![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Illwill Weet je wat er gebeurd als er een vogel, zoals een zeemeeuw door een straalmotor getrokken word?
En dan spreken we nog niet eens over de " toegepaste fysica" op potentiele turbine vernielende objecten. Zoals door ballonnen opgehouden kabels, of goed geworpen tuinstoelen.
![]() |
#982 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met enorm veel geluk misschien, de lotto winnen is makelijker dan een heli neerhalen met een vuurpijl. Je hebt maar 1 kans, vergeet dat niet. Je moet trouwens al geluk hebben dat je met je bootje in de buurt bent van een vloot waarvan je niet weet waar hij voorbij komt om je pijltje af te schieten. En als men het boodje zou onderzoeken zal men dus nooit meer bij een groot schip geraken om het te doen breken of om de schroef eraf te blazen.
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door een grootmazig rooster bvb. De impact op de aerodynamica en werveling van de luchtstroom lijkt me mininmaal. Maar blijkbaar zijn er redenen die ik niet zie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeg mij dat vroeger ook af, maar volgens technici zou dat te maken hebben met de trekkracht die op dat rooster zou komen en met het extra gewicht dat zo'n rooster zou moeten hebben om niet zelf in de turbines te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je kan moeilijk zeggen dat het komt omdat hij traag is e, over land gaat hij nm niet sneller vliegen en indien hij op zee makelijk is neer te halen zal hij dat over land ook zijn, dat kunnen dus niet de redenen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik niet. Citaat:
De deining van de zee is geen bescherming als gebouwen die geven. en zeker niet als je vijand aanvalt van de bovenkant. De helikopter zit ook in zijn omgeving nm de lucht... Citaat:
Maar jij hebt het over huis tuin en keukenmiddelen. Kzei het tegen de andere ook al, jij bent het scenario aangekomen, nu een hoop dingen erbij verzinnen...dan moet je je beweringen ook aanpassen e. Citaat:
Nee, ik heb enkel jou en den andere verwisseld, dat is alles. Citaat:
Waar haal jij ze dan?
Laatst gewijzigd door illwill : 30 oktober 2007 om 12:02. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ballon geraakt hier niet tot aan de rotoren van de heli...jou tuinstoel ook niet
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.rubb.com/photo.asp?image=...olls-Royce.jpg Deze "golfbal" is bedoeld om research/metingen te kunnen doen naar alles wat met de luchtstromingen en geluid van de inlaatmantel te maken heeft. Ander voorbeeld. In Irak worden de US helikopters voorzien van enorme luchtfilters voorop de turbines, om de overmatige slijtage door woestijnzand en stof te verminderen. Toch zie je dat soort van filters niet op vliegtuigen. Gewoon vanwege de wervelingen bij hogere snelheden normaal bij vliegtuigen. En Illwill, als jij een helikopter versiert zal ik wel demonstreren wat een goed geworpen "object" kan uitvreten met de rotoren en/of turbines. Of hoe een ballon met kevlarkoord tot boven de helikopter kan uitstijgen en dus een stukje kabel in het delicate systeem kan introduceren. Historisch voorbeeld, "Baragebaloons". Maar ja, het is niet relevant he.
![]() |
![]() |
#990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet je zelf immers niet in gevaar brengen, de meeste marine schepen moeten toch binnen je bereik komen en zijn vaak zelfs reeds van op de kust te zien bij hun doorvaart. Dit gewoon omdat men vanaf de ene kust de andere kust kan zien, en je dus steeds weet dat schepen met een diepgang van 25meter tussen de boeien moet blijven of gewoon vastloopt op de zandbanken Ik blijf dus nog steeds bij mijn eerste manier van opblazen van oorlogsbodems, sleep en trekmijn in de vaarwateren van deze schepen brengen. En zij mogen je voor hen uit zien varen, zij kunnen dan gewoon niets tegen je ondernemen omdat zij tussen hun boeien moeten blijven. En hun vliegtuigen en heli's kunnen niet ondernemen, dit omdat ze dan het gevaar lopen hun eigen schip op te blazen. Dag jongens, zo moeilijk is het om een oorlogsbodem aan te vallen en een springlading op de juiste plaats te krijgen. Nu moeten jullie enkel nog leren een trek-duwonsteking te maken. en de nodige springstof vervaardigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je wil niet met je kiel over de zeebodem sleuren, kwestie van de modder uit de diverse waterin en uitlaten te houden. Ik geloof niet dat een USN CVN in ondieper water dan 20m gaat maneuvreren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat weet ik zo net nog niet; zou wel eens proeven willen zien met ballonnetjes (nog zonder touw eraan) en in de vulling verschillende verhoudingen stijggas toegevoegd aan lucht, om te weten te komen welke banen die gemiddeld zullen volgen bij loslating nabij een helicopter.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 30 oktober 2007 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je ziet dat deze draad toch soms nog iets opbrengt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind bewijzen altijd relevant en daarom vraag ik enkel achter dat. Beweringen maken kan iedereen en daar heeft net niemand wat aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hun heli of vliegtuigen kunnen goed genoeg mikken om hun eigen schepen niet te raken, je gaat nooit dicht genoeg bij hen geraken. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is iets geloofwaardiger dan gewoon te zeggen dat het zo is. Vind je niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#998 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hangt er van af; misschien heeft de "zegger" weet van, of ervaring met, zulke proeven.
![]() |
#999 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "zegger" baseerd zich op enkele feiten.
1)Historisch gezien waren "barrageballonnen" zeer efficient tegen laagvliegende toestellen. Bron, vele boeken over WO II hier in mijn boekenkast. 2) de meeste anti helicopterwapens die voorgesteld worden door niet reguliere wapenmakers behelzen bijna allemaal het gebruik van kabels. De bron, de patentbureaus. 3) Turbines en rotorbladen zijn uiteindelijk kwestbare HiTech apparaten. FOD is altijd een vrees. Foreign Object Damage. Bron, kranten over de jaren heen, en praktijkervaring met het andere soort turbines, waaierpompen.
![]() |
#1000 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hebben schepen, hoe groot en klein ook, een periode nodig dat ze niet op volle zee zijn. En dan komen ze ook in de buurt van land. In beperkte wateren, met beperkte manouvreerbaarheid. In gekende patronen. Citaat:
Citaat:
De oudste. Neme een loden buis die uit het gesleepte vat steekt. In die loden buis zit een reageerbuis gevuld met accuzuur. Onder die loden buis zit een ongevulde accu, met de polen direct verbonden aan de ontsteker van de springstof. Deze ontstekers zijn commercieël en zelfs in België vrij verkrijgbaar. Om jezelf niet op te blazen kan je een paar veiligheden bij inbouwen, bijvoorbeeld een timertje dat je activeerd wanneer je het vat overboord zet, dat na een bepaalde tijd pas het ontsteekcircuit sluit. Zolang de reageerbuis niet is gebroken doordat de loden pijp bij hardhandig contact met een scheepsromp plooit is er geen stroom om de explosieven te ontsteken. Moderne variante. Goedkope nabijheidssensoren, afgeregeld zodanig ze alleen op de meest dichte/zware materialen reageren. Deze sensoren worden veel gebruikt in de industrie.
![]() |