijn even zot als islamfundies.

Ik relativeer niets btw
Oud 19 juli 2006, 20:32   #985
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Niet wordt, maar is.

In de VS lopen gewapende "good godfearing fellas" rond die hun weekendje
ipv met baseball of iets dergelijks met "legertje spelen" vullen.
Ze wonen verdomme in kazernes waar niemand nog toegang toe heeft.

The land of the brave, het heeft vele betekenissen ...
En uw punt is....? De situatie is op dit moment nog steeds niet vergelijkbaar met het islamfundamentalisme, morgen mischien wel, maar tot nu toe nog niet.

Er zijn effectief reeds aanslagen gepleegd door christelijke fundies, en dit nog niet zo heel lang geleden, echter, als je dit vergelijkt met het huidige islamfundamentalisme verdwijnt het in het niets.
Oud 19 juli 2006, 20:34   #986
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Een meeloper loopt toch mee met de grootste groep, niet ?

Dus volgens uw definitie zou ik een vuilb'er moeten zijn !

Tot zover uw psychologisch en sociaal inzicht
Uw redeneringsvermogen is verbluffend. Echt, ik ben sprakeloos tegenover zulke argumentatie, het is subliem, onoverkomenlijk & zo duidelijk nu! (/sarcasme)
Oud 19 juli 2006, 20:38   #987
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Iemand naar z'n thuisland terug sturen om er te creperen noem jij realisme.

Zelfs een aap toont meer medeleven voor z'n soortgenoten,
ik noem maar wat.
Begrijpend lezen is uw sterkste kant niet denk ik, men kan nu eenmaal niet iedereen redden, dat is de realiteit, of vindt je dat wij Belgen even alle inwoners van Ethiopië moeten laten overvliegen naar België, ze het Belgisch paspoort te geven & te voederen, onderhouden & huisvesting te geven?

Denk je dat zoiets realistisch gedaan kan worden met de middelen dat België beschikt? Dat er in België hiervoor genoeg geld is?

Help diegenen die je kan helpen, en tracht niet iedereen te redden, wat dit betekend zowiezo je eigen ondergang
Oud 19 juli 2006, 20:42   #988
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Joden ook,
christenen ook
(wanneer heb jij het laatst gedacht: wat een misdaad dat er een moslim is gesneuveld ?)
Gelieve uw punt iets beter te formuleren, want ik snap al geen kanten waar je naartoe wilt.
Oud 19 juli 2006, 20:43   #989
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet wordt, maar is.

In de VS lopen gewapende "good godfearing fellas" rond die hun weekendje
ipv met baseball of iets dergelijks met "legertje spelen" vullen.
Ze wonen verdomme in kazernes waar niemand nog toegang toe heeft.

The land of the brave, het heeft vele betekenissen ...
en doen die ook aan automatische zelfontploffing? Of parkeren die gewoon hun vliegtuigen op de verkeerde plaats? Misschien dat ze wel willen weten hoe scherp hun messen zijn vooraleer ze hun schaapjes slachten?
Kortom, ik vermoed dat ze zich gewoon bezighouden met het laten ontploffen van treintjes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:45   #990
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand naar z'n thuisland terug sturen om er te creperen noem jij realisme.

Zelfs een aap toont meer medeleven voor z'n soortgenoten,
ik noem maar wat.
Als je één miljard euro hebt en je wil één miljard arme mensen daarmee helpen, dan krijg je één miljard mensen met één euro, en één arme sukkelaar met niks!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2006 om 20:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 10:58   #991
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien toch even eerst "Eurabia" van Bat Ye'or lezen. (niet in het Nederlands verkrijgbaar, wegens dictatuur).

Dan zou je pas beseffen dat de HUIDIGE dictatuur ondertussen vaste voet aan wal heeft gekregen, en waarom.

Indien jij nog denkt in een Democratische Rechtsstaat te leven, this is your wake-up call!

Welke vertaler wil daaraan nu z'n tijd verspillen
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 11:28   #992
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wow... Sorry maar die statement van je is echt wel... wow.
Stel je even de vraag hoe het VB kunnen worden is wat het nu is, zoek even hoe het VB zo kan groeien, als je dan nog steeds diezelfde conclusie trekt, dan discussieren we verder.
Over het groeiproces van het VB zie ik een aantal factoren, waaronder één die je in een link hieronder terug zal vinden.

Maar het was niet echt mijn bedoeling om het hierover te hebben, daar bestaa andere threads voor.

Citaat:
Ik meen me te herrinneren dat ik eerder vroeg wat precies multicultuur inhoudt, en zal die vraag nog maar eens herhalen, wat houdt volgens jou die multicultuur in?
Ik heb hierover al verschillende posts in deze thread geschreven...

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=79
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=94
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=98
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=115
Oud 20 juli 2006, 12:37   #993
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik onderstel dat de meerderheid van die cultuur dus niet ‘in de pas’ moet lopen met ‘dwang’, vermits het een meerderheid is. Laten we dit toepassen op een enkele practische voorbeelden.

Wanneer Franstaligen zich in de randgemeenten vestigen en hun Franse cultuur willen ‘opdringen’, dan is die meerderheid (dus de Vlamingen) in de fout omdat ze op dictatoriale wijze de Franstaligen ‘in de pas’ willen houden met dwang.

Wanneer vreemdelingen zich hier komen vestigen, die geen enkele kennis hebben van onze taal en ze ook niet willen leren, dan is die meerderheid (dus de Vlamingen) in de fout omdat ze op dictatoriale wijze de vreemdelingen ‘in de pas’ willen houden met dwang.
Ik zie dat je het ongeveer begrepen hebt.
In een democratie moet men het recht hebben de taal te spreken die men wilt. Het is niet aan de overheid om mensen te verplichten die of die taal te leren en te spreken daar dit indringend zou zijn in de individuele vrijheid en dit op een onrechtvaardige manier: door een andere taal te spreken druist men niet in op de individuele vrijheid van diegenen die die taal niet spreken.

Indien een meerderheid de minderheid dwingt om haar taal te spreken, dan is die meerderheid inderdaad in de fout.

Wilt dat zeggen dat de meerderheid absoluut "taalfaciliteiten" moet geven aan de minderheid? Neen (behalve indien ze er zelf voor kiest dit wel te doen). De meerderheid heeft het recht te bepalen welke taal de bestuurtaal wordt. Indien de minderheid weigert deze taal aan te leren, dan is dat haar eigen verantwoordelijkheid en moet ze er de gevolgen van dragen: het is immers haar eigen keuze.

Citaat:
Intussen zitten we met wetten, die gestemd werden door een meerderheid en van kracht zijn voor de ganse bevolking. Die wetten worden plots dictatoriaal, omdat ze een kleine groep, die zich nergens wil aanpassen, voor het hoofd stoten. ...Graag wil ik uw definitie van democratie eens horen.
In een eerdere post heb ik daar duidelijk de nuance aangebracht: multiculturaliteit heeft beperkingen, en deze beperkingen zijn de limieten die door de wet worden gesteld. Geen enkele individuele vrijheid is absoluut.
De vraag blijft dan in hoeverre de wet "democratisch" is. Volstaat het dat een meerderheid de wet stemt (al dan niet via BROV) om het democratisch te noemen? Strikt technisch-semantisch gezien, wel. Indien je evenwel een moreel aspect in de democratie plaatst, zijnde respect voor de inviduele vrijheid en rechten van de mens, niet noodzakelijk. Zo beschouw ik een wet die een taal zou verbieden, of die een taal zou opleggen, zelfs met BROV goedgekeurd, als niet democratisch.
Oud 20 juli 2006, 12:59   #994
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je één miljard euro hebt en je wil één miljard arme mensen daarmee helpen, dan krijg je één miljard mensen met één euro, en één arme sukkelaar met niks!
dat is er ééntje om in te kaderen!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 13:03   #995
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Als je niks zinvols te zeggen hebt maar gewoon weer beetje ad hominem wil komen doen, zwijg dan.
ad hominem ad hominem...wat is er mis aan op de man af te spreken? Trouwens, hou uw raad voor uzelf, of anderen.Ik heb daar geen boodschap aan.
Oud 20 juli 2006, 13:03   #996
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je 1000 mensen hebt met 500 miljard en 3 miljard mensen zonder een rotte frank dan is dat onrechtvaardig (om niet te zeggen misdadig)
Oud 20 juli 2006, 13:13   #997
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En heeft vooral niks te maken met het feit dat Jerusalem christelijk zou zijn

Joods, m'n beste, joods
Jeruzalem is een heilige stad voor christenen omdat hunne Jezus, een jood was.Vandaar...hele slimme. Moslims hebben daar echter niets uit te vreten.Hun gebied, dat is het Arabische schiereiland, niet meer, niet minder.Al de andere gebieden waar ze zich gevestigd hebben , en hun geloof opgelegd hebben, met het zwaard in de hand, is gestolen grond.Zelfs de Magreb, die voor hen bevolkt was met stammen van Indo-Europese afkomst (ge moogt ze ook Ariërs noemen, zoals in de geschiedenisboeken van voor WO2).Men ziet dat nog aan de fysiek van onderandere de Kabyllen, in Algerije: veel blondharigen , met lichte ogen, daartussen.Ook bij Berbers vind je er nog zulke, maar minder.Die zijn méér ge-arabiseerd...
Oud 20 juli 2006, 13:16   #998
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Een meeloper loopt toch mee met de grootste groep, niet ?

Dus volgens uw definitie zou ik een vuilb'er moeten zijn !

Tot zover uw psychologisch en sociaal inzicht
Volgens u is de VB dus de grootste partij in België? Dan gaan die dat land ook regeren? Ziet er slecht uit voor u dan?
Oud 20 juli 2006, 13:20   #999
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ziet er slecht uit voor u dan?
En waarom dan wel? Hebben mensen die van mening met hen verschillen iets te vrezen dan?
Oud 20 juli 2006, 17:59   #1000
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
En waarom dan wel? Hebben mensen die van mening met hen verschillen iets te vrezen dan?
volgens mij niet speciaal, volgens PelgrimForEver...hij beweert nu al dat hij reeds meermaals het slachtoffer was van doodsbedreigingen...dus...vraag het hem eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be