![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik nodig je uit een topic te starten over iets wat verbetering behoeft in Nederland. Dan zal je zien dat 'wij' helemaal niet zulke lange tenen hebben maar vrolijk meediscussiëren. Maar als ELKE keer als België er niet zo mooi afkomt men de draad op Nederland, Willem I of Oranje of Olland probeert te brengen, dan worden 'wij' wel eens een beetje ongeduldig.
![]() |
#10122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10123 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10125 |
Banneling
|
![]() Neen, we kunnen discussiëren over de politieke toestand, de communautaire kwestie, enz. En iedereen is welkom natuurlijk. Het is een open forum. Maar ik ben niet de persoon die nu gaat zeggen wat Nederland moet en niet moet doen indien er een topic in die zin zou opgestart worden. Ik heb me daar niet mee te bemoeien.
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10126 | |
|
![]() Citaat:
Ik durf bijna te beloven dat als jij het bij België houdt, dat een hele lange tijd goed gaat.
![]() |
![]() |
#10127 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens niet de drang me perse te moeten moeien met de binnenlandse aangelegenheden van andere landen op hun fora.
![]() |
![]() |
#10128 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken je als intelligent genoeg om je vraag zelf te beantwoorden. En ik beloof je dat indien Nederlanders het bij Nederland houden het nog langer goed zal blijven gaan.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 mei 2010 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10129 | |
|
![]() Citaat:
kennelijk heb je liever niet dat mensen uit andere landen zich uitspreken over jouw land? Wil je dat we in ons eigen land gaan forummen?
![]() |
![]() |
#10130 | |
|
![]() Citaat:
maar dat zijn dan ook echte Nederlanderhaters. van mij mag je blijven hoor Hollander ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 mei 2010 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10131 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10132 | |
|
![]() Citaat:
Je kan wel je mening geven, maar wat hier gebeurd gaat veel verder. Indien je als buitenlander je mening wenst te geven over een onderwerp, dan moet je ook kunnen verdragen dat 'wij' hetzelfde gaan doen en moet je achteraf niet komen uithuilen dat je dat liever niet hebt. Wie de bal kaatst moet die kunnen terugverwachten, zo simpel zit het. Anderen lange tenen verwijten op het moment je jezelf op de tenen getrapt voelt komt over als twee maten en gewichten, en dat besef je zelf ook wel. Ik vraag niet dat je het forum verlaat zoals je mij al een paar keer gesuggereerd hebt, maar een beetje respect tonen voor de mensen op het forum is zeker niet teveel gevraagd. Dit is niet specifiek op jou bedoeld, maar wie het schoentje past...
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 mei 2010 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10133 |
|
![]() lol..
weet je wat? laten we het maar laten rusten.
![]() |
#10134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als men bijvoorbeeld een toppic start over Leopold II en Nederlanders wrijven het ons nog eens goed in dat de Belgen zich schandalig hebben gedragen en 5.000.000 inlanders hebben vermoord, dan moet ik natuurlijk ingrijpen. En dit door te zeggen dat dit historische nonssens is en dat de Nedelanders niet zo hoog van de toren moeten blazen, want ze gedroegen zich niet of nauwelijks beter in hun kolonies. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10136 | |
|
![]() Citaat:
Daarom dat de VL het dialect in stand houden als een soort geheimtaal. Wanneer een allochtoon NL geleerd heeft; kan men hem toch nog buitensluiten door onder elkaar de streektaal te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10137 | |
|
![]() Citaat:
Maar wanneer iemand kritiek heeft op iets terwijl hijzelf op hetzelfde vlak in de fout gaat, dan is het maar normaal dat je hem daarop wijst. Het komt even ongeloofwaardig alsof de bisschop van Brugge je kritiek zou geven hoe je je kinderen behandeld. Jijzelf zou hem onmiddellijk op zijn eigen gedrag wijzen. Indien je dat niet zou doen, tja, dat is dan alweer een punt waar Nederlanders en Belgen verschillen.
![]() |
![]() |
#10138 |
Europees Commissaris
|
![]() In dat opzicht is onze Franstalige medemens toch verder geëvolueerd. Misschien daarom dat iemand ooit op het idee kwam Vlaanderen te onderwerpen aan de francofonie?
![]() |
#10139 | |
|
![]() Citaat:
Het mag krom FR zijn, geen probleem; men zal je niet uitlachen. In VL zal men je krom NL sneller lachwekkend vinden; en men zal zelf in het dialect zeggen dat die anderstalige toch niet al te best NL spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |