Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2010, 16:54   #10121
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ze hebben nogal lange tenen op dat vlak
Ik nodig je uit een topic te starten over iets wat verbetering behoeft in Nederland. Dan zal je zien dat 'wij' helemaal niet zulke lange tenen hebben maar vrolijk meediscussiëren. Maar als ELKE keer als België er niet zo mooi afkomt men de draad op Nederland, Willem I of Oranje of Olland probeert te brengen, dan worden 'wij' wel eens een beetje ongeduldig.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:08   #10122
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik nodig je uit een topic te starten over iets wat verbetering behoeft in Nederland. Dan zal je zien dat 'wij' helemaal niet zulke lange tenen hebben maar vrolijk meediscussiëren. Maar als ELKE keer als België er niet zo mooi afkomt men de draad op Nederland, Willem I of Oranje of Olland probeert te brengen, dan worden 'wij' wel eens een beetje ongeduldig.
Ik voel er absoluut geen behoefte aan om in een draad te gaan vertellen wat Nederland nog beter kan. Ik heb daar niets mee te maken. Dat zijn 'jullie' zaken. Daar bemoei ik me niet mee. En ik verwacht dezelfde opstelling van uw kant ten overstaande van België.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 17:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:33   #10123
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is wél politics.be, niet politics.nl...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:35   #10124
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dit is wél politics.be, niet politics.nl...
Dit is niet politics.vl, enkel voor echte Belgen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:40   #10125
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit is niet politics.vl, enkel voor echte Belgen.
Neen, we kunnen discussiëren over de politieke toestand, de communautaire kwestie, enz. En iedereen is welkom natuurlijk. Het is een open forum. Maar ik ben niet de persoon die nu gaat zeggen wat Nederland moet en niet moet doen indien er een topic in die zin zou opgestart worden. Ik heb me daar niet mee te bemoeien.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 17:42.
Oud 2 mei 2010, 18:37   #10126
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, we kunnen discussiëren over de politieke toestand, de communautaire kwestie, enz. En iedereen is welkom natuurlijk. Het is een open forum. Maar ik ben niet de persoon die nu gaat zeggen wat Nederland moet en niet moet doen indien er een topic in die zin zou opgestart worden. Ik heb me daar niet mee te bemoeien.
Waarom breng je dan in elk topic de aandacht op Nederland. Wij zijn hier om de Belgische politiek en in dit geval staatsinrichting te bespreken. Jij bent een van de weinigen die keer op keer over Nederland begint.

Ik durf bijna te beloven dat als jij het bij België houdt, dat een hele lange tijd goed gaat.
Oud 2 mei 2010, 18:38   #10127
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik nodig je uit een topic te starten over iets wat verbetering behoeft in Nederland. Dan zal je zien dat 'wij' helemaal niet zulke lange tenen hebben maar vrolijk meediscussiëren.
Zelfs op een Belgisch forum hebben jullie lange tenen wanneer we eens iets negatiefs zeggen, laat staan op een Nederlands forum.

Ik heb trouwens niet de drang me perse te moeten moeien met de binnenlandse aangelegenheden van andere landen op hun fora.
Oud 2 mei 2010, 18:40   #10128
Alboreto

Standaard

Citaat:
Waarom breng je dan in elk topic de aandacht op Nederland.
Die vraag is al een paar keer beantwoord.
Ik ken je als intelligent genoeg om je vraag zelf te beantwoorden.

Citaat:
Ik durf bijna te beloven dat als jij het bij België houdt, dat een hele lange tijd goed gaat.
En ik beloof je dat indien Nederlanders het bij Nederland houden het nog langer goed zal blijven gaan.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 mei 2010 om 18:41.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 18:48   #10129
Hollander

Standaard

Citaat:
Die vraag is al een paar keer beantwoord.
Ik ken je als intelligent genoeg om je vraag zelf te beantwoorden.

En ik beloof je dat indien Nederlanders het bij Nederland houden het nog langer goed zal blijven gaan.
kortom, als we ons met ons eigen zaken bemoeien....

kennelijk heb je liever niet dat mensen uit andere landen zich uitspreken over jouw land? Wil je dat we in ons eigen land gaan forummen?
Oud 2 mei 2010, 18:50   #10130
Shadowke

Standaard

Citaat:

kennelijk heb je liever niet dat mensen uit andere landen zich uitspreken over jouw land? Wil je dat we in ons eigen land gaan forummen?
vooral Henri1 en system vragen dat.
maar dat zijn dan ook echte Nederlanderhaters.

van mij mag je blijven hoor Hollander

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 mei 2010 om 18:50.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 18:52   #10131
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
vooral Henri1 en system vragen dat.
maar dat zijn dan ook echte Nederlanderhaters.

van mij mag je blijven hoor Hollander
was ik ook wel van plan
Oud 2 mei 2010, 18:52   #10132
Alboreto

Standaard

Citaat:

Iedereen veegt voor zijn eigen deur, Hollander.
Je kan wel je mening geven, maar wat hier gebeurd gaat veel verder.

Indien je als buitenlander je mening wenst te geven over een onderwerp, dan moet je ook kunnen verdragen dat 'wij' hetzelfde gaan doen en moet je achteraf niet komen uithuilen dat je dat liever niet hebt.

Wie de bal kaatst moet die kunnen terugverwachten, zo simpel zit het.

Anderen lange tenen verwijten op het moment je jezelf op de tenen getrapt voelt komt over als twee maten en gewichten, en dat besef je zelf ook wel.

Ik vraag niet dat je het forum verlaat zoals je mij al een paar keer gesuggereerd hebt, maar een beetje respect tonen voor de mensen op het forum is zeker niet teveel gevraagd.
Dit is niet specifiek op jou bedoeld, maar wie het schoentje past...

Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 mei 2010 om 18:53.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 18:57   #10133
Hollander

Standaard

lol..

weet je wat? laten we het maar laten rusten.
Oud 2 mei 2010, 19:03   #10134
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom breng je dan in elk topic de aandacht op Nederland. Wij zijn hier om de Belgische politiek en in dit geval staatsinrichting te bespreken. Jij bent een van de weinigen die keer op keer over Nederland begint.

Ik ben een topic gestart met ongeveer als onderwerp dat Nederlanders en Belgen niet samengaan. Ja en u weet ook dat na een relatief korte termijn men afwijkt van het onderwerp (door iedereen) en dan zit men te praten over heel wat anders. Blijkbaar is dit onoverkomelijk.

En als men bijvoorbeeld een toppic start over Leopold II en Nederlanders wrijven het ons nog eens goed in dat de Belgen zich schandalig hebben gedragen en 5.000.000 inlanders hebben vermoord, dan moet ik natuurlijk ingrijpen. En dit door te zeggen dat dit historische nonssens is en dat de Nedelanders niet zo hoog van de toren moeten blazen, want ze gedroegen zich niet of nauwelijks beter in hun kolonies.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 19:08.
Oud 2 mei 2010, 19:14   #10135
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen veegt voor zijn eigen deur, Hollander.
Je kan wel je mening geven, maar wat hier gebeurd gaat veel verder.

Indien je als buitenlander je mening wenst te geven over een onderwerp, dan moet je ook kunnen verdragen dat 'wij' hetzelfde gaan doen en moet je achteraf niet komen uithuilen dat je dat liever niet hebt.
Het doet er alleen niet toe. Ik ben hier actief omdat ik de situatie in Belgie interessant vind. Mijn nationaliteit zou er niet toe moeten doen. Toch raar dat u bij negatieve reacties van de Nederlanders hier de neiging voelt om terug te slaan. Alsof klappen uitdelen het doel is van onze aanwezigheid hier. Ik snap niet waarom er meteen terug "gekaatst" moet worden als je als Nederlander kritiek hebt op bepaalde zaken in Belgie. Het is niet dat ik daar problemen mee heb, het is gewoon irrelevant. Er zijn ook talrijke Vlamingen actief op Nederlandse (politieke) fora. Maar ik heb nog nooit een Nederlander daar zien beginnen over de situatie in Belgie als een Vlaming kritiek heeft op Nederland. Als de kritiek goed onderbouwd is zou dat er niet toe moeten doen. Het heeft er alle schijn van dat juist u de kritiek van 'ons' niet kunt verdragen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 19:17   #10136
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het doet er alleen niet toe. Ik ben hier actief omdat ik de situatie in Belgie interessant vind. Mijn nationaliteit zou er niet toe moeten doen. Toch raar dat u bij negatieve reacties van de Nederlanders hier de neiging voelt om terug te slaan. Alsof klappen uitdelen het doel is van onze aanwezigheid hier. Ik snap niet waarom er meteen terug "gekaatst" moet worden als je als Nederlander kritiek hebt op bepaalde zaken in Belgie. Het is niet dat ik daar problemen mee heb, het is gewoon irrelevant. Er zijn ook talrijke Vlamingen actief op Nederlandse (politieke) fora. Maar ik heb nog nooit een Nederlander daar zien beginnen over de situatie in Belgie als een Vlaming kritiek heeft op Nederland. Als de kritiek goed onderbouwd is zou dat er niet toe moeten doen. Het heeft er alle schijn van dat juist u de kritiek van 'ons' niet kunt verdragen.
ge moet van bai oengs zain om uw gedacht te mogen zeggen.
Daarom dat de VL het dialect in stand houden als een soort geheimtaal. Wanneer een allochtoon NL geleerd heeft; kan men hem toch nog buitensluiten door onder elkaar de streektaal te spreken.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 19:27   #10137
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het doet er alleen niet toe. Ik ben hier actief omdat ik de situatie in Belgie interessant vind. Mijn nationaliteit zou er niet toe moeten doen. Toch raar dat u bij negatieve reacties van de Nederlanders hier de neiging voelt om terug te slaan.
Ik vind het raar dat je wat kritiek als 'slaan' beziet.

Maar wanneer iemand kritiek heeft op iets terwijl hijzelf op hetzelfde vlak in de fout gaat, dan is het maar normaal dat je hem daarop wijst.

Het komt even ongeloofwaardig alsof de bisschop van Brugge je kritiek zou geven hoe je je kinderen behandeld.
Jijzelf zou hem onmiddellijk op zijn eigen gedrag wijzen.

Indien je dat niet zou doen, tja, dat is dan alweer een punt waar Nederlanders en Belgen verschillen.
Oud 2 mei 2010, 19:33   #10138
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
ge moet van bai oengs zain om uw gedacht te mogen zeggen.
Daarom dat de VL het dialect in stand houden als een soort geheimtaal. Wanneer een allochtoon NL geleerd heeft; kan men hem toch nog buitensluiten door onder elkaar de streektaal te spreken.
In dat opzicht is onze Franstalige medemens toch verder geëvolueerd. Misschien daarom dat iemand ooit op het idee kwam Vlaanderen te onderwerpen aan de francofonie?
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 19:37   #10139
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
In dat opzicht is onze Franstalige medemens toch verder geëvolueerd. Misschien daarom dat iemand ooit op het idee kwam Vlaanderen te onderwerpen aan de francofonie?
In Franstalig BE ben je snel welkom; op voorwaarde dat je FR spreekt.
Het mag krom FR zijn, geen probleem; men zal je niet uitlachen.

In VL zal men je krom NL sneller lachwekkend vinden; en men zal zelf in het dialect zeggen dat die anderstalige toch niet al te best NL spreekt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 19:39   #10140
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het raar dat je wat kritiek als 'slaan' beziet.

Maar wanneer iemand kritiek heeft op iets terwijl hijzelf op hetzelfde vlak in de fout gaat, dan is het maar normaal dat je hem daarop wijst.

Het komt even ongeloofwaardig alsof de bisschop van Brugge je kritiek zou geven hoe je je kinderen behandeld.
Jijzelf zou hem onmiddellijk op zijn eigen gedrag wijzen.

Indien je dat niet zou doen, tja, dat is dan alweer een punt waar Nederlanders en Belgen verschillen.
Nogmaals, dat er in Nederland ook dingen fout gaan zou er niet toe moeten doen. Ik ben net zo goed op Nederlandse fora actief. Daar praat ik ook vrolijk mee over misstanden, maar dan die in Nederland. Voor alles is er een tijd en een plaats. Maar dit forum gaat toch over Belgische politiek? Een beetje een rare vergelijking, met de bisschop van Brugge. Want wij Nederlanders hebben weldegelijk ook kritiek op eigen land. Als u denkt van niet, en daar heeft het alle schijn van, dan moet u toch echt eens op Nederlandse fora komen kijken. U zult dan ontdekken dat wij ook vrijuit op onszelf kankeren.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be