Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2010, 20:39   #1001
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik neem aan dat u uw woning reeds hebt opengesteld voor asielzoekers, Grote Mensenvriend?
Daarmee zijn alle problemen opgelost?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 20:42   #1002
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt, dat zijn mensenrechten. En helaas zijn er veel te veel landen die geen enkele moeite doen die basisnoden te garanderen voor hun onderdanen.
Dat probleem moet dus binnen die landen worden opgelost en niet in Belgie wat onmogelijk al die mensen dan wel van basisnoden zou kunnen voorzien.

We hebben daar doodeenvoudig en al zeker in tijden van crisis de middelen niet toe en dus kunnen we enkel verhinderen dat al die mensen die het aan basisnoden ontbreekt zichzelf in Belgie vestigen.

Want eenmaal dat resultaat bereikt is stoppen de kosten niet. Laaggeschoold en zonder behoorlijke kennis van de taal lukt het die mensen niet deel te nemen aan de arbeidsmarkt en bovendien halen ze vaak onmiddellijk verwanten uit het thuisland naar Belgie.

Die mensen vragen een enorme investering van deze samenleving alvorens enigzins te kunnne meedraaien en omdat ze de levenslang opgelopen achterstand in hun thuisland niet volledig kunnen inlopen blijven zij het meest kwetsbaar in tijdens van crisis;dus moet je maar beperkt binnenlaten, anders krijg je steeds grotere ghetto's met een nieuwe onderklasse van mensen die enkel om economische redenen liever hier dan daar zijn.

Selecteer vooral op werkbereidheid, en mogelijkheden om op redelijke termijn aan een arbeidsmarkt te kunnen deelnemen!
Helaas zijn er ook al te veel landen die handelsakkoorden afsluiten met zo'n landen zonder ook maar 1 woord te reppen over die mensenrechten.
Als we maar geld kunnen verdienen. Dat is het enigste dat belangrijk is.
Oud 25 november 2010, 20:48   #1003
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Juist, maar waarom is dat voor sommige zo moeilijk te begrijpen. Hoeveel van hetgeen hier aanspoelt zijn asielzoeker op de vlucht voor geweld en vervolging en hoeveel op zoek naar rijdom en welvaart, een rijkdom en welvaart ten kosten van het eigen volk.
1,4 miljard werkende mensen verdient minder dan € 1,50 per dag.

Vind je dat normaal? Gepermiteerd? Kan het je niet schelen?
Oud 25 november 2010, 21:01   #1004
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Het kan me niet schelen..net als het hun niet kan schelen dat ze mijn job krijgen voor € 3 per dag ..en ze hebben groot gelijk..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 21:26   #1005
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jij weet niet eens in welk milieu ik me goed voel. Aan de hand daarvan wil jij uitleggen wat jij verstaat onder links. Dan mag ik het woord zever niet gebruiken.
Artisjok,

Een vraagje aub;
Tegen wie zijn de VB-ers precies? Tegen vreemdelingen of tegen islam? Want de VB-ers zeggen verschillende dingen zie ik. Vandaar eigenlijk dat ik het even aan jou vraag.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 22:11   #1006
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Artisjok,

Een vraagje aub;
Tegen wie zijn de VB-ers precies? Tegen vreemdelingen of tegen islam? Want de VB-ers zeggen verschillende dingen zie ik. Vandaar eigenlijk dat ik het even aan jou vraag.
In het begin van hun bestaan; tegen de vreemdelingen.
Na de veroordeling voor racisme hebben ze in hun discours "vreemdeling" vervangen door "moslim".

De grondbeginselen van het VB.
http://www.blokwatch.be/content/view/63/50/lang,nl/
met o.a.
6. Wij eisen, binnen een redelijke termijn, de terugkeer van de overgrote meerderheid der niet-Europese gastarbeiders naar hun eigen vaderland; de versnelde, humane maar kordate terugkeer van achtereenvolgens de criminele, illegale en werkloze niet-Europese vreemdelingen. Wij eisen tevens de sanering van het statuut van politieke vluchteling.
Het 70-puntenplan
http://www.blokwatch.be/content/view/62/50/lang,nl/
Oud 25 november 2010, 22:40   #1007
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In het begin van hun bestaan; tegen de vreemdelingen.
Na de veroordeling voor racisme hebben ze in hun discours "vreemdeling" vervangen door "moslim".

De grondbeginselen van het VB.
http://www.blokwatch.be/content/view/63/50/lang,nl/
met o.a.
6. Wij eisen, binnen een redelijke termijn, de terugkeer van de overgrote meerderheid der niet-Europese gastarbeiders naar hun eigen vaderland; de versnelde, humane maar kordate terugkeer van achtereenvolgens de criminele, illegale en werkloze niet-Europese vreemdelingen. Wij eisen tevens de sanering van het statuut van politieke vluchteling.
Het 70-puntenplan
http://www.blokwatch.be/content/view/62/50/lang,nl/
Wie is niet akkoord met Artisjok? Wie heeft twijfel in zijn woorden (hierboven)? U mag gerust met mij discusseren hieromtrent. Artisjok heeft al "duizenden" pagina's daaromtrent gepraat. Ik ben geen jood, geen moslim (geen rus ook niet: even ter info), maar ik sta aan de kant van oprecht, waar ik Filip Dewinter nergens kan vinden.

Voila, Artisjok. Als ze niet reageren en ooit twijfel hebben in je woorden, kun je die mensen naar deze post verwijzen, dat ze kunnen herinneren dat ze nooit eerder geen twijfel hadden daaromtrent (in je woorden).

Slaapwel en tot morgen!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 25 november 2010 om 22:50.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 22:43   #1008
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat kunnen we eraan doen?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 22:45   #1009
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dat ze eens eerst en antwoord geeft op de zeer begrijpelijke desinteresse van die mensen in mijn levensstandaard..
Oud 25 november 2010, 22:53   #1010
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wel ik heb geen 2de woning en met uw dramatisch verhaal te lezen ben ik zeker niet gestimuleerd om ooit te verhuren aan 'minderbedeelden'..

Ik zou trouwens nooit verhuren, er zit teveel kaf tussen het huurvolk..het is me de ellende niet waard
Jij huurde zelf nooit? Dan had je 't geluk een rijke pa te hebben.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2010 om 22:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 23:01   #1011
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn mensen die geen rijke pa of ma nodig hebben. Die zelf geknokt hebben voor hun studies goed af te maken. Die de durf en het lef hebben om een eigen zaak op te starten.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 23:04   #1012
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Ja zo rijk dat ik nu over een tweede woonst beschik..

ik heb op 2 plaatsen gehuurd en ben daar klachtenvrij vertrokken maar ik was toch uitzonderlijk braaf heb ik later gemerkt..

Er zijn echt mensen die geen milimeter respect hebben voor andermans goed..

Het huis wat ik huurde heeft na mij nog één marginale famillie over de vloer gehad en is nadien van miserie op de verkoopmarkt gezet..
Oud 26 november 2010, 06:32   #1013
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Je kan op zijn minst de partij waarvoor je stemt vertellen dat je het ook belangrijk vindt dat daar iets aan gedaan wordt. Of een partij zoeken die dit belangrijk vindt.

Je kan mee de millenniumdoelstellingen steunen en de campagne voor waardig werk. Onderschrijf hun eisen.
Zoek goederen die "waardig" geproduceerd worden.
Spreek erover met anderen, maar hen wakker; overtuig hen.

Protesteer tegen de handelsakkoorden die geen rekening houden met de werkomstandigheden van de arbeiders. Zoek een bank die ethisch bankiert, of spreek erover met je bank.

Mocht de energie die hier in islambashen gestoken wordt, gestoken worden in de steun voor waardig werk, dan waren er toch al een paar politici hun frank gevallen dat dit belangrijk is.
Oud 26 november 2010, 17:05   #1014
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet niet eens in welk milieu ik me goed voel. Aan de hand daarvan wil jij uitleggen wat jij verstaat onder links. Dan mag ik het woord zever niet gebruiken.
Aan uw reactie te zien is er precies een gevoelige snaar geraakt.

Wat ik versta onder links is inmiddels wel duidelijk of niet, anders zal ik nog even proberen om duidelijker te zijn hier komt het, hetgeen waar eigenaars van een hond verplicht een zakje moeten voor meenemen wanneer ze hun huisdier uitlaten dat en dit dan even in het kort samengevat versta ik onder links en het linkse gedachtengoed oké arti.

Wat betreft zever, dacht hier al ergens te hebben neergezet dat zever, zeveren u niet onbekend is.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 17:21   #1015
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:

Kunt misschien ginds in die thuislanden eens gaan zeveren tegen de bewindslieden ginds hé arti en kijken hoe deze zich het lot aantrekken van hun onderdanen maar nee arti, hier de bevolking een schuldgevoel proberen aan te praten en de grenzen openzetten zodat ginds niets hoeft/moet veranderen want, West Europa zal deze last nog wel bovenop de eigen last dragen hé arti dat is hetgeen u en aanhang verstaat onder eerlijke verdeling van lasten nietwaar.

Dus nee arti het kan mij niets schelen en waarom arti, omdat ginds niet en nooit iets zal veranderen zolang het westen met centjes over de brug komt en zolang het Westen voor de prablemen van ginds de grenzen blijft openzetten. U weet het misschien niet arti (maar waarschijnlijk wel) zolang de bewindslieden ginds de boodschap krijgen dat er niets hoeft te veranderen aangezien andere hun ellende en stront wel tevoren opkuisen zoals bv. Europa zal er ook niets veranderen is toch duidelijk hé arti.

Oud 26 november 2010, 18:01   #1016
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarmee zijn alle problemen opgelost?
Nee arti volgens uw opvatting zijn de problemen ginds opgelost wanneer andere voor die problemen opdraaien en mogen betalen. Even uw oxfam en pvda zever opzij gezet, wat is volgens u de oplossing voor de corruptie en uitbuiting ginds in die thuislanden, van Europa één groot OCMW maken dat de problemen van alle continenten moet/mag dragen dat is volgens u menswaardig en eerlijk verdeling van de lasten.

Dat men hier de maatschappij verder en verder blijft belasten en van de burgers meer en meer inspanningen blijft eisen om alle deze luxe van weldoener te kunnen blijven bekostigen, dat onze toekomstige generatie's nog meer zullen mogen opdraaien voor uw z.g liefdadigheid, heeft u daar al eens even bij stilgestaan arti, heeft een oxfam en pvda daar al eens bij stil gestaan waarschijnlijk niet en waarom, omdat de problemen onder u en hun neus u en hen de kloten niet interesseert hé arti. Het zijn anders wel de problemen waar u en aanhang de samenleving hier (voor uw eigen deur) mee belasten.

De prietpraat die sommige verkondigen van, "doe de rijken betalen" moet weten arti, die z.g. rijken zijn aan het armer worden en wat dan?

Oud 26 november 2010, 18:13   #1017
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mocht de energie die hier in islambashen gestoken wordt, gestoken worden in de steun voor waardig werk, dan waren er toch al een paar politici hun frank gevallen dat dit belangrijk is.
Mocht de energie die men hier steekt in het sluiten van ogen en oren voor de problemen waar men het volk aan bloot stelt, aan het overbelasten van de staatskas door een falend asielbeleid wat in feite met asiel niets meer te maken heeft maar wel met opvang van gelukszoekers wel arti, moest men die energie omzetten om ginds de bewindslieden te overtuigen een andere koers te gaan varen of dat anders de als maar stromende geldkraan dicht gaat wel arti misschien zou men dan ginds gehoor krijgen en kans op verandering. Want arti hoe raar het ook mag zijn, de simpelste hottentotter loopt ginds gewapend rond maar voor voeding, onderwijs, medische zorg en noem maar op is er geen cent. Want zoals u zelf wel zult weten, wapens en munitie koopt men niet van een dagloon van 1,45€ hé arti.

Oud 26 november 2010, 19:12   #1018
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Wie is niet akkoord met Artisjok? Wie heeft twijfel in zijn woorden (hierboven)? U mag gerust met mij discusseren hieromtrent. Artisjok heeft al "duizenden" pagina's daaromtrent gepraat. Ik ben geen jood, geen moslim (geen rus ook niet: even ter info), maar ik sta aan de kant van oprecht, waar ik Filip Dewinter nergens kan vinden.

Voila, Artisjok. Als ze niet reageren en ooit twijfel hebben in je woorden, kun je die mensen naar deze post verwijzen, dat ze kunnen herinneren dat ze nooit eerder geen twijfel hadden daaromtrent (in je woorden).

Slaapwel en tot morgen!
Misschien zijn forummers het wel beu eindeloos rondjes te draaien met Arti?
-Gastarbeiders, dat gaat over de jaren zeventig toen de beesten nog spraken!
-criminelen van buiten EU ( dat gaat voor alle duidelijkheid NIET over Belgen met dubbele nationaliteit eruit schoppen, wat is daar onredelijk aan???
Uw visie is wat eenzijdig vrees ik...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 19:33   #1019
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan uw reactie te zien is er precies een gevoelige snaar geraakt.

Wat ik versta onder links is inmiddels wel duidelijk of niet, anders zal ik nog even proberen om duidelijker te zijn hier komt het, hetgeen waar eigenaars van een hond verplicht een zakje moeten voor meenemen wanneer ze hun huisdier uitlaten dat en dit dan even in het kort samengevat versta ik onder links en het linkse gedachtengoed oké arti.

Wat betreft zever, dacht hier al ergens te hebben neergezet dat zever, zeveren u niet onbekend is.
Neen, het is nog steeds niet duidelijk wat jij verstaat onder links.
En blijkbaar kan je het niet eens uitleggen.
Oud 26 november 2010, 19:37   #1020
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee arti volgens uw opvatting zijn de problemen ginds opgelost wanneer andere voor die problemen opdraaien en mogen betalen. Even uw oxfam en pvda zever opzij gezet, wat is volgens u de oplossing voor de corruptie en uitbuiting ginds in die thuislanden, van Europa één groot OCMW maken dat de problemen van alle continenten moet/mag dragen dat is volgens u menswaardig en eerlijk verdeling van de lasten.
Volgens mij moeten de problemen opgelost worden door de uitbuiting stop te zetten.

Citaat:
Dat men hier de maatschappij verder en verder blijft belasten en van de burgers meer en meer inspanningen blijft eisen om alle deze luxe van weldoener te kunnen blijven bekostigen, dat onze toekomstige generatie's nog meer zullen mogen opdraaien voor uw z.g liefdadigheid, heeft u daar al eens even bij stilgestaan arti, heeft een oxfam en pvda daar al eens bij stil gestaan waarschijnlijk niet en waarom, omdat de problemen onder u en hun neus u en hen de kloten niet interesseert hé arti. Het zijn anders wel de problemen waar u en aanhang de samenleving hier (voor uw eigen deur) mee belasten.

De prietpraat die sommige verkondigen van, "doe de rijken betalen" moet weten arti, die z.g. rijken zijn aan het armer worden en wat dan?
Zijn het deze rijken die armer geworden zijn?
http://nos.nl/artikel/200843-vnaanta...naal+Nieuws%29
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be