Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 10:50   #1041
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kan wel zijn en dat zal zo wel zijn maar het gaat er mij over dat het duidelijk aan het worden is dat de armere mensen steeds meer in de richting van de eco hype geduwd worden en dat de verkoop van de veelverbruiker duidelijk aan populariteit aan het winnen is bij de veelverdiener.

bv de bmw m1 staat al voor de komende 3 jaar uitverkocht. Toch wel 100% het tegenovergestelde van een eco wagentje meen ik.

Het gaat echt zo twee richtingen uit dus; veelverdieners contra laagverdieners en dat tekent zich steeds duidelijker af.
Waarom willen zoveel Vlamingen toch perse een BMW, Mercedes of Audi?
Bang om "ergens niet bij te horen"?
In elk geval een dikke proficiat aan hun marketeers, die net als belspelletjesmaker de mensen veel geld uit hun zakken helpt in ruil voor...

Ja, voor wat eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 januari 2011 om 11:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 10:50   #1042
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb het specifiek over de batterijen en de milieukost daarvoor is, in tegenstelling tot wat u denkt, enorm.
Enorm is een bewering geen meetbare kwalificatie.

De milieukost van het verstoken van olie in auto's is enorm. Dat is gekwantificeerd, per kilometer en per type voertuig. En ook globaal, dat gaat over triljoenen tonnen CO2 uitstoot en schadelijke producten en giffen, Nox, roet NO2 etc, die jaarlijks miljoenen dodelijke ziekten veroorzaken en zelfs het historische gebouwenpatrimonium aanvreet en het land en zee vervuilt en aantast.

Vergelijk dat gekwantificeerd met de productie van batterijen en met de schadelijke stoffen in batterijen, die niet noodzakelijk vrij komen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 januari 2011 om 10:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 10:57   #1043
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Enorm is een bewering geen meetbare kwalificatie.

De milieukost van het verstoken van olie in auto's is enorm. Dat is gekwantificeerd, per kilometer en per type voertuig. En ook globaal, dat gaat over triljoenen tonnen CO2 uitstoot en schadelijke producten en giffen, Nox, roet NO2 etc, die jaarlijks miljoenen dodelijke ziekten veroorzaken en zelfs het historische gebouwenpatrimonium aanvreet en het land en zee vervuilt en aantast.

Vergelijk dat gekwantificeerd met de productie van batterijen en met de schadelijke stoffen in batterijen, die niet noodzakelijk vrij komen.
Jawel, hoor, de productie van batterijen is een zeer intensief iets wat heel veel energie, grondstoffen e.d. kost. Daarnaast zit men nog eens met het verbruik: als de vraag naar elektriciteit nog toeneemt door een toenemend elektrische autogebruik, dan is het noodzakelijk bij kernenergie te blijven. Ook hier zitten we globaal met een hoge hypotheek voor de toekomst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 11:08   #1044
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, hoor, de productie van batterijen is een zeer intensief iets wat heel veel energie, grondstoffen e.d. kost. Daarnaast zit men nog eens met het verbruik: als de vraag naar elektriciteit nog toeneemt door een toenemend elektrische autogebruik, dan is het noodzakelijk bij kernenergie te blijven. Ook hier zitten we globaal met een hoge hypotheek voor de toekomst.
Je antwoordt niet op de vraag naar de kwantificeerbaarheid van je beweringen (het is ook een moeilijke vraag).

Kernenergie zal in de komende decennia voor de nodige vlotte overstap moeten helpen zorgen naar duurzame energie, daar is weinig tegen te doen.

Ik heb mijn verzet ertegen opgegeven.
Oud 8 februari 2011, 09:11   #1045
eno2
Banneling

Standaard

Het hele eerste blad van DE STANDAARD vandaag is gewijd aan de ravage veroorzaakt door zware terreinwagens.

"Zware terreinwagens komen onder vuur"

Mag er dan ook op geschoten worden?
Oud 8 februari 2011, 09:18   #1046
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hele eerste blad van DE STANDAARD vandaag is gewijd aan de ravage veroorzaakt door zware terreinwagens.

Ik heb daar een kleine vraag over: die jongeren die de zaterdag tegen bomen knallen... ligt dat aan het feit dat ze met 3 deurs golf rijden?
Niet dat ik de subtiele aanzet van suv's onderken om iets minder defensief te rijden, maar uiteindelijk is het aan de chauffeur om er aan toe te geven of niet.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 februari 2011 om 09:20.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:36   #1047
eno2
Banneling

Standaard

Toch wel een geval van reddeloos cynisme, dat ze al die miljoenen slachtoffers van de auto met een ...auto naar hun graf voeren.
Oud 9 februari 2011, 12:14   #1048
Spiritus
Burger

Spiritus's schermafbeelding

Standaard

Auto's hun vervuiling is niets, in vergelijking met de gassen die de massa-productie van koeien.
En de rijstteelt in azië.

Auto's zijn een makkelijke uitweg voor frustraties. zeker die blonde dellen in hun bwm.
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 19:35   #1049
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Troost u want de stopcontactcars zijn in opmars.
Of die er minder gaan doodrijden dat betwijfel ik toch.
Oud 10 februari 2011, 09:19   #1050
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiritus Bekijk bericht
Auto's hun vervuiling is niets, in vergelijking met de gassen die de massa-productie van koeien.
En de productie van Spiritus.

Citaat:
Auto's zijn een makkelijke uitweg voor frustraties. zeker die blonde dellen in hun bwm.
Geven die een gemakkelijke uitweg voor frustraties?
Oud 10 februari 2011, 10:22   #1051
Steben

Standaard

Citaat:

blonde dellen in een benz daarentegen

looks and the taste
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 februari 2011 om 10:23.
Oud 10 februari 2011, 13:50   #1052
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Geven die een gemakkelijke uitweg voor frustraties?
zeker, na ongeveer 10 seconde doen ze altijd wel iets achterlijk.
Geen pinkers gebruiken.
Door doorlopende witte lijn rijden.
Niet (willen?)weten wat er voor achter of naast hun auto gebeurd.
Met hun haar/makeup bezig zijn.
Bellen achter het stuur.
Voorsorteerstrook negeren, en gewoon doen wat hun het makkelijkst uitkomt.
Te veel gas geven waar niet nodig, en te weinig waar nodig.
Lange rije auto's voorbijsteken om dan zichzelf ergens in het begin tussen te proppen.
Voorrangsregel negeren..
en ga zo maar door.

En dit zijn enkel voorbeelden opgehaald uit mijn geheugen, die allemaal 1 gemeenschappelijke factor hebben.

BMW.
Oud 10 februari 2011, 13:50   #1053
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
blonde dellen in een benz daarentegen

looks and the taste
of die oude dames in hun jaguar.

ARG
Oud 15 februari 2011, 18:51   #1054
eno2
Banneling

Standaard

Beetje lektuur over de rampzaligheid van de auto in de groeilanden:

quote:
Landen komen zelf met schokkende cijfers

Milieu rampzalig in China en India

Van onze redactie buitenland

PEKING/NEW DELHI, dinsdag
China en India, de twee dichtstbevolkte landen ter wereld en volgens deskundigen de economische grootmachten van de toekomst, kampen met schokkende milieuvervuiling. De ongeremde groei gaat ten koste van een leefbare omgeving. Zo overschrijdt de luchtvervuiling in India liefst 32.000 keer de Amerikaanse norm. En kost milieuschade de staat China jaarlijks niet minder dan 150 miljard euro.
Op de Internationale Milieudag werden gisteren verbijsterende onderzoeksresultaten gepresenteerd door organisaties in beide landen. Zo blijkt uit een rapport dat miljoenen Indiërs dagelijks zwaar vervuilde lucht inademen. Dat probleem zal volgens onderzoekers met de groei van de Indiase economie alleen maar verergeren.
De afgelopen twee jaar is op twaalf plaatsen in India onderzoek gedaan naar de luchtkwaliteit en de vervuiling bleek tot 32.000 keer zwaarder te zijn dan in de Verenigde Staten is toegestaan. Onder de stoffen die vrijelijk en in relatief grote hoeveelheden in India door de lucht zweven, zijn 45 chemische stoffen, waarvan er dertien kankerverwekkend zijn.
De Indiase autoriteiten doen volgens de onderzoekers weinig tegen de luchtvervuiling en, erger nog, er bestaan niet eens richtlijnen voor toegestane hoeveelheden vervuilende stoffen in de lucht.

Reus
In die andere opkomende economische reus, China, is het al niet veel anders. Milieuvervuiling kost de Chinese staat jaarlijks nu al meer dan 150 miljard euro, zo werd gisteren bekend. Dat staat gelijk aan tien procent van het bruto nationaal product van dat land.
Ondanks het strenge regime in dat land, kent China tal van groeperingen die opkomen voor milieu en natuur. Maar volgens een hoge overheidsfunctionaris bestaat er geen enkele juridische bescherming voor deze non-gouvernementele organisaties.
Ondanks al het werk dat een half miljoen medewerkers van ’zijn’ overheidsinstantie verrichten, is vice-directeur Zhu Guangyao van de Nationale Milieudienst verre van optimistisch over de nabije toekomst. „De situatie verslechtert en geeft geen enkele reden voor optimisme. De milieuvervuiling is ronduit zorgwekkend. Of het nu om water-, grond- of luchtvervuiling gaat”, zo stelt hij.

Afgeremd
Volgens Zhu wordt zijn beleid op lokaal niveau door corrupte ambtenaren afgeremd en soms ronduit tegengewerkt. Hij heeft zijn hoop nu gevestigd op de milieu- en natuurgroeperingen. Milieugroeperingen stellen echter dat Zhu’s milieudienst juridische hulp voor deze groeperingen niet af kan dwingen en afhankelijk is van de politieke leiders van het land. En of die daartoe bereid zijn, is sterk de vraag. Nog steeds lijkt economische groei voor zowel de communistische leiders van China als voor de democratisch gekozen bestuurders van India veel belangrijker dan een schoon leefmilieu.
Gisteren was overigens ook weinig te merken van de eerste ’autoloze dag’ in de Chinese hoofdstad Peking. Tien procent van de 2,5 miljoen autobezitters had beloofd hun auto elke maand een dag stil te laten staan om de luchtvervuiling terug te dringen. Enig verschil was niet merkbaar.
Tijdens de Olympische Spelen van 2008 rijden er in totaal 3,5 miljoen auto’s in Peking. Nu al zijn de auto’s verantwoordelijk voor 30 procent van de luchtvervuiling.
Bron: Telegraaf
Oud 15 februari 2011, 19:13   #1055
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En toch sta ik liever naast een wei, dan naast de E40, auto's zijn gewoon mateloos irritant en enerverend. Een koe dringt zichzelf tenminste niet op door mateloos te loeien en uren in de wind te lopen stinken. Verder is er weinig kans dat een koe in aantocht mij het leven zal kosten.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 19:22   #1056
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
En toch sta ik liever naast een wei, dan naast de E40, auto's zijn gewoon mateloos irritant en enerverend. Een koe dringt zichzelf tenminste niet op door mateloos te loeien en uren in de wind te lopen stinken. Verder is er weinig kans dat een koe in aantocht mij het leven zal kosten.
Zeer juist!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 19:46   #1057
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

http://www.mannenpret.nl/p7264_gevaarlijke_koe.html
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 21:12   #1058
Steben

Standaard

Citaat:
of die oude dames in hun jaguar.

ARG
jaguars zijn echt wel leeftijdsgevoelig. Ik bedoel technische staat.
leve de manmanman club
Oud 15 februari 2011, 21:51   #1059
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
uiteraard,
maar ik heb het ook niet over een koe in de wei, ik heb het over de massaproductie van vlees in het algemeen.

Om even te illustreren wat ik bedoel met massaproductie:

niet voor gevoelige kijkers!
http://www.youtube.com/watch?v=iBbYUdvGWk0
Oud 16 februari 2011, 00:14   #1060
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard,
maar ik heb het ook niet over een koe in de wei, ik heb het over de massaproductie van vlees in het algemeen.

Om even te illustreren wat ik bedoel met massaproductie:

niet voor gevoelige kijkers!
http://www.youtube.com/watch?v=iBbYUdvGWk0
Tja, we hebben nu eenmaal het vadsiger maken van de wereld tot een ware kunst verheven.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be