Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2007, 11:00   #1041
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook nooit iemand geweest die ontkent dat het behoorlijk moet voorbereid zijn en dat veel aanslagen verijdeld worden.
Euhm, jawel jij. Het was allemaal simpel volgens jou.

Citaat:
De USA verwacht aanslagen op eigen grondgebied en is dus op zijn hoede, vroeger zou deze man waarschijnlijk binnen zijn geraakt met zijn bom, nu moet hij daar listen voor gebruiken.
Een list zoals?

Citaat:
Maar dit betekend dus niet dat het niet mogelijk is.
Misschien niet maar wel niet gemakelijk.

Citaat:
Zo rijden er dagelijks honderden voertuigen in en uit kerncentrales en petrochemische bedrijven, die gemakkelijk bommen kunnen binnen brengen zonder dat er iemand ooit argwaan zou hebben.
Dus toch weer gemakelijk?

Citaat:
Trouwens waar is je bron van dit artikel
Ik zal antwoorden op jou manier...google zelf eens wat.
Dergelijke dingen vind je niet in de story, lees eens iets anders ok.

Laatst gewijzigd door illwill : 4 november 2007 om 11:00.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:28   #1042
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Euhm, jawel jij. Het was allemaal simpel volgens jou.

Zaken die voor mij simpel zijn, zijn dat daarom nog niet voor jou.

Een list zoals?

Blijkbaar nog nooit met een werfvoertuig een bedrijf binnen en buiten gereden.

Misschien niet maar wel niet gemakelijk.

Makkelijk, ja en nee.

Dus toch weer gemakelijk?

Eens rond een tankwagen wandelen en eens goed kijken wat daar allemaal op en aan hangt.

Ik zal antwoorden op jou manier...google zelf eens wat.
Dergelijke dingen vind je niet in de story, lees eens iets anders ok.

Je zit dus weer verschillende mensen door elkaar te halen, de zaken waar ik over spreek zijn niet te vinden op google.
En van teksten geef ik steeds de bron, vaak opdat men ze dan zelf kan interpreteren en de volledige tekst kan gaan lezen en de links die re bij staan kan gaan bekijken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:04   #1043
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ja, als er geld mee gemoeid is, komen die dingen onvermijdelijk uit.
Het vlees is immers zwak, nietwaar?

Met een paar honderd dollar zou ik u geheimen en opleidingsmethodes van de spetsnatz kunnen versieren.
Voor 4750 Dollar, stuur ik u op trainingskamp in Siberië met die mannen.

Trouwens, al eens iets gelezen van Andy McNab?
Dit doen wij met onze plaatselijke VBJ afdeling voor de kostprijs van de verzekering

Citaat:
Vrijdag vertrek om 1730
aankomst kampplaats omstreeks 1900u
opzetten tenten briefing en overlopen van het programma rond het kampvuur
Leren fitten van rugzak ==>vertrek
Orientatietocht gps en als het weer het toelaat initiatie doen we iets met de sterrren
Tijdens tocht een:
tokkelsprong, klimmen, highrope en buksschieten
briefing, kampvuur, maaltijd
nachtmars met stafkaart en compas naar vertekpunt vlotbouwen
Vlotbouwen, afvaren naar locatie Maandag
Klimmen, abseilen, klettersteigen
Afsluiten doen we met paintball (niet zoals de meeste het wel al eens gedaan hebben)
Eten doen we als het schema het toelaat
Terugkeer naar basiskamp en pinten drinken
Dinsdag
Uitslapen
Kamp opbreken
Aankomst omstreeks 1300u
Als er niet teveel in de mist gaan zal men ong, 120km in de beentjes hebben
Mondvoorraad en persoonlijke uitrusting zal door de deelnemers zelf voorzien en gedragen worden.
Oud 4 november 2007, 13:24   #1044
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Heb eens wat rondgelezen over die gasten. In het westen zou ten eerste zoiets onmogelijk gemaakt worden door de betreffende overheid.
Ten tweede sta ik versteld van de tijd waarop ze van iemand "met redelijk goede fysieke conditie" een elite soldaat maken.

Te zot om rond te lopen en geschikt voor kereltjes die bereid zijn veel geld neer te tellen om de stoefer op café mee uit te hangen maar de kloten niet aan hun lijf hebben om het echte werk aan te kunnen.
Oud 5 november 2007, 08:49   #1045
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zaken die voor mij simpel zijn, zijn dat daarom nog niet voor jou.

Omgekeerd ook, dat is het leven ja.

Citaat:
Blijkbaar nog nooit met een werfvoertuig een bedrijf binnen en buiten gereden.

Een werf wel ja. Een kerncentrale niet, jij wel dan?

Citaat:
Makkelijk, ja en nee.

Het is makelijk oftewel niet.

Citaat:
Eens rond een tankwagen wandelen en eens goed kijken wat daar allemaal op en aan hangt.

Ja en?

Citaat:
Je zit dus weer verschillende mensen door elkaar te halen, de zaken waar ik over spreek zijn niet te vinden op google.
En van teksten geef ik steeds de bron, vaak opdat men ze dan zelf kan interpreteren en de volledige tekst kan gaan lezen en de links die re bij staan kan gaan bekijken.

De zaken waar ik over spreek ook niet.
Oud 5 november 2007, 17:33   #1046
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een werf wel ja. Een kerncentrale niet, jij wel dan?
Yeps, zonder uitvoerige controles zelfs. En ik vermoed dat ik zelfs met een werkkoffer in de warme zone had geraakt. Een thermiet gevulde veiligheidshelm had geen enkel probleem geweest.

Maar , ik zie niet in hoe zo'n beetje explosieven meer dan een bult economische schade had kunnen veroorzaken. En natuurlijk een serieuze paniek.
Oud 5 november 2007, 21:59   #1047
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yeps, zonder uitvoerige controles zelfs. En ik vermoed dat ik zelfs met een werkkoffer in de warme zone had geraakt. Een thermiet gevulde veiligheidhelm had geen enkel probleem geweest.

Maar , ik zie niet in hoe zo'n beetje explosieven meer dan een bult economische schade had kunnen veroorzaken. En natuurlijk een serieuze paniek.

Nu, een kleine staafbom zal waarschijnlijk enkel geschikt zijn om een cabine te beschadigen of één transformator te vernielen. Daar zal men dus wel niet veel schade mee kunnen aanrichten en wat paniek veroorzaken en de controles een tijdje laten verhogen.

Maar iemand van de brandveiligheid kan dus wel enorme vernielkracht binnen brengen. Want sommige van de bandbeveiligingstoestellen hebben zelfs een inhoud tot 250kg. En er staan er veel, zelfs heel veel op de meeste bedrijven, zelfs in de warme zones van de kerncentrales.

En deze toestellen worden binnen en buiten gebracht op de bedrijven ZONDER dat er ook maar iemand is die deze toestellen nakijkt op hun inhoud. 99% van de bewakingsmensen weten zelfs niet eens hoe je zo'n toestel moet nakijken, laat staan dat ze weten hoe je zo'n toestel moet open doen om na te kijken.
Oud 5 november 2007, 22:40   #1048
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa voorspelt meer aanslagen
Het is waarschijnlijk dat binnen de Europese Unie meer aanslagen zullen worden gepleegd door radicale moslims. Dat heeft de Europese coördinator terrorismebestrijding Gilles de Kerchove vandaag gezegd in het Europees Parlment.

Grenzen bewaken
Volgens De Kerchove moet worden gewaakt voor gevaar dat uitgaat van radicale groepen die actief zijn in landen als Algerije. Met name van al-Qaida in islamitisch Noord-Afrika zou een grote dreiging uitgaan. Het is dan ook zaak de Europese grenzen goed te bewaken. Behalve voor islamitisch terrorisme waarschuwde De Kerchove voor nationalistische extremisten, zoals de gewapende Baskische afscheidingsbeweging ETA.

De Belg De Kerchove trad in september aan als opvolger van de Nederlander Gijs de Vries, die de functie in maart neerlegde.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
Oud 6 november 2007, 07:34   #1049
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yeps, zonder uitvoerige controles zelfs. En ik vermoed dat ik zelfs met een werkkoffer in de warme zone had geraakt. Een thermiet gevulde veiligheidshelm had geen enkel probleem geweest.

En met wat voor soort werftoestel van welk bedrijf ben je waar zonder uitvoerige controle binnengereden?
En je werkte er niet?
Oud 6 november 2007, 07:38   #1050
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar iemand van de brandveiligheid kan dus wel enorme vernielkracht binnen brengen. Want sommige van de bandbeveiligingstoestellen hebben zelfs een inhoud tot 250kg. En er staan er veel, zelfs heel veel op de meeste bedrijven, zelfs in de warme zones van de kerncentrales.

En deze toestellen worden binnen en buiten gebracht op de bedrijven ZONDER dat er ook maar iemand is die deze toestellen nakijkt op hun inhoud. 99% van de bewakingsmensen weten zelfs niet eens hoe je zo'n toestel moet nakijken, laat staan dat ze weten hoe je zo'n toestel moet open doen om na te kijken.
Sommige van de brandbeveiligingstoestellen? Zoals wat dan? En hoe krijg je die zomaar binnen zonder dat iemand er zich vragen bij stelt?

Op centrales word wel degelijk nagekeken wat er in dergelijke vaten zit indien het binnengebracht word, 20 jaar geleden misschien niet, nu wel. Bewakingsmensen weten goed genoeg hoe je zulke dingen moet nakijken. Als ze niet weten hoe het open moet zullen ze het wel vragen.
Oud 6 november 2007, 07:57   #1051
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige van de brandbeveiligingstoestellen? Zoals wat dan? En hoe krijg je die zomaar binnen zonder dat iemand er zich vragen bij stelt?

Op centrales word wel degelijk nagekeken wat er in dergelijke vaten zit indien het binnengebracht word, 20 jaar geleden misschien niet, nu wel. Bewakingsmensen weten goed genoeg hoe je zulke dingen moet nakijken. Als ze niet weten hoe het open moet zullen ze het wel vragen.
http://www.supergids.be/blustoestellen/

http://www.saval.be/020109

En 20 jaar geleden. Gisteren is mijn schoonbroer nog met een aanhanger vol met gasflessen en poederketels een petrobedrijf binnen gereden en heeft hij samen met een collega maar een klein 200 blustoestellen vervangen. Niemand, maar dan ook niemand heeft hen gevraagd om ook maar 1 van die blustoestellen open te doen en te laten zien wat er in zit.
Vorige maand is zijn ze het zelfde gaan doen in een luchthaven.
En vandaag moest hij naar een gerechtsgebouw de blustoestellen gaan nakijken en terug in orde brengen en morgen zit hij op één van de grootste banken van Belgie.

En ja, je rijd daar zomaar mee een bedrijf binnen, groffer zelfs,in veel bedrijven komen metaalbewerkers en dakwerkers zelfs niet binnen, als ze er geen bij hebben. Envrachtwagens die er geen bij hebben worden in de petrochemie zelfs niet geladen, eerst van die dingen aanbrengen en daarna worden zij pas geladen.
Oud 6 november 2007, 08:19   #1052
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En met wat voor soort werftoestel van welk bedrijf ben je waar zonder uitvoerige controle binnengereden?
En je werkte er niet?
Ik werkte via uitzendkantoor Ritmo , filliaal Beveren, voor de firma Anteunissen. Die een contract hadden met Electrabel, als 1 van ed velen, voor de revisie van reactor 3 in de kerncentrale van Doel.
De eerste dag hield een serie testen in, zo simpel dat ik ze omschrijf als "zien dat je Nederlands kan verstaan en lezen", samen met een "normale" screening van de lokaal gestationeerde rijkswachters. Dankzij een proper bewijs van goed gedrag en zeden, en geen aanvaringen met de gerechterlijke instanties (desondanks veel fun met explosieven enzo in het verleden) bleek het geen probleem te zijn.

Alle dagen wandelde ik door de controle met een frigobox die gevuld was met een brooddoos vol boterhammetjes, een thermosfles vol ongelofelijke dikke maaltijdsoep en 3 of 4 leesboeken, al dan niet hardback. (semtex en dergelijke rotzooi is perfect te verbergen in/als zulke zaken).
Mijn overall, zo'n one-piece was gewoonlijk voorzien van een zakdoek of 5 (ik heb namelijk een stofallergie en op slechte dagen "bevochtig" ik makkelijk een keukenrol of 3, als ik geen medicatie tot mij neem). Deze zakdoeken kunnen perfect vervangen worden door simpel te maken schietkatoen.
Mijn veiligheidshelm, altijd op mijn hoofd(draagt gewoon gemakkelijker) kan gemakkelijk 1dm³ "extra" bevatten.

Ik heb gedurende die maand in de warme zone gewerkt. Als technieker, pomptechnieker, controleur en warme zone magazijnier.
Ook de "bunker", het gebouw waar alle stoomleidingen door de wand van het reactorgebouw gingen, en de koolstoffilters, waar alle lucht getrokken uit dat reactorgebouw om de onderdruk te creeren, staan heeft mijn blijde aanwezigheid kunnen aanschouwen.

Mijn wagen, een 1989 opel Omega 2000i toen (nummerplaat ENP 198), stond telkens vlak bij de ingang net voor de dubbele hekken.
Die trouwens niet miet meer zijn dan 2 rijen Heras hekwerken waar je door kan ploegen met elk soort van zwaarder terreinwaardig voertuig. Ja, er staan camera's, en ja, er zitten een paar rijkswachters. En ja, er zijn waakhonden.
Maar noch het hekwerk, noch de voordeur van elk reactorgebouw, noch de binnendeuren zijn in staat van een doordachte aanval te weerstaan.
Wat wel perfect in orde is, is de nucleaire veiligheid. Als de reactor in gebruik is, is het niet mogelijk zonder 100% medewerking van de controlecrew de zware betonnen en stalen deuren naar het reactorgebouw te openen zonder een scram te veroorzaken.(maar dat kan je ook van buitenaf doen, met een paar man en leuk geplaatste thermietladingen). Na een scram kan een aanval op dat niveau alleen lokale radioactieve verontreiniging veroorzaken.

Ik zou durven zeggen Illwill, met deze gegevens kan je mijn volledige naam en achtergrond opvragen bij de officiele instaties. En dan zal je moeten toegeven dat ik hier geen millimeter overdrijf, noch lieg.

Als je toch te lui zou blijken, ik wil altijd een "weekendavondje" met je op stap gaan. (zelfde aanbod voor Jantje en Riksken) om je te bewijzen dat je in vele gevallen in deze tread gewoon ongelijk hebt.
Oud 6 november 2007, 12:22   #1053
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.supergids.be/blustoestellen/

http://www.saval.be/020109

En 20 jaar geleden. Gisteren is mijn schoonbroer nog met een aanhanger vol met gasflessen en poederketels een petrobedrijf binnen gereden en heeft hij samen met een collega maar een klein 200 blustoestellen vervangen. Niemand, maar dan ook niemand heeft hen gevraagd om ook maar 1 van die blustoestellen open te doen en te laten zien wat er in zit.
Vorige maand is zijn ze het zelfde gaan doen in een luchthaven.
En vandaag moest hij naar een gerechtsgebouw de blustoestellen gaan nakijken en terug in orde brengen en morgen zit hij op één van de grootste banken van Belgie.

En ja, je rijd daar zomaar mee een bedrijf binnen, groffer zelfs,in veel bedrijven komen metaalbewerkers en dakwerkers zelfs niet binnen, als ze er geen bij hebben. Envrachtwagens die er geen bij hebben worden in de petrochemie zelfs niet geladen, eerst van die dingen aanbrengen en daarna worden zij pas geladen.
Ah, maar waar jij het over hebt is een bedrijf die dat doet. Er is hier dus een afspraak met het desbetreffende bedrijf en zij weten wie en wanneer ze deze dingen komen vervangen. Als jij morgen zomaar aankomt bij een kerncentrale met een gewoon busje of wat dan ook kom je niet zomaar binnen om de flessen te vervangen.

Jij rijd niet zomaar zonder papieren een petrobedrijf binnen.

Waar zit hij morgen precies, dan kan ik eens gaan kijken of hij geen documenten of niets moet afgeven?
Oud 6 november 2007, 12:29   #1054
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werkte via uitzendkantoor Ritmo , filliaal Beveren, voor de firma Anteunissen. Die een contract hadden met Electrabel, als 1 van ed velen, voor de revisie van reactor 3 in de kerncentrale van Doel.
De eerste dag hield een serie testen in, zo simpel dat ik ze omschrijf als "zien dat je Nederlands kan verstaan en lezen", samen met een "normale" screening van de lokaal gestationeerde rijkswachters. Dankzij een proper bewijs van goed gedrag en zeden, en geen aanvaringen met de gerechterlijke instanties (desondanks veel fun met explosieven enzo in het verleden) bleek het geen probleem te zijn.

Alle dagen wandelde ik door de controle met een frigobox die gevuld was met een brooddoos vol boterhammetjes, een thermosfles vol ongelofelijke dikke maaltijdsoep en 3 of 4 leesboeken, al dan niet hardback. (semtex en dergelijke rotzooi is perfect te verbergen in/als zulke zaken).
Mijn overall, zo'n one-piece was gewoonlijk voorzien van een zakdoek of 5 (ik heb namelijk een stofallergie en op slechte dagen "bevochtig" ik makkelijk een keukenrol of 3, als ik geen medicatie tot mij neem). Deze zakdoeken kunnen perfect vervangen worden door simpel te maken schietkatoen.
Mijn veiligheidshelm, altijd op mijn hoofd(draagt gewoon gemakkelijker) kan gemakkelijk 1dm³ "extra" bevatten.

Ik heb gedurende die maand in de warme zone gewerkt. Als technieker, pomptechnieker, controleur en warme zone magazijnier.
Ook de "bunker", het gebouw waar alle stoomleidingen door de wand van het reactorgebouw gingen, en de koolstoffilters, waar alle lucht getrokken uit dat reactorgebouw om de onderdruk te creeren, staan heeft mijn blijde aanwezigheid kunnen aanschouwen.

Mijn wagen, een 1989 opel Omega 2000i toen (nummerplaat ENP 198), stond telkens vlak bij de ingang net voor de dubbele hekken.
Die trouwens niet miet meer zijn dan 2 rijen Heras hekwerken waar je door kan ploegen met elk soort van zwaarder terreinwaardig voertuig. Ja, er staan camera's, en ja, er zitten een paar rijkswachters. En ja, er zijn waakhonden.
Maar noch het hekwerk, noch de voordeur van elk reactorgebouw, noch de binnendeuren zijn in staat van een doordachte aanval te weerstaan.
Wat wel perfect in orde is, is de nucleaire veiligheid. Als de reactor in gebruik is, is het niet mogelijk zonder 100% medewerking van de controlecrew de zware betonnen en stalen deuren naar het reactorgebouw te openen zonder een scram te veroorzaken.(maar dat kan je ook van buitenaf doen, met een paar man en leuk geplaatste thermietladingen). Na een scram kan een aanval op dat niveau alleen lokale radioactieve verontreiniging veroorzaken.

Ik zou durven zeggen Illwill, met deze gegevens kan je mijn volledige naam en achtergrond opvragen bij de officiele instaties. En dan zal je moeten toegeven dat ik hier geen millimeter overdrijf, noch lieg.

Als je toch te lui zou blijken, ik wil altijd een "weekendavondje" met je op stap gaan. (zelfde aanbod voor Jantje en Riksken) om je te bewijzen dat je in vele gevallen in deze tread gewoon ongelijk hebt.
Dus je zegt dat jij op plaatsen kon komen binnen een kerncentrale met je hoeveelheid explosieven tussen je boeken en brooddoos die uiterst gevoelig waren voor dergelijke explosief die je ermee kan opwekken om een ramp te bekomen? Laat staan dat je op deze plaatsen zonder begeleiding zat...?

Aan jou naam heb ik niets, maar ik ben zeker geinteresseert in een voorstelling van hoe jij dus laat zien hoe je zonder problemen binnengeraakt. Centrale in Mol?
Oud 6 november 2007, 12:37   #1055
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, maar waar jij het over hebt is een bedrijf die dat doet. Er is hier dus een afspraak met het desbetreffende bedrijf en zij weten wie en wanneer ze deze dingen komen vervangen. Als jij morgen zomaar aankomt bij een kerncentrale met een gewoon busje of wat dan ook kom je niet zomaar binnen om de flessen te vervangen.

Jij rijd niet zomaar zonder papieren een petrobedrijf binnen.

Waar zit hij morgen precies, dan kan ik eens gaan kijken of hij geen documenten of niets moet afgeven?

Je moet dan maar eens in de bouw en de veiligheidsdiensten gaan werken.

Ik kan je zo verzekeren dat de meeste mensen die op de brandbeveilingsbedrijven werken, zelf hun werk regelen.
Zij krijgen een lijst met de bedrijven waar de blustoestellen in die maand moeten nagekeken worden en de rest bepalen zij zelf.

Hun busje, ja daar staat de naam van de firma op, tenzij ze net met een vervangwagen rijden. En verder, wel verder hebben zij een pasje met hun naam en foto van het bedrijf.
Oud 6 november 2007, 16:17   #1056
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet dan maar eens in de bouw en de veiligheidsdiensten gaan werken.
De bouw en veiligheidsdiensten, waarom? We hebben het hier over kerncentrales.

Citaat:
Ik kan je zo verzekeren dat de meeste mensen die op de brandbeveilingsbedrijven werken, zelf hun werk regelen.
Zij krijgen een lijst met de bedrijven waar de blustoestellen in die maand moeten nagekeken worden en de rest bepalen zij zelf.
Zij regelen nogal logisch hun eigen werk maar zij zullen ook de nodige bedrijven moeten inlichten en de nodige documenten kunnen voorleggen om er binnen te geraken.
Die lijst krijgen zij ja, maar het bedrijf bepaald nog altijd zelf of het uitkomt of niet.
Als je dus niet bij dat bedrijf werkt heb je deze kennis niet en kun je ook geen afspraken maken met de bevoegden binnen het bedrijf.
Alle bedrijven hebben nm hun eigen brandveiligheidsdiensten en deze weten wel welke bedrijven en personen wanneer de brandblussers komen vervangen.

Citaat:
Hun busje, ja daar staat de naam van de firma op, tenzij ze net met een vervangwagen rijden. En verder, wel verder hebben zij een pasje met hun naam en foto van het bedrijf.
Idd. en tekeningen met al de locaties op van de brandblussers in het bedrijf met de juiste nr`s van de apparaten met verloopdatum en met de nieuwe nr`s en verloopdatums. De vervangende apparaten zullen ook een verzegeling moeten bevatten en stempel zodat duidelijk te zien is dat het om nieuwe apparaten gaat.
Ik wil jou thuis wel eens een brandblusser oftewel nog onder druk openmaken om er iets in te stoppen of na leegspuiten terug zo maken dat en de verzegeling en al de rest er autenthiek uitziet...
Oud 6 november 2007, 16:55   #1057
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bouw en veiligheidsdiensten, waarom? We hebben het hier over kerncentrales.
60% van de buiten firma's die in de petrochemie en kerncentrales actief zijn, zijn bouw en beveiligingfirma's

Citaat:
Zij regelen nogal logisch hun eigen werk maar zij zullen ook de nodige bedrijven moeten inlichten en de nodige documenten kunnen voorleggen om er binnen te geraken.
Zo papier is even snel zelf af-geprint op de pc thuis hoor.

Citaat:
Die lijst krijgen zij ja, maar het bedrijf bepaald nog altijd zelf of het uitkomt of niet.
In 99% van de bedrijven lopen die mensen alleen rond en vaak zijn zij zelfs de enige die de blustoestellen weten hangen en staan.
Je zou er van versteld staan hoe erg het soms gestelt is met sommige blusapparaten. Ik heb er zelf ooit tegen gekomen die zelf gewoon in een stalen balk waren geperst met een vorklift.

Citaat:
Als je dus niet bij dat bedrijf werkt heb je deze kennis niet en kun je ook geen afspraken maken met de bevoegden binnen het bedrijf.
Maar die kennis is snel te achterhalen hoor.
Op elke brandblusser staat immers tegen welke periode dat hij opnieuw moet nagezien worden of vervangen.
Citaat:
Alle bedrijven hebben nm hun eigen brandveiligheidsdiensten en deze weten wel welke bedrijven en personen wanneer de brandblussers komen vervangen.
Ook de gegevens over welke firma de brandblussers onderhoud is terug te vinden op de blustoestellen zelf.
En er is zo'n groot verloop in deze sector, dat men zelfs binnen die bedrijven zelf vaak niet eens meer weet wie waar bezig is en wie welke sector aan het doen is.

Citaat:
Idd. en tekeningen met al de locaties op van de brandblussers in het bedrijf met de juiste nr`s van de apparaten met verloopdatum en met de nieuwe nr`s en verloopdatums.
Dat plan zou idd op de bedrijven aanwezig moeten zijn, maar vaak klopt het gewoon niet of is er zelfs geen plan meer aanwezig.

Citaat:
De vervangende apparaten zullen ook een verzegeling moeten bevatten en stempel zodat duidelijk te zien is dat het om nieuwe apparaten gaat.
Ik wil jou thuis wel eens een brandblusser oftewel nog onder druk openmaken om er iets in te stoppen of na leegspuiten terug zo maken dat en de verzegeling en al de rest er autenthiek uitziet...
Jij mag van mij gerust even langs komen om te komen of anders geef mij even het merk en type van het blustoestel in je auto, ik zal je dan even doorgeven hoe je het kan nazien en opendoen.
Er zijn namelijk maar een paar toestellen die je niet ter plaatsen kan open doen, al de rest kan je evenvoudig thuis of op een werf openvijzen.

Je kan zelf een beschrijving van het uit te voeren onderhoud van zo'n toestel terug vinden op de site van saval en ansul

Laatst gewijzigd door Jantje : 6 november 2007 om 16:56.
Oud 6 november 2007, 17:20   #1058
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
60% van de buiten firma's die in de petrochemie en kerncentrales actief zijn, zijn bouw en beveiligingfirma's
Buitenfirmas ok. Dat zou kunnen ja. Maar waarom zou ik dan daar moeten gaan werken?

Citaat:
Zo papier is even snel zelf af-geprint op de pc thuis hoor.
Oooh, welke firma zorgt voor de brandblussers in laten we zeggen in de kerncentrale van Mol?
Het gaat er trouwens niet om dat enkel jij deze formulieren hebt maar je zult deze formulieren ook moeten doorgeven via de correcte personen aan de kerncentrale die je wil bezoeken. Vanaf het moment iemand van de kerncentrale naar desbetreffende bedrijf wil bellen bv hang je al, men zal dus snel te weten komen dat je niet onder de leiding werkt van dat bedrijf.

Citaat:
In 99% van de bedrijven lopen die mensen alleen rond en vaak zijn zij zelfs de enige die de blustoestellen weten hangen en staan.
Je zou er van versteld staan hoe erg het soms gestelt is met sommige blusapparaten. Ik heb er zelf ooit tegen gekomen die zelf gewoon in een stalen balk waren geperst met een vorklift.
Die 99% is weer iets wat je uit je duim zuigt. Onzin dus.
Oja, ik ben er ook zulke tegengekomen maar niet in grote bedrijven en zeker niet in kerncentrales.

Citaat:
Maar die kennis is snel te achterhalen hoor.
Op elke brandblusser staat immers tegen welke periode dat hij opnieuw moet nagezien worden of vervangen.
Tuurlijk staat dat erop maar wat ga je uitleggen aan de ingang van een kerncentrale? Ik kom eventjes naar de stikkers kijken op jullie brandblussers om te weten wanneer je ze moet komen vervangen? Ook zul je ervoor moeten zorgen dat het bedrijf die ze effectief komen vervangen je niet voor is en niet na je komt. In beide gevallen hang je, dus hoe zorg je ervoor dat het bedrijf niet komt opdagen?

Citaat:
Ook de gegevens over welke firma de brandblussers onderhoud is terug te vinden op de blustoestellen zelf.
En er is zo'n groot verloop in deze sector, dat men zelfs binnen die bedrijven zelf vaak niet eens meer weet wie waar bezig is en wie welke sector aan het doen is.
Opnieuw, dan moet je binnengeweest zijn om die informatie te hebben.
2de is weer een beweringe die nergens op gebasseerd is.

Citaat:
Dat plan zou idd op de bedrijven aanwezig moeten zijn, maar vaak klopt het gewoon niet of is er zelfs geen plan meer aanwezig.
Zeker wel. Dit is verplicht en zeker binnen grotere bedrijven als kerncentrales.

Citaat:
Jij mag van mij gerust even langs komen om te komen of anders geef mij even het merk en type van het blustoestel in je auto, ik zal je dan even doorgeven hoe je het kan nazien en opendoen.
Er zijn namelijk maar een paar toestellen die je niet ter plaatsen kan open doen, al de rest kan je evenvoudig thuis of op een werf openvijzen.
Ik geef geen merk omdat je die van in een centrale ook niet op die manier zult bekomen. Jij weet hoe je achter het merk kan komen welke men in Mol heeft hangen bv...laat dus maar komen. Jij kon alles, niet ik.

Citaat:
Je kan zelf een beschrijving van het uit te voeren onderhoud van zo'n toestel terug vinden op de site van saval en ansul
Dat zou kunnen, maar staat er ook bij hoe je de verzegeling terug kunt repareren?
Oud 6 november 2007, 19:03   #1059
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buitenfirmas ok. Dat zou kunnen ja. Maar waarom zou ik dan daar moeten gaan werken?
Je wil toch het bewijs dat het allemaal echt wel zo eenvoudig is.

Citaat:
Oooh, welke firma zorgt voor de brandblussers in laten we zeggen in de kerncentrale van Mol?
Het gaat er trouwens niet om dat enkel jij deze formulieren hebt maar je zult deze formulieren ook moeten doorgeven via de correcte personen aan de kerncentrale die je wil bezoeken. Vanaf het moment iemand van de kerncentrale naar desbetreffende bedrijf wil bellen bv hang je al, men zal dus snel te weten komen dat je niet onder de leiding werkt van dat bedrijf.
Electrabel is allemaal sicli. En distrigas ias silci en ansul.
Fina is somati, basf is somati, ansul en nu-swift.

Citaat:
Die 99% is weer iets wat je uit je duim zuigt. Onzin dus.
Oja, ik ben er ook zulke tegengekomen maar niet in grote bedrijven en zeker niet in kerncentrales.
Echt niet. er worden daar zelfs regelmatig toestellen teruggevonden die jaren niet meer zijn nagekeken en andere die dan weer een tijdje vermist worden.

Citaat:
Tuurlijk staat dat erop maar wat ga je uitleggen aan de ingang van een kerncentrale? Ik kom eventjes naar de stikkers kijken op jullie brandblussers om te weten wanneer je ze moet komen vervangen? Ook zul je ervoor moeten zorgen dat het bedrijf die ze effectief komen vervangen je niet voor is en niet na je komt. In beide gevallen hang je, dus hoe zorg je ervoor dat het bedrijf niet komt opdagen?
Een dergelijke aanslag is iets dat je een tijd lang op voorhand begint voor te bereiden.

Je hebt dus rustig de tijd om alle informatie bij elkaar te zoeken.
Trouwens zelfs dat is niet eens zo moeilijk.

Voorbeeld, Maddox gaat ergens als intermer werken en bezorgd de nodige informatie.
Jantje zorgt dat alle benodigdheden verzameld geraken.
Riksken maakt de bommen.
En Illwill leverd ze af.

Citaat:
Opnieuw, dan moet je binnengeweest zijn om die informatie te hebben.
2de is weer een beweringe die nergens op gebasseerd is.
zie boven.

Citaat:
Zeker wel. Dit is verplicht en zeker binnen grotere bedrijven als kerncentrales.
Dat plan bestaat, alleen is het meestal wel ergens in een dossier opgeborgen.
En in grote bedrijven moet er zelfs een vluchtplan uithangen.
Maar of die plannen wel kloppen is een andere zaak zeker.

Citaat:
Ik geef geen merk omdat je die van in een centrale ook niet op die manier zult bekomen. Jij weet hoe je achter het merk kan komen welke men in Mol heeft hangen bv...laat dus maar komen. Jij kon alles, niet ik.
Mol wel heel gemakkelijk.
Sicli. Nazicht uit te voeren voor de maand april 2008.

Citaat:
Dat zou kunnen, maar staat er ook bij hoe je de verzegeling terug kunt repareren?
draadje en loodje aanbrengen.
Ik heb hier nog ergens twee loodtangen liggen. 1 van mijzelf en 1 van de Belgische douanen
Oud 6 november 2007, 19:05   #1060
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je zegt dat jij op plaatsen kon komen binnen een kerncentrale met je hoeveelheid explosieven tussen je boeken en brooddoos die uiterst gevoelig waren voor dergelijke explosief die je ermee kan opwekken om een ramp te bekomen? Laat staan dat je op deze plaatsen zonder begeleiding zat...?
Doe je het opzettelijk?
Ik schrijf verdorie
Citaat:
En tijdens een onderhoud ga je alleen een hoop paniek en kostelijke vertraging van de heropstart veroorzaken. Misschien zelfs de permanente stilstand. Maar da's zeer twijfelachtig.
Eneuh, de explosieven zouden niet tussen de brooddoos en boeken zitten. Maar zouden deze vullen.

Citaat:
Aan jou naam heb ik niets, maar ik ben zeker geinteresseert in een voorstelling van hoe jij dus laat zien hoe je zonder problemen binnengeraakt. Centrale in Mol?
Dat gaat me nu niet lukken. Kost of een berg poen en/of voorbereiding. Ik ben maar een gewone wetsvrezende burger. Geen gesponsorde terrorist.
Eneuh, de centrale in Mol, de reactor ligt wel stil hoor.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 november 2007 om 19:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be