![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef 3 voorbeelden aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag was ook op een evenement en vandaag kon het weer ook roet in het eten gooien.
Een blik op buienradar.nl was genoeg om de bezordheid weg te nemen, de zwaarste buiten dreven boven het oosten en Duitsland. Dat filmpke op YouTube van weeronline.nl met het opgenomen stuk buienradar liet zien dat het rond Hasselt wel verkeerd afliep. Vraag is alleen wat kan je als festivalleiding dan nog doen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Banneling
|
![]() tuigmanisboos.forum.nl
witneuzenzijnstom.forum.nl geenmosselemaarhossele.forum.nl Laatst gewijzigd door Mitgard : 21 augustus 2011 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze jongeren groeien steeds meer op in een wereld vol betutteling. Bij een simpele kamerplant komt een waarschuwing dat het niet gebruikt mag worden als etenswaar. Flippo's mogen niet meer want er zou iemand in kunnen stikken. Wensen we nog méér betutteling? Straks komen er waarschuwingen op bomen dat ze kunnen omvallen bij hevige wind, ik zie het al gebeuren. Het is precies of mensen gaan er tegenwoordig vanuit dat als iets betreedbaar is, het ook wel veilig zal zijn ofzo. Als het fel kan onweren sluit het bos hier. Da's niet slecht, maar als er onweer voorspeld is en ik kom een bos tegen dat niet gesloten is, ga ik er niet vanuit gaan dat ik het bos veilig kan betreden. Ik hoop dat we onze jongeren nooit zo hard gaan betuttelen dat ze enkel kijken naar waarschuwingen van hogerhand om te oordelen of een situatie veilig is of niet. Dat hebben de meesten ook niet gedaan: bij bijna alle getuigenissen lees ik dat mensen vreesden dat de tent het niet ging houden, of dat ze meer naar de buitenkant van de tent wilden zodat ze weg konden als de tent het zou begeven... En zo HOORT het ook. De dag dat er iemand garandeert dat het ding het zal houden, is de dag dat er gelogen wordt. Ik vind het echt stuitend trouwens dat je de bezoekers benoemt als '60000 kinderen'. Onder de dodelijke slachtoffers zijn iemand van 20, twee van 21, en één van 35 (de vijfde weet ik niet). Sorry, maar dat zijn geen kinderen. Dat zijn geen pubers zonder verantwoordelijkheidszin. De rest, ook de jongsten onder hen, zijn ook geen pubers zonder verantwoordelijkheidszin. Ze hebben iets vreselijks meegemaakt, ze hebben zich reddeloos gevoeld, EN ze zijn er allemaal stuk voor stuk in geslaagd zichzelf TOCH te redden, ondanks de ontreddering. Velen hebben elkaar geholpen. In het midden van alle chaos is er weinig paniek uitgebroken, en de meesten zijn gelukkig goed thuisgekomen. Velen onder hen zelfs zonder de hulp van ouders enzo. Een dikke chapeau voor ieder van hen. Voor sommigen die er waren is het nog te vroeg om het te zien, maar al degenen die daar goed zijn uitgekomen hebben ongewild één gigantische levensles gekregen: zelfs in het midden van de storm blijf ik staan, kan ik mezelf redden. Even onder de beschermende vleugels vandaan, en dan gebeurt er DAT, maar, we hebben het gered. What doesn't kill you, makes you stronger (#filosoof). Eens de eerste grote indruk gepasseerd is, kan het mss nuttig zijn om hen d�*t te vertellen, in plaats van hen te vertellen dat het pubers zonder verantwoordelijkheidszin zijn die nu allemaal getraumatiseerd zijn door wat hen is aangedaan.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 augustus 2011 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en heeft niets met pukkelpop te maken overleed uren voor de storm...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe weet je dat?
![]() |
#1008 |
Minister-President
|
![]() en die zijn allemaal deskundig en/of waren erbij zeker?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 21 augustus 2011 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeiden ze op het radio 1 nieuws van 23u
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begint toch meer en meer op een complot te lijken zenne.
Citaat:
![]() |
![]() |
#1011 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zag daarnet in een herhaling van het nieuws Chokri onthaald worden met een applaus door nabestaanden en medelevenden tijdens een herdenkingsceremonie.
Vingers wijzen maakt niemand wijzer. De volgende optredens gebeuren nu trouwens in een bunker 5 kilometer onder de grond om zo toekomstige rampen te voorkomen.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en nadien nog een storm daar waar de paus is? duidelijk een terroristische aanslag van Al Qaida.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
I hope so too, ook al is PP niet echt mijn type festival. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je hele betuttelingspleidooi is erg luek. Misschien kan je ze allemaal weer verplichte legerdienst geven? Maar hier is het niet op z'n plaats. Ik heb het ten andere niet zo voor mensen die vinden dat een ander maar eens deze of ene les moet leren en die daar desnoods nog een handje bij willen helpen ook. Het merendeel zijn jongeren, kinderen van mensen. 60 000 kinderen, dat zijn ze grosso modo een dierbare van mij komt uit die leeftijdsgroep. Ik zie ze en anderen uit die leeftijdsgroep dag na dag, in het gewone leven. Niet in een klassituatie. ![]() Soms gedragen ze zich als volwassenen, soms nog als kinderen, soms heel kwetsbaar. Zoals toen. ![]() Dat je daartegen samlveert is spijkers op laag water zoeken, of een weigering (of niet kunnen?) om dingen niet strikt letterlijk te interpreteren. We zullen zien. Hopelijk wordt die conclusie getrokken. Voor velen zal dat ook het geval zijn. Doch velen zullen de gruwel die ze toen hebben gezien en gevoeld en het zien daarvan nooit meer vergeten. Ik vind dat ze dat niet hoeven te zien, zeker niet op die leeftijd. Misschien omdat ik zelf nogal veel leed heb meegemaakt en gezien op te jonge leeftijd en ik dat nooit iemand zou toewensen, of misschien omdat ik zie wat het doet met de jongeren die ik kende als vrolijk, enzovoort... Maar voor jou is dat anders, jij zou dat graag zien en hebt daar zelfs een uitzonderlijke interesse voor, heb ik zo begrepen. (Dat is overigens je goed recht hoor. Ieder zijn ding.) Ik vermoed dat mijn moedergevoelens iets meer ontwikkeld zijn dan de uwe, ook. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een straf van God
![]() |
![]() |
#1017 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1018 | |
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ake-paus.dhtml
![]() |
![]() |
#1019 |
|
![]() Moet je erbij geweest zijn of deskundig geweest zijn om een verbetering aan te kunnen brengen, voor goed advies of om gewoon iets logisch te denken/doen?
Waarom toch die drang om al wie pleit voor verbeteringen en herzieningen de mond te snoeren? Heb je er zelf enig belang bij dat dit niet gebeurt. Als gepraat erover je stoort, kan je toch gewoon wegblijven uit dit topic. Dat geldt net zo goed voor alle anderen. Want blijkbaar heeft men op slag een nieuwe God gevonden. ![]()
![]() |
![]() |
#1020 | ||
Gouverneur
|
![]() Een aantal bemerkingen:
Citaat:
Citaat:
Ik kan uit ervaring zeggen dat de meeste van die "kinderen" (officieel) volwassen zijn, of zelfs de leeftijd van 18 al lang gepasseerd zijn. U stelt het voor als ware die groep van 60000 opgemaakt uit 40000 15-jarigen en wat oudere mensen.
![]() |