Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: zuhal is
hier 2 5,71%
daar 2 5,71%
overal 7 20,00%
in het kolenhok van ZKH Prins laurent 24 68,57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2024, 22:39   #1001
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooi van N-VA Vlaams parlementslid Koen Daniëls (N-VA) dat hij de schandalige racistische uitspraken van Blokker Janssens publiek maakt en zo nog maar eens aantoont dat de muilentrekkerij van die club nooit kan & zal verbergen dat het in essentie een racistenpartij is.

https://www.hln.be/binnenland/u-zei-...land~a28b9283/

Minder dan 24u na de schandalige uitschuiver van hoofdman TVG gaat nu ook fractieleider Janssens in de full racist mode, plenair in het Vlaams parlement dan nog wel.

Jammer genoeg voor de Blokker was er een parlementslid die dit niet liet passeren en het publiek maakte.
Jij zit veel te veel vastgeroest in jouw idée-fixe dat ons land beter is dan het thuisland van Zuhal Demir. Jouw overtuiging dat het thuisland van gastarbeiders en hun nakomelingen beter af zijn in ons land ontspruit uit geïndoctrineerd superioriteitsdenken.

Feit is dat ons godverlaten België meer in verval is dan het thuisland van onze gastarbeiders en hun nakomelingen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 22:58   #1002
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Jij zit veel te veel vastgeroest in jouw idée-fixe dat ons land beter is dan het thuisland van Zuhal Demir. Jouw overtuiging dat het thuisland van gastarbeiders en hun nakomelingen beter af zijn in ons land ontspruit uit geïndoctrineerd superioriteitsdenken.

Feit is dat ons godverlaten België meer in verval is dan het thuisland van onze gastarbeiders en hun nakomelingen.
De laatste keer dat ik naar de kaart keek, lag de geboorteplaats van Zuhal Demir (Genk) nog altijd in ons land.

Maar je empathische reactie gericht op de roots van migranten landen is misschien een goede motivator om een carrière na te streven in de NGO wereld als Gutmensch ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2024, 09:24   #1003
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De laatste keer dat ik naar de kaart keek, lag de geboorteplaats van Zuhal Demir (Genk) nog altijd in ons land.

Maar je empathische reactie gericht op de roots van migranten landen is misschien een goede motivator om een carrière na te streven in de NGO wereld als Gutmensch ?
Ik heb niet de daadkracht van Zuhal Demir en heb niet in de minste neo-kolonalistische ambitie.

Ik ben wel bereid terugkeer naar thuislanden financiëel te sponsoren en ik geloof niet dat structureel gesubsidieerde NGO deel uitmaken van wereldverbetering.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 12 december 2024, 11:32   #1004
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De captains of industry luiden de alarmbel: het gaat slecht. Maar toen het 541 dagen duurde, hebben wij daar iets van gemerkt in onze portemonee ?
De gewestregeringen deden hun werk goed. Nu ook.
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2024, 12:09   #1005
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de daadkracht van Zuhal Demir en heb niet in de minste neo-kolonalistische ambitie.

Ik ben wel bereid terugkeer naar thuislanden financiëel te sponsoren en ik geloof niet dat structureel gesubsidieerde NGO deel uitmaken van wereldverbetering.
Laat het goede nieuws weten aan Nicole De Moor, zij zal blij zijn met je spontane bijdrage in de transportkosten voor terugkerende syriërs.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2024, 16:58   #1006
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zuhal Demir begint goed: hoogbegaafde kinderen uit de basisschool die extra uitnodigingen nodig hebben , kunnen vanaf volgend schooljaarenkele vakken volgen in het 1ste middelbaar.
Dát is een minister met ballen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2024, 23:41   #1007
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar zit Zuhal Demir...
https://nos.nl/artikel/2549571-koerd...ities-in-syrie
In Noord-Syrië zijn Koerdische milities een tegenoffensief begonnen tegen een pro-Turkse rebellengroep. De SDF-strijders beweren dat ze zijn opgerukt in de omgeving van Manbij. Die stad werd onlangs ingenomen door de aan Turkije gelieerde strijdgroep SNA.

Op verschillende plekken in de omgeving wordt zwaar gevochten. SDF stelt dat de groep in verschillende dorpen de pro-Turkse militie heeft verjaagd. Ook een lokale monitorgroep meldt dat op basis van ooggetuigen, maar er is nog geen onafhankelijke bevestiging.

... als je haar nodig hebt.

Oud 2 juli 2025, 19:24   #1008
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Voila, hier is ze:
“Ik vind uw uitspraak knettergek”, stevige ruzie tussen Demir (N-VA) en Ben Chikha (Groen)

Nu ja, is eigenlijk een open deur intrappen, wat ze doet. De Groenen zijn nu eenmaal steevast knettergek.

En terloops, Unia buitentrappen uit Vlaanderen is ook een schoone zaak.
Laten we nooit vergeten wat jarenlang op de site van Unia heeft gestaan:
Citaat:
"Witte fragiliteit" verwijst naar de overgevoeligheid van blanken voor beschuldigingen van racisme: wanneer ze de vraag krijgen even stil te staan bij de manier waarop hun gedrag mogelijk structureel racisme in stand houdt (waaruit ze ook voordeel halen), interpreteren ze dat als een beschuldiging van moreel racisme.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 19:29   #1009
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Voila, hier is ze:
“Ik vind uw uitspraak knettergek”, stevige ruzie tussen Demir (N-VA) en Ben Chikha (Groen)

Nu ja, is eigenlijk een open deur intrappen, wat ze doet. De Groenen zijn nu eenmaal steevast knettergek.

Dat heb je als je een makak als minister hebt en een makak als parlementslid. Men zou ze beter vervangen door echte apen, die zijn tevreden met apennootjes. Zuhal en Fourat verkassen beter naar hun thuisland. Dat ze daar maar eens proberen minister of parlementslid te worden.

Oud 2 juli 2025, 19:38   #1010
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, hier is ze:

Wat heeft Demir eigenlijk inhoudelijk tegen de werkwijze van Unia bij dat onderzoek?
Ze stuurden identieke CV’s met verschillende namen.
En als de ‘vreemde’ namen dan een andere behandeling krijgen dan de ‘eigen volk’ namen dan is er toch iets loos?
Oud 2 juli 2025, 19:40   #1011
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb je als je een makak als minister hebt en een makak als parlementslid. Men zou ze beter vervangen door echte apen, die zijn tevreden met apennootjes. Zuhal en Fourat verkassen beter naar hun thuisland. Dat ze daar maar eens proberen minister of parlementslid te worden.
Maar dat pedant gedoe lijkt mij toch eerder een NVA karaktertrek.
Oud 2 juli 2025, 20:36   #1012
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat heeft Demir eigenlijk inhoudelijk tegen de werkwijze van Unia bij dat onderzoek?
En als de ‘vreemde’ namen dan een andere behandeling krijgen dan de ‘eigen volk’ namen dan is er toch iets loos?
dat
Citaat:
UNIA 90 Gentse werkgevers een officiële ingebrekestelling had laten bezorgen omdat ze niet hadden gereageerd op een – fictieve – sollicitatie van een dove persoon
op basis van niet reageren op één sollicitatie, ingebrekestellingen versturen. Fundamentalistisch activisme ten top.

En dat van Unia die jarenlang de blanken en hun "witte fragiliteit" (=dus uitspraken op basis van raciale kenmerken) verwijt dat hun "hun gedrag mogelijk structureel racisme in stand houdt"
Oud 2 juli 2025, 20:44   #1013
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat

op basis van niet reageren op één sollicitatie, ingebrekestellingen versturen. Fundamentalistisch activisme ten top.

En dat van Unia die jarenlang de blanken en hun "witte fragiliteit" (=dus uitspraken op basis van raciale kenmerken) verwijt dat hun "hun gedrag mogelijk structureel racisme in stand houdt"
Vermits u geen link geeft ga ik ervan uit dat u het uit uw duim zuigt.
Oud 2 juli 2025, 20:49   #1014
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Maar dat pedant gedoe lijkt mij toch eerder een NVA karaktertrek.
Als er nu één club is die al jarenlang met het vingertje (al dan niet aan de straatstenen gelijmd), ons opdringt hoe we ons moeten laten omvolken/multicul-iseren en gender-neutraliseren, en hoe we moeten werken/verplaatsen/eten/leven/verwarmen/wonen/op vakantie gaan.
En voor dat laatste, de enige Groene fundamentalist-burgemeester van Vlaanderen: “Met de fiets is de ultieme vakantie”
Merk op, het is niet "mijn ultieme vakantie", het is "de ultieme vakantie". Pedanterie ten top!
Oud 2 juli 2025, 20:53   #1015
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Vermits u geen link geeft ga ik ervan uit dat u het uit uw duim zuigt.
Oh, ik ging er van uit dat je minstens de actuele berichtgeving een beetje zou volgen... blijkbaar niet, dus voila:
https://www.hln.be/gent/minister-bee...den~a83542bdc/
Citaat:
Het werd geen aangenaam gesprek, in Brussel bij minister Beenders. Die riep UNIA op het matje, nadat het gelijkekansencentrum 90 Gentse werkgevers juridisch in gebreke liet stellen na een praktijktest. “Op basis van één - valse - sollicitatie concluderen dat iemand discrimineert, is veel te kort door de bocht”, vindt de minister.
Oud 2 juli 2025, 21:03   #1016
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, ik ging er van uit dat je minstens de actuele berichtgeving een beetje zou volgen... blijkbaar niet, dus voila:
https://www.hln.be/gent/minister-bee...den~a83542bdc/
Dat is al veel beter.

Dus van de 136 bedrijven die betrapt werden is er 1 die onterecht zou zijn.

https://www.nieuwsblad.be/regio/oost.../73922577.html

Citaat:
Ook 89 andere Gentse werkgevers kregen onlangs dezelfde brief in de bus, onder wie minstens één café. Het is een uitloper van een onderzoek met praktijktests dat vorig jaar werd gepresenteerd in het stadhuis. 136 bedrijven en werkgevers waren betrapt op het discrimineren van sollicitanten.
En dan:
Citaat:
Dat gebeurde nadat eind 2023 telkens drie verzonnen sollicitatiebrieven waren verstuurd voor bestaande vacatures. De onbestaande afzenders waren een ‘gewoon’ iemand, iemand met een Turkse of Marokkaanse naam, en iemand met een fysieke beperking, in dit geval doofheid.
Citaat:
Directeur Thienpont herinnert zich de sollicitaties nog: “Een sollicitant had last van ruis en omgevingslawaai en solliciteerde voor onthaalmedewerker. We hebben per brief laten weten dat hij niet werd uitgenodigd. Het onthaal is geen prikkelarme ruimte. We hebben heel wat leerlingen die met trauma’s en zware persoonlijke achtergronden bij ons arriveren. Uitstekende communicatieve vaardigheden zijn dan nodig.”
Als ze in die brief de reden uitgelegd hebben dan zie ik geen probleem. Als ze gewoon gezegd hebben: ge moet niet afkomen wel.
En ik vraag me af hoe iemand met doofheid last heeft van omgevingslawaai.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 juli 2025 om 21:08.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 21:20   #1017
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als ze in die brief de reden uitgelegd hebben dan zie ik geen probleem. Als ze gewoon gezegd hebben: ge moet niet afkomen wel.
Goed voorbeeld van compleet de pedalen kwijt te zijn, en daarvoor verkwanselt Unia dan onderheidssteun...
Alsof de 'doosnee niet-gediscrimineerde sollicitant' op de soms tientallen sollicitaitebrieven, een antwoord zou krijgen, laat staat met enige nuttige tekst en uitleg erbij....
Oud 2 juli 2025, 21:23   #1018
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed voorbeeld van compleet de pedalen kwijt te zijn, en daarvoor verkwanselt Unia dan onderheidssteun...
Alsof de 'doosnee niet-gediscrimineerde sollicitant' op de soms tientallen sollicitaitebrieven, een antwoord zou krijgen, laat staat met enige nuttige tekst en uitleg erbij....
Er zit daar gewoon iemand te liegen. Doven die last hebben van omgevingslawaai?

En naast het geven van een link kun je best in het vervolg quotes ook volledig weergeven of aanduiden dat je delen geschrapt hebt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 juli 2025 om 21:28.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 22:15   #1019
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele lokale NV-A besturen doen dat trouwens ook. Maar wat zou er loos zijn ? Waarom zou iemand moeten aanwerven uit hogere risicogroepen, of verhuren aan ? Alleen mensen met geen 'skin in the game' zijn voorstander van zulke testen. Ik ken verscheidene mensen die hun tweede eigendom verkocht hebben na de goede te hebben willen spelen en te verhuren aan mensen uit risicogroepen ... die praktijktesten hebben enkel maar tot gevolg dat er minder particulieren nog verhuren, steeds meer professionelen, en dat de huurprijzen stijgen. Zelfde op de arbeidsmarkt, de kleintjes gaan ervan tussen of werven niet aan en weigeren werk, de groten huren professionele HR om het kaf en koren in de risicogroepen te scheiden. En alles wordt duurder.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 22:16   #1020
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En naast het geven van een link kun je best in het vervolg quotes ook volledig weergeven of aanduiden dat je delen geschrapt hebt.
¿Qué?

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Politics - quote.jpg‎ (241,9 KB, 83x gelezen)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be