Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2006, 16:09   #10521
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wij geven wel bewijzen, jij bekijkt ze niet.
De eeuwige illusie van de believers.

Neen, exodus, het is niet zo dat wie naar jullie "bewijzen" kijkt automatisch overtuigd geraakt.
Ik heb al meer dan genoeg van jullie "bewijzen" bekeken en gelezen, meer dan jij schijnt te denken. Het enige wat mij in deze "bewijzen" opvalt is de inhoudelijke leegte, het ontbreken van ernstig onderzoek, het negeren van de meeste feiten, het kritiekloos bouwen op geruchten, verzinsels.

Zoals in jouw post van deze morgen over de "vervolging" van John Buchanan.
Oud 13 november 2006, 16:10   #10522
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De eeuwige illusie van de believers.

Neen, exodus, het is niet zo dat wie naar jullie "bewijzen" kijkt automatisch overtuigd geraakt.
Ik heb al meer dan genoeg van jullie "bewijzen" bekeken en gelezen, meer dan jij schijnt te denken. Het enige wat mij in deze "bewijzen" opvalt is de inhoudelijke leegte, het ontbreken van ernstig onderzoek, het negeren van de meeste feiten, het kritiekloos bouwen op geruchten, verzinsels.
Heb je de video die ik net gegeven heb al bekeken?
Oud 13 november 2006, 16:11   #10523
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
J

The Guardian heeft een goede reputatie, en ik ben geneigd hen te geloven.
Da's straf. Waarom maak je mij dan steeds uit voor leugenaar etc... wanneer ik stel dat er GEEN vast bewijs is dat Osama (al qaida) verantwoordelijk is voor 9/11? Want dat heeft de Guardian ook geschreven?
Of wanneer ik stel dat het "bewijsmateriaal" dat de FBI heeft gevonden sterkt lijkt op "gefabriceerd bewijsmateriaal"? Want dat heeft de Guardian ook geschreven?
Of geloof je de Guardian alleen wanneer ze dingen zeggen die in uw kraam passen?
Oud 13 november 2006, 16:16   #10524
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Da's straf. Waarom maak je mij dan steeds uit voor leugenaar etc... wanneer ik stel dat er GEEN vast bewijs is dat Osama (al qaida) verantwoordelijk is voor 9/11? Want dat heeft de Guardian ook geschreven?
Of wanneer ik stel dat het "bewijsmateriaal" dat de FBI heeft gevonden sterkt lijkt op "gefabriceerd bewijsmateriaal"? Want dat heeft de Guardian ook geschreven?
Of geloof je de Guardian alleen wanneer ze dingen zeggen die in uw kraam passen?
Geef gerust links naar de artikels in kwestie en dan kan ik erop reageren.
Geef ook gerust links naar waar ik jouw leugenaar heb genoemd. Dan kunnen we zien over welke leugen(s) het ging.

En zoals gewoonlijk doen de believers aan quote-mining. Ik schreef:
Citaat:
The Guardian heeft een goede reputatie, en ik ben geneigd hen te geloven. Ik bouw echter geen verdere theorieën op wat zij hier over Buchanan vertellen. Indien ik dat zou willen doen, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar bevestiging (of ontkrachting) van deze informatie.
Spijtig genoeg gaan de believers (weer eens) niet in op de vraag: waarom zij wel hele theorieën mogen bouwen op lucht?

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 november 2006 om 16:19.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 16:51   #10525
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef gerust links naar de artikels in kwestie en dan kan ik erop reageren.
Euuh sorry m'n beste, maar uiteraard houdt niet iedere krant al hun artikels online.
Ik kan ze uiteraard gaan opzoeken in m'n eigen krantenarchief, maar dat zou voor u toch weer geen "bewijs" zijn, hé?
Hoedanook, of jij mij nu gelooft of niet, dat zal me worst wezen.
In ieder geval heeft, in het bijzonder de Guardian, vanaf het begin zeer sceptisch gestaan tov vele elementen uit de officiele theorie. Daarvan vind je nog wel online meerdere voorbeelden. Zij stelden zich openlijk vragen bij sommige dingen. Daarom vond ik het vreemd dat net JIJ, een hevige "believer" van de officiele versie, naar de Guardian verwees als geloofwaardig en betrouwbaar.
Enfin, om één andere reden is de Guardian vanaf november 2001 opgehouden met "vervelende vragen" te stellen.
Ook daarvoor heb ik een verklaring, (ben jarenlang goede vrienden geweest met een redactielid) maar die ga ik hier niet posten, want aangezien ik het niet kan "bewijzen", zou u dat toch maar afdoen als roddel.
Oud 13 november 2006, 16:55   #10526
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euuh sorry m'n beste, maar uiteraard houdt niet iedere krant al hun artikels online.
...
Wat een verrassing, je geeft weer eens geen links voor je beweringen en beschuldigingen. Echt verbaasd ben ik niet.
Oud 13 november 2006, 17:47   #10527
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Enfin, om één andere reden is de Guardian vanaf november 2001 opgehouden met "vervelende vragen" te stellen.
Ook daarvoor heb ik een verklaring, (ben jarenlang goede vrienden geweest met een redactielid) maar die ga ik hier niet posten, want aangezien ik het niet kan "bewijzen", zou u dat toch maar afdoen als roddel.
Zij misschien, maar wij niet hé.
Wij zijn oprecht geïnteresseerd en het kan allicht enkel toedragen tot het geheel van inzichten in dat soort zaken.
Dus ga je gang...als je wil. Met haar moet je geen rekening houden.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 13 november 2006 om 17:48.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 21:02   #10528
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
Waarop wordt deze bewering dan wel gebouwd?

Volgens mij zit het NWO-verhaal helemaal niet in het anti-semitische kamp.. eerder in het anti-zionistische kamp. Dat is hier al vele malen duidelijk trachten gemaakt te worden. Veel non-believers blijven hiervoor systematisch selectief doof. Feit is wel dat er bepaalde extreem rechtse groeperingen zich aangesproken voelen maar over de verdiepingen heen lezen en de argumenten ombuigen tot anti-semitisch. En deze groeperingen hebben niets gemeen met een gedeelde ideologie. 'Opportuniteit' lijkt mij juister.

Wat Lex Blanca aanhaalt is idd al aangetoond, nl dat het Naziregime geldstromen vanuit Amerikaanse banken kreeg om oa haar oorlogsindustrie te ontplooien.
Dat deze banken 'joodse' bedrijven zijn is daarom geen verwijzing naar verborgen anti-semitische gevoelens. Bepaalde mensen beweren zelfs dat de top van die banken helemaal geen Joden waren, maar zich er wel voor uitgaven. En als ze het toch waren, dan blijft de mogelijkheid dat ze onrechtstreeks bijdroegen aan een het liquideren van hun eigen volk. Het zou niet het eerste geval zijn. Remember Pol Pot? Als zoiets als het creeeren van een 'eigen staat' op de lijn stond, dan kan ik me voorstellen dat bepaalde mensen dat plan met alle middelen zouden uitvoeren.
Straks gaat u nog ontkennen dat het naziregime en Alfred Rosenberg en het Thule Gesellschaft rabiate en racistische antisemieten waren.

Waarom moesten anders die miljoenen joden dood?

Als er ooit joden geweest zijn die geld hebben doorgesluisd naar Duitse bedrijven in de nazitijd zal dat wel met andere bedoelingen geweest zijn dan om de antisemitische nazi-ideologie te ondersteunen. Mogelijk waren ze zelfs niet op de hoogte van wat er zich precies in de Duitse concentratiekampen afspeelde.

Die rechtse, kapitalistische "joden" waren misschien de ideologische voorlopers van de huidige racistische, extreem-rechtse joden van strekkingen als de "Ons Huis Israel"-partij van Avigdor Lieberman.
Oud 13 november 2006, 21:18   #10529
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Al eens Out of the Blue, Disclosure Project of Greatest Story Ever Denied bekeen Van Loon? Of houd je het op het VRT journaal en de Standaard?

Je zelfzekerheid de waarheid te weten strookt langs geen kanten met je beperkte bronnenraadpleging.
Blijft u maar in UFO's geloven. U zal zich later gelukkig prijzen dat u dat anoniem kunt doen.

Ik noem u hier en nu geen onnozelaar (dat is mijn stijl niet), maar ik ben er haast zeker van dat u zich zelf binnen enkele jaren zo zult noemen, tenminste als u werkelijk de ambitie hebt om ooit au serieux te worden genomen. U hebt een onderzoekende geest, dus vroeg of laat zult u wel leren onderscheid maken tussen wetenschap, plausibele theorieën en fantastische verzinsels ?* la Von Däniken en co.
Oud 13 november 2006, 21:22   #10530
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Blijft u maar in UFO's geloven. U zal zich later gelukkig prijzen dat u dat anoniem kunt doen.

Ik noem u hier en nu geen onnozelaar (dat is mijn stijl niet), maar ik ben er haast zeker van dat u zich zelf binnen enkele jaren zo zult noemen, tenminste als u werkelijk de ambitie hebt om ooit au serieux te worden genomen. U hebt een onderzoekende geest, dus vroeg of laat zult u wel leren onderscheid maken tussen wetenschap, plausibele theorieën en fantastische verzinsels ?* la Von Däniken en co.
Van Loon... blijf toch gewoon van de draad weg... Ongelooflijk. Je bevestigd hier wederom eens dat je enorme oogkleppen op hebt.

Je wil zelfs de docu niet bekijken. Tsss... het is het niet waard.
Oud 13 november 2006, 21:29   #10531
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een klein vraagje ter verduidelijking: Waar staat de afkorting UFO voor?
Oud 13 november 2006, 21:48   #10532
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Van Loon... blijf toch gewoon van de draad weg... Ongelooflijk. Je bevestigd hier wederom eens dat je enorme oogkleppen op hebt.

Je wil zelfs de docu niet bekijken. Tsss... het is het niet waard.
U zou zich maar beter niet zo opwinden, exodus, daar verraadt u alleen maar uw eigen onmacht door.

En hoe kunt u weten dat ik "de docu" niet wil bekijken? Ik moet wel zeggen dat ik een hekel heb aan de honderden zogenaamde "docu's" die allerlei - liefst Amerikaanse - conspiracy-showprogramma's de wereld insturen. Ik heb er al tientallen van bekeken en ze zeggen mij niks. Ofwel veel te voorspelbaar, ofwel te wazig, ofwel te pretenieus. Kortom: een ware inflatie (om niet te zeggen: diarree) van "docu's" vol smeuïge toeters en bellen, emoties en geroddel, maar zonder concreet feitenmateriaal. Toch blijf ik nog dikwijls de moeite nemen om ze zo lang mogelijk uit te zitten, want informatie moet er blijkbaar in alle vormen en soorten zijn.

Maar als u denkt mij te moeten verplichten tot het bekijken van een of andere "docu", heb ik inderdaad eerder de neiging om mij van die verplichting te onttrekken. Ik ben uw leerling niet (bewaar me daarvan!)

En nog iets: ik bezoek de draden die ik wil. Daar heb ik uw toestemming niet voor nodig.
Oud 13 november 2006, 21:58   #10533
exodus

Standaard

Citaat:
U zou zich maar beter niet zo opwinden, exodus, daar verraadt u alleen maar uw eigen onmacht door.
Onmacht? Ik hoef geen macht.

Citaat:

En hoe kunt u weten dat ik "de docu" niet wil bekijken? Ik moet wel zeggen dat ik een hekel heb aan de honderden zogenaamde "docu's" die allerlei - liefst Amerikaanse - conspiracy-showprogramma's de wereld insturen. Ik heb er al tientallen van bekeken en ze zeggen mij niks. Ofwel veel te voorspelbaar, ofwel te wazig, ofwel te pretenieus. Kortom: een ware inflatie (om niet te zeggen: diarree) van "docu's" vol smeuïge toeters en bellen, emoties en geroddel, maar zonder concreet feitenmateriaal. Toch blijf ik nog dikwijls de moeite nemen om ze zo lang mogelijk uit te zitten, want informatie moet er blijkbaar in alle vormen en soorten zijn.

Maar als u denkt mij te moeten verplichten tot het bekijken van een of andere "docu", heb ik inderdaad eerder de neiging om mij van die verplichting te onttrekken. Ik ben uw leerling niet (bewaar me daarvan!)

En nog iets: ik bezoek de draden die ik wil. Daar heb ik uw toestemming niet voor nodig.
Natuurlijk moet je hem niet bekijken, maar waarom oordeel je er dan over. Je zit zelfs Lex te zeggen "best dat je het anoniem doet" etc, wat duidelijk aanwijst dat je het idee belachelijk vind en er zelf niet publiekelijk over zou durven spreken, en hoe je naar iemand zou kijken die er publiekelijk over begint.

Ik vind het gewoon niet fair dat je een oordeel velt, terwijl je er niet veel over weet, en dusdanig er niet over geïnformeerd hebt. Een goeie documentaire zoals "out of the blue" biedt iemand die er niet veel over weet direct de kans om er zijn eigen kritische mening over te kunnen vormen. Je vertrouwt toch je eigen kritische vermogen denk ik.

Ook is je vooringenomenheid weer duidelijk toen je begon aan je beschrijving van "die Amerikaanse conspiracyvidoes". out of the blue is zo NIET, voor zover die al bestaan.

Laatst gewijzigd door exodus : 13 november 2006 om 22:05.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 22:06   #10534
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
En kunt u bij benadering zeggen hoeveel verstandige mensen er rondlopen die in de fantasieën van pakweg een Billy Meier geloven?

(Zie o.a.: http://www.ufoplaza.nl/modules.php?n...pecial&ppid=87)
Oud 13 november 2006, 22:09   #10535
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Ik heb me niet eens geuit! Ik houd in tegenstelling tot jij de mogelijkheid open en probeer me over het hele spectrum te informeren VOORALEER ik een oordeel vel.
De aangehaalde docu's zijn daar onmisbaar bij.
Anoniemiteit kan me gestolen worden. Zeker in het geval van de UFO's. Hoe kortzichtig ben je als je dat uitsluit- de technologische evolutie van de laatste pakweg 50 jaar in acht genomen...

Citaat:
Ik noem u hier en nu geen onnozelaar (dat is mijn stijl niet), maar ik ben er haast zeker van dat u zich zelf binnen enkele jaren zo zult noemen, tenminste als u werkelijk de ambitie hebt om ooit au serieux te worden genomen.
Waarom zou ik?
Ik herhaal even wat ik hierboven schreef:"Hoe kortzichtig ben je als je UFO's uitsluit- de technologische evolutie van de laatste pakweg 50 jaar in acht genomen..."

Dan nog in acht genomen dat je over zo goed als alles bevooroordeeld bent en hier niet goed over geïnformeerd bent...

Je noemt me geen onnozelaar, maar je vind me er wel één, noem me er dan ook gewoon één.

Citaat:
U hebt een onderzoekende geest, dus vroeg of laat zult u wel leren onderscheid maken tussen wetenschap, plausibele theorieën en fantastische verzinsels ?* la Von Däniken en co.
Von Däniken heeft hier niks mee te maken. Je moet weer niet alles op een hoop gooien...
Ik denk dat ik eerder het verschil zal maken dan jij. Jij trekt je conclusies immers op voorhand wat heel veel plausibele theorieën uitsluit.

Ik ben zoals de meesten hier net in de tegengestelde richting geëvolueerd dan jij denkt dat ik zal evolueren. Dat komt omdat ik vroeger veel dingen geen kans gaf.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 13 november 2006 om 22:10.
Oud 13 november 2006, 22:28   #10536
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onmacht? Ik hoef geen macht.

Natuurlijk moet je hem niet bekijken, maar waarom oordeel je er dan over. Je zit zelfs Lex te zeggen "best dat je het anoniem doet" etc, wat duidelijk aanwijst dat je het idee belachelijk vind en er zelf niet publiekelijk over zou durven spreken, en hoe je naar iemand zou kijken die er publiekelijk over begint.

Ik vind het gewoon niet fair dat je een oordeel velt, terwijl je er niet veel over weet, en dusdanig er niet over geïnformeerd hebt. Een goeie documentaire zoals "out of the blue" biedt iemand die er niet veel over weet direct de kans om er zijn eigen kritische mening over te kunnen vormen. Je vertrouwt toch je eigen kritische vermogen denk ik.

Ook is je vooringenomenheid weer duidelijk toen je begon aan je beschrijving van "die Amerikaanse conspiracyvidoes". out of the blue is zo NIET, voor zover die al bestaan.
Dus u gaat er simpelweg vanuit dat iemand die "Out of the blue" bekijkt niet anders kan dan zich bekeren tot het UFO-geloof?

Dat iemand die zich niet onmiddellijk laat indoctrineren door dergelijke filmpjes er "niet veel over weet"?

Out of the blue (video die ik hier gezien heb: http://www.ufoplaza.nl/viewtopic.php...285e3a8846c3cc) overtuigt mij echt niet, integendeel. Ik begrijp dat u zich zo'n ongeloof niet kunt voorstellen, maar dat is dan uw probleem.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 13 november 2006 om 22:29.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 22:34   #10537
exodus

Standaard

Citaat:
Dus u gaat er simpelweg vanuit dat iemand die "Out of the blue" bekijkt niet anders kan dan zich bekeren tot het UFO-geloof?

Dat iemand die zich niet onmiddellijk laat indoctrineren door dergelijke filmpjes er "niet veel over weet"?

Out of the blue (video die ik hier gezien heb: http://www.ufoplaza.nl/viewtopic.php...285e3a8846c3cc) overtuigt mij echt niet, integendeel. Ik begrijp dat u zich zo'n ongeloof niet kunt voorstellen, maar dat is dan uw probleem.
Heb je hem echt bekeken? We zijn amper een half uur verder. Nuja, als hij je neit overtuigd, je goed recht, ik heb er een andere mening over.
Oud 13 november 2006, 22:34   #10538
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt niet echt dermate credibility dat we zomaar geloven dat je Out of the Blue bekeken hebt. Je hebt dat in elk geval toen hij je aangeboden werd niet meteen gezegd en bovendien houd je de mogelijkheden niet open- wat je ook zal te zien krijgen, UFO's zijn uitgesloten voor jou...

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 13 november 2006 om 22:35.
Oud 13 november 2006, 22:49   #10539
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kunt u bij benadering zeggen hoeveel verstandige mensen er rondlopen die in de fantasieën van pakweg een Billy Meier geloven?

(Zie o.a.: http://www.ufoplaza.nl/modules.php?n...pecial&ppid=87)
Eerst mijn vraag beantwoorden

Oud 13 november 2006, 22:52   #10540
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Je noemt me geen onnozelaar, maar je vind me er wel één, noem me er dan ook gewoon één.
Ik herhaal, iets uitdrukkelijker:
Ik vind u geen onnozelaar (terwijl u mij wel voor "onnozelaar" hebt uitgescholden - weet u dat nog?).

Ik heb zelf ooit in onnozele verzinsels geloofd, en ben niet beroerd om dat toe te geven. Daarom denk ik dat u dat vroeg of laat ook wel zult inzien, want soms merk ik dat u best bereid bent om dingen kritisch te onderzoeken.

Verstandige mensen (en de meeste mensen zijn verstandiger dan ik) durven op tijd en stond afstand te nemen van wat ze vroeger dachten. Ik ben ervan overtuigd dat u daar ook toe komt.

Maar u moet dat natuurlijk van mij niet aannemen.

Het is best dat u dat zelf ondervindt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be