Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 13:23   #1001
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Zou u -uit beleefdheid- willen ophouden men ons, 'extremistische vlaamsgezinden' te beschuldigen van 'Belgicisme'. Ik vind dat nogal een belediging. Bedien u gerust van de term flamingantisme.

't Is maar dat we de dingen bij hun naam noemen he.
alle vlaamsgezinden zijn niet extremisten.
ik ben een gematigd vlaams gezinde.

alle extremistische vlaamsgezinden willen het belgicisme toepassen op Vlaanderen:
- racisme en dit vooral tegen Nederlanders
- dat er maar één 'ras' is in het land.
- het ontkennen van de Nederlandse taal en cultuur in Vlaanderen
- proberen verschillende volkeren een nationaal gevoel op te dringen
- deze volkeren in een unitair land proberen te steken ondanks de regionale verschillen
- alles centraliseren in één stad en niet rekening houdend met de regionale verschillen
- ...

Laatst gewijzigd door Shadowke : 27 augustus 2010 om 13:28.
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:25   #1002
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou u -uit beleefdheid- willen ophouden men ons, 'extremistische vlaamsgezinden' te beschuldigen van 'Belgicisme'. Ik vind dat nogal een belediging. Bedien u gerust van de term flamingantisme.

't Is maar dat we de dingen bij hun naam noemen he.
En dan willen gezegd hebben dat wij Vlamingen bij Nederland horen. We hebben nu al meer ambras dan dat we met de Walen hebben.
Garry is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:32   #1003
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En, welk referendum heeft gediend om tot deze conclusie te komen ???
Blijkbaar heb ik iets gemist.
Ernst Niessen ?????????
Hallo, Apeldoorn ???????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 augustus 2010 om 13:33.
Zipper is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:33   #1004
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Goed. Voor alle duidelijkheid:
  1. ik wil Vlaamse onafhankelijkheid
  2. ik wil geen koningshuis (ceremonieel of anders)
  3. Brussel is allang niet meer te vervlaamsen, dus geef Brussel een onafhankelijk statuut als 'Europese hoofdstad' (een soort Europese versie van Vaticaanstad)
  4. ik wil geen aansluiting bij Nederland (hooguit samenwerking)
  5. ik wil geen erfelijke mandaten op welk niveau dan ook
  6. ik wil de Vlaamse (Belgisch-Nederlandse) taal als enige officiële taal, zonder privileges voor welke taalgroep dan ook
  7. ik wil geen enkele officiële religie
  8. ik wil dat geen enkele religie met belastinggeld ondersteund wordt. Het staat iedereen vrij om zichzelf tot een religie te bekennen en daarvoor een bijdrage te betalen.
  9. ik wil dat er een bindend referendumrecht in de grondwet ingeschreven wordt
  10. ik wil dat de naturalisatie tot Vlaming (in een Vlaamse staat) aan voorwaarden (taalkennis, kennis van de samenleving en gewoontes) verbonden wordt en herroepelijk (bij misdaden) wordt
  11. ik wil dat topfuncties in de politiek rechtstreeks verkozen worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
1. niets op tegen, maar het zal een zwakke vlaamse staat zijn en blijven.
2. laat een democratische meerderheid dat bepalen, dank u.
3. dus u wilt een economisch dood Brussel want de EU zal geen Brussel ED willen
4. laat een democratische meerderheid dat bepalen, dank u.
5. zie punt 2: is eigenlijk hetzelfde
6. het Vlaams is een dialect, geen taal. op school krijg je NEDERLANDS niet Vlaams.
7. dat is jouw taak niet omdat te beslissen.
8. zie punt 7
9. elke èchte democraat wilt dat.
10. hoe ga je dat doordrukken? op je ééntje dat gaan eisen opt vlaams parlement?

gewone Vlaamsgezinde en belgicistische standpunten bijeen.
er is nog hoop voor je.
2, 5 Democratie en koningshuis zijn niet verenigbaar. Elk erfbaar mandaat (ceremonieel of anders) is per definitie antidemocratisch. Trouwens als u vandaag (via referendum) tot een meerderheid pro zou komen, wie zegt dan niet dat de generatie erna (of dezelfde generatie, maar enkele jaren later) tot een ander standpunt zou komen. Via periodieke verkiezingen voor alle mandaten wordt dergelijke wantoestand vermeden. Véél democratischer dan uw methode.
3 Brussel hoeft helemaal niet 'dood' te zijn. Integendeel, door het een onafhankelijk edoch europees statuut te geven zouden net veel problemen aangepakt en opgelost kunnen worden. Lijkt me volkomen logisch.
4 ok, kunnen we dat referendum dan snel houden?
6 Ik heb duidelijk verwezen naar het Belgisch-Nederlands, zoals het trouwens vermeld staat in de Van Dale. En, neen, op school krijgen wij het Belgisch-Nederlands aangeleerd, niet het Nederlands. Of gaat u ook 'poepen' op het toilet?
7 Het is inderdaad niet mijn taak om over religies te beslissen, omdat men dat volledig verankerd heeft in ons stelsel. Het staat me dus ook niet vrij om -als atheïst- me afzijdig te houden van religie en er geen financiële bijdrage aan te verlenen. Religie is iets persoonlijks: laat eenieder voor zichzelf uitmaken of en tot welke religieuze groep hij wil behoren. En laat hij/zij daarvoor dan de nodige bijdragen opbrengen. Democratischer kan toch niet? Of bent u bevreesd dat 'uw' religieuze groep daardoor wel een zou kunnen klappen krijgen?
10 Bij de opmaak van de Vlaamse grondwet, zoals dat steeds gebeurt bij de oprichting van een nieuwe Staat. Als we niet duidelijk alle standpunten op tafel leggen, maak je ook geen enkele kans het te verwezenlijken.

Ik heb nooit beweerd dat mijn ideeën de enige goede zijn; er werd gevraagd naar wat ik wil. En dat heb ik geantwoord. Of het er (tijdens mijn leven) ook van komt, zal de toekomst uitwijzen. Maar wie niet waagt, die niet wint.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:35   #1005
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ernst Niessen ?????????
Hallo, Apeldoorn ???????
een enquete bij NTS-NIPO.
gerenomeerd enquetebureau.
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:37   #1006
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
alle vlaamsgezinden zijn niet extremisten.
ik ben een gematigd vlaams gezinde.
Ik vermoed dat u bedoelt: 'niet alle vlaamsgezinden zijn extremisten'.
Citaat:
alle extremistische vlaamsgezinden willen het belgicisme toepassen op Vlaanderen:
- racisme en dit vooral tegen Nederlanders
- dat er maar één 'ras' is in het land.
Nederlanders, is dat een ras???
Citaat:
- het ontkennen van de Nederlandse taal en cultuur in Vlaanderen
Heb ik nooit gedaan: onze taal is Vlaams (of Belgisch-Nederlands, zoals Van Dale dat bestempelt)
Citaat:
- proberen verschillende volkeren een nationaal gevoel op te dringen
- deze volkeren in een unitair land proberen te steken ondanks de regionale verschillen
- alles centraliseren in één stad en niet rekening houdend met de regionale verschillen
- ...
Ik ben pro-Vlaams, anti-Belgisch, anti vereniging met Nederland. Dus waar probeer ik deze zaken te doen?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:40   #1007
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Valt het je ook op hoezeer jullie als separatistische klein-flaminganten de onvoorwaardelijke steun krijgen van diehard-Belgicisten als het over samengaan met Nederland gaat? Separatistische flaminganten, sommigen zelfs van VB-strekking, het soort mensen die de doorsnee Belgicist op dit forum bij andere gelegenheden doorgaans uitspuwt?

Begint er nog altijd geen lichtje te branden?
Er zijn altijd wel bepaalde belangen die (soms erg verschillende) groepen aanhangen. Dat wil niet zeggen dat ze het voor het overige eens zijn of dat ze dan maar meteen gezamenlijk verder moeten.

Sjiïeten en Soennieten kunnen mekaars bloed wel drinken, maar het zijn allen moslims die juichen wanneer 'de westerse wereld' klappen krijgt...
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:43   #1008
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik nooit gedaan: onze taal is Vlaams (of Belgisch-Nederlands, zoals Van Dale dat bestempelt)
of je het nu graag hebt of niet, de officiële taal van Vlaanderen is het Nederlands. ook in het Nederlandstalig onderwijs wordt het Nederlands onderwezen en is "het groene boekje" de leidraad.
Oud 27 augustus 2010, 13:43   #1009
Shadowke

Standaard

Citaat:
2, 5 Democratie en koningshuis zijn niet verenigbaar. Elk erfbaar mandaat (ceremonieel of anders) is per definitie antidemocratisch. Trouwens als u vandaag (via referendum) tot een meerderheid pro zou komen, wie zegt dan niet dat de generatie erna (of dezelfde generatie, maar enkele jaren later) tot een ander standpunt zou komen. Via periodieke verkiezingen voor alle mandaten wordt dergelijke wantoestand vermeden. Véél democratischer dan uw methode.
3 Brussel hoeft helemaal niet 'dood' te zijn. Integendeel, door het een onafhankelijk edoch europees statuut te geven zouden net veel problemen aangepakt en opgelost kunnen worden. Lijkt me volkomen logisch.
4 ok, kunnen we dat referendum dan snel houden?
6 Ik heb duidelijk verwezen naar het Belgisch-Nederlands, zoals het trouwens vermeld staat in de Van Dale. En, neen, op school krijgen wij het Belgisch-Nederlands aangeleerd, niet het Nederlands. Of gaat u ook 'poepen' op het toilet?
7 Het is inderdaad niet mijn taak om over religies te beslissen, omdat men dat volledig verankerd heeft in ons stelsel. Het staat me dus ook niet vrij om -als atheïst- me afzijdig te houden van religie en er geen financiële bijdrage aan te verlenen. Religie is iets persoonlijks: laat eenieder voor zichzelf uitmaken of en tot welke religieuze groep hij wil behoren. En laat hij/zij daarvoor dan de nodige bijdragen opbrengen. Democratischer kan toch niet? Of bent u bevreesd dat 'uw' religieuze groep daardoor wel een zou kunnen klappen krijgen?
10 Bij de opmaak van de Vlaamse grondwet, zoals dat steeds gebeurt bij de oprichting van een nieuwe Staat. Als we niet duidelijk alle standpunten op tafel leggen, maak je ook geen enkele kans het te verwezenlijken.

Ik heb nooit beweerd dat mijn ideeën de enige goede zijn; er werd gevraagd naar wat ik wil. En dat heb ik geantwoord. Of het er (tijdens mijn leven) ook van komt, zal de toekomst uitwijzen. Maar wie niet waagt, die niet wint.
2,5 de meest democratische landen, waaronder Nederland, hebben een koningshuis (wetenschappelijk internationaal onderzoek heeft dat uitgewezen)
3 en jij denkt dat de EU Brussel gaat overnemen? blijven dromen! Brussel wordt Vlaams als België splitst of je het nu leuk vindt ok niet.
4 geen commentaar nodig denk ik
6 flauwekul! in Nederland en Vlaanderen wordt hetzelfde onderwezen (GENT-akkoorden). enige verschil is dat de Nederlandse taal regionaal gekleurd is: in Limburg hebben ze een ander gekleurd Nederlands dan in West-Vlaanderen, in Holland is ze anders gekleurd dan in Groningen.
7 ik ben ook atheïst
10 blijven dromen
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:45   #1010
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het Belgicisme viert weer hoogtij.
zowel bij de belgicisten als bij de extremistische vlaams gezinden.
Hoe kan in hemelsnaam een extreem vlaamsgezinde Belgicistich zijn ?
Henri1 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:49   #1011
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat u bedoelt: 'niet alle vlaamsgezinden zijn extremisten'.

Nederlanders, is dat een ras???

Ik ben pro-Vlaams, anti-Belgisch, anti vereniging met Nederland. Dus waar probeer ik deze zaken te doen?
1) Nederlanders zijn een nationaliteit, geen ras.
discriminatie op basis van afkomst (nationaliteit) is evenzeer racistisch.

2) dan is Van Dale volledig fout, want het is niet Belgisch-Nederlands maar gewoon Nederlands

3) dus je verzaakt aan het feit dat
- er in het huidige Vlaanderen Vlamingen, Brabanders en Limburgers wonen en niet enkel Vlamingen
- het Vlaams parlement beslissingen neemt die eigenlijk meer regionaal moet genomen worden
- dat de Vlamingen en Limburgers weinig moeten hebben van de Brabanders
- dat de Limburgers geen feeling hebben met de rest van Vlaanderen en liever willen fusioneren met Nederlands Limburg
- ...
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:50   #1012
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
omdat ze even racistisch en imperialistisch zijn als de reactionaire Belgicisten.
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:51   #1013
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat ze even racistisch en imperialistisch zijn als de reactionaire Belgicisten.
Dus u scheert ze dan over dezelfde Belgische kam.
Dat gaat u niet in dank worden afgenomen.
Henri1 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:52   #1014
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dus u scheert ze dan over dezelfde Belgische kam.
Dat gaat u niet in dank worden afgenomen.
wat kan mij dat schelen?
er zijn er veel op dit forum die hetzelfde denken als ik dus.

dus als België geen toekomst meer heeft, kan je bij je extremistische Vlaamse vriendjes scharen.
qua mentaliteit/karakter zit je alvast op de goede lijn.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 27 augustus 2010 om 13:53.
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:53   #1015
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het ontkennen van het bestaan van iedere verbondenheid tussen Nederland en Vlaanderen de kerngedachte van het Belgicisme is.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 augustus 2010, 13:59   #1016
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Nederlanders zijn een nationaliteit, geen ras.
discriminatie op basis van afkomst (nationaliteit) is evenzeer racistisch.

2) dan is Van Dale volledig fout, want het is niet Belgisch-Nederlands maar gewoon Nederlands

3) dus je verzaakt aan het feit dat
- er in het huidige Vlaanderen Vlamingen, Brabanders en Limburgers wonen en niet enkel Vlamingen
- het Vlaams parlement beslissingen neemt die eigenlijk meer regionaal moet genomen worden
- dat de Vlamingen en Limburgers weinig moeten hebben van de Brabanders
- dat de Limburgers geen feeling hebben met de rest van Vlaanderen en liever willen fusioneren met Nederlands Limburg
- ...
Shadowke, je moet niet gaan overdrijven. je hebt je mening, maar laat ook anderen hun mening hebben.

1. of er bij een eventuele vereniging van Vlaanderen en Nederland een monarchie overblijft, zal afhangen van de mening van het volk, maar voor mij is het simpel: weg met de monarchie.
2. ook jij mag op je kop gaan staan, maar Vlaanderen is een realiteit. Zowel West-Vlamingen, Oost-Vlamingen, Antwerpenaren, Vlaams-Brabanters als Limburgers zijn en voelen zich in meerderheid, Vlaming. hoe verklaar je anders het succes van Vlaams-nationalistische partijen als de N-VA en het VB?
Ook zie ik geen partijen die ijveren voor een hereniging van de 2 Limburgen. Enkel een Stevaert die de Vlaams-nationalisten wat wou provoceren.
3. In de Van Daele staat inderdaad de notatie "Belgisch-Nederlands". Goed, op zich hoeft dat er niet bij, maar ik zie daar geen erg in.
Oud 27 augustus 2010, 14:05   #1017
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Omdat het ontkennen van het bestaan van iedere verbondenheid tussen Nederland en Vlaanderen de kerngedachte van het Belgicisme is.
Nee, dat is enkel jouw persoonlijke overtuiging.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:07   #1018
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Shadowke, je moet niet gaan overdrijven. je hebt je mening, maar laat ook anderen hun mening hebben.

1. of er bij een eventuele vereniging van Vlaanderen en Nederland een monarchie overblijft, zal afhangen van de mening van het volk, maar voor mij is het simpel: weg met de monarchie.
2. ook jij mag op je kop gaan staan, maar Vlaanderen is een realiteit. Zowel West-Vlamingen, Oost-Vlamingen, Antwerpenaren, Vlaams-Brabanters als Limburgers zijn en voelen zich in meerderheid, Vlaming. hoe verklaar je anders het succes van Vlaams-nationalistische partijen als de N-VA en het VB?
Ook zie ik geen partijen die ijveren voor een hereniging van de 2 Limburgen. Enkel een Stevaert die de Vlaams-nationalisten wat wou provoceren.
3. In de Van Daele staat inderdaad de notatie "Belgisch-Nederlands". Goed, op zich hoeft dat er niet bij, maar ik zie daar geen erg in.
In de Nederlandstalige versie van Windows trouwens ook.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:08   #1019
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Verdoeme ik zie het al gebeuren hee; BE gaat splitsen just als ik op safari ben. Dat gaat niet meevallen om die Champagne koel te houden 't midden van de brousse. Maar smaken zal hij zeker!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:10   #1020
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zou eerder voor een uitdovend inschrijvingsrecht opteren van, laten we zeggen, een jaar of 20 of zo als er toch zo'n mormel moet komen.
De faciliteiten waren ook uitdovend. Intussen zijn ze gebetonneerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be