Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 13:25   #1001
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Misschien hadden ze foto's gezien in hun dossiers waarbij Dewinter en Vanhecke in hun verleden wel degelijk mensen aftroefden. Bijvoorbeeld journalisten?
Indien onze politie goed wil functioneren moeten ze toch dossiers aanleggen van terroristen, mensen die de staat willen omverwerpen met geweld, of die aanzetten om onze wetten te overtreden, die veroordeeld zijn voor het overtreden van de mensenrechten?
Misschien waren ze juist goed geïnformeerd over het brutale, gewelddadige verleden van deze heren?
Zijn het overigens MIETJES????
Eindelijk! De Feremans is er! Je fanclub stond je al op te wachten.

Vraagje: als een staat niet functioneert, mogen mensen er dan geen kritiek op hebben? En wat doen we met een staat die zichzelf omver werpt door haar domheid? Daar moet de politie toch zeker een dossier van hebben.
Oud 13 september 2007, 13:27   #1002
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Onkelinx zal zich nu niet laten horen om te zien of de politie goed werk heeft verricht... "ce ne sont que des flamins..."
Dat is ook geen enkele verplichting. Hoe verder die wegkruipt ik haar beerput, hoe beter. Dan kan ze al niets doms meer doen om het land nog verder op zijn kop te zetten.
Oud 13 september 2007, 13:40   #1003
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Vanhecke werd van de bus getrokken en voor een tweede keer op de grond gegooid !
Eerst doen ze alle moeite om hem op die bus te stampen en plots trekken ze er hem weer uit.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 13:58   #1004
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Eerst doen ze alle moeite om hem op die bus te stampen en plots trekken ze er hem weer uit.
die flik had hem nog niet in zijn handen gehad... !

hij wou ook "bloed of zweet" aan zijn handen of een stuk van zijn vest als trofee...

hij mocht van op de bustrede geen speech houden wegens niet betaalde huur voor het podium !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 13 september 2007 om 14:04.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:04   #1005
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De politie van Molenbeek heeft woensdagavond bij een controle een geladen revolver aangetroffen in een voertuig, dat als gestolen geseind stond. Dat meldt het Brusselse parket. Het wapen, een Smith & Wisson, werd in 1992 als gestolen opgegeven. De passagier van het voertuig, die in Molenbeek woont, had ook een bivakmuts en een chirurgenhandschoen bij zich. De 23-jarige bestuurder uit Molenbeek bekende de verzekering samen met de eigenaar van de 'gestolen' wagen te hebben opgelicht. De man werd ter beschikking gesteld van het parket van Charleroi. De verdachte met het wapen en de bivakmuts en een andere inzittende, ook uit Molenbeek, werden vrijgelaten. (belga/hln) 13/09/2007

wedden dat die gasten rapper los waren dan Filip Dewinter en Frank Vanhecke ??!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 13 september 2007, 14:06   #1006
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Eindelijk! De Feremans is er! Je fanclub stond je al op te wachten.

Vraagje: als een staat niet functioneert, mogen mensen er dan geen kritiek op hebben? En wat doen we met een staat die zichzelf omver werpt door haar domheid? Daar moet de politie toch zeker een dossier van hebben.
hij is misschien ook aangehouden geweest tijdens die manifestatie en nog langer moeten blijven
Oud 13 september 2007, 18:50   #1007
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
raar dat er nog nooit rellen met allochtonen zijn geweest
In Borgerhout is het anders al wel een paar keer serieus rellen geweest met de AEL.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 19:19   #1008
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
In Borgerhout is het anders al wel een paar keer serieus rellen geweest met de AEL.
En iets verder weg: Amsterdam ....
Oud 13 september 2007, 19:20   #1009
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Brussel
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 21:07   #1010
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Brussel
mijn badkamer
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 07:48   #1011
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die keek juist de andere kant op...
die was met vakantie...
de Morgen schreef er niet over...
Oud 15 september 2007, 07:59   #1012
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alinea's... Alinea's!!!!!!!

'k vind het maar een zwak betoog.
Integendeel. Het zijn nagels met koppen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 21:08   #1013
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
En iets verder weg: Amsterdam ....
Werd Theo van Gogh daar toen niet bijna inelkaar geslagen?
Oud 15 september 2007, 21:46   #1014
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

@Raf het begon zwak te worden bij dit gedeelte;

Citaat:
Als een betoging verboden is, dan dient men zich aan het verbod te houden.
Elst neemt de argumentatie die er achter ligt niet in rekening. Dat vind ik intellectueel zwak.

Citaat:
in beide gevallen lieten de rechtscolleges de belangen van de samenleving primeren op de rechten van het Blok.
Dit klopt, weliswaar, maar op het moment zelf was er geen enkel gevaar voor de samenleving. Om dan verder te gaan met een beleid dat, omdat er géén enkel gevaar is voor de samenleving, rechten nodeloos aantast, is niet correct.

Punt.

Zijn mening over het VB kan ik in bepaalde mate wel delen, maar vind ik in zijn betoog niet relevant. De tekst gaat - voor mij - over een rechtvaardiging van het politie-optreden tegen de VB-betoging. Die is er mss wettelijk gezien wel. Maar dan is dat zonder enige twijfel een slechte wet, naar mijn mening.

Ik val niet de mogelijkheid aan om betogingen te verbieden. Wel om - als je beoordeling van een betoging fout bleek - dat verbod ter plaatse in te kunnen trekken. Want daar was simpelweg geen reden meer voor. De veiligheid kón gegarandeerd worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 21:48   #1015
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De veiligheid kón gegarandeerd worden.
Hoe weet jij dat?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 september 2007, 21:52   #1016
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vraag is dan ook, natuurlijk. Hoe weet jij dat het niet zo was?

Wetende dat er meer agenten waren dan betogers, lijkt me dat een verdomd goede indicatie. (Neen, ik weet niet meer waar ik heb gelezen hoeveel agenten er waren.) Maar er waren ook - bijvoorbeeld - 2 helicopters.

Verder was er geen enkel relletje - of weet jij meer dan ik? - vooraleer dat de agenten begonnen met de betoging op te ruimen. Ook dat vind ik een goede indicatie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 15 september 2007, 21:57   #1017
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is dan ook, natuurlijk. Hoe weet jij dat het niet zo was?

Wetende dat er meer agenten waren dan betogers, lijkt me dat een verdomd goede indicatie. (Neen, ik weet niet meer waar ik heb gelezen hoeveel agenten er waren.) Maar er waren ook - bijvoorbeeld - 2 helicopters.

Verder was er geen enkel relletje - of weet jij meer dan ik? - vooraleer dat de agenten begonnen met de betoging op te ruimen. Ook dat vind ik een goede indicatie.
Ik weet niet of het zo was of niet. Ik ga ervan uit dat de politie weet wat ze doet. Het is niet omdat er op de plaats van de samenkomst weinig betogers opdaagden, dat ze niet ergens in de buurt waren. Zulke manifestaties van extreem-rechtsen durven nogal eens uit de hand lopen. Elst heeft dus gelijk: als een betoging verboden is, dan moet men zich daar aan houden, zowel de potentiële betogers als de ordediensten.

Citaat:
Oud 15 september 2007, 22:00   #1018
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Kuregem in het Brussels gewest zijn er jaren geleden ook eens rellen geweest. In Borgerhout waren er in 2002 twee maal rellen met allochtonen tijdens hetzelfde jaar.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 22:02   #1019
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik weet niet of het zo was of niet. Ik ga ervan uit dat de politie weet wat ze doet. Het is niet omdat er op de plaats van de samenkomst weinig betogers opdaagden, dat ze niet ergens in de buurt waren. Zulke manifestaties van extreem-rechtsen durven nogal eens uit de hand lopen.
Dat is dus een hellendvlak-redenering en dus een slechte redenering.
Het is overigens niet omdat het zou kunnen gebeuren, dat eht daarom zál gebeuren, natuurlijk.

Citaat:
Elst heeft dus gelijk: als een betoging verboden is, dan moet men zich daar aan houden, zowel de potentiële betogers als de ordediensten.
Dat vind ik persoonlijk bollocks.
Zeker als de argumentatie weg valt. Ik vind het een beetje vergelijkbaar met iemand veroordelen volgens moord, waar daarna iemand anders blijkt die het gedaan heeft. De argumentatie valt weg, de veroordeling dient dus ook weg te vallen.

(Zuiver ter illustratie. Ik zeg noch dat moord gelijk is aan een betoging verbieden, noch enig ander iets.)

Daarom vind ik het optreden beetje bollocks.
Ik wil wel eens weten wáárom er opgetreden is. Mocht nu blijken dat het toch is 'omdat' de veiligheid niet gegarandeerd kon worden - wat ik betwijfel - kan ik het nog ergens rechtvaardigen. Maar volgens mij had het puur te maken met 'verbod is verbod'. Wat ik een uitermate slechte redenering vind.
Oud 15 september 2007, 22:11   #1020
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus een hellendvlak-redenering en dus een slechte redenering.
Het is overigens niet omdat het zou kunnen gebeuren, dat eht daarom zál gebeuren, natuurlijk.
Nee beste. Een hellend-vlak-redenering k�*n een slechte redenering zijn, maar is het niet per definitie.

Citaat:
Dat vind ik persoonlijk bollocks.
Zeker als de argumentatie weg valt. Ik vind het een beetje vergelijkbaar met iemand veroordelen volgens moord, waar daarna iemand anders blijkt die het gedaan heeft. De argumentatie valt weg, de veroordeling dient dus ook weg te vallen.

(Zuiver ter illustratie. Ik zeg noch dat moord gelijk is aan een betoging verbieden, noch enig ander iets.)

Daarom vind ik het optreden beetje bollocks.
Ik wil wel eens weten wáárom er opgetreden is. Mocht nu blijken dat het toch is 'omdat' de veiligheid niet gegarandeerd kon worden - wat ik betwijfel - kan ik het nog ergens rechtvaardigen. Maar volgens mij had het puur te maken met 'verbod is verbod'. Wat ik een uitermate slechte redenering vind.
Je hebt ook zo van die mensen die vinden dat ze 's nachts, als het kalm is, tegen 220 over de autosnelweg mogen scheuren of verkeerslichten negeren. Nee, 'verbod is verbod' is helemaal geen slechte redenering. Zeker in een onvoorspelbare situatie, zoals bij deze gehypete manifestatie, neemt de politie beter het zekere voor het onzekere.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be