![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Losstaand van heroïne dan ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moeten we mensen ook van de brug duwen als ze zelfmoordneigingen hebben, wat een tijdelijke fase in hun leven kan zijn. Dat niet iedereen het herbal wil houden, dat mag dan wel zo zijn. Ik geniet ook eens van een lekkere lijn, ga ik niet onder stoelen of banken steken. Maar ik moet het daarom niet legaal zien zenne. Ik betrouw de afkomst langs een kant grotendeels. Ik haal dat dan ook dichtbij de haven waar alles direct binnenkomt. Ik laat daar niet teveel mensenhanden tussenkomen. Maar hoeveel gebruikers nemen die moeite nog? "Als ze hun shit maar hebben". Dan is de fun eraf he.
![]() |
![]() |
#1042 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ge kunt niet vergelijken met andere landen, want er is geen enkel land dat deze drugs aanbieden. U beziet het iets te utopisch. Ze kunnen nog geen straatlichten dirigeren hier, laat staan drugs. Of gaan we NOG MEER ministers aanduiden ? Citaat:
Once a loving father, en drie maand later: ![]() Citaat:
Laat de wet er toch buiten mijn beste. Ze hebben andere dingen aan hun kop en kunnen nog geen Waal uit onze portemonnee houden. Citaat:
Zoals ik het mij voorschets sproeien ze nog altijd cocaplantages kapot die bestemd zijn voor de productie van cocaïne. Een tegendraads beleid dat ze voeren. Noch biedt men in die landen de drugs aan, dus komt ze nog altijd van dezelfden. Hier is besmetting via HIV ook gedaald nadat junks hun naalden gratis konden inruilen tegen nieuwe. Dit beleidt voeren ze nu bijna overal. De daling in probleemgebruikers zal dus gepaard gaan met het feit dat ze nu HULP gaan zoeken, geen drugs meer. Laat ons dus opvangcentra uitbreiden en meer hulp aanbieden ipv drugs. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 januari 2011 om 14:58. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Dank je wel, voor je eenduidige antwoord.
Citaat:
Citaat:
Momenteel zitten we nog in het stadium van de geesten wakker te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar daar ging het niet over. Je schippert voortdurend tussen "geen probleem, één plant mag" en "iedereen kweekt wat hij/zij wil, je riskeert toch niets". Citaat:
Citaat:
Citaat:
De staat ontsnapt niet aan haar verantwoordelijkheid door iets te verbieden. Of gaan we toch een overstromingsverbod invoeren bij wet? Citaat:
Controleren van de producent tot in de winkel. Citaat:
Zet je parfum/deodorant dan maar aan de kant. Pesticiden/insecticiden is toch ook niet natural. Medicijnen, ook niet echt natural. PC, rekenen we dat bij natural? Hoe natural wil je het eigenlijk? |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag gedaan miss pitbull
![]() Citaat:
Citaat:
Deze maatschappij gaat vandaag enorm snel, zo snel dat het sneller en sneller moet om op één punt te blijven te staan. Zie je? We versnellen om te blijven staan waar we vroeger stonden. Meng daar eens drugs tussenin en je zit met meer vertraging. Citaat:
Citaat:
Net daarom vind ik dat mensen moeten kunnen telen wat ze zelf wensen. En kom niet af dat niet iedereen dat kan. Met de hedendaagse snufjes kunt ge een kast volledig automatiseren zodat ge er maar vijf minuten per dag tot week moet aan schenken. Citaat:
Cannabis in de tuin staat nu we meer in het zicht dan cannabis op een zolder/kelder he. Ik vind persoonlijk niet dat je zoiets in het oog van je kinderen moet doen, maar dat is mijn persoonlijke mening. En daarin kan ik de wet volgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En volgens mij waken ze wel degelijk op de sterkte enzo. Men heeft nog heel duidelijk opgeroepen bij die nieuwe MDMA dat er pillen in de omloop zijn dat heel laat opkomen en meer nemen enorm gevaarlijk kan zijn. Die actie heeft vruchten afgeworpen want er waren veel minder OD's daarna. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1045 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Moet dat dan zo lang duren.
![]() Citaat:
Citaat:
We kunnen misschien beginnen met alle voor- en nadelen van zowel het verbod, regulering als legalisering op een rij te zetten; en dan afwegen wat het minst schadelijk is voor de gebruiker en de maatschappij. Momenteel zitten we nog in het stadium van de geesten wakker te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wat is er zo schadelijk aan het zien van een cannabisplant? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is toch niet wat ik bedoel met "de sterkte bewaken". Citaat:
Dat kan stap per stap ingevoerd worden, zoals voor voedsel. Citaat:
Maar je moet dan wel consequent zijn. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar U als geen ander kent mijn visie omtrent drugs toch wel?
Ik ben zowel gebruiker als vader. Als we gaan spreken om drugs in de gemeenschap te duwen, gaan mijn vaderschap sensoren af. Ik wil niet dat mijn dochter de mogelijkheid heeft eender welke drugs in handen te krijgen. Toegegeven, ik zou liever hebben dat ze een jointje rookt dan wekelijks uitgaat en andere dingen tot zich neemt. Maar dat is te ver vooruit gekeken. Citaat:
Citaat:
En ik herhaal. De voordelen zullen op medisch vlak te rapen vallen, niet op recreatief vlak. Aangezien onze mindset (algemeen) niet meer zuiver is om drugs op een juiste recreatieve manier te beleven. Zelfs cannabis is in de huidige mindset een enorm probleem dat we niet kunnen negeren. En dan mogen enkelen hier roepen dat het om "uitzonderingen" gaat. Ik weet beter en ik heb veel gezien betreft dat. De jeugd is niet in staat drugs juist te gebruiken. En dan moet je voorlichting aanvragen, geen legalisering plus aanbod. Citaat:
Maar U wil enkel drugs die we consumeren voor plezier bespreken? Mij goed. Citaat:
Voor 30€ heb je hier 4g bomb ass wiet. Aldaar betaal je soms 80 euro en kom je met wiet buiten dat minder in effect is. Ook shops zijn afzetters Artisjok. Ook shops. Natuurlijk gaan ze je niet vergiftigen, maar ze verkopen lang niet (altijd) de wiet die men verkoopt onder de naam dan ze hem aanbieden. Expand the horizon he. Citaat:
Expand the horizon. Waarom denkt U dat ge binnen chemische middelen nodig hebt en buiten niet? Verkeerd idee. Binnen kan je evenwel bio hanteren dan buiten. Gewoon goede voorzorgen nemen en je bent al half gewonnen. Citaat:
Wat is er mis met papa bier te zien drinken? Same shit, different story. That's why I'm a nightdrinker. Zowel geloof als drugs hoor je privé te beleiden, zonder naasten die er niets van weten (onbewust) bij te betrekken. Kinderen zijn niet dom he Artisjok. Daar gaan we toch in akkoord, niet waar? Zo heeft er eens een kind een blad van een cannabisplant meegenomen naar school toen men bladeren in de vrije tijd moest verzamelen. Dan denkt U: ah maar dan moeten de ouders maar zeggen dat ze dat niet moet doen he. Neen, fout. Een kind hoort er gewoon NIETS mee te maken hebben. Punt, basta amen en uit. Citaat:
Citaat:
Ik herhaal: Als de staat het geld op drugs begint te nemen, geven we de macht af aan GROTERE criminelen. Just to hell with them Artisjok en doe uw goesting. De mogelijkheden liggen voor het rapen, ge hebt er toch geen staat voor nodig. De staat is nooit te betrouwen geweest en heeft ons dioxine kippetjes gegeven tot onze pensioenkast leeggesnoept. Leg drugs toch niet in hun handen. Daar ze al slijken geld verdienen op kankerstokken zonder éénmaal te pleiten om die sigaretten gezonder te maken. Want nicotine op zichzelf is niet zo kankerverwekkend dan alle rotzooi die men er tussen duwt. Maar die rotzooi dat men er tussen duwt maakt ons wel tien maal zo verslaafd als anders. Fuck them! Trekt Uw plan(t)! Citaat:
En als de staat dealer wordt, zal ze geen nieuwe drugs ontwikkelen. Dan zullen chemici dat doen. En dan is het bang de resultaten afwachten. Je kan moeilijk verwachten dat de staat up to date met alles blijft. Er is nu eenmaal een underground. En die zal sowieso blijven, ook wanneer men alle drugs legaal maakt. Er zal altijd iets nieuw met nieuwe risico's op de markt komen. Citaat:
Kom uit uw wolk van utopia en zie in dat er een andere meerderheid iets anders roept. De meerderheid zegt: "NEEN". Leg U er dan toch bij neer. Citaat:
We zijn nu eenmaal een maatschappij dat vervuilend is. Helaas. Ik was mij met pH neutrale zeep, ik rol mijnen deo meestal. Ik zou liever hennep kledij dragen, moest die niet duurder dan katoen zijn. Maar nog liever: IK WIL MENS ZIJN en bij de maatschappij horen. Een activist is niet waarop ze zitten te wachten.
![]() |
![]() |
#1047 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
lol. Ik zie het niet gebeuren, maar veel succes. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | ||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Toegegeven, ik zou liever hebben dat ze een jointje rookt dan wekelijks uitgaat en andere dingen tot zich neemt. Maar dat is te ver vooruit gekeken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met alle macht uw kinderen afschermen van de noodzakelijke informatie zorgt alleen voor problemen die dag dat ze er toch mee in aanraking komen. Trouwens... kinderen zullen sowieso vragen stellen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat men in feite doet, is produkten waarvan de werking min of meer al goed bekend is verbieden, waardoor telkens nieuwe ongeteste produkten op de markt komen die de boel in feite onveiliger maken dan het al is (ok er zijn uitzonderingen, niet alle vervangingen blijken schadelijker te zijn maar er is wel het RISICO omdat het veel minder uitgetest is). Een greepje uit de mogelijkheden: MDA en MDMA verboden? --> 4-FA, MDAI, IAP, butylone, methylone, ... meth verboden? --> MDPV, mephedrone, cocaïne verboden? --> 4-fluorococaïne, 4-fluorotropacocaïne, mephedrone |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Minister-President
|
![]() In Portugal is drugsgebruik en -bezit al een tijdje gedecriminaliseerd:
http://www.time.com/time/health/arti...893946,00.html Een stukje: Citaat:
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 2 januari 2011 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cato Institute
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 |
Minister-President
|
![]() Mja. Ik denk dan toch al snel: ook niet verbazend dat ze net tot die conclusie komen.
![]() |
#1055 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De data die ze gebruiken is gewoon de publieke data, hoor.
Hier Kijk naar zijn voetnoten en vanwaar dat ze de data hebben gehaald.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 januari 2011 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar de conclusies zullen wel goeddeels correct zijn hoor, daar niet van. Ik denk alleen maar: met zo'n onderzoek moet je niet gaan zwaaien bij rabiate tegenstanders van een liberaler drugsbeleid, tenminste toch niet indien ze weten waar Cato voor staat.
![]() |
![]() |
#1057 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 | |||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
We spreken niet van "drugs in de gemeenschap te duwen" die drugs zijn er! Onze kinderen hebben de mogelijkheid om eender welke drug in handen te krijgen. Ik wil dat dit op een zo veilig mogelijke manier gebeurt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We kunnen misschien beginnen met alle voor- en nadelen van zowel het verbod, regulering als legalisering op een rij te zetten; en dan afwegen wat het minst schadelijk is voor de gebruiker en de maatschappij. Momenteel zitten we nog in het stadium van de geesten wakker te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is er nu zo gevaarlijk aan het zicht van een cannabisplant? Citaat:
Dat moeten ze leren, dat niet iedere plant pluk/eetbaar is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik leg er me niet bij neet. Waarom zou ik? Citaat:
|