![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Frankrijk aan de andere kant hameren ze meer op een gesofisticeerdere taal indien je er besluit permanent te wonen en schrikken ze niet terug jouw taaltje belachelijk te maken indien het te 'boertig' klinkt. Maar goed, in Frankrijk respecteert men de standaardtaal tenminste. Uiteraard heb je daarnaast nog 'argot' en regionale uitdrukkingen. Gevolg is wel dat in Frankrijk de meeste mensen standaardtaal ook effectief als moedertaal spreken (behalve talrijke diaspora uiteraard, die spreken thuis geen Frans) en daar klinkt de standaardtaal als een echte levende en idiomatische taal. In Vlaanderen komt het Algemeen Nederlands soms bekakt over en maakt men het belachelijk, ook al spreekt men verder een verstaanbare variant. Dat is me zo wat opgevallen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 mei 2010 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#10144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10145 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 mei 2010 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10149 |
Minister-President
|
![]() Dat is heel eenvoudig: Vlamingen zijn actief op bijna alle grote Nederlandse fora. Want met alle respect, maar het Vlaamse internet is een beetje een dorre vlakte. Af en toe publiceren sommige sites nog wel eens statistieken. Zo bleek nog niet zo lang geleden dat 10% van alle GeenStijl-leden Vlaming is. Tenminste, die hebben een Belgisch IP-adres. Men mag aannemen dat daar weinig Walen tussen zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken namelijk hier in mechelen genoeg Marokkanen die beter én sneller "oep zeijn mechels koenne plajeren" dan menig échte autochtone mechelaar zélf... Het is maar dat U het wéét,meneer de scheefvergelijker... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10151 |
Minister-President
|
![]() Is dat wat de Nederlanders hier in uw ogen doen? Want ik heb het idee dat de meeste Nederlanders hier redelijk beleefd zijn. Van mezelf vind ik ook dat ik me redelijk beschaafd gedraag. Meestal gebruik ik zelfs "u" en "uw". Op een Nederlands forum doe ik dat nooit. Dan is het "je", "jij" en "jouw".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10152 | |
|
![]() Citaat:
Je moet nu trouwens niet komen aanzetten met GeenStijl, want een tijd geleden was je nog aan het klagen toen ik je zei dat de houding van sommige Nederlanders op GeenStijl jegens Belgen minstens even onfatsoenlijk was als dat van sommige Belgen jegens Nederlanders op dit forum. Je zei toen dat beide niet te vergelijken waren (wat ik toen ook heb toegegeven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10153 | |
|
![]() Citaat:
Dat is dus ferm overdreven ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus, nogmaals de vraag: zitten daar op de Nederlandse fora ook Belgen die permanent kritiek spuien op de Nederlandse staat zoals de Nederlanders hier doen op de Belgische staat? Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10155 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10156 |
Banneling
|
![]() Ben benieuwd hoe Wilders gaat scoren. Elke weekt zakt hij wat dieper weg. Tenminste volgens Maurice De Hond. Dus maar afwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10159 |
Banneling
|
![]() En ik wil u daar zeker in bijstaan zo op het eerste zicht. Maar dan stelt zich de vraag: wie zijn wij om ons te moeien in de Nederlandse politiek.
Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens beschouw ik dit subforum niet als een "zuiver interne" Vlaamse aangelegenheid. Zowel in Vlaanderen als Nederland zijn er mensen die graag een samengaan van Nederland en Vlaanderen zien. En dat zijn er meer dan de tegenstanders willen doen geloven. Deze discussie gaat beide landen aan. Na Wilders voorstel om Nederland en Vlaanderen samen te voegen, zag je ook de Vlamingen uit alle hoeken en gaten komen op Nederlandse sites. Ik weet niet of je het ergens kunt zien, maar meer dan 90% van al mijn berichten staat op dit subforum. Dus met "zuiver interne" aangelegenheden op het subforum "binnenland' bemoei ik mij niet of nauwelijks. Laatst gewijzigd door Spinoza : 3 mei 2010 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |