Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 16:26   #1061
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Klopt. Maar toch gaan wij niet naar het toilet om te 'poepen'... Evenmin zeggen wij "de koe, HIJ staat in de wei". Het mag wel, maar wij zullen de Belgisch-Nederlandse versie volgen waarbij naar de koe verwezen wordt met 'zij' en waar wij op het toilet iets anders doen dan 'poepen'.

Om maar enkele voorbeelden te geven.
En in Antwerpen spreken ze over 'Het Stad'. Ook maar ineens afstoten?
Zwartengeel is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:30   #1062
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vrees eerder bye bye Brussel. Eens het geen Europese hoofdstad met Vlaanderen als sponsor meer is, dan zullen zowel de Vlaamse administratie als heel wat maatschappelijke zetels van multinationals er wegtrekken. En wat dan overblijft is een voorlopig nog schone grote markt en manneke pis waar de japanners zo graag foto's van nemen en verder een vervallen stad.

Als Vlaanderen Brussel graag wil behouden zullen ze er eigenhandig eens met de grove borstel doorheen moeten. Anders is het toch maar een eeuwig lastpak.
Dat is ook maar om dat die Japaners met een macrobalk voor hun lens kunnen fotograferen dat ze manneke pis trekken hoor. Ge zou het anders niet zien staan op de foto.
Garry is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:31   #1063
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had ook slechte familie... die familiefeestjes waren steeds klote. Ik heb dan ook gebroken met de infantiele figuren. Nooit spijt van gehad.
een vette strike....
Svennies is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:37   #1064
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De stad, maar het stadhuis. Alleen als ze afkorten spreken ze van 't stad. Inderdaad staat die 't dan voor het." 't Stad ziet er wer ni uit , 't is war zoe smeirig as iets".
Garry is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:44   #1065
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En allemaal gebaseerd op wat je op youtube (en de bijhorende hits) kan vinden... Hier wordt soms al eens naar meer ernstige bronnen gevraagd.

Uitdaging: Jij maakt een filmpje op youtube en ik maak een Perl scriptje dat jouw filmpje in geen tijd 13 miljoen hits geeft. Daartoe hoef ik dat scriptje gewoon te vragen om jouw URL 13 miljoen keer op te vragen. Slecht voor mijn bandbreedte maar verder hoop ik wel dat je het snapt, Egmond?
Tegenprestatie?

(Buma/Stemra betaalt overigens 0,4 cent per view, dus je zit op gouden eieren)
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:45   #1066
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
1) Nederlanders zijn een nationaliteit, geen ras.
discriminatie op basis van afkomst (nationaliteit) is evenzeer racistisch.

2) dan is Van Dale volledig fout, want het is niet Belgisch-Nederlands maar gewoon Nederlands
Volgens het Van Dale Woordenboek: “het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde.” (Van Dale Groot Woordenboek Hedendaags Nederlands, versie 2.0, 2002). Wat u bedoelt is discriminatie, geen racisme.
Oh, ja, u 'verwerpt' Van Dale als standaard. Dat staat u vrij, maar dat verandert niets aan het feit dat Van Dale (samen met het groene boekje) als standaard geldt en dat er in de Taalunie algemeen aanvaard wordt dat er een (zij het klein) verschil zit tussen Belgisch-Nederlands en Nederlands. Ik denk niet dat ze dat om uwentwille zomaar eventjes gaan veranderen. En ik ga evenmin vanavond mijn hond uitlaten om hem in staat te stellen te 'poepen'.

Citaat:
3) dus je verzaakt aan het feit dat
- er in het huidige Vlaanderen Vlamingen, Brabanders en Limburgers wonen en niet enkel Vlamingen
- het Vlaams parlement beslissingen neemt die eigenlijk meer regionaal moet genomen worden
- dat de Vlamingen en Limburgers weinig moeten hebben van de Brabanders
- dat de Limburgers geen feeling hebben met de rest van Vlaanderen en liever willen fusioneren met Nederlands Limburg
- ...
Ok. Vlaanderen besloeg oorspronkelijk enkel Oost- en West-Vlaanderen plus Frans-Vlaanderen. U hebt gelijk; ze konden de Brabanders (en Limburgers) niet luchten. Nog eerder echter waren het echter nog andere volkeren die deze gebieden bevolkten. We kunnen misschien ook teruggrijpen naar Eburonen en Menapiers... (hoewel: Wij (Vlamingen) stammen alweer van andere volkeren af, niet van de 'oude Belgen'...)

Citaat:
alle vlaamsgezinden zijn niet extremisten.
ik ben een gematigd vlaams gezinde.
Bedoelt u nu "alle vlaamsgezinden zijn geen extremisten" of bedoelt u "niet alle vlaamsgezinden zijn extremisten"? Beide uitspraken zijn erg verschillend en de uwe geeft geenszins klaarheid in de zaak.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:46   #1067
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
omdat ze even racistisch en imperialistisch zijn als de reactionaire Belgicisten.
IMPERIALISTISCH???
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:49   #1068
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Welk taal wordt er ook alweer op de witte autochtone Vlaamse tv en radio vnl gesproken en gezongen? Inderdaad, Engels.
Dus wat? Vanaf morgen allemaal Engels spreken? Ik heb geen probleem met meertaligheid (ik spreek er zelf 5), ik juich het zelfs toe.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:50   #1069
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als leerkracht mèt kennis van leerplannen ....
Valt wel mee met die kennis. Of wordt een accent aigu in jouw 'Vlaams' veranderd in een accent grave?
Oud 27 augustus 2010, 16:51   #1070
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat met de toevoer van alle andere taalgroepen die stilaan de bovenhand krijgen? Marokkanen, Turken, Jiddisch sprekenden, eurocraten, Oost-europeanen, ... Ga eens een kijkje nemen op de scholen en luister welke talen er nog gesproken worden op de speelplaatsen.

Citaat:
Dus wat? Vanaf morgen allemaal Engels spreken? Ik heb geen probleem met meertaligheid (ik spreek er zelf 5), ik juich het zelfs toe.
Oud 27 augustus 2010, 16:53   #1071
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens het Van Dale Woordenboek: “het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde.” (Van Dale Groot Woordenboek Hedendaags Nederlands, versie 2.0, 2002). Wat u bedoelt is discriminatie, geen racisme.
Oh, ja, u 'verwerpt' Van Dale als standaard. Dat staat u vrij, maar dat verandert niets aan het feit dat Van Dale (samen met het groene boekje) als standaard geldt en dat er in de Taalunie algemeen aanvaard wordt dat er een (zij het klein) verschil zit tussen Belgisch-Nederlands en Nederlands. Ik denk niet dat ze dat om uwentwille zomaar eventjes gaan veranderen. En ik ga evenmin vanavond mijn hond uitlaten om hem in staat te stellen te 'poepen'.

Ok. Vlaanderen besloeg oorspronkelijk enkel Oost- en West-Vlaanderen plus Frans-Vlaanderen. U hebt gelijk; ze konden de Brabanders (en Limburgers) niet luchten. Nog eerder echter waren het echter nog andere volkeren die deze gebieden bevolkten. We kunnen misschien ook teruggrijpen naar Eburonen en Menapiers... (hoewel: Wij (Vlamingen) stammen alweer van andere volkeren af, niet van de 'oude Belgen'...)

Bedoelt u nu "alle vlaamsgezinden zijn geen extremisten" of bedoelt u "niet alle vlaamsgezinden zijn extremisten"? Beide uitspraken zijn erg verschillend en de uwe geeft geenszins klaarheid in de zaak.
Seg schaduwke, ik ken anders verschillende Nederlandslimburgenaren die van zich zelf vinden dat ze eigenlijk meer bij België horen dan bij Nederland en die zich zelf dan ook als Belgisch beschouwen hoor. 't Is maar dat ge het weet, zie je. Je zou anders nog lelijk kunnen verschieten mocht het ooit zo ver komen dat België barst en dat dit een flinke aardbeving zou veroorzaken in uw zeer beminde Nederland.
Garry is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:55   #1072
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het begin begrijp ik, hoewel ik niet goed inzie waarom de bedrijven automatisch nieuwe afdelingen zouden vestigen in Vlaanderen (en in Wallonië dan, volgens dezelfde logica).
Maar waarom zou die nieuwe afdelingen Brusselse jobs doen verdwijnen? De noodzakelijke diensten blijven toch dezelfde?

(ge moogt een cursus economie geven, hoor, want ik stel de vragen écht uit onwetendheid )
Als Vlaanderen onafhankelijk zou worden en Brussel zou een aparte entiteit krijgen, lijkt het me niet meer dan logisch dat tal van Vlaamse ministeries en administraties geherlokaliseerd worden (bij voorkeur verspreid over Vlaanderen, meteen gelegenheid om fileproblemen en milieuoverlast aan te pakken en de werkgelegenheid gelijkmatig te verdelen). Dus, ja, het zal zijn impact hebben. Anderzijds zullen er ook extra diensten komen in die fameuze eurocratische hoofdstad (en meteen ook ruimte & gelegenheid om die heel specifiek en 'internationaal gericht' in te vullen.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 16:57   #1073
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als reactie op de verzuchting van onderstaande Vlaamse kleinburger :Ja wat met die toevoer?
Dat dus....
Als u de volledige discussie had gelezen, had u gelezen dat dat een tegenargument was op de stelling dat Nederland en Vlaanderen samen moeten gaan om de verfransing tegen te gaan. Er is allang niet enkel sprake van verfransing en dus zal een Nederlands-Vlaamse Unie op zich daar niets aan kunnen doen.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 17:01   #1074
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In Oostende ook. So what?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 17:03   #1075
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Valt wel mee met die kennis. Of wordt een accent aigu in jouw 'Vlaams' veranderd in een accent grave?
Is dat alles wat u kunt bedenken? Ik heb hier al andere taalblunders gelezen, hoor. En dat waren géén typefouten.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 17:03   #1076
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen onafhankelijk zou worden en Brussel zou een aparte entiteit krijgen, lijkt het me niet meer dan logisch dat tal van Vlaamse ministeries en administraties geherlokaliseerd worden (bij voorkeur verspreid over Vlaanderen, meteen gelegenheid om fileproblemen en milieuoverlast aan te pakken en de werkgelegenheid gelijkmatig te verdelen). Dus, ja, het zal zijn impact hebben. Anderzijds zullen er ook extra diensten komen in die fameuze eurocratische hoofdstad (en meteen ook ruimte & gelegenheid om die heel specifiek en 'internationaal gericht' in te vullen.
Administraties, ja, zeker.

Maar het ging over bedrijven.
Oud 27 augustus 2010, 17:05   #1077
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Administraties, ja, zeker.

Maar het ging over bedrijven.
U beseft toch dat 'de overheid' de grootse werkgelegenheidverschaffer is en dus een grote bijdrage levert tot de economie?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 17:07   #1078
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat alles wat u kunt bedenken? Ik heb hier al andere taalblunders gelezen, hoor. En dat waren géén typefouten.
Op het moment dat je gaat stoefen over jouw kennis van taal, kun je hem verwachten natuurlijk.
Oud 27 augustus 2010, 17:09   #1079
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland spreken ze wel van, " Hun hebben", en van de trem en de cemping en zo meer. En die willen ons de les gaan spellen. Bende sukkelaars. Ge moet ze is bezig horen. Als ze dan al een Frans woord kennen willen ze daar in geuren en kleuren mee uitpakken, maar hoe, om u krom mee te lachen. "Nauw teun, moet je dat deu piesje daar zien, ach hoe aardig."

Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2010 om 17:11.
Garry is offline  
Oud 27 augustus 2010, 17:10   #1080
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beseft toch dat 'de overheid' de grootse werkgelegenheidverschaffer is en dus een grote bijdrage levert tot de economie?
De overheid verschaft wel werk.

Maar de overheid levert niet zoveel direct bij tot de economie.

De overheid faciliteert wel de economie natuurlijk.

(misschien klinkt dat als nonsens voor economen, maar als ze het simpel uitleggen, zal het toch ook op zoiets aankomen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be