![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Vraagje: als een staat niet functioneert, mogen mensen er dan geen kritiek op hebben? En wat doen we met een staat die zichzelf omver werpt door haar domheid? Daar moet de politie toch zeker een dossier van hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 |
|
![]() Dat is ook geen enkele verplichting. Hoe verder die wegkruipt ik haar beerput, hoe beter. Dan kan ze al niets doms meer doen om het land nog verder op zijn kop te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij wou ook "bloed of zweet" aan zijn handen of een stuk van zijn vest als trofee... hij mocht van op de bustrede geen speech houden wegens niet betaalde huur voor het podium ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 13 september 2007 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politie van Molenbeek heeft woensdagavond bij een controle een geladen revolver aangetroffen in een voertuig, dat als gestolen geseind stond. Dat meldt het Brusselse parket. Het wapen, een Smith & Wisson, werd in 1992 als gestolen opgegeven. De passagier van het voertuig, die in Molenbeek woont, had ook een bivakmuts en een chirurgenhandschoen bij zich. De 23-jarige bestuurder uit Molenbeek bekende de verzekering samen met de eigenaar van de 'gestolen' wagen te hebben opgelicht. De man werd ter beschikking gesteld van het parket van Charleroi. De verdachte met het wapen en de bivakmuts en een andere inzittende, ook uit Molenbeek, werden vrijgelaten. (belga/hln) 13/09/2007
wedden dat die gasten rapper los waren dan Filip Dewinter en Frank Vanhecke ??!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() In Borgerhout is het anders al wel een paar keer serieus rellen geweest met de AEL.
![]() |
#1008 |
|
![]() En iets verder weg: Amsterdam ....
![]() |
#1009 |
Banneling
|
![]() Brussel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die was met vakantie... de Morgen schreef er niet over...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel. Het zijn nagels met koppen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werd Theo van Gogh daar toen niet bijna inelkaar geslagen?
![]() |
#1014 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Raf het begon zwak te worden bij dit gedeelte;
Citaat:
Citaat:
Punt. Zijn mening over het VB kan ik in bepaalde mate wel delen, maar vind ik in zijn betoog niet relevant. De tekst gaat - voor mij - over een rechtvaardiging van het politie-optreden tegen de VB-betoging. Die is er mss wettelijk gezien wel. Maar dan is dat zonder enige twijfel een slechte wet, naar mijn mening. Ik val niet de mogelijkheid aan om betogingen te verbieden. Wel om - als je beoordeling van een betoging fout bleek - dat verbod ter plaatse in te kunnen trekken. Want daar was simpelweg geen reden meer voor. De veiligheid kón gegarandeerd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weet jij dat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is dan ook, natuurlijk. Hoe weet jij dat het niet zo was?
Wetende dat er meer agenten waren dan betogers, lijkt me dat een verdomd goede indicatie. (Neen, ik weet niet meer waar ik heb gelezen hoeveel agenten er waren.) Maar er waren ook - bijvoorbeeld - 2 helicopters. Verder was er geen enkel relletje - of weet jij meer dan ik? - vooraleer dat de agenten begonnen met de betoging op te ruimen. Ook dat vind ik een goede indicatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 |
Minister-President
|
![]() In Kuregem in het Brussels gewest zijn er jaren geleden ook eens rellen geweest. In Borgerhout waren er in 2002 twee maal rellen met allochtonen tijdens hetzelfde jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is overigens niet omdat het zou kunnen gebeuren, dat eht daarom zál gebeuren, natuurlijk. Citaat:
Zeker als de argumentatie weg valt. Ik vind het een beetje vergelijkbaar met iemand veroordelen volgens moord, waar daarna iemand anders blijkt die het gedaan heeft. De argumentatie valt weg, de veroordeling dient dus ook weg te vallen. (Zuiver ter illustratie. Ik zeg noch dat moord gelijk is aan een betoging verbieden, noch enig ander iets.) Daarom vind ik het optreden beetje bollocks. Ik wil wel eens weten wáárom er opgetreden is. Mocht nu blijken dat het toch is 'omdat' de veiligheid niet gegarandeerd kon worden - wat ik betwijfel - kan ik het nog ergens rechtvaardigen. Maar volgens mij had het puur te maken met 'verbod is verbod'. Wat ik een uitermate slechte redenering vind.
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |